Strona 1 z 1

BŁĄD P00B3

: 26 lut 2023, o 17:58
autor: Serwantes
Witam mógł by ktoś podsunąć pomysł co to może być P00B3 czujnik temperatury płynu chłodniczego. Napięcie sprawdzone 5v.

Re: BŁĄD P00B3

: 26 lut 2023, o 18:00
autor: etac
P00B3 00
Moduł ECM wykrywa, że sygnał czujnika RCT jest mniejszy od 0,27 V, co oznacza temperaturę powyżej 137°C (279°F), przez ponad 2 s.
Zapłon wyłączony, odłączyć przyłącze wiązki przewodów na B34B czujnik temperatury cieczy chłodzącej 2.
Wyłączyć zapłon, sprawdzić pod kątem wartości poniżej 5 Ω między zaciskiem 2 obwodu odniesienia masy a masą.
⇒ Jeśli rezystancja jest wyższa niż podana, należy sprawdzić obwód odniesienia masy pod kątem przerwy/wysokiej rezystancji. Jeśli test obwodu jest prawidłowy, wymienić moduł elektroniczny silnika K20.
Włączyć zapłon, sprawdzić, czy parametr temperatury wskazywany na testerze diagnostycznym jest większy od 4,8 V.
⇒ Jeśli wartość jest wyższa niż podany zakres, sprawdzić zacisk 1 obwodu sygnału pod kątem zwarcia do masy. Jeśli test obwodu jest prawidłowy, wymienić moduł elektroniczny silnika K20.
Zamontować przewód połączeniowy z bezpiecznikiem 3 A między zaciskiem 1 obwodu sygnału i zaciskiem 2 obwodu odniesienia masy. Sprawdzić, czy parametr temperatury na testerze diagnostycznym jest mniejszy od 0,3 V.
⇒ Jeżeli wartość przewyższa zakres podany w specyfikacji, sprawdzić obwód sygnału pod kątem zwarcia do napięcia lub przerwania/wysokiej rezystancji. Jeśli test obwodu jest prawidłowy, wymienić moduł elektroniczny silnika K20.
Jeśli testy wszystkich obwodów są prawidłowe, sprawdzić lub wymienić czujnik temperatury 2 cieczy chłodzącej silnika B34B.
jednym słowem czujnik do wymiany

Re: BŁĄD P00B3

: 26 lut 2023, o 18:17
autor: Serwantes
Dzięki sprawdzę