Aplikacja OPL DPF monitor lite do 2.0 163km?
-
- Bywalec
- Posty: 130
- Rejestracja: 14 lut 2021, o 19:16
- Reputacja: 9
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Chevrolet Orlando
- Silnik: 2.0 vcdi 163 km
- Inny samochód: Renault Scenic 1,9 dti
- Lokalizacja: Podhale
- Kontakt:
Re: Aplikacja OPL DPF monitor lite do 2.0 163km?
Czyli reasumując i zbierając do kupy to co tutaj większość napisała, wychodzi na to, że w 2.0 vcdi 163 KM wypalanie filtra następuje w przypadku zapełnienia ale również po przejechaniu określonego dystansu bez wypalania (1200km?) Faktem jest też, że w przypadku jazdy autostradowej i osiągnięcia temperatury filtra (z mojego doświadczenia powyżej 430 stopni) poziom zapchania filtra również spada bez włączenia procedury wypalania. Co nie zmienia faktu, że jak zostanie osiągnięty właściwy dystans od ostatniego wypalania, to bez względu na poziom zapchania i tak się ono włączy. Chyba nic więcej nie wydedukujemy
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Aplikacja OPL DPF monitor lite do 2.0 163km?
Jeszcze to że do wypalania nie potrzeba pełnej temperatury silnika.
Re: Aplikacja OPL DPF monitor lite do 2.0 163km?
Dla uzupełnienia informacji.
W zeszłym tygodniu zmuszony byłem jechać wolniej po autostradzie. Co prawda byłem obciążony rowerami i boksem, ale nie przekraczałem 2500obr/min.
Poziom zapełnienia również spadał. Jeżeli zdarzy mi się jechać jeszcze wolniej to dam znać czy nadal dochodzi do "samowypalania".
W zeszłym tygodniu zmuszony byłem jechać wolniej po autostradzie. Co prawda byłem obciążony rowerami i boksem, ale nie przekraczałem 2500obr/min.
Poziom zapełnienia również spadał. Jeżeli zdarzy mi się jechać jeszcze wolniej to dam znać czy nadal dochodzi do "samowypalania".
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Aplikacja OPL DPF monitor lite do 2.0 163km?
Ja też sprawdziłem, autostrada 120-150km/h na odcinku 50km i nie było samowypalania. Procenty +4 i ani przez moment nie opadły, po prpstu wolniej filtr się zapychał niż na drogach krajowych czy w mieście. Temperatura srednia filtra na tempomacie w tych warunkach około 430stopni. Może kluczem jest to że to Captiva i inne oprogramowanie nie wiem...
Re: Aplikacja OPL DPF monitor lite do 2.0 163km?
Trzeba przyznać, że intrygujący temat.....
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 24 sty 2017, o 11:09
- Reputacja: 0
- Imię: Małgorzata
- Samochód: Cruze 2.0 2011 LT+
- Silnik:
- Kontakt:
Re: Aplikacja OPL DPF monitor lite do 2.0 163km?
U mnie do ubiegłego roku wypalanie następowało przy 100% napełnienia i dochodziło do 0%. W tym roku, kiedy zrobiło się cieplej, zaczęły się cyrki... Wypalanie (jeśli nie wskakuję na autostradę) co 200 km. Do 70% filtr się ładnie zapełnia i pokazuje zadowalającą ilość kilometrów między przepalaniami (na podstawie obliczeń wg tempa zapełnienia), po czym nagle się włącza i wypala szybko do 0%. Ostatnio nawet przybywanie sadzy w tempie 1%/1km do ok. 50 km. Potem ekspresówka i wygląda na to, że znów będzie się wypalał przy ok. 200 km. Czy to oznacza, że filtr do czyszczenia?
Czy polecacie jakiś warsztat w woj. śląskim? Jestem z Pszczyny, ale mogę odstawić auto zarówno w kierunku Żywca (np. Bielsko-Biała), jak i Katowic.
P.S. Autem trochę szarpie na 2 biegu (nie stale, czasami) i włączył się kod 84. Mam umówionego mechanika, ale dopiero pod koniec tygodnia. Czy jest w śląskim jakiś super spec od aut z DPF? Czy wpływ na wypalanie może mieć przepływomierz lub czujnik od turbo (tak wstępnie zdiagnozowano usterkę)?
Czy polecacie jakiś warsztat w woj. śląskim? Jestem z Pszczyny, ale mogę odstawić auto zarówno w kierunku Żywca (np. Bielsko-Biała), jak i Katowic.
P.S. Autem trochę szarpie na 2 biegu (nie stale, czasami) i włączył się kod 84. Mam umówionego mechanika, ale dopiero pod koniec tygodnia. Czy jest w śląskim jakiś super spec od aut z DPF? Czy wpływ na wypalanie może mieć przepływomierz lub czujnik od turbo (tak wstępnie zdiagnozowano usterkę)?
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Aplikacja OPL DPF monitor lite do 2.0 163km?
To szarpanie może ale nie musi wskazywać na EGR, który podczas nieprawidłowej pracy może powodować zwiększone dymienie i zapełnianie filtra.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Aplikacja OPL DPF monitor lite do 2.0 163km?
Dodam, że jednak mimo tego samego silnika w różnych modelach są inne oprogramowania. Kolejna różnica jaką wyłapałem między Cruze a Captiva to oprócz braku samoistnego wypalania w tej drugiej, wypalanie załącza się co 800km bez względu na stopień zapełnienia (vs. 1200km w Cruze).
BTW zaślepiłem EGR - DPF zapełnia się wolniej (teraz po 800km miałem 90% i zaczęło się wypalanie a wcześniej w letnich temperaturach przy 700km już miałem 100%), ale za to zauważyłem że sam proces wypalania trwa nieco dłużej (wcześniej jakieś 20km w trasie a teraz koło 25km potrzeba).
BTW zaślepiłem EGR - DPF zapełnia się wolniej (teraz po 800km miałem 90% i zaczęło się wypalanie a wcześniej w letnich temperaturach przy 700km już miałem 100%), ale za to zauważyłem że sam proces wypalania trwa nieco dłużej (wcześniej jakieś 20km w trasie a teraz koło 25km potrzeba).
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Aplikacja OPL DPF monitor lite do 2.0 163km?
Procent nie ubyło ale też nie przybyło to może jednak było samowypalanie.pawelwaw84 pisze: ↑19 maja 2021, o 05:30Ja też sprawdziłem, autostrada 120-150km/h na odcinku 50km i nie było samowypalania. Procenty +4 i ani przez moment nie opadły, po prpstu wolniej filtr się zapychał niż na drogach krajowych czy w mieście. Temperatura srednia filtra na tempomacie w tych warunkach około 430stopni. Może kluczem jest to że to Captiva i inne oprogramowanie nie wiem...
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Profesjonalista
- Posty: 546
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Aplikacja OPL DPF monitor lite do 2.0 163km?
Ooo, widzę, że mój ulubiony temat
Walczyłem kilka miesięcy i się doktoryzowałem - pisałem tu posty bardzo dawno jak ktoś jest ciekawy. Filtr wypala się po przeskoczeniu 100%, wskazanie zapełnienie filtra "skacze" dynamicznie, aplikacje odczytujące robią to raz na jakiś czas, a jak podłączy się prawdziwy komputer, to jest to płynne, masz np. 85% pociśniesz, wzrośnie do 100%, zacznie się wypalanie, potem odpuścisz gaz, to wróci do tych 85% i nawet możesz nie zobaczyć, że przeskoczyło 100% wcześniej.
Druga sytuacja to przekroczenie dystansu 1150km. Wtedy wypala się nawet jakbyś miał 20%.
Typowe objawy zapchanego filtra to właśnie częste wypalanie. U mnie było tak, że wypalał się do 0%, a następny odczyt już ok 70% i za chwilę wypalanie. Na końcu doszło do tego, że wypalał się co 50 km. Byłem zregenerować i co ciekawe po regeneracji było to samo, zero zmian. Dopiero wymiana na inną zregenerowaną sztukę zadziałała. Nic nie trzeba było resetować w komputerze od razu po odpaleniu pokazywał 2%. Podobno ten stary filtr był tak zajechany, że nie dał się zregenerować, ale nie wiem czy to prawda, bo facet, który regenerował powiedział, że w życiu nic takiego nie widział...
Mogę się pochwalić, bo przejechałem na tym zregenerowanym filtrze właśnie 100 000 km. Praktycznie nic się nie zmieniło od "nowości". Wypala się różnie - pomiędzy 800, a 1150 właśnie, nie wiem od czego to zależy. Jedynie mogę potwierdzić, że u mnie na autostradzie też nie ma żadnego wypalania dynamicznego jak w innych markach, bo ponoć tu filtr jest w za dalekiej odległości od silnika. W Kia Sportage miałem praktycznie za silnikiem i przejechałem ponad 100 000 i nigdy nie złapałem żadnego wypalania - była używana tylko praktycznie na autostradzie.
Tyle ode mnie
Walczyłem kilka miesięcy i się doktoryzowałem - pisałem tu posty bardzo dawno jak ktoś jest ciekawy. Filtr wypala się po przeskoczeniu 100%, wskazanie zapełnienie filtra "skacze" dynamicznie, aplikacje odczytujące robią to raz na jakiś czas, a jak podłączy się prawdziwy komputer, to jest to płynne, masz np. 85% pociśniesz, wzrośnie do 100%, zacznie się wypalanie, potem odpuścisz gaz, to wróci do tych 85% i nawet możesz nie zobaczyć, że przeskoczyło 100% wcześniej.
Druga sytuacja to przekroczenie dystansu 1150km. Wtedy wypala się nawet jakbyś miał 20%.
Typowe objawy zapchanego filtra to właśnie częste wypalanie. U mnie było tak, że wypalał się do 0%, a następny odczyt już ok 70% i za chwilę wypalanie. Na końcu doszło do tego, że wypalał się co 50 km. Byłem zregenerować i co ciekawe po regeneracji było to samo, zero zmian. Dopiero wymiana na inną zregenerowaną sztukę zadziałała. Nic nie trzeba było resetować w komputerze od razu po odpaleniu pokazywał 2%. Podobno ten stary filtr był tak zajechany, że nie dał się zregenerować, ale nie wiem czy to prawda, bo facet, który regenerował powiedział, że w życiu nic takiego nie widział...
Mogę się pochwalić, bo przejechałem na tym zregenerowanym filtrze właśnie 100 000 km. Praktycznie nic się nie zmieniło od "nowości". Wypala się różnie - pomiędzy 800, a 1150 właśnie, nie wiem od czego to zależy. Jedynie mogę potwierdzić, że u mnie na autostradzie też nie ma żadnego wypalania dynamicznego jak w innych markach, bo ponoć tu filtr jest w za dalekiej odległości od silnika. W Kia Sportage miałem praktycznie za silnikiem i przejechałem ponad 100 000 i nigdy nie złapałem żadnego wypalania - była używana tylko praktycznie na autostradzie.
Tyle ode mnie
Re: Aplikacja OPL DPF monitor lite do 2.0 163km?
Z tego co piszą użytkownicy, można stwierdzić jedno. Każdy model/rocznik ma inaczej ustawione parametry wypalania.
Poniżej taka ciekawostka: Akurat stałem w korku na wjazd na A2 jak zerknąłem na aplikację.
Pech chciał, że tuż przed tym jak zauważyłem poziom zapełnienia zapaliła mi się rezerwa
Jak zapewne wiecie, proces wypalania, nie rozpocznie się dopóki nie uzupełni się paliwa powyżej rezerwy.
Po 25km zatankowałem i mogłem wypalić DPF
Poniżej taka ciekawostka: Akurat stałem w korku na wjazd na A2 jak zerknąłem na aplikację.
Pech chciał, że tuż przed tym jak zauważyłem poziom zapełnienia zapaliła mi się rezerwa
Jak zapewne wiecie, proces wypalania, nie rozpocznie się dopóki nie uzupełni się paliwa powyżej rezerwy.
Po 25km zatankowałem i mogłem wypalić DPF
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 21 sie 2021, o 16:30
- Reputacja: 0
- Imię: Darek
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0, 163KM, diesel
- Lokalizacja: śląskie
- Kontakt:
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 15 paź 2015, o 20:29
- Reputacja: 0
- Imię: sebastian
- Samochód: cruze
- Silnik: 2.0 163KM
- Lokalizacja: szczecin
- Kontakt:
Re: Aplikacja OPL DPF monitor lite do 2.0 163km?
Mam 2012r 2.0 163km. A inne aplikacje działają z tym Icarem? Np Torques albo opl dtc reader?
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 21 sie 2021, o 16:30
- Reputacja: 0
- Imię: Darek
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0, 163KM, diesel
- Lokalizacja: śląskie
- Kontakt:
Re: Aplikacja OPL DPF monitor lite do 2.0 163km?
Tez mam z 2012r 2.0 163 KM kod silnika pokazuje e20.Icar 2 i icar 3 inne pierdoły pokazuje ale żaden dpfa.
Czy jest mozliwe ze dpf został wycięty i komputer go nie wykrywa.Chyba sie muszę wybrac do warsztatu czy mam dpf czy nie.
Czy jest mozliwe ze dpf został wycięty i komputer go nie wykrywa.Chyba sie muszę wybrac do warsztatu czy mam dpf czy nie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Aplikacja OPL DPF monitor lite do 2.0 163km?
Ja mam usunięty i OPL DPF monitor lite działa
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Bywalec
- Posty: 130
- Rejestracja: 14 lut 2021, o 19:16
- Reputacja: 9
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Chevrolet Orlando
- Silnik: 2.0 vcdi 163 km
- Inny samochód: Renault Scenic 1,9 dti
- Lokalizacja: Podhale
- Kontakt:
Re: Aplikacja OPL DPF monitor lite do 2.0 163km?
O, i taki dystans od ostatniego wypalania to ja szanuję...
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 21 sie 2021, o 16:30
- Reputacja: 0
- Imię: Darek
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0, 163KM, diesel
- Lokalizacja: śląskie
- Kontakt:
Re: Aplikacja OPL DPF monitor lite do 2.0 163km?
U mnie EGT pokazuje 0 ,Poziom DPF 0,Dystans 34300.
-
- Aktywny
- Posty: 72
- Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva c100 (4x4)
- Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Aplikacja OPL DPF monitor lite do 2.0 163km?
Z ciekawości jakiego softu używasz do Captivy?Mam taki sam interfejs i program OPL DPF Monitor Lite nie pokazuje zapełnienia. W sumie to nic nie pokazuje bo ma problemy z połączenie.pawelwaw84 pisze: ↑19 maja 2021, o 05:30Ja też sprawdziłem, autostrada 120-150km/h na odcinku 50km i nie było samowypalania. Procenty +4 i ani przez moment nie opadły, po prpstu wolniej filtr się zapychał niż na drogach krajowych czy w mieście. Temperatura srednia filtra na tempomacie w tych warunkach około 430stopni. Może kluczem jest to że to Captiva i inne oprogramowanie nie wiem...
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Aplikacja OPL DPF monitor lite do 2.0 163km?
Właśnie tego używam co Ty, ale ja mam Captivę 2013 z silnikiem od Cruze z łańcuchem 2.0d 163KM. Może stąd różnica.
-
- Bywalec
- Posty: 130
- Rejestracja: 14 lut 2021, o 19:16
- Reputacja: 9
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Chevrolet Orlando
- Silnik: 2.0 vcdi 163 km
- Inny samochód: Renault Scenic 1,9 dti
- Lokalizacja: Podhale
- Kontakt:
Re: Aplikacja OPL DPF monitor lite do 2.0 163km?
Troszkę przypomnę temat DPF. Otóż mam pytanie do tych co się znają. Czy każde wypalanie DPF podnosi poziom oleju w silniku? 2.0 163 KM Oczywiście nie mówię o przerwanym wypalaniu bo tego akurat bardzo pilnuję, tylko o normalnym, dokończonym wypalaniu w trasie. Pytam bo mam zrobione na oleju ok 7 tys km i tak sprawdzam sobie poziom oleju. Nie ubywa ani deka a wręcz jakby ciut więcej. Wypalanie po miejscu co ok. 300-400 km, w trasie 800-1000. No i tak się zastanawiam, bo jak poziom oleju się podnosi to przecież gó.no nie olej taki rozcieńczony... Jak już muszą ładować ten DPF do aut to chyba lepszym rozwiązaniem jest piąty wtrysk tak jak np. we francuzach bo przynajmniej nie ładuje paliwa w olej.
- etac
- Prezes
- Posty: 23829
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Aplikacja OPL DPF monitor lite do 2.0 163km?
Wypalanie podczas postoju lub jazdy w korku powoduję zwiększenie stanu oleju.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 21 sie 2021, o 16:30
- Reputacja: 0
- Imię: Darek
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0, 163KM, diesel
- Lokalizacja: śląskie
- Kontakt:
Re: Aplikacja OPL DPF monitor lite do 2.0 163km?
To co wy po kazdym wypalaniu zmieniacie olej?
-
- Bywalec
- Posty: 130
- Rejestracja: 14 lut 2021, o 19:16
- Reputacja: 9
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Chevrolet Orlando
- Silnik: 2.0 vcdi 163 km
- Inny samochód: Renault Scenic 1,9 dti
- Lokalizacja: Podhale
- Kontakt:
Re: Aplikacja OPL DPF monitor lite do 2.0 163km?
Nie, ale niestety wypalanie dpf takim systemem jak w 2.0 vcdi czyli wtryski leją paliwo jak wściekłe powoduje, że z każdej takiej procedury część ropki ląduje w oleju rozrzedzając go i pogarszając właściwości ochronne dla silnika. Nie znaczy to że jak napisałeś po każdym wypalaniu zmieniam olej, niemniej szczególnie w przypadku zbyt częstych wypalań z pewnością nie jest to zdrowe dla silnika. A czy spalanie dodatkowego paliwa żeby wypalić sądzę jest to korzystne dla środowiska to niech każdy sam oceni.
- etac
- Prezes
- Posty: 23829
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Aplikacja OPL DPF monitor lite do 2.0 163km?
nie po każdym, a po stacjonarnym
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Re: Aplikacja OPL DPF monitor lite do 2.0 163km?
Mimo jazdy autostradą, auto stwierdziło, że nie będzie wypalania, bo za wcześnie . Zapewne zacznie się, jak będę stał w korku .
Zdjęcie zrobiłem jak podjechałem pod dom.Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości