DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: wszim » 16 cze 2015, o 11:09

To spróbuj jeszcze tak zrobić jak opisał to barus.
barus pisze: Ja mam Cruza z 2012 roku, Ty 2009 i jakoś trudno mi w to uwierzyć, aby światła w Twoim wyłączały się inaczej niż w moim, ale może się mylę.
Najlepiej to sprawdzić w następujący sposób. W momencie startu silnika, wcześniej lewą ręką przekręcamy gałką przełącznika świateł w lewo ( przełącznik z AUTO) i tak trzymamy dopóty dopóki prawą ręką trzymamy kluczyk w pozycji START. Gdy silnik odpali kluczyk z pozycji START wraca do pozycji ZAPŁON w tym samym czasie lewą ręką zwalniamy pokrętło przełącznika świateł. Po tym zabiegu światła w moim nigdy się nie załączą ani na moment nie migną przy starcie silnika i nie sądzę by u Ciebie było inaczej.
ciach..
Po tej operacji wyjdź i sprawdź czy światła zgasły i na ciągle pracującym silniku sprawdzaj czy działa sama zmierzchówka, czyli czy reaguje na samo zasłanianie i odsłanianie czujnika. Nie wiem na ile szybkie reakcje ma soft w BCM na czujnik, powinien w miarę szybko zapalać na zasłonięty czujnik ale z opóźnieniem reagować na czujnik odsłonięty.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

pacdar
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
Reputacja: 1
Imię: Darek
Samochód: Cruze 2.0 VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: pacdar » 16 cze 2015, o 13:52

Miałem przerwę (praca). Wojtek, za chusteczke sposób barusa nie działa u mnie. Robiłem wszystko zgodnie z opisem powyżej, owszem światła gasną, czujnik nie działa-po zasłonięciu nie zapalają się światła a wszystko wraca do stanu wyjściowego po ponownym uruchomieniu silnika.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: wszim » 16 cze 2015, o 15:11

:zastanawiasie: :zastanawiasie: :zastanawiasie:
Cholera jeszcze jakieś inne rozwiązanie? No to jeszcze jedna próba. Miej zamknięty samochód na centralny zamek minimum 15minut tak by BCM się uśpił. Potem otwórz, wejdź uruchom silnik (działamy w dzień) i spróbuj zrobić dwukrotne kliknięcie w pozycję OFF. I co się po tym dzieje - światła świecą, czy zgaszone. Gdy zgaszone to sprawdź czy reagują na czujnik zmierzchowy.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

pacdar
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
Reputacja: 1
Imię: Darek
Samochód: Cruze 2.0 VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: pacdar » 16 cze 2015, o 15:27

oki, sprawdzę. Tak myślę jeszcze, mam wsadzony w gniazdo obd ten taki chiński dinks co sam domyka okna po zablokowaniu drzwi i włączeniu alarmu, czy to może mieć jakiś wpływ na te próby?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: wszim » 16 cze 2015, o 15:54

Teoretycznie nie powinien. Na wszelki wypadek testuj bez niego.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: barus » 16 cze 2015, o 17:10

wszim pisze::zastanawiasie: :zastanawiasie: :zastanawiasie:
Cholera jeszcze jakieś inne rozwiązanie? No to jeszcze jedna próba.
Wojtek! Nie inne rozwiązanie tylko dokładnie takie same jak w moim. Czyli kolega pacdar ma dokładnie taką samą automatykę jak ja.
Problem w tym, że kolega pacdar nie zrozumiał Twojego pytania, bo w momencie startu silnika i równoczesnym przekręceniu pokrętła świateł w lewo światła w jego samochodzie nie zaświeciły się, a przecież o to chodziło żeby się nie zapaliły. Mimo tego faktu pacdar dalej twierdzi, że to nie działa tak jak u mnie a przecież działa :ocochodzi:
Tak działa moja automatyka, że uruchamiając auto w dzień wyłącza automatykę fabryczną, ale np. przy starcie w nocy już tej automatyki nie wyłącza.

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: Avatar » 16 cze 2015, o 17:33

Twoja automatyka działa bardzo dobrze tj.:
Uruchomienie w dzień: Twój moduł wyłącza skandynawie poprzez kliknięcie w lewo (swiatla mijania nie uruchamiają się w żadnej chwili). Cały czas analizuje natężenie światła z czujnika zmierzchu gdyż jest do niego podłączony bezpośrednio, jak wyczuje tunel robi klik w lewo żeby włączyć światła, jak wyjdziesz z tunel znów klik żeby je wyłączyć i uruchomić ponownie DRL.
W nocy po prostu nie robi na starcie kliku w lewo bo natężenie światła z czujnika jest za małe czyli bcm wchodzi w tryb noc i przyciemnia deskę a światła są załączone.
Generalnie działa to tak że w zależności czy Twoja automatyka ma duże czy małe natężenie światła z fabrycznego czujnika zmierzchu, za użytkownika robi odpowiedni pojedynczy kliki w lewo.
Natomiast należy pamiętać że podłączenie samych DRL i uzależnienie ich od zapalonych pozycyjnych świateł jest zrobione osobno na przekaźniku.

pacdar
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
Reputacja: 1
Imię: Darek
Samochód: Cruze 2.0 VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: pacdar » 16 cze 2015, o 18:21

Marcin, czy ja dobrze rozumiem? Czujnik zmierzchowy cały czas pracuje to wiem ale światła mijania mi świecą cały czas dopóki ich sam nie wyłącze klikiem. A czy światła pozycyjne wtedy są sterowane od czujnika? (załączają się w nocy a w dzień wyłączają?) i nimi można wysterować załączanie i gaszenie świateł mijania?

pacdar
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
Reputacja: 1
Imię: Darek
Samochód: Cruze 2.0 VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: pacdar » 16 cze 2015, o 18:32

barus, ja już nic nie rozumiem {:/ wszystko jest tak jak mówisz tylko, że jeśli wyłącze światła klikiem to są wyłączone i o to chodzi. Tylko, że wtedy czujnik zmierzchu mi ich nie załączy jak będzie ciemno, muszę to zrobić sam znowu klikiem. A ja bym chciał nie klikać w tunelach itd. Jeśli zaś ponownie zapale silnik to wszystko wraca do stanu wyjściowego, czyli świecą światła mijania caly czas {:/ czujnik ani razu mi nie steruje światłami, muszę klikać sam. Nie wiem czy dobrze to wszystko naipsałem. No chyba, że wtedy steruje światłami pozycyjnymi i tak jak wyżej pisaliśmy można nimi poprzez przekaźnik sterować zapalaniem drl i gaszeniem mijania :zastanawiasie: ide sprawdzić jeszcze to

Awatar użytkownika
AdamT
Zasłużony dla forum
Posty: 698
Rejestracja: 4 sie 2013, o 09:30
Reputacja: 3
Imię: Adam
Samochód: Octavia III FL
Silnik:
Lokalizacja: SRC
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: AdamT » 16 cze 2015, o 18:44

Marcinowi chodziło o to, że światła pozycyjne wykorzystywane są do sterownia światłami do jazdy dziennej (jak pozycje są włączone, to DRL wyłączone i na odwrót). Jak włączysz mijania to zapalają się pozycyjne, jak wyłączysz mijania klikiem w lewo to i pozycja jest wyłączana. Moduł barusa sprawdza napięcie na czujniku i odpowiednio "klika" żeby włączyć/wyłączyć światła.
Peugeot 308SW Hybrid 225 GT Pack
Skoda Octavia III FL 1.4TSI 150KM Style + to i tamto ;)
był Cruze 1.6 HB LT+ Premium, Samsung Galaxy Tab 2 7" on-board

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: wszim » 16 cze 2015, o 18:45

Przyznam, że w świetle tego jak opisujesz zachowanie to nie rozumiem słów ani barusa ani Avatara.
barus pisze: Tak działa moja automatyka, że uruchamiając auto w dzień wyłącza automatykę fabryczną, ale np. przy starcie w nocy już tej automatyki nie wyłącza.
Czyli twój układ wyłącza też zmierzchówkę? Jak tak to trochę kicha.
Avatar pisze:Twoja automatyka działa bardzo dobrze tj.:
Uruchomienie w dzień: Twój moduł wyłącza skandynawie poprzez kliknięcie w lewo (swiatla mijania nie uruchamiają się w żadnej chwili). Cały czas analizuje natężenie światła z czujnika zmierzchu gdyż jest do niego podłączony bezpośrednio, jak wyczuje tunel robi klik w lewo żeby włączyć światła, jak wyjdziesz z tunel znów klik żeby je wyłączyć i uruchomić ponownie DRL.
Marcin czytaj co napisał Darek. Jak kliknie raz to już po ptokach bo zmierzchówka mu nie działa.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: wszim » 16 cze 2015, o 18:49

AdamT pisze:Marcinowi chodziło o to, że światła pozycyjne wykorzystywane są do sterownia światłami do jazdy dziennej (jak pozycje są włączone, to DRL wyłączone i na odwrót). Jak włączysz mijania to zapalają się pozycyjne, jak wyłączysz mijania klikiem w lewo to i pozycja jest wyłączana. Moduł barusa sprawdza napięcie na czujniku i odpowiednio "klika" żeby włączyć/wyłączyć światła.
Aaaaa to panowie jest jeszcze jakis inny moduł barusa niż ten zalinkowany? Taki który niezależnie jeszcze kontroluje czujnik? Więc tu jest chyba niezrozumienie.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

pacdar
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
Reputacja: 1
Imię: Darek
Samochód: Cruze 2.0 VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: pacdar » 16 cze 2015, o 18:50

Zmierzchówka działa mi tylko na wnętrze auta, nie steruje ani światłami mijania ani pozycyjnymi, byłem teraz jeszcze sprawdziłem pozycyjne. Nie steruje żadnym światłem na zewnątrz auta

pacdar
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
Reputacja: 1
Imię: Darek
Samochód: Cruze 2.0 VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: pacdar » 16 cze 2015, o 18:54

Dla mnie chyba idealne rozwiązanie to wzięcie sygnału z tego czujnika lub np. podświetlenia klawiszy i wysterowanie nim kliku załącz i kliku wyłącz światła mijania :ocochodzi: a poźniej przez przekaźnik dziennymi

pacdar
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
Reputacja: 1
Imię: Darek
Samochód: Cruze 2.0 VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: pacdar » 16 cze 2015, o 19:02

Czy nie tak mniej więcej działa moduł barusa? :D

Awatar użytkownika
AdamT
Zasłużony dla forum
Posty: 698
Rejestracja: 4 sie 2013, o 09:30
Reputacja: 3
Imię: Adam
Samochód: Octavia III FL
Silnik:
Lokalizacja: SRC
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: AdamT » 16 cze 2015, o 19:13

Jeszcze raz i od początku :D
Światła mijania u mnie, Avatara, Barusa i Pacdara włączają się po odpaleniu silnika. Podczas jazdy czujnik działa, ale realnie steruje on w ciągu dnia w zależności od natężenia światła tylko podświetleniem deski rozdzielczej. Mając przełącznik z funkcją AUTO klikając raz w lewo wyłączamy światła mijania łącznie z czujnikiem zmierzchu (światła nie zapalą się po wjechaniu w najczarniejsze zakątki świata ;) ). Ponowne kliknięcie w lewo włącza światła mijania i czujnik (razem z całą jego ułomnością).

Rozwiązania problemu:
1. Wyłączenie funkcji automatycznego zapalania świateł mijania w serwisie (jak wiadomo nie jest to już możliwe - mi się udało). Wtedy czujnik działa tak jak powinien: w ciągu dnia nie zapala świateł mijania, włączy je po wjechaniu w tunel lub gdy zrobi się ciemno. Jak wyjedziemy z tunelu światła automatycznie zostaną wyłączone.

2. Moduł barusa: gdy czujnik "widzi" dzień moduł klika w lewo żeby wyłączyć światła mijania. Gdy moduł na podstawie napięcia z czujnika stwierdzi że jest noc/tunel klika w lewo żeby zapalić światła. Jeśli wyjedziemy z tunelu klika w lewo żeby je zgasić. Moduł barusa wykorzystuje fabryczny czujnik zmierzchu. Wpinamy się we wiązkę która idzie od niego do BCM.

3. Moduł wszim też jest po modyfikacji do wykorzystania. Można zastosować dodatkowy czujnik zmierzchu lub wykorzystać fabryczny (wpięcie się w jego sygnał przekazywany do BCM). Soft jest do modyfikacji na jeden klik zamiast dwóch. Obsługa czujnika zmierzchu w module jest, kwestia tylko z którego korzystamy i dopasowania poziomów do sterowania klikiem. Zasada działania taka jak u barusa.

Osobną kwestią jest sterowanie włączeniem/wyłączeniem świateł do jazdy dziennej. Jak pisał avatar sygnałem sterującym może być napięcie lub jego brak na światłach pozycyjnych. Mając zapalone minimum światła pozycyjne, DRL nie mogą się świecić.
Peugeot 308SW Hybrid 225 GT Pack
Skoda Octavia III FL 1.4TSI 150KM Style + to i tamto ;)
był Cruze 1.6 HB LT+ Premium, Samsung Galaxy Tab 2 7" on-board

pacdar
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
Reputacja: 1
Imię: Darek
Samochód: Cruze 2.0 VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: pacdar » 16 cze 2015, o 19:21

No i wreszcie chyba wszystko zrozumiałem i jak nic pasował będzie u mnie moduł barusa - właśnie o to mi chodziło, światła DRL to już inny temat :) Adam dzięki wielkie za łopatologiczne wytłumaczenie :sciana:

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: barus » 16 cze 2015, o 20:37

Umieszczam tutaj dwa schematy mojego modułu.




Obrazek

Obrazek

Dodam jeszcze, że obydwa przekaźniki wymagają modyfikacji na potrzeby tego układu, w jednym trzeba dodać pin (dodatkowe złącze) na wyprowadzenie jego resetu sterowany minusem a na drugim 7NRP wymienić kilka rezystorów SMD, potencjometr oraz dorobić obwód opóźniający załącz/wyłącz.
Ostatnio zmieniony 16 cze 2015, o 20:51 przez barus, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: wszim » 16 cze 2015, o 20:37

Ja też. :D Wcześniej inaczej sprawę interpretowałem bo nie ma obecnie dostępu do właściwego schematu układu barusa, tylko to zostało
Obrazek
a to nie jest raczej układ o którym pisze AdamT. Reszta zniknęła z darmowych hostingów zdjęć.
barus pisze: W złączniku podaję linki do dwóch schematów jeden na przekaźniku a drugi na tranzystorze polowym.
http://zapodaj.net/2a235a3ae321d.jpg.html
http://zapodaj.net/5f9f36af3ab0b.jpg.html
Urządzenie to ingeruje w układ oświetlenia tylko jeden raz, zawsze przy uruchamianiu silnika, lub w ogóle nie ingeruje kiedy w trakcie uruchamiania silnika światła pozycyjne lub mijania są już załączone.
Do schematu z BS 170: R1=4,7k, R2=100k, R3=1k, R5=22k, T2=BS170, T3=BD140, D1,4,5=1A 50V, D6=5,1V, C1,5=100nF, C4=4,7nF.
Chyba to było to :zastanawiasie:

Sądzę też że można poprosić naszych adminów o wycięcie dyskusji od postu 3285 viewtopic.php?f=76&t=1720&start=25#p32805 i wstawienie w wątek
viewtopic.php?f=76&t=887&start=200
albo może tu
viewtopic.php?f=29&t=215&start=425
bośmy się rozhulali nie na temat. I fajnie gdyby udało się znów odnowić ten schemat barusa. Niestety te darmowe hostingi sa dobre do czasu ..gdy foty z nich znikają. Ja tez mam teraz dylemat bo używałem przez długi czas http://www.iv.pl/ a teraz każą sobie płacić za utrzymanie fotów 1,23/miesiąc. Niby nie dużo, dlatego na razie przedłużam i płacę :cry: .

To, że światła DRL potrzebują osobnej logiki zapalania i gaszenia wgl pozycyjnych to mniemam że dla wszystkich jest jasne i tłumaczenie tego nie jest potrzebne. Niektóre układy DRL zawierają to w swim module, a dla prostych lampek trzeba sobie dodać samemu ten przekaźnik.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

pacdar
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
Reputacja: 1
Imię: Darek
Samochód: Cruze 2.0 VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: pacdar » 16 cze 2015, o 20:44

:D :D :D Teraz już wszystko jasne

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: wszim » 16 cze 2015, o 20:46

barus pisze:Umieszczam tutaj dwa schematy mojego modułu.


:D He he napisaliśmy z barusem w tym samym czasie. I sprawa się rozwikłała, barus dzięki za schematy. Czy tylko pacdar da radę sam sobie to zrealizować?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

pacdar
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
Reputacja: 1
Imię: Darek
Samochód: Cruze 2.0 VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: pacdar » 16 cze 2015, o 21:00

Nie dam rady :? , w życiu a jeśli już to zajęłoby mi to chyba wieki :) napisałem prośbę na priv do kolegi barusa i czekam na odpowiedź, chyba że może wojtek mi pomoże? :pomoc:

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: barus » 16 cze 2015, o 21:04

Najgorszą i upierdliwą robotą jest wymiana rezystorów mikro SMD oraz dobranie gabarytu potencjometru 1kom, wzrok już nie ten i bez lupy ani rusz, bo dorobienie resetu i linii opóźniającej to mały pikuś. Dlatego bardzo się wzbraniam od wykonywania tych modułów.

pacdar
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
Reputacja: 1
Imię: Darek
Samochód: Cruze 2.0 VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: pacdar » 16 cze 2015, o 21:07

No nie, jednak nawet gdyby miało trwać to wieki to i tak nie dam rady, te piny jakieś dodatkowe, rezystory smd, JAKAŚ MASAKRA

pacdar
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
Reputacja: 1
Imię: Darek
Samochód: Cruze 2.0 VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach p-mgielnych,ograniczona moc PWM

Post autor: pacdar » 16 cze 2015, o 21:11

Barus z tym wzrokiem to masz jak ja, w okularach i czasem jeszcze biorę dodatkowo lupę :) wojtek a ty co o tym myślisz? znalazłbyś jakąs chwile? to nie jest pilna sprawa bo jezcze nie zdecydowałem nawet jakie drl-y zamontować ale wam ostatnio na zlocie pozazdrościłem i też bym chciał je mieć :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość