Próba instalacji tempomatu
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Bo trzeba było ECM jeszcze zaprogramować. Pamiętam, że sporo gadaliśmy na telefonie. Poczym Przemek wpadł na pomysł i przysłał sofcik na mejla. Chyba za drugim, albo trzecim razem się udało. Chyba nawet że dwie jazdy próbne były.
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 16:10
- Reputacja: 2
- Imię: Ping
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Z użyciem elm327 jest problem bo nie kazdy się nadaje. Często trzeba też długo próbować. Tu lepsze jest MDI nad którym ma się większą kontrolę.
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Aktywny
- Posty: 58
- Rejestracja: 17 maja 2014, o 21:36
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Orlando LS
- Silnik: 1.8 LPG
- LPG: Bigas
- Lokalizacja: Oświęcim
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Proszę o pomoc w zlokalizowaniu eepromu. Wedle mojej wiedzy myślałem że to numer 2, jest na nim zapisane RXAD LMV34 2MA. Na youtubach widzę, że gość podłącza się do nr 1 (nie mogę rozszyfrować napisu ) a na nim nie mogę zlokalizować nóżki nr 1 by się podłączyć programatorem.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
-
- Aktywny
- Posty: 58
- Rejestracja: 17 maja 2014, o 21:36
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Orlando LS
- Silnik: 1.8 LPG
- LPG: Bigas
- Lokalizacja: Oświęcim
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
No to hmm kupiłem BCM Orlando chyba 2013 na podmianę. Chcę skopiować na razie testowo eeprom i mam coś innego.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Szukaj napisu 24c16
Jedynka to 24c16
A pierwszą nogą będzie raczej zgodnie z napisem. Czyli pierwsza dolna. Ostatnia na dole to 4
Jedynka to 24c16
A pierwszą nogą będzie raczej zgodnie z napisem. Czyli pierwsza dolna. Ostatnia na dole to 4
-
- Aktywny
- Posty: 58
- Rejestracja: 17 maja 2014, o 21:36
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Orlando LS
- Silnik: 1.8 LPG
- LPG: Bigas
- Lokalizacja: Oświęcim
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Ok wszytko działa , na razie kopiuję. W moim kupionym jest to numer 1 . Skolowalem się z tym pinem jeden ale ten ma frezowanie więc jedynka jest na poczatku frezu. W starym BCM jest tak jak pokazałeś.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Ja tam frezów nie widzę. Ale ok. Jak działa, to do roboty. 

-
- Aktywny
- Posty: 58
- Rejestracja: 17 maja 2014, o 21:36
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Orlando LS
- Silnik: 1.8 LPG
- LPG: Bigas
- Lokalizacja: Oświęcim
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Nie wiedziałem jak zabrać się za odczytywanie eeprom nie wiedząc gdzie jest 1 pin. Szukałem znacznika na eeprom czyli kropki czy tam wcięcia ale przecież frez też jest oznaczeniem. Zaznaczyłem gdzie ja widzę ten frez na zdjęciu na obydwu BCM`ach. Po skopiwowaniu oczywiście starego BCM na nowy samochód odpala ale rzuca mnóstwem błędów.
- Załączniki
-
- _20200430_172327.JPG (85.17 KiB) Przejrzano 5767 razy
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Zgadza się, niektóre obudowy mają takie fazowanie na krawędzi, które jest punktem orientacyjnym (zamiast kropki w rogu). Mając taką krawędź z lewej strony patrząc na układ, to pin pierwszy to pierwszy od góry przy tej krawędzi.
Sprawdziłeś czy kopia z ori się dobrze zrobiła, np. kilkukrotny odczyt i porównanie?
Sprawdziłeś czy wszystko się dobrze wgrało na nowy?
Sprawdziłeś czy kopia z ori się dobrze zrobiła, np. kilkukrotny odczyt i porównanie?
Sprawdziłeś czy wszystko się dobrze wgrało na nowy?
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Błędy będą spowodowane innym wyposażeniem. Tak mi się wydaje. A raczej napewno tak jest.
Ale jeździć można
Ale jeździć można

-
- Aktywny
- Posty: 58
- Rejestracja: 17 maja 2014, o 21:36
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Orlando LS
- Silnik: 1.8 LPG
- LPG: Bigas
- Lokalizacja: Oświęcim
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
I tu mam dylemat czy aby na pewno dobrze skopiowałem. Używam programu CH341A_C i po naciśnięciu READ odczytuje, widzę VIN ale jak nacisnę VERIFY to test wychodzi negatywny. Sprawdzałem jeszcze na jakiejś innej wersji ale ten sam motyw.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
24c16w to pamięć EEPROM firmy STMicroelectronics.elgato pisze: ↑30 kwie 2020, o 17:11Proszę o pomoc w zlokalizowaniu eepromu. Wedle mojej wiedzy myślałem że to numer 2, jest na nim zapisane RXAD LMV34 2MA. Na youtubach widzę, że gość podłącza się do nr 1 (nie mogę rozszyfrować napisu ) a na nim nie mogę zlokalizować nóżki nr 1 by się podłączyć programatorem.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
https://www.google.com/search?q=24c16w+ ... irefox-b-m
Czyli 1. Pierwszy pin zawsze jak patrzysz pawidłowo na napisy jest lewy dół. I liczy się odwrotnie jak wskazówki zegara. Najczęściej pin 1 jest znakowany kropką, ale przy miniaturowych elementach już tylko orientacja napisów ma znaczenie.

-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 16:10
- Reputacja: 2
- Imię: Ping
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
24c16 to eeprom.
Musisz go odczytać
Czy ty robiłeś to zdjęcie?
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Dodano po 3 minutach 35 sekundach:
Trzeba jeszcze zaprogramować BCM pod twoje auto + tempomat.
Czy sterowanie na kierownicy już zamontowales?
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Musisz go odczytać
Czy ty robiłeś to zdjęcie?
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Dodano po 3 minutach 35 sekundach:
Błędy będą, to normalne.elgato pisze:Nie wiedziałem jak zabrać się za odczytywanie eeprom nie wiedząc gdzie jest 1 pin. Szukałem znacznika na eeprom czyli kropki czy tam wcięcia ale przecież frez też jest oznaczeniem. Zaznaczyłem gdzie ja widzę ten frez na zdjęciu na obydwu BCM`ach. Po skopiwowaniu oczywiście starego BCM na nowy samochód odpala ale rzuca mnóstwem błędów.
Trzeba jeszcze zaprogramować BCM pod twoje auto + tempomat.
Czy sterowanie na kierownicy już zamontowales?
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Aktywny
- Posty: 58
- Rejestracja: 17 maja 2014, o 21:36
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Orlando LS
- Silnik: 1.8 LPG
- LPG: Bigas
- Lokalizacja: Oświęcim
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Tak ja robiłem zdjęcie. To jest zakupiony BCM z 2013 nawet chyba z tempomatem.
Kierownica zrobiona.
Po użyciu dużej lupy dopiero zauważyłem logo ST . Robiąc zdjęcie telefonem w przybliżeniu a nie mając jeszcze doświadczenia w tych sprawach ciężko było rozszyfrować napisy.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Kierownica zrobiona.
Po użyciu dużej lupy dopiero zauważyłem logo ST . Robiąc zdjęcie telefonem w przybliżeniu a nie mając jeszcze doświadczenia w tych sprawach ciężko było rozszyfrować napisy.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Polecam kupić nawet tania chińską soczewkę makro do telefonu.
Mi już kilkukrotnie takie coś pomogło rozszyfrować oznaczenia na scalakach SMD.
Mi już kilkukrotnie takie coś pomogło rozszyfrować oznaczenia na scalakach SMD.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Jakby ktoś potrzebował, to pomogę w uruchomieniu tempomatu. Nie bawię się tylko w położenie kabli.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Próba instalacji tempomatu
Jak to nie tajemnica to napisz jak to zrobić 

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
bez dostępu do SPS i sprzętu do tego nie do zrobienia.
Wiem już na pewno, że z pomocą ping i paru $ jestem w stanie to zaprogramować bez dodatkowego BCM. Warunek jeden, mechanicznie musi być zrobione przed programowaniem.
Wiem już na pewno, że z pomocą ping i paru $ jestem w stanie to zaprogramować bez dodatkowego BCM. Warunek jeden, mechanicznie musi być zrobione przed programowaniem.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Aktywny
- Posty: 58
- Rejestracja: 17 maja 2014, o 21:36
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Orlando LS
- Silnik: 1.8 LPG
- LPG: Bigas
- Lokalizacja: Oświęcim
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Więc po kilku latach czekania na nie wiem co, mam przyjemność podziękować Ping'owi i Etac'owi
znów Orlando będzie cieszył ! Dziękuję ! Wszystko hula aż miło. Teraz tylko radar i tempomat aktywny 
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Plus tempomatu w Chevrolet/Opel jest taki że trzyma prędkość nawet jadąc z górki (nie dotyczy zjazdu góry Św. Anny). W innych autach, w przypadku zjazdu prędkość nie jest trzymana.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 58
- Rejestracja: 17 maja 2014, o 21:36
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Orlando LS
- Silnik: 1.8 LPG
- LPG: Bigas
- Lokalizacja: Oświęcim
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Dokładnie to zauważyłem jadąc od Ciebie. Jedynie dziwne odczucie to zmniejszając prędkość tak jakby późno reagował .Jak zwiększam to lepiej działa naciskanie impulsowo niż przytrzymanie. Może to błędne odczucie więc muszę jeszcze z nim pojeździć.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
Chyba pojadę sprawdzić. Krzysztof, a którym zjazdem jechałeś?
Tym od strony Zdzieszowić, czy Sóchej..?
Tym od strony Zdzieszowić, czy Sóchej..?
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Próba instalacji tempomatu
na A4, w jedną i drugą stronę tempomat walczy z utrzymaniem prędkości. Generalnie ustawiając 120km/h jedzie tam 125-128km/h
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości