check engine
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 27 wrz 2021, o 08:55
- Reputacja: 0
- Imię: Konrad
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.4 T
- LPG: nie
- Inny samochód: nie
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
check engine
Mam prośbę do administratora. Rozumiem, ze to forum powstało po to, aby pomagać użytkownikom. Poprzedni post został zablokowany, bo podobno z lupki nie skorzystałem. Właśnie skorzystałem i artykuł zacytowany przez Admin przeczytałem już wcześniej, a innego z pomoca nie znalazłem. Podlinkowane przez Admina rozwiazanie raczej mnie nie dotyczy, gdyż sugerowana jest jest tam wymiana akumulatora, z uwagi na zużycie. Akumulator mój nie jest stary - jest z 2021 roku. Tak więc co jeszcze może oznaczać ten problem??
Poniżej ponownie zamieszczam opis problemu z prośbą o nie blokowanie, gdyż mam nadzieje na jakieś rozwiązanie.
Witam,
Wyskoczył mi po raz drugi żółta kontrolka silnika. Pierwszy raz stało się to 2 tyg temu ale szybko zniknęło. Dzisiaj po raz drugi. Podpiąłem obd 2 car scaning i wypluło mi kilka rzeczy. Czy ktoś kto zna się na czytaniu błędów mógłby mi pomóc zdiagnozować co się dzieje :
OBD-IIOBD-II
DTCs: 1
----------------------------
P086B [0x086B]
Neutral position (NP) sensor - circuit range/performance
Neutral Position Sensor Performance
Status: Potwierdzona
============================
Jednostka sterująca silnikaJednostka sterująca silnika
DTCs: 1
----------------------------
P086B [0x086B]
Neutral position (NP) sensor - circuit range/performance
Neutral Position Sensor Performance
General Electrical Failures [0x00]
Status: DTC supported by calibration, Current DTC, Test failed since DTC cleared, History DTC, Test not passed since current power up, Warning Indicator Requested
============================
BCMBCM
DTCs: 5
----------------------------
U0164 [0xC164]
Data bus, AC control module - no communication
General Electrical Failures [0x00]
Status: DTC supported by calibration, Current DTC, Test not passed since DTC cleared, Test failed since DTC cleared, History DTC, Test not passed since current power up
----------------------------
B2699 [0xA699]
Right Headlamp Control Circuit Malfunction; Right Headlamp Control Circuit Open; Right Headlamp Control Circuit Short to Battery; Right Headlamp Control Circuit Short to Ground
General Electrical Failures: short to battery [0x01]
Status: DTC supported by calibration, Test failed since DTC cleared, History DTC
----------------------------
B2699 [0xA699]
Right Headlamp Control Circuit Malfunction; Right Headlamp Control Circuit Open; Right Headlamp Control Circuit Short to Battery; Right Headlamp Control Circuit Short to Ground
General Electrical Failures: open circuit [0x04]
Status: DTC supported by calibration, Test failed since DTC cleared, History DTC
----------------------------
B3883 [0xB883]
License Plate Lamp Circuit Short to Ground; License Plate Lamp Circuit Open; Number Plate Lamp Circuit Short to Battery
General Electrical Failures: short to battery [0x01]
Status: DTC supported by calibration, Test failed since DTC cleared, History DTC
----------------------------
B3883 [0xB883]
License Plate Lamp Circuit Short to Ground; License Plate Lamp Circuit Open; Number Plate Lamp Circuit Short to Battery
General Electrical Failures: open circuit [0x04]
Status: DTC supported by calibration, Test failed since DTC cleared, History DTC
============================
EPS / TDM
Nie znaleziono DTC.
============================
ABS/EBCM/ESC
Nie znaleziono DTC.
Poniżej ponownie zamieszczam opis problemu z prośbą o nie blokowanie, gdyż mam nadzieje na jakieś rozwiązanie.
Witam,
Wyskoczył mi po raz drugi żółta kontrolka silnika. Pierwszy raz stało się to 2 tyg temu ale szybko zniknęło. Dzisiaj po raz drugi. Podpiąłem obd 2 car scaning i wypluło mi kilka rzeczy. Czy ktoś kto zna się na czytaniu błędów mógłby mi pomóc zdiagnozować co się dzieje :
OBD-IIOBD-II
DTCs: 1
----------------------------
P086B [0x086B]
Neutral position (NP) sensor - circuit range/performance
Neutral Position Sensor Performance
Status: Potwierdzona
============================
Jednostka sterująca silnikaJednostka sterująca silnika
DTCs: 1
----------------------------
P086B [0x086B]
Neutral position (NP) sensor - circuit range/performance
Neutral Position Sensor Performance
General Electrical Failures [0x00]
Status: DTC supported by calibration, Current DTC, Test failed since DTC cleared, History DTC, Test not passed since current power up, Warning Indicator Requested
============================
BCMBCM
DTCs: 5
----------------------------
U0164 [0xC164]
Data bus, AC control module - no communication
General Electrical Failures [0x00]
Status: DTC supported by calibration, Current DTC, Test not passed since DTC cleared, Test failed since DTC cleared, History DTC, Test not passed since current power up
----------------------------
B2699 [0xA699]
Right Headlamp Control Circuit Malfunction; Right Headlamp Control Circuit Open; Right Headlamp Control Circuit Short to Battery; Right Headlamp Control Circuit Short to Ground
General Electrical Failures: short to battery [0x01]
Status: DTC supported by calibration, Test failed since DTC cleared, History DTC
----------------------------
B2699 [0xA699]
Right Headlamp Control Circuit Malfunction; Right Headlamp Control Circuit Open; Right Headlamp Control Circuit Short to Battery; Right Headlamp Control Circuit Short to Ground
General Electrical Failures: open circuit [0x04]
Status: DTC supported by calibration, Test failed since DTC cleared, History DTC
----------------------------
B3883 [0xB883]
License Plate Lamp Circuit Short to Ground; License Plate Lamp Circuit Open; Number Plate Lamp Circuit Short to Battery
General Electrical Failures: short to battery [0x01]
Status: DTC supported by calibration, Test failed since DTC cleared, History DTC
----------------------------
B3883 [0xB883]
License Plate Lamp Circuit Short to Ground; License Plate Lamp Circuit Open; Number Plate Lamp Circuit Short to Battery
General Electrical Failures: open circuit [0x04]
Status: DTC supported by calibration, Test failed since DTC cleared, History DTC
============================
EPS / TDM
Nie znaleziono DTC.
============================
ABS/EBCM/ESC
Nie znaleziono DTC.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4800
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 55
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze MY2010
- Silnik: 1,8 LT + LPG
- LPG: STAG
- Inny samochód: KIA ProCeed, Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: check engine
Samochód masz od nowości ?
Wygląda, że elektronika "szaleje", zwarcia obwodów.
Do elektryka na przegląd instalacji o ile ktoś będzie chciał się tego podejmować.
Ile samochód ma lat ?
Wygląda, że elektronika "szaleje", zwarcia obwodów.
Do elektryka na przegląd instalacji o ile ktoś będzie chciał się tego podejmować.
Ile samochód ma lat ?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 27 wrz 2021, o 08:55
- Reputacja: 0
- Imię: Konrad
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.4 T
- LPG: nie
- Inny samochód: nie
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: check engine
wcześniej miał go mój brat od nowości, ja mam go 2 lata- rocznik 2014. I problem pojawił się pierwszy raz.
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 1
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Radlin
- Kontakt:
Re: check engine
W sumie jak już się zapisało komunikaty to najlepiej zacząć od wykasowania błędów i zobaczyć co wyskoczy jako "świeże".
Tu jedynie jest P086B, reszta to pewnie związana z rzeczami które się działy lata temu i zostały zapisane (LEDy, odpięcie akumulatora, jakieś naprawy na podpiętym Aku itd)
Jak od dłuższego czasu nie działa start/stop to do sprawdzenia czujnik położenia neutralnego, przewody/wtyczka do niego. Czy cokolwiek tam w aucie masz co sprawdza czy auto samo nie ruszy przy aut. załączeniu silnika
Tu jedynie jest P086B, reszta to pewnie związana z rzeczami które się działy lata temu i zostały zapisane (LEDy, odpięcie akumulatora, jakieś naprawy na podpiętym Aku itd)
Jak od dłuższego czasu nie działa start/stop to do sprawdzenia czujnik położenia neutralnego, przewody/wtyczka do niego. Czy cokolwiek tam w aucie masz co sprawdza czy auto samo nie ruszy przy aut. załączeniu silnika
Chevrolet Cruze 1.8 LPG KL7
Jastrzębie-Zdrój/Rybnik
Jastrzębie-Zdrój/Rybnik
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 27 wrz 2021, o 08:55
- Reputacja: 0
- Imię: Konrad
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.4 T
- LPG: nie
- Inny samochód: nie
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: check engine
na co dzień nie korzystam ze start stop, ale żona dzisiaj zauważyła, że rzeczywiście chyba start stop nie działa. Gdzie znajdę czujnik położenia neutralnego?? czy raczej konieczna będzie wymiana czujnika, czy jak znalazłem gdzieś na forum wina akumulatora.
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 1
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Radlin
- Kontakt:
Re: check engine
Z akumulatorem jest to tak związane ze podczas działania rozrusznika spada napięcie na akumulatorze i w związku z tym sterownik silnika odczytuje zbyt niskie napięcie na tym czujniku i nie wie czy na pewno jest neutralny czy nie
Chevrolet Cruze 1.8 LPG KL7
Jastrzębie-Zdrój/Rybnik
Jastrzębie-Zdrój/Rybnik
- etac
- Prezes
- Posty: 22959
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 213
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: check engine
To że aku z 2021 to nie oznacza że jest sprawny.
Po drugie na skrzyni biegów jest czujnik położenia 0, trzeba go sprawdzić, przeczyścić styki, albo nawet wymienić. Naprawiałem kiedyś takie Orlando
Po drugie na skrzyni biegów jest czujnik położenia 0, trzeba go sprawdzić, przeczyścić styki, albo nawet wymienić. Naprawiałem kiedyś takie Orlando
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 27 wrz 2021, o 08:55
- Reputacja: 0
- Imię: Konrad
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.4 T
- LPG: nie
- Inny samochód: nie
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: check engine
Żona była dzisiaj u elektromechanika (bo ja nie mogłem) z tym problemem i dla mnie mistrzostwo świata, bo interfejs diagnostyczny kupiony za 50 zł. wykrył mi błąd, a po wizycie u elektoromechanika dzisiaj nic nie zdziałała bo jego urządzenie nie wykryło błędu. Skasował mi jedynie błąd i po tej operacji start/stop zaczął działać. Domyślam się (oby nie) że prędzej czy później kontrolka wróci.
Znacie może w Krakowie kogoś kto mi to ogarnie?? Czy po tych symptomach opisanych wymiana akumulatora (sprawdzenie) wchodzi w grę czy raczej z tym czujnikiem jest problem??
Bo z tego co zrozumiałem, to to albo to.
Na codzień nie korzystam ze start/stop tak wiec moze 3 rozwiazanie, jeżdzenie mimo to....
Znacie może w Krakowie kogoś kto mi to ogarnie?? Czy po tych symptomach opisanych wymiana akumulatora (sprawdzenie) wchodzi w grę czy raczej z tym czujnikiem jest problem??
Bo z tego co zrozumiałem, to to albo to.
Na codzień nie korzystam ze start/stop tak wiec moze 3 rozwiazanie, jeżdzenie mimo to....
-
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
- Reputacja: 2
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Cruze Kombi
- Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: check engine
Jeździć obserwować 

- etac
- Prezes
- Posty: 22959
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 213
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: check engine
to w końcu odczytał błędy czy nie? Bo jak nie odczytał to co skasował?dante166 pisze: ↑16 maja 2023, o 11:42Żona była dzisiaj u elektromechanika (bo ja nie mogłem) z tym problemem i dla mnie mistrzostwo świata, bo interfejs diagnostyczny kupiony za 50 zł. wykrył mi błąd, a po wizycie u elektoromechanika dzisiaj nic nie zdziałała bo jego urządzenie nie wykryło błędu. Skasował mi jedynie błąd i po tej operacji start/stop zaczął działać. Domyślam się (oby nie) że prędzej czy później kontrolka wróci.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 27 wrz 2021, o 08:55
- Reputacja: 0
- Imię: Konrad
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.4 T
- LPG: nie
- Inny samochód: nie
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: check engine
Nie wiem jak działa jego urządzenie, mi przekazał, że nie mógł odczytać bledu więc po prostu skasował
Tak jak wspomniałem, jaki błąd to ja na swoim obd 2 odczytałem wcześniej u niego chciałem rozwiązanie usłyszeć
Tak jak wspomniałem, jaki błąd to ja na swoim obd 2 odczytałem wcześniej u niego chciałem rozwiązanie usłyszeć
- etac
- Prezes
- Posty: 22959
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 213
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: check engine
jak nie odczytał, to nic nie skasował.
Tak jak pisałem, znajdź wtyczkę przy wybieraku skrzyni, spróbuj ja przeczyścić kontakt sprajem i poczekajmy na efekt.
DTC Descriptors
DTC P086B 01: Neutral Position Sensor Performance
DTC P086B 02: Neutral Position Sensor Performance
DTC P086C 00: Neutral Position Sensor Circuit Low Voltage
DTC P086D 00: Neutral Position Sensor Circuit High Voltage
Diagnostic Fault Information
Circuit/System Description
The neutral position sensor is a three wire sensor, connected to a 5 V reference circuit, a low reference circuit, and a signal circuit. The engine control module (ECM) supplies 5 V to the neutral position sensor, and also provides a sensor ground path on the low reference circuit. The neutral position sensor sends a voltage signal to the ECM on the signal circuit. The voltage on the signal circuit will vary from a voltage less than or equal to 5 V when the transmission is in the neutral position, to a voltage less than or equal to 1.5 V when the transmission is in gear.
Conditions for Running the DTC
• DTC P0641 is not set.
• The system voltage is more than 9 V.
• The ignition is in the RUN position.
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... nd_article
Tak jak pisałem, znajdź wtyczkę przy wybieraku skrzyni, spróbuj ja przeczyścić kontakt sprajem i poczekajmy na efekt.
DTC Descriptors
DTC P086B 01: Neutral Position Sensor Performance
DTC P086B 02: Neutral Position Sensor Performance
DTC P086C 00: Neutral Position Sensor Circuit Low Voltage
DTC P086D 00: Neutral Position Sensor Circuit High Voltage
Diagnostic Fault Information
Circuit/System Description
The neutral position sensor is a three wire sensor, connected to a 5 V reference circuit, a low reference circuit, and a signal circuit. The engine control module (ECM) supplies 5 V to the neutral position sensor, and also provides a sensor ground path on the low reference circuit. The neutral position sensor sends a voltage signal to the ECM on the signal circuit. The voltage on the signal circuit will vary from a voltage less than or equal to 5 V when the transmission is in the neutral position, to a voltage less than or equal to 1.5 V when the transmission is in gear.
Conditions for Running the DTC
• DTC P0641 is not set.
• The system voltage is more than 9 V.
• The ignition is in the RUN position.
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... nd_article
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości