Próba instalacji tempomatu

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 17479
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: etac » 23 mar 2020, o 10:45

a ile masz kabli w tej wtyczce?
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

duswal
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 30 sty 2017, o 18:22
Imię: Waldi
Chevi: Cruze
Silnik: 1.4 Turbo
LPG: STAG QNEXT Plus
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: duswal » 24 mar 2020, o 17:11

6 kabli czyli wszystkie we wtyczce, czujnik ma 5 bolców.
Załączniki
13578464.jpg
Ostatnio zmieniony 24 mar 2020, o 17:22 przez duswal, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 17479
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: etac » 24 mar 2020, o 17:13

a przejście jest do BCM?

bo mieliśmy kilka aut gdzie na gorze było, a do BCM już nie docierało.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

duswal
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 30 sty 2017, o 18:22
Imię: Waldi
Chevi: Cruze
Silnik: 1.4 Turbo
LPG: STAG QNEXT Plus
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: duswal » 24 mar 2020, o 17:21

W GDS2 pokazuje napięcie 2.5 V
Nie sprawdzałem fizycznie ale zobaczę w samochodzie czy przewód dochodzi do BCM

Mam jeszcze jedno pytanie o moduł BCM - czy jest możliwość wyłączenia funkcji obniżania napięcia (wyłączenie ładowania).
Mam moduł DRL który załącza światła po przekroczeniu napięcia 13 V.
Niestety gdy moduł BCM uzna sobie że ładowanie jest niepotrzebne to światła dzienne sobie gasną.
Wielu mechaników w tym z BMW i od gazu byli zdziwieni i mówili że mam uszkodzony regulator w alternatorze.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 17479
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: etac » 24 mar 2020, o 17:25

nie ma możliwości ingerencji w algorytmy działania BCM, tak dla napięcia ładowania, jak i napięcia załączania świateł.

Zamiast moduł DRL, załóż zwykły przekaźnik rozłączny sterowany przez pojawianie się napięcia na światłach postojowych.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

duswal
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 30 sty 2017, o 18:22
Imię: Waldi
Chevi: Cruze
Silnik: 1.4 Turbo
LPG: STAG QNEXT Plus
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: duswal » 24 mar 2020, o 17:54

Tak też chciałem zrobić z przekaźnikiem.
Ten algorytm BCM jest dziwny bo też StartStop wtedy kiedy chcę żeby silnik się wyłączył to pracuje a jak nie chcę to się wyłącza i po chwili uruchamia - bez sensu.
Może nowsza kalibracja coś by poprawiła.

Mogę prosić jeszcze o odpowiedz na pytanie poniższe:
Gdzie teraz można się zarejestrować żeby programować SPS?
Stara strona www.opel-infotech.com już nie działa
Nowa na PSA http://public.servicebox.peugeot.com z tego co widzę jest napisane, że funkcje programowania są jeszcze w trakcie
zatwierdzania
A w https://www.acdelcotds.com w regulaminie jest napisane "Dostęp i korzystanie z ACDelco TDS należy uzyskiwać wyłącznie w
dozwolonych krajach Stanów Zjednoczonych, Kanady i Australii".

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 17479
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: etac » 24 mar 2020, o 20:07

ja mam tylko tą samą stronę - https://www.acdelcotds.com/subscriptions

Myślę że jak pozwoli na zalogowanie to można ciągnąć.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Ping
Bywalec
Posty: 155
Rejestracja: 30 sty 2017, o 16:10
Imię: Ping
Chevi: Opel Insignia
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Ping » 24 mar 2020, o 22:57

Czesc,
Wybaczcie ale nie miałem kiedy odpisać. Sporo roboty - dzisiaj siedziałem do 21.00 i dodatkowo problem z autem.

Na stronie servicebox jest możliwość wykupienia spsa. Podane ceny są netto. Trzeba doliczyć podatki itp.
Co do dołożenia tych opcji o których pisałeś to musisz kupić kody VCI o ile byly przewidziane.
Nie wiem czy przy twoich zmianach nie trzeba będzie programować bcma i licznika.

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Taptalka
Ostatnio zmieniony 24 mar 2020, o 23:00 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto Duplikat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość