Moduł CAN - koncepcja

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Moduł CAN - koncepcja

Post autor: wszim » 23 sty 2019, o 22:25

Ping pisze:
23 sty 2019, o 11:56
Odnośnie tej przetwornicy atb-pwr-3, to w opisie jest ze można ją włączyć przyciskiem a wyłączyć przez uC. Nie znalazłem tylko info jakimi poziomami napięć jest to sterowane. Ktoś coś wie?

Dobrze by było żeby przetwornica była włączana od momentu włozenia kluczyka do stacyjki a wyłączył gdy zadecyduje o tym uC (po kilkudziesięciu sekundach od momentu wyjęciu kluczyka - gdy po CAN przestaną biegać ramki) - ma to zapewnić działanie modułu nawet podczas rozruchu gdy cześć instalacji jest odłączana od zasilania.


Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Dość drogie rozwiązanie. Może lepsze https://botland.com.pl/pl/przetwornice- ... LAEALw_wcB
choć docelowo i tak chyba zgrabniej będzie zmontować przetwornicę z pojedynczych elementów.

STM32 można wprowadzić w tryb Standby w którym pobiera pojedyncze uA, zasilanie pozostałych układów (o ile zajdzie konieczność) odcinać kluczami MOSFET. Dlatego STM32 może wisieć w stadby na zasilaniu non stop i wybudzać się linią WAKE (restart). Ale też można uprościć i podpiąć się pod zasilanie sterowane z BCM, które zanika po 10 minutach od zamknięcia auta.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

markor150
Aktywny
Posty: 63
Rejestracja: 8 lis 2018, o 08:01
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Orlando 2.0 LTZ 163
Silnik: Chip 200KM / DPF OFF
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Re: Moduł CAN - koncepcja

Post autor: markor150 » 24 sty 2019, o 07:20

ATB-PWR3 działa na układzie przetwornicy 3A A8498. Na nodze nr. 2 tego układu mamy wejście ON/OFF control, logic input.
A dokładniej gdy mam pin 2 zwarty do masy, przetwornica działa, a jeśli podamy tam napięcie 2-7V to przetwornica się wyłączy. Dlatego można dać rezystor pull'up lub pull'down i sterować z procesora.
A jeśli chodzi o zasilanie to można by podłączyć się pod zasilanie wnętrza pojazdu (tak jak lampki oświetlenia). Po otwarciu auta mamy zasilanie, a po zamknięciu, po jakimś czasie BCM odcina napięcie i mamy problem zasilania z głowy.
Marek

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Moduł CAN - koncepcja

Post autor: wszim » 24 sty 2019, o 10:56

Sterowanie zasilaniem układu, który nas samych zasila to trochę perpetum. Tzn da się wyłączyć zasilanie i przez to samych siebie, natomiast do załączenia potrzebna zewnętrzna linia triggerująca (inicjująca start przetwornicy).
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

markor150
Aktywny
Posty: 63
Rejestracja: 8 lis 2018, o 08:01
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Orlando 2.0 LTZ 163
Silnik: Chip 200KM / DPF OFF
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Re: Moduł CAN - koncepcja

Post autor: markor150 » 24 sty 2019, o 11:13

wszim pisze:
24 sty 2019, o 10:56
Sterowanie zasilaniem układu, który nas samych zasila to trochę perpetum. Tzn da się wyłączyć zasilanie i przez to samych siebie, natomiast do załączenia potrzebna zewnętrzna linia triggerująca (inicjująca start przetwornicy).
Dokładnie. Dlatego bez sensu angażować w to procek. Niech procek zajmie się wtchdogiem lepiej. Za włączanie i wyłączanie całości może być odpowiedzialny BCM.
Marek

Ping
Bywalec
Posty: 165
Rejestracja: 30 sty 2017, o 16:10
Reputacja: 2
Imię: Ping
Samochód: Opel Insignia
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moduł CAN - koncepcja

Post autor: Ping » 31 sty 2019, o 14:53

Na https://gitlab.com/ utworzyłem grupę OpChevTeam a w niej projekt Modułu CAN.
Obecnie grupa jest zamknięta, wiec jeżeli chcecie mieć dostęp, zarejestrujcie się i podajcie mi swoje adresy
Na razie wrzuciłem to co naskrobałem w eclipse.
Opisałem też ramki komunikacji.

Niedługo postaram się wrzucić program na Win do komunikacji z modułem oraz znalezione i odkryte informacje w ramkach CAN

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Moduł CAN - koncepcja

Post autor: wszim » 4 lut 2019, o 22:10

próba rejestracji: Email is not from an allowed domain
:zastanawiasie:
email z domeny o2.pl
Dyskryminacja?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Moduł CAN - koncepcja

Post autor: etac » 4 lut 2019, o 22:18

o2 jest uznawane jako domena dla spamu. Wiele stron ma z tym problem.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Moduł CAN - koncepcja

Post autor: wszim » 4 lut 2019, o 23:08

poszło z tlen.pl :tak:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

kristover
Świeżak
Posty: 35
Rejestracja: 22 sty 2019, o 22:24
Reputacja: 0
Imię: Kris
Samochód: Orlando LTZ 2.0 2013
Silnik: 2.0 198KM diesel
Lokalizacja: OW
Kontakt:

Re: Moduł CAN - koncepcja

Post autor: kristover » 5 lut 2019, o 15:47

poszło z op.pl :)

Ping
Bywalec
Posty: 165
Rejestracja: 30 sty 2017, o 16:10
Reputacja: 2
Imię: Ping
Samochód: Opel Insignia
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moduł CAN - koncepcja

Post autor: Ping » 8 lut 2019, o 17:31

Wczoraj poskladalem wszystko na płytce uniwersalnej.
Są dwie lub trzy drobne różnice w stosunku do tego co było na stykowej.
NodeMCU i płytka z STM32 są na listwach żeby można było je łatwo zdemontować.
O ile NodeMCU bez problemu mieści się w tej obudowie, to z STM jest już ciasno że względu na zworki. ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
szczuplin
Fachman
Posty: 2346
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Reputacja: 16
Imię: Szczuplin
Samochód: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
LPG: STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Moduł CAN - koncepcja

Post autor: szczuplin » 15 mar 2019, o 20:16

Temat się rozwija? Cisza nastała.
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

Ping
Bywalec
Posty: 165
Rejestracja: 30 sty 2017, o 16:10
Reputacja: 2
Imię: Ping
Samochód: Opel Insignia
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moduł CAN - koncepcja

Post autor: Ping » 15 mar 2019, o 20:39

Rozwija się.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Kuniarz

Re: Moduł CAN - koncepcja

Post autor: Kuniarz » 18 mar 2019, o 19:50

Hej, zajmuję się zawodowo i hobbystycznie elektroniką, chętnie włączę się w projekt. Mogę zaprojektować PCB na przykład.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość