Sprawdź lepiej jakimś programem tą temperaturę. W moim przypadku wskazówka w tym miejscu mówi że temperatura jest z przedziału 77-110°cTomaszDGL pisze:Taka temp. rozgrzanego auta będzie ok?
Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
Obecnie pokazuje maksymalnie 90.
Dodano po 2 minutach 19 sekundach:
Temp.
Dodano po 3 minutach 2 sekundach:
Dodano po 10 minutach 59 sekundach:
Jedna po tym jak mu pogazowalem tem. Rośnie, a wskazówka stoi gdzie stała. Szukać termostatu?
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
olej ten wskaźnik, jak komputer w czasie jazdy nie schodzi poniżej 82stC to jest ok.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
Jaka powinna być prawidłowa temp. Podczas jazdy? Kiedy powinien załączyć się wiatrak?
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
jak dobrze pamiętam to silnik powinien chodzić 87stC, a wiatrak załączyć się przy 92-95stC. Otwarcie termostatu następuje przy 90 a pełne przy 105.
Jak odpowietrzałeś to się załączył?
Jak odpowietrzałeś to się załączył?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
Zapytam mechanika, gdy włączyłem gorący nadmuch to że 107 spadła do 82, wiatrak się załączył, teraz jeżdżę i sprawdzam jak zachowuje się podczas jazdy
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
Jesteś w błędzieetac pisze:jak dobrze pamiętam to silnik powinien chodzić 87stC, a wiatrak załączyć się przy 92-95stC. Otwarcie termostatu następuje przy 90 a pełne przy 105.
Jak odpowietrzałeś to się załączył?
Właściwą temperaturą pracy to
95-105°
Ale przy mocnym obciążeniu silnika
Termostat otwiera się przy 90
108 załączenie wentylatora.
103 pełne otwarcie termostatu.
Tomek...
Te 82 to trochę za nisko.
Mi po wymianie silnika też tak nisko temperatura spadała. Powodem był silikon, który dostał się pomiędzy termostat a jego obudowę. A to powodowało, że się nie domykał.
Ostatnio zmieniony 4 kwie 2020, o 17:21 przez Bunioopl, łącznie zmieniany 1 raz.
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
bardzo możliwe
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
Sprawdzone na moim. Mam licznik z termometrem i dobrze widać co kiedy się dzieje.
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
Podczas jazdy nawet dobrze to działa. Wszystkie uszczelki nowe, termostat bez silikonu. Będę obserwował
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
Sprzedający nie przyznał się do sprzedaży silnika Opla. Nadal uważają, że to chevrolet. W ramach rekompensaty za niepasujące walki rozrządu i robociznę zaproponowali 320zl, ale skończyło się na mojej propozycji zawarcia ugody tj. 800zl tak więc z 2999zl za silnik zrobiło się 2199zl i jestem tym już spokojny.
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
Wszystkie części już w domu. Stary słupek może jeszcze posłuży
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 lis 2020, o 21:29
- Reputacja: 0
- Imię: Bartlomiej
- Samochód: ORLANDO
- Silnik: 1.8, 141km, LPG
- LPG: BRC
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
Z jak siła trzeba dokręcić śruby miski olejowej w Orlando Benz?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5799
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 342
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
Te w blok silnika 10 Nm te w skrzynię biegów 40 Nm.
-
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 10 sie 2019, o 17:16
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
TomaszDGL, jak tam po ponad roku od wymiany? Jak się sprawuje Olek?
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 7 maja 2019, o 20:50
- Reputacja: 0
- Imię: Michal
- Samochód: Orlando LPZ
- Silnik: Benzyna 1,8 + LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Lubin
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
Odświeżę trochę temat.
Mój Olek przy przebiegu 235 tyś. zaczął mi dostarczać akustycznych wrażeń w postaci stuków i puków. Ostatecznie okazało się, że w misce olejowej pływał kawałek tłoka. Szukam teraz silnika F18D4 i mam przy tej okazji kilka pytań.
Na OLX znalazłem silnik za 2699 z 2013 roku o tych samych numerach pochodzący z Cruza. Niestety okazało się że czujnik/złącze czujnika położenia wałka rozrządu jest inne niż moje obecne co prawdopodobnie eliminuje tę sztukę. Mój mechanik odradził mi podmianę wałka, gdyż wiąże się to z dodatkową robotą. Z tego tematu dowiedziałem się szczegółowo że wymagana jest podmiana wałka, czujników i KZFR. Czy faktycznie jest to takie problematyczne i na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę poszukując nowego silnika?
Teraz przeglądam Otomoto i za sam słupek z 2012 roku chcą 4-5 tyś. Skąd może wynikać taka drastyczna różnica ceny? Rozumiem, że musiałbym jeszcze dodatkowo przełożyć moją głowice do tego bloku. To chyba się wiąże z jeszcze większym kosztem?
Oryginalnie miałem instalację gazową montowaną w ASO, więc głowica była fabrycznie przygotowana pod LPG. Teraz po zakupie używanego silnika chyba muszę zrezygnować z instalacji, gdyż nie wiadomo dokładnie co otrzymam?
Mój Olek przy przebiegu 235 tyś. zaczął mi dostarczać akustycznych wrażeń w postaci stuków i puków. Ostatecznie okazało się, że w misce olejowej pływał kawałek tłoka. Szukam teraz silnika F18D4 i mam przy tej okazji kilka pytań.
Na OLX znalazłem silnik za 2699 z 2013 roku o tych samych numerach pochodzący z Cruza. Niestety okazało się że czujnik/złącze czujnika położenia wałka rozrządu jest inne niż moje obecne co prawdopodobnie eliminuje tę sztukę. Mój mechanik odradził mi podmianę wałka, gdyż wiąże się to z dodatkową robotą. Z tego tematu dowiedziałem się szczegółowo że wymagana jest podmiana wałka, czujników i KZFR. Czy faktycznie jest to takie problematyczne i na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę poszukując nowego silnika?
Teraz przeglądam Otomoto i za sam słupek z 2012 roku chcą 4-5 tyś. Skąd może wynikać taka drastyczna różnica ceny? Rozumiem, że musiałbym jeszcze dodatkowo przełożyć moją głowice do tego bloku. To chyba się wiąże z jeszcze większym kosztem?
Oryginalnie miałem instalację gazową montowaną w ASO, więc głowica była fabrycznie przygotowana pod LPG. Teraz po zakupie używanego silnika chyba muszę zrezygnować z instalacji, gdyż nie wiadomo dokładnie co otrzymam?
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.
Jeżeli są inne czujniki , to silnik raczej z opla.
Oplowskie silniki pasują ale trzeba przekładać wałki.
Oplowskie silniki pasują ale trzeba przekładać wałki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość