Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Bunioopl
Fachman
Posty: 4993
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: Bunioopl » 3 kwie 2020, o 22:40

TomaszDGL pisze:Taka temp. rozgrzanego auta będzie ok?
Sprawdź lepiej jakimś programem tą temperaturę. W moim przypadku wskazówka w tym miejscu mówi że temperatura jest z przedziału 77-110°c

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 3 kwie 2020, o 23:06

wszim pisze:
2 kwie 2020, o 17:57
No chyba ładnie mruczy. A na wyższych obrotach?
Jest dobrze 👍

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 4 kwie 2020, o 13:34

Bunioopl pisze:
3 kwie 2020, o 22:40
TomaszDGL pisze:Taka temp. rozgrzanego auta będzie ok?
Sprawdź lepiej jakimś programem tą temperaturę. W moim przypadku wskazówka w tym miejscu mówi że temperatura jest z przedziału 77-110°c
Obecnie pokazuje maksymalnie 90.

Dodano po 2 minutach 19 sekundach:
Temp.

Dodano po 3 minutach 2 sekundach:
:tak:

Dodano po 10 minutach 59 sekundach:
Jedna po tym jak mu pogazowalem tem. Rośnie, a wskazówka stoi gdzie stała. Szukać termostatu?
Załączniki
Screenshot_20200404_134731_pl.allegro.jpg
Screenshot_20200404_134813_pl.neptis.yanosik.mobi.android.jpg
IMG_20200404_133818.jpg
Screenshot_20200404_133802_pl.neptis.yanosik.mobi.android.jpg
Screenshot_20200404_133516_pl.neptis.yanosik.mobi.android.jpg
Screenshot_20200404_133145_pl.neptis.yanosik.mobi.android.jpg
Screenshot_20200404_133151_pl.neptis.yanosik.mobi.android.jpg
IMG_20200404_133129.jpg

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23826
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: etac » 4 kwie 2020, o 13:51

olej ten wskaźnik, jak komputer w czasie jazdy nie schodzi poniżej 82stC to jest ok.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 4 kwie 2020, o 13:52

Jaka powinna być prawidłowa temp. Podczas jazdy? Kiedy powinien załączyć się wiatrak?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23826
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: etac » 4 kwie 2020, o 14:04

jak dobrze pamiętam to silnik powinien chodzić 87stC, a wiatrak załączyć się przy 92-95stC. Otwarcie termostatu następuje przy 90 a pełne przy 105.

Jak odpowietrzałeś to się załączył?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 4 kwie 2020, o 15:13

Zapytam mechanika, gdy włączyłem gorący nadmuch to że 107 spadła do 82, wiatrak się załączył, teraz jeżdżę i sprawdzam jak zachowuje się podczas jazdy 👍

Bunioopl
Fachman
Posty: 4993
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: Bunioopl » 4 kwie 2020, o 17:21

etac pisze:jak dobrze pamiętam to silnik powinien chodzić 87stC, a wiatrak załączyć się przy 92-95stC. Otwarcie termostatu następuje przy 90 a pełne przy 105.

Jak odpowietrzałeś to się załączył?
Jesteś w błędzie
Właściwą temperaturą pracy to
95-105°
Ale przy mocnym obciążeniu silnika
Termostat otwiera się przy 90
108 załączenie wentylatora.
103 pełne otwarcie termostatu.

Tomek...
Te 82 to trochę za nisko.
Mi po wymianie silnika też tak nisko temperatura spadała. Powodem był silikon, który dostał się pomiędzy termostat a jego obudowę. A to powodowało, że się nie domykał.
Ostatnio zmieniony 4 kwie 2020, o 17:21 przez Bunioopl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23826
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: etac » 4 kwie 2020, o 17:26

bardzo możliwe
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Bunioopl
Fachman
Posty: 4993
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: Bunioopl » 4 kwie 2020, o 17:45

Sprawdzone na moim. Mam licznik z termometrem i dobrze widać co kiedy się dzieje.

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 4 kwie 2020, o 18:58

Podczas jazdy nawet dobrze to działa. Wszystkie uszczelki nowe, termostat bez silikonu. Będę obserwował 👍
Załączniki
Screenshot_20200404_151516_pl.neptis.yanosik.mobi.android.jpg
Podczas jazdy temperatura spada, potem na posoju wzrasta.
Podczas jazdy temperatura spada, potem na posoju wzrasta.

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 6 kwie 2020, o 16:18

Sprzedający nie przyznał się do sprzedaży silnika Opla. Nadal uważają, że to chevrolet. W ramach rekompensaty za niepasujące walki rozrządu i robociznę zaproponowali 320zl, ale skończyło się na mojej propozycji zawarcia ugody tj. 800zl tak więc z 2999zl za silnik zrobiło się 2199zl i jestem tym już spokojny.

TomaszDGL
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 2 lip 2019, o 22:21
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: TomaszDGL » 8 kwie 2020, o 17:22

Wszystkie części już w domu. Stary słupek może jeszcze posłuży 😃
Załączniki
Stary blok z18xer F18D4
Stary blok z18xer F18D4

FET
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 20 lis 2020, o 21:29
Reputacja: 0
Imię: Bartlomiej
Samochód: ORLANDO
Silnik: 1.8, 141km, LPG
LPG: BRC
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: FET » 23 lis 2020, o 16:41

Z jak siła trzeba dokręcić śruby miski olejowej w Orlando Benz?

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5799
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 342
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: bubu1769 » 23 lis 2020, o 16:46

Te w blok silnika 10 Nm te w skrzynię biegów 40 Nm.

dluu1990
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 10 sie 2019, o 17:16
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: dluu1990 » 17 gru 2021, o 10:49

TomaszDGL, jak tam po ponad roku od wymiany? Jak się sprawuje Olek?

Big Mike
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 7 maja 2019, o 20:50
Reputacja: 0
Imię: Michal
Samochód: Orlando LPZ
Silnik: Benzyna 1,8 + LPG
LPG: STAG
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: Big Mike » 23 mar 2023, o 23:19

Odświeżę trochę temat.
Mój Olek przy przebiegu 235 tyś. zaczął mi dostarczać akustycznych wrażeń w postaci stuków i puków. Ostatecznie okazało się, że w misce olejowej pływał kawałek tłoka. Szukam teraz silnika F18D4 i mam przy tej okazji kilka pytań.
Na OLX znalazłem silnik za 2699 z 2013 roku o tych samych numerach pochodzący z Cruza. Niestety okazało się że czujnik/złącze czujnika położenia wałka rozrządu jest inne niż moje obecne co prawdopodobnie eliminuje tę sztukę. Mój mechanik odradził mi podmianę wałka, gdyż wiąże się to z dodatkową robotą. Z tego tematu dowiedziałem się szczegółowo że wymagana jest podmiana wałka, czujników i KZFR. Czy faktycznie jest to takie problematyczne i na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę poszukując nowego silnika?
Teraz przeglądam Otomoto i za sam słupek z 2012 roku chcą 4-5 tyś. Skąd może wynikać taka drastyczna różnica ceny? Rozumiem, że musiałbym jeszcze dodatkowo przełożyć moją głowice do tego bloku. To chyba się wiąże z jeszcze większym kosztem?
Oryginalnie miałem instalację gazową montowaną w ASO, więc głowica była fabrycznie przygotowana pod LPG. Teraz po zakupie używanego silnika chyba muszę zrezygnować z instalacji, gdyż nie wiadomo dokładnie co otrzymam?

Bunioopl
Fachman
Posty: 4993
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Wymiana silnika 1.8, 2011r. Padła pompa oleju.

Post autor: Bunioopl » 24 mar 2023, o 13:22

Jeżeli są inne czujniki , to silnik raczej z opla.
Oplowskie silniki pasują ale trzeba przekładać wałki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość