regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
-
- Świeżak
- Posty: 39
- Rejestracja: 14 sty 2019, o 17:45
- Reputacja: 0
- Imię: KRZYSZTOF
- Samochód: orlando
- Silnik: 1.8 140 KM benz.
- LPG: LPG BRC
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Witam jestem właścicielem od 12 miesięcy jak go zakupiłem miał 222000 na liczniku z aktualnie wymienionym rozrządem ja nastukałem 20 000 ,szukam rozwiązania problemu zapalania się kod błędu 2096 posiadam wpięty interfejs diagnostyczny i co 2 dni wyskakuje ten błąd,auto posiada instalację lpg BRC z systemem smarowania gniazd zaworowych dwa miesiące temu lpg sprawdzana i regulowana wszystko cacy a błąd się pojawia dalej. Silnik rano odpala chodzi na wolnych obrotach ale jak jest zimny potrafi się przydławić ,jak się rozgrzeje chodzi olek to spore auto i zbiera się powoli ale moim zdaniem za wolno .Podjechałem do mechanika i powiedział mi że kod błędu który mi się pojawia właściciele tej marki i tego modelu silnika wskazują na luz zaworowy , trochę się przeraziłem jak poczytałem fora że jedyny sposób to wymiana szklanek zaworu na mniejszy nominał od obecnego. Mój znajomy mechanik sprawdzi mi luzy bo to chwila lecz boi się wymieniać szklanki bo trzeba rozebrać rozrząd a dla niego to zbyt nowe auto i nie chciałby czegoś popsuć . Dlatego mam pytanie czy demontaż rozrządu w tym modelu silnika wymaga jakiś specjalistycznych narzędzi .Dziękuje za wszystkie opinie
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
a forum czytasz?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Wymaga. Dość częstą sytuacją dla niewprawnych jest urwanie impulsatora czujnika wałka rozrządu. Mieliśmy na forum kilka przypadków. Samochód z Polski czy ściągany skąd? O regulacji luzu zaworowego jest wątek poszukaj szukajką, wymienia się szklanki lub je szlifuje, nie szukaj tylko w dziale Orlando ale także w Cruze bo to bliźniacze auta.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 39
- Rejestracja: 14 sty 2019, o 17:45
- Reputacja: 0
- Imię: KRZYSZTOF
- Samochód: orlando
- Silnik: 1.8 140 KM benz.
- LPG: LPG BRC
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
forum czytam nie tylko to także googluje ,zadaje pytanie w ostateczności by nie dublować pytań ,auto sprowadzone za odry od 2007 w kraju gaz montowany w Warszawie przez Energi Gaz Polska. Bardzo Dziekuje za wskazówki sprawdzę u znajomego tylko zawory ewentualną wymianę szklanek zlecę firmie ale będę miał wiedzę że jest konieczne wymienić nie 16 a np.2 a może nie będzie konieczności wymiany żadnej a problem jest gdzie indziej , jeszcze byłbym wdzięczny za parametry jakie powinny być na zaworach i ewentualne dopuszczalne różnice
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
tu znajdziesz parametry
viewtopic.php?f=139&t=1612&hilit=regulacja+zawor%C3%B3w
Jak zza Odry to silnik na pewno bez opcji KL7 (głowica pod LPG). Lubryfikacja może coś podtrzymała żywot ale może być kiepsko. Jak tracisz moc to już efekt podpierania zaworów i utraty kompresji. Gdybam, bo tylko pomiar prawdę powie, ale jeżeli mam rację to ostatni dzwonek, albo już po dzwonku.
viewtopic.php?f=139&t=1612&hilit=regulacja+zawor%C3%B3w
Jak zza Odry to silnik na pewno bez opcji KL7 (głowica pod LPG). Lubryfikacja może coś podtrzymała żywot ale może być kiepsko. Jak tracisz moc to już efekt podpierania zaworów i utraty kompresji. Gdybam, bo tylko pomiar prawdę powie, ale jeżeli mam rację to ostatni dzwonek, albo już po dzwonku.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 39
- Rejestracja: 14 sty 2019, o 17:45
- Reputacja: 0
- Imię: KRZYSZTOF
- Samochód: orlando
- Silnik: 1.8 140 KM benz.
- LPG: LPG BRC
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Z VIN wynika KL1 czyli nie ma wzmocnionych gniazd ,instalacja z lubrykacją jak byłem na przeglądzie gość potwierdził wymianę kompletną wtryskiwaczy ,mam nadzieję że nie będzie tak źle okaże się w czwartek Dzięki dam znać z oględzin
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
A jak rozkodowałeś te KL1? Chyba nie z pierwszych cyfr Vinu? Bo jak tak, to nie oto chodzi.
Sprawdź zawory, a jak już będzie ok, to zasuwaj na regulację LPG
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Sprawdź zawory, a jak już będzie ok, to zasuwaj na regulację LPG
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Powiedz gdzie takie bzdury piszą, to trzeba ukrocic u źródła.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
To już przecież nie pierwszy raz. Nie wiem skąd się tak dzieje, ale ludzie opcję KL7 kojarzą z tymi pierwszymi dwoma literami VIN.
@Krzycho40 - KL7 to kod fabryczny opcji montażowej silnika określający głowicę przystosowaną pod gaz i można ją odkodować z VIN ale nie bezpośrednio, tylko wchodząc do systemu informatycznego GM. Np w ASO. Takie wariacje były produkowane jedynie na rynki gdzie auta były sprzedawane z opcją LPG (Polska, Włochy, Ukraina, Rosja).
@Krzycho40 - KL7 to kod fabryczny opcji montażowej silnika określający głowicę przystosowaną pod gaz i można ją odkodować z VIN ale nie bezpośrednio, tylko wchodząc do systemu informatycznego GM. Np w ASO. Takie wariacje były produkowane jedynie na rynki gdzie auta były sprzedawane z opcją LPG (Polska, Włochy, Ukraina, Rosja).
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 39
- Rejestracja: 14 sty 2019, o 17:45
- Reputacja: 0
- Imię: KRZYSZTOF
- Samochód: orlando
- Silnik: 1.8 140 KM benz.
- LPG: LPG BRC
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
No super dzięki ,człowiek głupi całe życie się uczy i tak głupi umrze zasugerowałem się właśnie nr.win bo właśnie gdzieś wyczytałem na forum że tak należy czytać. Ale także wyczytałem że silniki z wzmocnionymi gniazdami z dedykacją pod lpg wychodziły od 2012 roku dlatego też się nie skupiałem nad tym czy mam czy nie mam. W ASO w Bydgoszczy nie chcieli mi powiedzieć zbyt wiele bo twierdzą że nie mają dostępu do bazy danych Chevroleta ,chciałem się czegoś dowiedzieć o szkodzie która była naprawiana w ASO ale nic.Jutro jadę mierzyć ciśnienie na garkach i zrobimy pomiary zaworków zobaczymy.Dzwoniłem do Energy Gaz Polska powiedzieli że kontrola luzu przy instalacji to połowa z zalecanych 150 000 kilometrów,gaz jest od 2013 roku a zrobione na lpg prawie 180 000
oby nie było za późno dam jutro znać.....jak dożyje Dzięki Bardzo
oby nie było za późno dam jutro znać.....jak dożyje Dzięki Bardzo
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
podaj to forum
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 39
- Rejestracja: 14 sty 2019, o 17:45
- Reputacja: 0
- Imię: KRZYSZTOF
- Samochód: orlando
- Silnik: 1.8 140 KM benz.
- LPG: LPG BRC
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Szczerze ci powiem że nie pamiętam , przeglądałem jakiś czas temu pamiętam że była tabela i były podane właśnie nr.vin roczniki produkcji i opis .Właśnie szukałem przed zakupem mojego olka z tym właśnie KL7 i tam w tej tabeli było podane że wychodziły od 2012 roku , dalej nie szukałem i nie drążyłem bo cena tych roczników była znacznie wyższa , ale jak mi wpadnie to info to na pewno wrzucę link
-
- Specjalista
- Posty: 338
- Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik:
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Ja mam 2011 z KL7
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 39
- Rejestracja: 14 sty 2019, o 17:45
- Reputacja: 0
- Imię: KRZYSZTOF
- Samochód: orlando
- Silnik: 1.8 140 KM benz.
- LPG: LPG BRC
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Właśnie wróciłem od mechanika ciśnienie 12.5 bara na trzech na drugim 11.5 bara co do luzu zaworów ssące ok.ale na wydechowych od 0.25 do 0.15 na trzecim i teraz do kolegów szczere pytanie szybko do mechanika czy paniki nie ma.... Bardzo Proszę jakby nie ten zapalający się chęci engine wcale bym nie reagował ale teraz to już zgłupiałem
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5058
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 72
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Do mechanika
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
także szybciutko regulacja.Prawidłowy luz zaworu - dolot 0,25 (+/-0,04) mm
Prawidłowy luz zaworu - wylot 0,30 (+/- 0,04) mm
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 39
- Rejestracja: 14 sty 2019, o 17:45
- Reputacja: 0
- Imię: KRZYSZTOF
- Samochód: orlando
- Silnik: 1.8 140 KM benz.
- LPG: LPG BRC
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Ok Dziękuje...
-
- Specjalista
- Posty: 338
- Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik:
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
A czy podczas ostatniej regulacji gazu panowie pokwapili się, ażeby ustawić instalacje także podczas jazdy? czy tylko zrobili nową mapę i powiedzieli, że wszystko będzie cacy? Najprawdopodobniej jest zbyt mała dawka LPG przy dużym obciążeniu silnika i stąd zanik luzu zaworowego i błąd P2096.krzycho40 pisze:Witam jestem właścicielem od 12 miesięcy jak go zakupiłem miał 222000 na liczniku z aktualnie wymienionym rozrządem ja nastukałem 20 000 ,szukam rozwiązania problemu zapalania się kod błędu 2096 posiadam wpięty interfejs diagnostyczny i co 2 dni wyskakuje ten błąd,auto posiada instalację lpg BRC z systemem smarowania gniazd zaworowych dwa miesiące temu lpg sprawdzana i regulowana wszystko cacy a błąd się pojawia dalej.
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Ale bez paniki. Wygląda, że chyba nic złego się jeszcze nie wydarzyło. Ale dzwonek zaczyna dzwonić. Nie masz pełnego zestawienia ile konkretne wartości luzu na którym cylindrze?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Pewnie mechanik miał najcieńszy szczelinomierz 0,5 Już o takich słyszeliśmy.
-
- Świeżak
- Posty: 39
- Rejestracja: 14 sty 2019, o 17:45
- Reputacja: 0
- Imię: KRZYSZTOF
- Samochód: orlando
- Silnik: 1.8 140 KM benz.
- LPG: LPG BRC
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Szczelinomierz tak jak mówisz co 0,5 na ssących 0.25 wchodzi książkowo ale wydechowy,na trzecim największa różnica szczelinomierz 0,15 to najniższa wartość. Dzisiaj szybko podjechałem do serwisu nie ASO ale porządnego gdzie mój olek wygląda jak ubogi krewny z ameryki ,mechanik kazał odpalić auto posłuchał silnik i powiedział krótko przy tak pracującym silniku gdzie żadnego najmniejszego pukania zaworu i wartościach które mu przekazałem to żeby zawór się podparł trzeba zrobić sporo kilometrów a to i tak zależy od eksploatacji ,ale jak będę pilnował wymiany oleju i to na dobry a nie na taniochę i regularnie serwisował lpg.to tylko jeździć i na boga nie czytać fora internetowe bo się rozchoruje. Jakby każdy który użytkuje auto z tym silnikiem z lpg.jeździł do serwisu na regulacje luzów co 40 000 km to żadna kalkulacja i oszczędność na gazie bo koszt regulacji i serwisowania lpg.zjada te oszczędności. Ale klient nasz Pan jak chce zrobią szlif do nominału ,ale ja jako użytkownik nie odczuje żadne zmiany w mocy ,odczuje ale w kieszeni.
Dodano po 5 minutach 1 sekundzie:
Dodano po 5 minutach 1 sekundzie:
No niestety nie robili regulacji podczas jazdy ,na razie śmigam na benzynie i błąd wyskakuje następnego dnia jak jeździłem na gazie po 2 nawet 3 dniachandree1510 pisze: ↑12 wrz 2019, o 21:23A czy podczas ostatniej regulacji gazu panowie pokwapili się, ażeby ustawić instalacje także podczas jazdy? czy tylko zrobili nową mapę i powiedzieli, że wszystko będzie cacy? Najprawdopodobniej jest zbyt mała dawka LPG przy dużym obciążeniu silnika i stąd zanik luzu zaworowego i błąd P2096.krzycho40 pisze:Witam jestem właścicielem od 12 miesięcy jak go zakupiłem miał 222000 na liczniku z aktualnie wymienionym rozrządem ja nastukałem 20 000 ,szukam rozwiązania problemu zapalania się kod błędu 2096 posiadam wpięty interfejs diagnostyczny i co 2 dni wyskakuje ten błąd,auto posiada instalację lpg BRC z systemem smarowania gniazd zaworowych dwa miesiące temu lpg sprawdzana i regulowana wszystko cacy a błąd się pojawia dalej.
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Zapewne chodzi o szczelinomierz z dokładnością 0,05mm a nie 0,5mm. Dobremu mechanikowi taki wystarczy do oceny sytuacji. Natomiast mechaników diagnozujących sytuację na ucho omijam szerokim łukiem a wręcz się ich boję. Zwłaszcza takich co pieprzą farmazony. Jaki niby wpływ na zmniejszenie kasowania się luzu może mieć olej silnikowy? Luz kasuje się, gdy szybciej eksploatują(wycierają )się przylgnie zaworowe i zawór opada niżej w gniazdo. A tam oleju nie ma? Klekoczą i stukają rozrządy które mają za duży luz a nie za mały. Pojęcie o konstrukcji silnika ten pan ma słabe. Rób jak chcesz - twoje auto.
Gdy luz wydechu w tym silniku jest na poziomie 0,1 to już w momencie nagrzewania się silnika (rozszerzalność cieplna) będzie dochodzić do podpierania i niedomykania się zaworu. A wtedy już z górki. Płomień wydostający się szczeliną będzie drastycznie przyspieszał proces degradacji przylgni - wtedy to już z 1000km i będzie tak
Co chłopaki stawiamy zakłady za ile będzie kolega remontował głowicę?
Gdy luz wydechu w tym silniku jest na poziomie 0,1 to już w momencie nagrzewania się silnika (rozszerzalność cieplna) będzie dochodzić do podpierania i niedomykania się zaworu. A wtedy już z górki. Płomień wydostający się szczeliną będzie drastycznie przyspieszał proces degradacji przylgni - wtedy to już z 1000km i będzie tak
Co chłopaki stawiamy zakłady za ile będzie kolega remontował głowicę?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5058
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 72
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Wojtku tutaj będzie COMBO
Po pierwsze mechanik na słuch oceniający silnik oraz
Po pierwsze mechanik na słuch oceniający silnik oraz
Stawiam do 5 tysięcy kilometrów.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Świeżak
- Posty: 39
- Rejestracja: 14 sty 2019, o 17:45
- Reputacja: 0
- Imię: KRZYSZTOF
- Samochód: orlando
- Silnik: 1.8 140 KM benz.
- LPG: LPG BRC
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Jakbym wszystko wiedział to bym nie pytał , pytam tu pytam tam napisałeś 0,1 i podparcie zaworu i remont głowicy ,napisz ile kilometrów muszę zrobić by doprowadzić luz do wartości 0,1....z tego stanu co mam teraz.wszim pisze: ↑13 wrz 2019, o 11:52Zapewne chodzi o szczelinomierz z dokładnością 0,05mm a nie 0,5mm. Dobremu mechanikowi taki wystarczy do oceny sytuacji. Natomiast mechaników diagnozujących sytuację na ucho omijam szerokim łukiem a wręcz się ich boję. Zwłaszcza takich co pieprzą farmazony. Jaki niby wpływ na zmniejszenie kasowania się luzu może mieć olej silnikowy? Luz kasuje się, gdy szybciej eksploatują(wycierają )się przylgnie zaworowe i zawór opada niżej w gniazdo. A tam oleju nie ma? Klekoczą i stukają rozrządy które mają za duży luz a nie za mały. Pojęcie o konstrukcji silnika ten pan ma słabe. Rób jak chcesz - twoje auto.
Gdy luz wydechu w tym silniku jest na poziomie 0,1 to już w momencie nagrzewania się silnika (rozszerzalność cieplna) będzie dochodzić do podpierania i niedomykania się zaworu. A wtedy już z górki. Płomień wydostający się szczeliną będzie drastycznie przyspieszał proces degradacji przylgni - wtedy to już z 1000km i będzie tak
Co chłopaki stawiamy zakłady za ile będzie kolega remontował głowicę?
serwis kontakt
www.AIM-SERWIS.pl
pogadajcie sobie wymieńcie poglądy jak fachowiec z fachowcem każdy na pewno ma rację a plus dla firmy gdzie nie proponuje mi remontu silnika jak nie ma takiej potrzeby
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Tutaj do poczytania. Krzycho silnik masz to A18XER.
http://quest-serwis.pl/?p=338
Choć z tezą szkodliwości szlifu się nie zgadzam. Tzn autor w artykule chyba rozumuje szlifowanie szklanek od góry czyli powierzchni styku z krzywkami, a tego się tak nie robi. Szlifuje się szklanki od spodu co nie jest trywialnym zadaniem. Szklanki są utwardzane wskrośnie a nie powierzchniowo dlatego płytki szlif im nie zaszkodzi.
http://quest-serwis.pl/?p=338
Choć z tezą szkodliwości szlifu się nie zgadzam. Tzn autor w artykule chyba rozumuje szlifowanie szklanek od góry czyli powierzchni styku z krzywkami, a tego się tak nie robi. Szlifuje się szklanki od spodu co nie jest trywialnym zadaniem. Szklanki są utwardzane wskrośnie a nie powierzchniowo dlatego płytki szlif im nie zaszkodzi.
Tego nikt ci precyzyjnie nie poda.napisz ile kilometrów muszę zrobić by doprowadzić luz do wartości 0,1....z tego stanu co mam teraz.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości