Rozrząd i olej w skrzyni 1.4T
- ZiomZielon
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 29 lip 2019, o 18:57
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.4T, LUJ, 140KM, benzyna
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Rozrząd i olej w skrzyni 1.4T
Cześć,
przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na dwa nurtujące mnie pytania. W instrukcji napisane jest żeby rozrząd wymienić przy 150 tyś czy są jakieś wskazania aby zrobić to wcześniej ? I drugie pytanie dotyczy wymiany oleju w skrzyni biegów. Mam nalatane 118 tyś auto kupiłem niedawno i czy powinienem go wymienić czy jeszcze pojeździ ? Pytania ewentualne jaki koszt rozrządu ? I czy w łatwo wymienić olej w skrzyni ?
przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na dwa nurtujące mnie pytania. W instrukcji napisane jest żeby rozrząd wymienić przy 150 tyś czy są jakieś wskazania aby zrobić to wcześniej ? I drugie pytanie dotyczy wymiany oleju w skrzyni biegów. Mam nalatane 118 tyś auto kupiłem niedawno i czy powinienem go wymienić czy jeszcze pojeździ ? Pytania ewentualne jaki koszt rozrządu ? I czy w łatwo wymienić olej w skrzyni ?
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Rozrząd i olej w skrzyni 1.4T
Decyzja należy do ciebie jeśli chodzi o rozrząd. Jeśli masz pewność przebiegu, możesz spokojnie jeździć i wymienić przy 140.000 km. Co do skrzyni producent nie przewiduje interwałów co do wymiany oleju w skrzyni, a konieczności wymiany są rożne zdania.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- ZiomZielon
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 29 lip 2019, o 18:57
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.4T, LUJ, 140KM, benzyna
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Re: Rozrząd i olej w skrzyni 1.4T
Przebieg pewny jestem drugim właścicielem auto z Polskiego salonu na wszystko są faktury. Orientujesz się jaki koszt tego rozrządu ? Co do skrzyni to właśnie wiem że producent nie zaleca wymian ale jakoś nie wierzę w to że raz zalany olej starcza na całe życie. Gdzieś kiedyś słyszałem że powinno się co 60 tyś wymieniać. Pytanie jak bardzo problematyczne to jest w tym aucie ? Sam na kanale ogarnę ?
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Rozrząd i olej w skrzyni 1.4T
Przejrzyj wątki na forum, temat oleju w skrzyni i rozrządu był już poruszany wiele razy, a koszt dla 1,4 czy dla 1.6 , czy 1.8 jest bardzo podobny.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- ZiomZielon
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 29 lip 2019, o 18:57
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.4T, LUJ, 140KM, benzyna
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Re: Rozrząd i olej w skrzyni 1.4T
No tak tylko tu wszyscy jeżdżą dieslami
-
- Bywalec
- Posty: 101
- Rejestracja: 22 kwie 2019, o 09:32
- Reputacja: 0
- Imię: Jarosław
- Samochód: Orlando 1.4 turbo
- Silnik: 1.4 , 140km benzyna .
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Rozrząd i olej w skrzyni 1.4T
Witam kolegów , przy 150 tyś jest zalecana przecież wymiana rozrządu ale w silniku 1.8 benzyna bo tam jest pasek , ZiomZielon przecież ty masz w Orlando 1.4 łańcuch także wymiana przy takim przebiegu jest mało prawdopodobne , raczej powyżej 200 tyś albo jak zacznie hałasować
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Rozrząd i olej w skrzyni 1.4T
Chyba czytasz niewłaściwe wątki. Skręć też w wątki o Cruze bo to jest bliźniacze auto. To takie orlando na które usiadł słoń a potem podpieprzył III rząd siedzeń. Ale silniki i sterowanie kropka w kropkę.
Dodano po 1 minucie 18 sekundach:
Ale 1.4t najmniej użytkowników.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Rozrząd i olej w skrzyni 1.4T
Olej w skrzyni bardzo latwo wymienic. Zlewasz korkiem na dole a wlewasz 2.5l na gorze pod akumulatorem. Polecam wymienic co jakies 50-60kkm.
Odnosnie rozrzadu to co masz napisane w instrukcji obslugi auta? Jesli dobrze pamietam to co 240kkm lub co 10lat.
Odnosnie rozrzadu to co masz napisane w instrukcji obslugi auta? Jesli dobrze pamietam to co 240kkm lub co 10lat.
- ZiomZielon
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 29 lip 2019, o 18:57
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.4T, LUJ, 140KM, benzyna
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Re: Rozrząd i olej w skrzyni 1.4T
2,5 litra wystarczy nie lepiej zalać trochę więcej? Łańcuch to mam w corsie w instrukcji jest napisane że łańcuch jest tylko w dieslu a oba silniki benzynowe mają pasek w innych autach ten silnik ma łańcuch?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Rozrząd i olej w skrzyni 1.4T
Cos zle patrzysz na te instrukcje. 1.4t ma oznaczenie LUJ. Do skrzyni M32 wchodzi standardowo 1.9l. Ja od 2 zmian zalewam 2.5l
- ZiomZielon
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 29 lip 2019, o 18:57
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.4T, LUJ, 140KM, benzyna
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Rozrząd i olej w skrzyni 1.4T
a gdzie jest napisane że dotyczy wszystkich silników benzynowych.
1.4T ma łańcuch i koło dwumasowe.
1.4T ma łańcuch i koło dwumasowe.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- ZiomZielon
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 29 lip 2019, o 18:57
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.4T, LUJ, 140KM, benzyna
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Re: Rozrząd i olej w skrzyni 1.4T
Ok chyba nie wypada nie wierzyć Prezesowi w każdym razie to dobra informacja bo na dłużej mam spokój dziękuję bardzo
Dodano po 1 godzinie 6 minutach 58 sekundach:
Dodano po 1 godzinie 6 minutach 58 sekundach:
Znalazłem taki artykuł : https://www.wyborkierowcow.pl/awaryjna- ... -poradnik/ i tu piszą że fabrycznie wlewa się 2,4 l a niektórzy zalecają 2,8pawelwaw84 pisze: ↑4 wrz 2019, o 05:16Cos zle patrzysz na te instrukcje. 1.4t ma oznaczenie LUJ. Do skrzyni M32 wchodzi standardowo 1.9l. Ja od 2 zmian zalewam 2.5l
-
- Bywalec
- Posty: 101
- Rejestracja: 22 kwie 2019, o 09:32
- Reputacja: 0
- Imię: Jarosław
- Samochód: Orlando 1.4 turbo
- Silnik: 1.4 , 140km benzyna .
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Rozrząd i olej w skrzyni 1.4T
Ziom , mamy na 100 % łańcuch , olej w skrzyni warto wymienić .
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 6 wrz 2019, o 19:01
- Reputacja: 0
- Imię: Bartlomiej
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.4, 140KM, benzyna
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Mrowla
- Kontakt:
Re: Rozrząd i olej w skrzyni 1.4T
Witam , od kilku dni jestem nowym włascicielem Chevroleta Orlando 1.4T , rocznik 2013 przebiegiem 137 tys km.
Teraz juz wiem że ten silnik ma rozrząd na łańcuchu, choć sprzedawca twierdził 100% pasek.
Pytanie czy rozrząd w tym silniku wymienia sie tak jak w dislach?czyli co 250 tys km lub 10 lat , czy częściej?
Teraz juz wiem że ten silnik ma rozrząd na łańcuchu, choć sprzedawca twierdził 100% pasek.
Pytanie czy rozrząd w tym silniku wymienia sie tak jak w dislach?czyli co 250 tys km lub 10 lat , czy częściej?
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2342
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Rozrząd i olej w skrzyni 1.4T
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 6 wrz 2019, o 19:01
- Reputacja: 0
- Imię: Bartlomiej
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.4, 140KM, benzyna
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Mrowla
- Kontakt:
Re: Rozrząd i olej w skrzyni 1.4T
Tak czytałem instrukcje i stad moja niepewność.
Instrukcja mowi:
25 Wymiana łańcucha rozrządu. Silnik wysokoprężny: co 240 000 km / 10 lat
26 Wymiana paska rozrządu. Silnik benzynowy: co 150 000 km / 10 lat
silnik 1.4 to benzyniak z łańcuchem , czyli wymiana rozrządu jak dla silnika wysokoprężnego?
Dzieki
Instrukcja mowi:
25 Wymiana łańcucha rozrządu. Silnik wysokoprężny: co 240 000 km / 10 lat
26 Wymiana paska rozrządu. Silnik benzynowy: co 150 000 km / 10 lat
silnik 1.4 to benzyniak z łańcuchem , czyli wymiana rozrządu jak dla silnika wysokoprężnego?
Dzieki
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Rozrząd i olej w skrzyni 1.4T
W instrukcji od Cruze jest dopisek, ze dla silnika LUJ (1.4t) 240kkm/10lat
-
- Bywalec
- Posty: 101
- Rejestracja: 22 kwie 2019, o 09:32
- Reputacja: 0
- Imię: Jarosław
- Samochód: Orlando 1.4 turbo
- Silnik: 1.4 , 140km benzyna .
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Rozrząd i olej w skrzyni 1.4T
250 tyś albo 10 lat
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4207
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 107
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Rozrząd i olej w skrzyni 1.4T
No właśnie, łańcuchy tak mają, że te 250tys wg instrukcji, w poprzednim aucie nie wymieniłam a miało 250 już. W zapasowym mam 215tys, więc zaraz, a w tym moim ze stajni GM było to konieczne przy 120tys km, bo ślizg poszedł w kawałki. Natomiast może mi ktoś wytłumaczy, bo nie rozumiem tego, ale jak kupowałam auto z silnikiem na pasku, to od razu kazano mi zmieniać na nowy. Dlaczego? Wy też tak od razu zmieniacie ten pasek, jak kupicie auto z rozrządem na pasku? One co prawda nie są drogie, ale po co tak się robi?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Bywalec
- Posty: 101
- Rejestracja: 22 kwie 2019, o 09:32
- Reputacja: 0
- Imię: Jarosław
- Samochód: Orlando 1.4 turbo
- Silnik: 1.4 , 140km benzyna .
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Rozrząd i olej w skrzyni 1.4T
Jeżeli kupujesz pewne auto , które ma potwierdzoną wymianę paska , to nie ma sensu inwestować w nowy rozrząd . Ja osobiście wymieniałem wtedy kiedy nie było nigdzie wpisane w książkę albo brak rachunków . Paski nie fabryczne wymienia się z reguły co 60-70 tyś kilometrów , bo jak ci pęknie to możesz mieć duże wydatki .
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4207
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 107
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Rozrząd i olej w skrzyni 1.4T
Aha, ja wymieniałam, bo właśnie w serwisie mnie pytano czy było a nie miałam danych i polecono wymienić. Czyli to tak "na wszelki wypadek" się robi, ale bez większej logiki, gdy auto nie miało tych 150tys km przebiegu. (no ale fakt- mogło mieć kręcony licznik)
Dzięki za wyjaśnienie. Ostatnie takie auto kupiłam w 2011, potem to już tylko były łańcuchy, więc niby nie trzeba, wymiana na słuch- jak terkocze (co mi się zdarzyło, niestety). Kiedyś nam pasek pękł w kadecie, ale na szczęście to był silnik bezkolizyjny, bo wiem że masakra to potem ogarnąć jak silnik kolizyjny, czyli gdy zawory spotkać się mogą z tłokami. I tak całe szczęście że w rzędówkach ten rozrząd nawet na łańcuchu to nie taki drogi, ale V6 i wyżej to mają już fajne cyfry za same łańcuchy- a gdzie jeszcze wymiana, jak ich tam trzy sztuki
Dzięki za wyjaśnienie. Ostatnie takie auto kupiłam w 2011, potem to już tylko były łańcuchy, więc niby nie trzeba, wymiana na słuch- jak terkocze (co mi się zdarzyło, niestety). Kiedyś nam pasek pękł w kadecie, ale na szczęście to był silnik bezkolizyjny, bo wiem że masakra to potem ogarnąć jak silnik kolizyjny, czyli gdy zawory spotkać się mogą z tłokami. I tak całe szczęście że w rzędówkach ten rozrząd nawet na łańcuchu to nie taki drogi, ale V6 i wyżej to mają już fajne cyfry za same łańcuchy- a gdzie jeszcze wymiana, jak ich tam trzy sztuki
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Rozrząd i olej w skrzyni 1.4T
Captiva 3.2 v6 PB koszt samego rozrzadu (części) to 2800zl
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 6 wrz 2019, o 19:01
- Reputacja: 0
- Imię: Bartlomiej
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.4, 140KM, benzyna
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Mrowla
- Kontakt:
Re: Rozrząd i olej w skrzyni 1.4T
Dziękuje
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości