Troszkę to uprościłeś, ja robię to tak: Silnik ciepły
Spuszczam olej ze skrzyni, schodzi około 4,6 l.
Zalewam około 4,8 l.
Mała przejażdżka rozgrzanie oleju w skrzyni do 85-95°C i sprawdzam poziom oleju.
Sprawdzanie poziomu oleju- cytat z autocats.wsmanual
Automatyczna skrzynia biegów – 6T30/6T40/6T45/6T50
Procedura sprawdzenia poziomu bez użycia wskaźnika poziomu oleju
Uruchomić silnik.
Nacisnąć pedał hamulca i przesunąć dźwignię zmiany biegów przez wszystkie zakresy biegów, zatrzymując się w każdym zakresie na około 3 sekundy. Następnie przesunąć dźwignię zmiany biegów z powrotem w pozycję postojową PARK (P).
Pozostawić silnik na biegu jałowym 500-800 obr/min na co najmniej 3 minuty, aby umożliwić rozproszenie się piany na oleju i ustabilizowanie się jego poziomu. Zwolnić pedał hamulca.
Uwaga: Jeśli odczyt TFT nie wskazuje wymaganej temperatury, pozostawić pojazd do ochłodzenia lub obsługiwać pojazd do osiągnięcia odpowiedniej TFT. Jeśli temperatura oleju znajduje się poniżej określonego zakresu, przeprowadzić poniższą procedurę w celu podniesienia temperatury oleju do wartości ze specyfikacji.
Prowadzić pojazd na drugim biegu do momentu, aż temperatura oleju osiągnie określoną temperaturę.
Utrzymywać uruchomiony silnik i obserwować temperaturę oleju przekładniowego (TFT) na wyświetlaczu informacyjnym kierowcy lub testerze diagnostycznym.
Ostrożnie: Poziom oleju przekładniowego należy sprawdzać, gdy temperatura oleju przekładniowego (TFT) wynosi 85-95°C (185-203°F). Jeśli TFT nie odpowiada podanej wartości temperatury, uruchomić pojazd lub poczekać, aż olej ostygnie do żądanego poziomu. Regulacja poziomu oleju, gdy TFT jest poza podanym zakresem temperatury, spowoduje niedopełnienie lub przepełnienie skrzyni biegów. TFT 95°C niedopełnienie, TFT 85°C przepełnienie. Niedopełnienie skrzyni biegów spowoduje przedwczesne zużycie jej części składowych lub uszkodzenie. Przepełnienie skrzyni biegów spowoduje odpływ oleju przez przewód odpowietrzający, spienienie oleju lub kawitację pompy.
Podnieść pojazd na podnośniku. Pojazd musi być wypoziomowany z uruchomionym silnikiem, a dźwignia zmiany biegów w zakresie PARK.
2201841
Kiedy pojazd jest na biegu jałowym, wyjąć zatyczkę ustawiania poziomu oleju. Spuścić cały olej.
Zatyczka poziomu oleju (1) - czytaj korek poziomu oleju z boku skrzyni.
• Jeśli olej płynie ciągłym strumieniem, czekać, aż zacznie kapać.
• Jeśli olej już nie wypływa, dodać go, aż wykapie.
A po mojemu to - odkręcam korek poziomu i jak olej wylewa się ciągłym strumieniem to czekam aż zacznie kapać a jak nie kapie to dolewam aż zacznie kapać i wtedy zakręcam. Silnik uruchomimy na biegu jałowym skrzynia na P. zaciągnięty ręczny.
