Automatyczna skrzynia biegów
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 12 maja 2019, o 22:31
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2,0, 163KM, diesel
- Lokalizacja: Grindsted
- Kontakt:
Automatyczna skrzynia biegów
Niestety tylko tydzień się cieszyłem nowym autem.
W czasie jazdy na 6 biegu bieg "wyskoczył" odczucia były takie jak bym na neutral wziąl później to samo stało się z 5 i 4 zanim dojechałem do parkingu wtoczylem się już na niego bez biegów. Gdy chwilę postal udało mi się pojechać kawałek bez 6 biegu lecz po chwili znów znikły wszystkie.
Wiem że diagnozy na odległość nie da się postawić ale może jakieś pomysły co mogło się wysypać??
W czasie jazdy na 6 biegu bieg "wyskoczył" odczucia były takie jak bym na neutral wziąl później to samo stało się z 5 i 4 zanim dojechałem do parkingu wtoczylem się już na niego bez biegów. Gdy chwilę postal udało mi się pojechać kawałek bez 6 biegu lecz po chwili znów znikły wszystkie.
Wiem że diagnozy na odległość nie da się postawić ale może jakieś pomysły co mogło się wysypać??
-
- Bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 7 paź 2017, o 21:27
- Reputacja: 0
- Imię: Mikołaj
- Samochód: ORLANDO 2.0 163KM
- Silnik:
- Lokalizacja: KRAPKOWICE
- Kontakt:
Re: Automatyczna skrzynia biegów
Niski poziom oleju i zapowietrzenie układu hydraulicznego skrzyni?
- etac
- Prezes
- Posty: 23829
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Automatyczna skrzynia biegów
Wada ukryta, także poinformuj sprzedawce, o wadliwym produkcie. Na pewno wiedział o usterce.
Koszt naprawy to około 6-10 tys zł.
Koszt naprawy to około 6-10 tys zł.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Automatyczna skrzynia biegów
Klasyczna awaria tej skrzyniviewtopic.php?f=75&t=1999
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 12 maja 2019, o 22:31
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2,0, 163KM, diesel
- Lokalizacja: Grindsted
- Kontakt:
Re: Automatyczna skrzynia biegów
Auto kupione z półrocza gwarancją tylko najgorsze jest to że zostanę bez auta
Niestety auto kupione 300 km od mojego domu. Ale udało się wynegocjować że jutro trafi do lokalnego mechanika na diagnozę.
Niestety auto kupione 300 km od mojego domu. Ale udało się wynegocjować że jutro trafi do lokalnego mechanika na diagnozę.
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 16 maja 2019, o 22:36
- Reputacja: 0
- Imię: Lukasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 vcdi 163hp diesel
- Lokalizacja: UK
- Kontakt:
Re: Automatyczna skrzynia biegów
Bry
Podepne sie jak można...
Pierwszy post więc wypada się przywitać, Łukasz 37
Jakieś 2 tyg temu kupiłem Orlando 2.0 diesel automat 163hp, 125k mil, 2012...
Ogólnie śmiga ok, ale jak jest zimny to z jedynki na dwójkę taki dziwny klik jest, ale nie zawsze, miał ktoś coś podobnego, później już ok, tylko z rana, ale nie przeciąga, nie szarpie etc ale wolę dmuchać na zimne, kiedyś miałem cayenne 3.2 automat i też mi tak klikał na zimnym, ale przeciągał a po 2 latach wolno redukował, ja prawie na rondzie a on na 5 biegu, ale auto sprzedane etcest
Mam teraz Orlando i chciałbym nim pojeździć troszkę, chce olej wymienić, może statyczne bo nie wiem czy ktoś wcześniej wymieniał, możecie mi polecić jakiś olej, jest troszkę tego i nie wiem który wybrać, aha jak sprawdzić skrzynie, nr model etc dzięki
Jest tu może ktoś kto po Vin sprawdzi autko lub link do strony
Pozdro
Aha tydzień temu zrobiłem remap niby ma teraz 200hp i 420nm
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
Podepne sie jak można...
Pierwszy post więc wypada się przywitać, Łukasz 37
Jakieś 2 tyg temu kupiłem Orlando 2.0 diesel automat 163hp, 125k mil, 2012...
Ogólnie śmiga ok, ale jak jest zimny to z jedynki na dwójkę taki dziwny klik jest, ale nie zawsze, miał ktoś coś podobnego, później już ok, tylko z rana, ale nie przeciąga, nie szarpie etc ale wolę dmuchać na zimne, kiedyś miałem cayenne 3.2 automat i też mi tak klikał na zimnym, ale przeciągał a po 2 latach wolno redukował, ja prawie na rondzie a on na 5 biegu, ale auto sprzedane etcest
Mam teraz Orlando i chciałbym nim pojeździć troszkę, chce olej wymienić, może statyczne bo nie wiem czy ktoś wcześniej wymieniał, możecie mi polecić jakiś olej, jest troszkę tego i nie wiem który wybrać, aha jak sprawdzić skrzynie, nr model etc dzięki
Jest tu może ktoś kto po Vin sprawdzi autko lub link do strony
Pozdro
Aha tydzień temu zrobiłem remap niby ma teraz 200hp i 420nm
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Automatyczna skrzynia biegów
To nie skrzynia a test systemu ABS. Jeżeli jest tylko raz po uruchomieniu auta i ruszeniu to tak ma być.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 16 maja 2019, o 22:36
- Reputacja: 0
- Imię: Lukasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 vcdi 163hp diesel
- Lokalizacja: UK
- Kontakt:
Re: Automatyczna skrzynia biegów
Mam nadzieje e msz racje hehe fajnie by bylo bo juz przewrazliwiony jetsem...
Dzis rano zrobilem maly test, na zimnym przejechalem kawalek i ten klik czy trzask, zgrzyt raczej nie, przejechalem ze 100 metrow, zatrzymalem sie, zgasilem silnik i znowu zapalilem i ruszylem i znowu to samo, przejechalem nastepne 100 metrow i sie zatrzymalem, ale bez gaszenia silnika, byle na 1 wrzucil, ruszylem i cisza... Zagrzalem auto przejechalem okolo 10km i sie zatrzymalem znowu, zgasilem i ruszylem, ale ze zaczelo lac to kurcze nie slyszalem tego trzasku, teraz do domu wrocilem i mialem sprawdzic jak nagrzany ale zapomnialem hehe No mam nadzieje ze to jest ten abs bo nie chcialbym inwestowac a autko mi sie spodobalo i chcialbym zainwestowac w cos innego w tym aucie Aha na trasie jeszcze zrobilem redukcje, dalem gaz do dechy i ladnie zredukowal bez szarpniecia zadnego, ogolnie ladnie lata, odpukac zeby nie bylo hehe Ale olej tak czy inaczej zmienie, jakis rekomendowany, firma, wlasciwosci etc dzieki
Nic zaraz wpadam w inne dzialy i milion pytan bedzie hehe
Dzis rano zrobilem maly test, na zimnym przejechalem kawalek i ten klik czy trzask, zgrzyt raczej nie, przejechalem ze 100 metrow, zatrzymalem sie, zgasilem silnik i znowu zapalilem i ruszylem i znowu to samo, przejechalem nastepne 100 metrow i sie zatrzymalem, ale bez gaszenia silnika, byle na 1 wrzucil, ruszylem i cisza... Zagrzalem auto przejechalem okolo 10km i sie zatrzymalem znowu, zgasilem i ruszylem, ale ze zaczelo lac to kurcze nie slyszalem tego trzasku, teraz do domu wrocilem i mialem sprawdzic jak nagrzany ale zapomnialem hehe No mam nadzieje ze to jest ten abs bo nie chcialbym inwestowac a autko mi sie spodobalo i chcialbym zainwestowac w cos innego w tym aucie Aha na trasie jeszcze zrobilem redukcje, dalem gaz do dechy i ladnie zredukowal bez szarpniecia zadnego, ogolnie ladnie lata, odpukac zeby nie bylo hehe Ale olej tak czy inaczej zmienie, jakis rekomendowany, firma, wlasciwosci etc dzieki
Nic zaraz wpadam w inne dzialy i milion pytan bedzie hehe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Automatyczna skrzynia biegów
Wymiana statyczna weszło prawie 5l.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 16 maja 2019, o 22:36
- Reputacja: 0
- Imię: Lukasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 vcdi 163hp diesel
- Lokalizacja: UK
- Kontakt:
Re: Automatyczna skrzynia biegów
Dzieki
Jeszcze pytanko bo zapomnialem, na cos patrzec przy wymianie ? Tam jest normalnie korek spustowy, a z boku sie zalewa, czy jak to wyglada ?
Aha i czy normalny zwykly mechanik to ogarnie czy tylko spec od automatow, chodzi o wymiane statyczna ? Dzieki
Jeszcze pytanko bo zapomnialem, na cos patrzec przy wymianie ? Tam jest normalnie korek spustowy, a z boku sie zalewa, czy jak to wyglada ?
Aha i czy normalny zwykly mechanik to ogarnie czy tylko spec od automatow, chodzi o wymiane statyczna ? Dzieki
- etac
- Prezes
- Posty: 23829
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Automatyczna skrzynia biegów
tylko spec od automatów. Jak dasz innemu, to masz duże szanse na dalsze wydatki.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 16 maja 2019, o 22:36
- Reputacja: 0
- Imię: Lukasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 vcdi 163hp diesel
- Lokalizacja: UK
- Kontakt:
Re: Automatyczna skrzynia biegów
Kurcze to moze lepiej nie bede ruszal skoro wszystko jest ok, w UK ciezko o mechanika a tym bardziej od automatow, w sumie mam obok garaz gdzie specjalizuja sie w Porsche i wczesniej w cayenne chcieli mi wymienic bez problemu bo wiedza co i jak, moze bym podjechal do nich i zapytal... Kurcze zawsze cos ehhh a chcialem przygotowac sobie autko na dluzszy okres, wlasnie zaraz sie biore za wymiane oleju w silniku i filtrow
No nic to na razie odpuszcze olej w skrzyni, jestem chyba drugim wlascicielem, moze bedzie nr telefonu do poprzedniego albo jak blisko mieszkal to podjade i zapytam czy cos robil, ale watpie bo to angole a oni na niczym sie nie znaja ehhh jak cos puka to zaraz na zlom i nowe kupuja ehhh
No nic to na razie odpuszcze olej w skrzyni, jestem chyba drugim wlascicielem, moze bedzie nr telefonu do poprzedniego albo jak blisko mieszkal to podjade i zapytam czy cos robil, ale watpie bo to angole a oni na niczym sie nie znaja ehhh jak cos puka to zaraz na zlom i nowe kupuja ehhh
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Automatyczna skrzynia biegów
Kumaty mechanik zrobi to z palcem w ... viewtopic.php?f=28&t=5023&p=90703#p90703 w linku jest film jak to zrobić
Ja to robię sam : spuszczam 4,6 l. zalewam 4,8 l. mała przejażdżka sprawdzam poziom i po robocie.
Ja to robię sam : spuszczam 4,6 l. zalewam 4,8 l. mała przejażdżka sprawdzam poziom i po robocie.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 16 maja 2019, o 22:36
- Reputacja: 0
- Imię: Lukasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 vcdi 163hp diesel
- Lokalizacja: UK
- Kontakt:
Re: Automatyczna skrzynia biegów
No to 50/50 wyżej kolega napisał że trudno a wychodzi że pikuś hehe
Jak dobrze zrozumiałem, leje się tyle aż przelewowym się wyleje tak, wtedy zakręcamy, przejażdżka i znów dolewamy żeby się przelało ? No bo skąd będę wiedział czy poziom jest ok.
Może sam to ogarnę, właśnie wymieniłem olej w silniku i wszystkie 4 filtry, mechanik z zawodu jestem, ale nie praktykujący i leniwy hehe
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
Jak dobrze zrozumiałem, leje się tyle aż przelewowym się wyleje tak, wtedy zakręcamy, przejażdżka i znów dolewamy żeby się przelało ? No bo skąd będę wiedział czy poziom jest ok.
Może sam to ogarnę, właśnie wymieniłem olej w silniku i wszystkie 4 filtry, mechanik z zawodu jestem, ale nie praktykujący i leniwy hehe
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Automatyczna skrzynia biegów
Troszkę to uprościłeś, ja robię to tak: Silnik ciepły
Spuszczam olej ze skrzyni, schodzi około 4,6 l.
Zalewam około 4,8 l.
Mała przejażdżka rozgrzanie oleju w skrzyni do 85-95°C i sprawdzam poziom oleju.
Sprawdzanie poziomu oleju- cytat z autocats.wsmanual
Automatyczna skrzynia biegów – 6T30/6T40/6T45/6T50
Procedura sprawdzenia poziomu bez użycia wskaźnika poziomu oleju
Uruchomić silnik.
Nacisnąć pedał hamulca i przesunąć dźwignię zmiany biegów przez wszystkie zakresy biegów, zatrzymując się w każdym zakresie na około 3 sekundy. Następnie przesunąć dźwignię zmiany biegów z powrotem w pozycję postojową PARK (P).
Pozostawić silnik na biegu jałowym 500-800 obr/min na co najmniej 3 minuty, aby umożliwić rozproszenie się piany na oleju i ustabilizowanie się jego poziomu. Zwolnić pedał hamulca.
Uwaga: Jeśli odczyt TFT nie wskazuje wymaganej temperatury, pozostawić pojazd do ochłodzenia lub obsługiwać pojazd do osiągnięcia odpowiedniej TFT. Jeśli temperatura oleju znajduje się poniżej określonego zakresu, przeprowadzić poniższą procedurę w celu podniesienia temperatury oleju do wartości ze specyfikacji.
Prowadzić pojazd na drugim biegu do momentu, aż temperatura oleju osiągnie określoną temperaturę.
Utrzymywać uruchomiony silnik i obserwować temperaturę oleju przekładniowego (TFT) na wyświetlaczu informacyjnym kierowcy lub testerze diagnostycznym.
Ostrożnie: Poziom oleju przekładniowego należy sprawdzać, gdy temperatura oleju przekładniowego (TFT) wynosi 85-95°C (185-203°F). Jeśli TFT nie odpowiada podanej wartości temperatury, uruchomić pojazd lub poczekać, aż olej ostygnie do żądanego poziomu. Regulacja poziomu oleju, gdy TFT jest poza podanym zakresem temperatury, spowoduje niedopełnienie lub przepełnienie skrzyni biegów. TFT 95°C niedopełnienie, TFT 85°C przepełnienie. Niedopełnienie skrzyni biegów spowoduje przedwczesne zużycie jej części składowych lub uszkodzenie. Przepełnienie skrzyni biegów spowoduje odpływ oleju przez przewód odpowietrzający, spienienie oleju lub kawitację pompy.
Podnieść pojazd na podnośniku. Pojazd musi być wypoziomowany z uruchomionym silnikiem, a dźwignia zmiany biegów w zakresie PARK.
2201841
Kiedy pojazd jest na biegu jałowym, wyjąć zatyczkę ustawiania poziomu oleju. Spuścić cały olej.
Zatyczka poziomu oleju (1) - czytaj korek poziomu oleju z boku skrzyni.
• Jeśli olej płynie ciągłym strumieniem, czekać, aż zacznie kapać.
• Jeśli olej już nie wypływa, dodać go, aż wykapie.
A po mojemu to - odkręcam korek poziomu i jak olej wylewa się ciągłym strumieniem to czekam aż zacznie kapać a jak nie kapie to dolewam aż zacznie kapać i wtedy zakręcam. Silnik uruchomimy na biegu jałowym skrzynia na P. zaciągnięty ręczny.
Spuszczam olej ze skrzyni, schodzi około 4,6 l.
Zalewam około 4,8 l.
Mała przejażdżka rozgrzanie oleju w skrzyni do 85-95°C i sprawdzam poziom oleju.
Sprawdzanie poziomu oleju- cytat z autocats.wsmanual
Automatyczna skrzynia biegów – 6T30/6T40/6T45/6T50
Procedura sprawdzenia poziomu bez użycia wskaźnika poziomu oleju
Uruchomić silnik.
Nacisnąć pedał hamulca i przesunąć dźwignię zmiany biegów przez wszystkie zakresy biegów, zatrzymując się w każdym zakresie na około 3 sekundy. Następnie przesunąć dźwignię zmiany biegów z powrotem w pozycję postojową PARK (P).
Pozostawić silnik na biegu jałowym 500-800 obr/min na co najmniej 3 minuty, aby umożliwić rozproszenie się piany na oleju i ustabilizowanie się jego poziomu. Zwolnić pedał hamulca.
Uwaga: Jeśli odczyt TFT nie wskazuje wymaganej temperatury, pozostawić pojazd do ochłodzenia lub obsługiwać pojazd do osiągnięcia odpowiedniej TFT. Jeśli temperatura oleju znajduje się poniżej określonego zakresu, przeprowadzić poniższą procedurę w celu podniesienia temperatury oleju do wartości ze specyfikacji.
Prowadzić pojazd na drugim biegu do momentu, aż temperatura oleju osiągnie określoną temperaturę.
Utrzymywać uruchomiony silnik i obserwować temperaturę oleju przekładniowego (TFT) na wyświetlaczu informacyjnym kierowcy lub testerze diagnostycznym.
Ostrożnie: Poziom oleju przekładniowego należy sprawdzać, gdy temperatura oleju przekładniowego (TFT) wynosi 85-95°C (185-203°F). Jeśli TFT nie odpowiada podanej wartości temperatury, uruchomić pojazd lub poczekać, aż olej ostygnie do żądanego poziomu. Regulacja poziomu oleju, gdy TFT jest poza podanym zakresem temperatury, spowoduje niedopełnienie lub przepełnienie skrzyni biegów. TFT 95°C niedopełnienie, TFT 85°C przepełnienie. Niedopełnienie skrzyni biegów spowoduje przedwczesne zużycie jej części składowych lub uszkodzenie. Przepełnienie skrzyni biegów spowoduje odpływ oleju przez przewód odpowietrzający, spienienie oleju lub kawitację pompy.
Podnieść pojazd na podnośniku. Pojazd musi być wypoziomowany z uruchomionym silnikiem, a dźwignia zmiany biegów w zakresie PARK.
2201841
Kiedy pojazd jest na biegu jałowym, wyjąć zatyczkę ustawiania poziomu oleju. Spuścić cały olej.
Zatyczka poziomu oleju (1) - czytaj korek poziomu oleju z boku skrzyni.
• Jeśli olej płynie ciągłym strumieniem, czekać, aż zacznie kapać.
• Jeśli olej już nie wypływa, dodać go, aż wykapie.
A po mojemu to - odkręcam korek poziomu i jak olej wylewa się ciągłym strumieniem to czekam aż zacznie kapać a jak nie kapie to dolewam aż zacznie kapać i wtedy zakręcam. Silnik uruchomimy na biegu jałowym skrzynia na P. zaciągnięty ręczny.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2019, o 21:03 przez kochar, łącznie zmieniany 1 raz.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 16 maja 2019, o 22:36
- Reputacja: 0
- Imię: Lukasz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 vcdi 163hp diesel
- Lokalizacja: UK
- Kontakt:
Re: Automatyczna skrzynia biegów
Dzięki wielkie, a co to jest to TFT ? Czy jakiś program diagnostyczny jest do tego potrzebny ? Mam Delphi, opcom ale nie ogarnalem go jeszcze, lexia i diagbox ale to do Francuzów bardziej i jakieś zwykle obd jak vlink etc
Aha TFT to chyba wyświetlacz tak ?
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
Aha TFT to chyba wyświetlacz tak ?
Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 maja 2019, o 10:43
- Reputacja: 0
- Imię: michał
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0 163KM, Automat
- Lokalizacja: szczecin
- Kontakt:
Re: Automatyczna skrzynia biegów
Witam serdecznie wszystkich, liczę, że może tutaj ktoś z was udzieli mi jakiejś rady.
Mam Cruza 2.0 163km z Automatem. Nie mam z nim problemów poza jednym mankamentem .
Nie wiem czy jestem przewrażliwiony ale wydaje mi się czasami jak gdyby wrzucał 3 bieg był lekki "zgrzyt" bo nie wiem jak to określić. Zawsze w granicach 60km/h . Auto kupiłem 5 Letnie z przebiegiem 160tyś km . teraz mam 172tyś . Oleju w skrzyni nie wymieniłem jeszcze, Byłem w tym celu w serwisie ale mi to odradzili , jak to powiedział pan w serwisie, "jeżeli olej wcześniej nie był wymieniany to ta wymiana może uszkodzić skrzynie" . Czy był wymieniany? nie wiem. Na prawdę nie wiem co robić . Proszę o jakąś rade.
Mam Cruza 2.0 163km z Automatem. Nie mam z nim problemów poza jednym mankamentem .
Nie wiem czy jestem przewrażliwiony ale wydaje mi się czasami jak gdyby wrzucał 3 bieg był lekki "zgrzyt" bo nie wiem jak to określić. Zawsze w granicach 60km/h . Auto kupiłem 5 Letnie z przebiegiem 160tyś km . teraz mam 172tyś . Oleju w skrzyni nie wymieniłem jeszcze, Byłem w tym celu w serwisie ale mi to odradzili , jak to powiedział pan w serwisie, "jeżeli olej wcześniej nie był wymieniany to ta wymiana może uszkodzić skrzynie" . Czy był wymieniany? nie wiem. Na prawdę nie wiem co robić . Proszę o jakąś rade.
- etac
- Prezes
- Posty: 23829
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Automatyczna skrzynia biegów
Pojedz do serwisu skrzyni automatycznych, nie do ASO.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość