Olej do silnika

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
likwidator
Bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 22 kwie 2019, o 09:32
Reputacja: 0
Imię: Jarosław
Samochód: Orlando 1.4 turbo
Silnik: 1.4 , 140km benzyna .
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Olej do silnika

Post autor: likwidator » 26 kwie 2019, o 12:32

Witam , zakupiłem olka w benzynie chcę wymienić olej z książki serwisowej i karteczki pod maską wynika że jezdzi na mobilu 5w30 , czy lać dalej taki sam ? Czy może zmienić na dexos2 5w30 ? Przy okazji nie mogę znaleźć w kompie żużycia w procentach oleju ? Jest coś takiego w orlando ?

Bunioopl
Fachman
Posty: 4980
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 34
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Olej do silnika

Post autor: Bunioopl » 26 kwie 2019, o 12:40

Ja zalewam 5w30 marki GM ze specyfikacją dexos2.
Jak zaleję do pełna, to do wymiany nic nie dolewam. Chyba, że cieknie.

Jaki masz silnik?

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


likwidator
Bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 22 kwie 2019, o 09:32
Reputacja: 0
Imię: Jarosław
Samochód: Orlando 1.4 turbo
Silnik: 1.4 , 140km benzyna .
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Olej do silnika

Post autor: likwidator » 26 kwie 2019, o 12:41

silnik 1,4 turbo , czyli taki lejesz https://allegro.pl/oferta/opel-gm-5w30- ... b6EALw_wcB

Bunioopl
Fachman
Posty: 4980
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 34
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Olej do silnika

Post autor: Bunioopl » 26 kwie 2019, o 12:46

No widzisz. To do twojego to nie wiem jaki jest lepszy. Najlepiej ten z instrukcji. Zalecany do twojego auta, silnika. Ja leję, tego co zalinkowałeś.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Olej do silnika

Post autor: wszim » 26 kwie 2019, o 13:54

likwidator pisze:
26 kwie 2019, o 12:32
Przy okazji nie mogę znaleźć w kompie żużycia w procentach oleju ? Jest coś takiego w orlando ?
:shock: Nie ma. A gdzie ty takie coś w ogóle widziałeś? Wg mnie nie ma takiej instytucji w żadnym silniku zaworowym. Może w nowoczesnych dwusuwach gdzie jest zbiorniczek z którego pobierany jest olej do automatycznego mieszania z paliwem.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

grembol7
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 7 paź 2017, o 21:27
Reputacja: 0
Imię: Mikołaj
Samochód: ORLANDO 2.0 163KM
Silnik:
Lokalizacja: KRAPKOWICE
Kontakt:

Re: Olej do silnika

Post autor: grembol7 » 26 kwie 2019, o 13:58

Nie chodzi tu o zużycie ilościowe ale jakościowe czyli żywotność oleju
Obrazek

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Olej do silnika

Post autor: pawelwaw84 » 26 kwie 2019, o 13:59

Ja natomiast do 1.4t zaczalem zalewac dexos 1 gen.2
% zuzycie oleju wystepuje zdaje sie w Cruze 2.0D

grembol7
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 7 paź 2017, o 21:27
Reputacja: 0
Imię: Mikołaj
Samochód: ORLANDO 2.0 163KM
Silnik:
Lokalizacja: KRAPKOWICE
Kontakt:

Re: Olej do silnika

Post autor: grembol7 » 26 kwie 2019, o 14:19

W instrukcji jest napisane dokładnie jaki olej powinien być stosowany. Lepkość 5w30 ewentualnie 5w40 lub w niskich temperaturach 0w30 lub 0w40. Olej o końcówce 30 zapewni mniejsze spalanie a o końcówce 40 lepszą ochronę silnika (grubszy film smarny).

Jeśli chodzi o klasę dexos2 to ma to znaczenie jeśli masz filtr DPF. Olej klasy dexos2 to olej niskopopiołowy.

Jak nalejesz zwykłego to szybciej zapchasz DPF. Jeśli nie masz DPF to nie ma to znaczenia.

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Olej do silnika

Post autor: wszim » 26 kwie 2019, o 16:09

grembol7 pisze:
26 kwie 2019, o 13:58
Nie chodzi tu o zużycie ilościowe ale jakościowe czyli żywotność oleju
Obrazek
O ile się nie mylę ten parametr dotyczy tylko diesli z DPF.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

likwidator
Bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 22 kwie 2019, o 09:32
Reputacja: 0
Imię: Jarosław
Samochód: Orlando 1.4 turbo
Silnik: 1.4 , 140km benzyna .
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Olej do silnika

Post autor: likwidator » 26 kwie 2019, o 18:56

Ok , dziękuję za wszystkie odpowiedzi i rady , pozdrawiam 😉

Łu Bu
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 16 cze 2019, o 14:08
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0 TD, 130 KM
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Olej do silnika

Post autor: Łu Bu » 23 lip 2019, o 13:19

Witam, to o jakiej specyfikacji kupić olej z silnikiem DPF? Mam Diesla 2.0 130 KM. A i oczywiście jest problem z filtrem oleju ponieważ po szukaniu po VIN są różnego rodzaju filtry... :(

Awatar użytkownika
rajtkezjusz
Profesjonalista
Posty: 526
Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
Reputacja: 1
Imię: Daniel
Samochód: AVEO T300
Silnik:
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Re: Olej do silnika

Post autor: rajtkezjusz » 23 lip 2019, o 23:56

Nowoczesne auta benzynowe (nie liczę tych co teraz mogą powoli dostawać benzynową wersję DPF ) mają katalizatory TWC ,więc stosowanie Dexos 1 do nich nie jest wskazane . Dexos 2 jak podaje producent zamienił DEXOS 1 ,ale odwrotnie już nie ! Ciekawostka dla DEXOS 2 -jesli ktoś się skusił ,że np Motul to syntetyk https://autokult.pl/34250,to-nie-jest-p ... yntetyczny

Sam zastosowałem dexos 2 Orlena ,ale regulatory cykały wedle mnie za długo po rozgrzaniu silnika -wiem ,że to był olej HC . Teraz kupiłem ponownie olej jaki kiedyś dałem ,czyli Comma z normą DEXOS 2 ,ale nie ,że spełnia ,ale że ją uzyskał od GM - a to dla mnie różnica,no i dodatkowo oparłem się też na kodzie odpadu ,który mi powiedział ,że olej usuwać mam do odpadów syntetycznych (w dużej części kart charakterystyki olejów jakie chciałem zakupić znajdowałem kod odpadu jako odpad mineralny -choć oleje miały szumne napisy 100% syntetic ,fully syntetic itd itd co ja wiemy jest ściemą ). Teraz dość cicho chodzi silnik po zagrzaniu .

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Olej do silnika

Post autor: pawelwaw84 » 24 lip 2019, o 10:07

Doxos 1 od zawsze byl norma dla benzyn a dexos 2 byl dla diesli. Tylko w Europie hurtowo leli dexos 2 do wszystkiego co sie odbilo czkawka.

Łu Bu
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 16 cze 2019, o 14:08
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0 TD, 130 KM
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Olej do silnika

Post autor: Łu Bu » 4 paź 2019, o 12:10

Zapałem 5w30 GM tylko mam teraz problem ile wchodzi dokładnie litrów oleju. Bo różnie piszą. Ktoś mi podpowie silnik 2.0 130 KM .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości