Olej do silnika
-
- Bywalec
- Posty: 101
- Rejestracja: 22 kwie 2019, o 09:32
- Reputacja: 0
- Imię: Jarosław
- Samochód: Orlando 1.4 turbo
- Silnik: 1.4 , 140km benzyna .
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Olej do silnika
Witam , zakupiłem olka w benzynie chcę wymienić olej z książki serwisowej i karteczki pod maską wynika że jezdzi na mobilu 5w30 , czy lać dalej taki sam ? Czy może zmienić na dexos2 5w30 ? Przy okazji nie mogę znaleźć w kompie żużycia w procentach oleju ? Jest coś takiego w orlando ?
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Olej do silnika
Ja zalewam 5w30 marki GM ze specyfikacją dexos2.
Jak zaleję do pełna, to do wymiany nic nie dolewam. Chyba, że cieknie.
Jaki masz silnik?
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Jak zaleję do pełna, to do wymiany nic nie dolewam. Chyba, że cieknie.
Jaki masz silnik?
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
-
- Bywalec
- Posty: 101
- Rejestracja: 22 kwie 2019, o 09:32
- Reputacja: 0
- Imię: Jarosław
- Samochód: Orlando 1.4 turbo
- Silnik: 1.4 , 140km benzyna .
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Olej do silnika
silnik 1,4 turbo , czyli taki lejesz https://allegro.pl/oferta/opel-gm-5w30- ... b6EALw_wcB
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Olej do silnika
No widzisz. To do twojego to nie wiem jaki jest lepszy. Najlepiej ten z instrukcji. Zalecany do twojego auta, silnika. Ja leję, tego co zalinkowałeś.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Olej do silnika
Nie ma. A gdzie ty takie coś w ogóle widziałeś? Wg mnie nie ma takiej instytucji w żadnym silniku zaworowym. Może w nowoczesnych dwusuwach gdzie jest zbiorniczek z którego pobierany jest olej do automatycznego mieszania z paliwem.likwidator pisze: ↑26 kwie 2019, o 12:32Przy okazji nie mogę znaleźć w kompie żużycia w procentach oleju ? Jest coś takiego w orlando ?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 7 paź 2017, o 21:27
- Reputacja: 0
- Imię: Mikołaj
- Samochód: ORLANDO 2.0 163KM
- Silnik:
- Lokalizacja: KRAPKOWICE
- Kontakt:
Re: Olej do silnika
Nie chodzi tu o zużycie ilościowe ale jakościowe czyli żywotność oleju
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Olej do silnika
Ja natomiast do 1.4t zaczalem zalewac dexos 1 gen.2
% zuzycie oleju wystepuje zdaje sie w Cruze 2.0D
% zuzycie oleju wystepuje zdaje sie w Cruze 2.0D
-
- Bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 7 paź 2017, o 21:27
- Reputacja: 0
- Imię: Mikołaj
- Samochód: ORLANDO 2.0 163KM
- Silnik:
- Lokalizacja: KRAPKOWICE
- Kontakt:
Re: Olej do silnika
W instrukcji jest napisane dokładnie jaki olej powinien być stosowany. Lepkość 5w30 ewentualnie 5w40 lub w niskich temperaturach 0w30 lub 0w40. Olej o końcówce 30 zapewni mniejsze spalanie a o końcówce 40 lepszą ochronę silnika (grubszy film smarny).
Jeśli chodzi o klasę dexos2 to ma to znaczenie jeśli masz filtr DPF. Olej klasy dexos2 to olej niskopopiołowy.
Jak nalejesz zwykłego to szybciej zapchasz DPF. Jeśli nie masz DPF to nie ma to znaczenia.
Jeśli chodzi o klasę dexos2 to ma to znaczenie jeśli masz filtr DPF. Olej klasy dexos2 to olej niskopopiołowy.
Jak nalejesz zwykłego to szybciej zapchasz DPF. Jeśli nie masz DPF to nie ma to znaczenia.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Olej do silnika
O ile się nie mylę ten parametr dotyczy tylko diesli z DPF.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Bywalec
- Posty: 101
- Rejestracja: 22 kwie 2019, o 09:32
- Reputacja: 0
- Imię: Jarosław
- Samochód: Orlando 1.4 turbo
- Silnik: 1.4 , 140km benzyna .
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Olej do silnika
Ok , dziękuję za wszystkie odpowiedzi i rady , pozdrawiam
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 14:08
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 TD, 130 KM
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Olej do silnika
Witam, to o jakiej specyfikacji kupić olej z silnikiem DPF? Mam Diesla 2.0 130 KM. A i oczywiście jest problem z filtrem oleju ponieważ po szukaniu po VIN są różnego rodzaju filtry...
- rajtkezjusz
- Profesjonalista
- Posty: 526
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: AVEO T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Re: Olej do silnika
Nowoczesne auta benzynowe (nie liczę tych co teraz mogą powoli dostawać benzynową wersję DPF ) mają katalizatory TWC ,więc stosowanie Dexos 1 do nich nie jest wskazane . Dexos 2 jak podaje producent zamienił DEXOS 1 ,ale odwrotnie już nie ! Ciekawostka dla DEXOS 2 -jesli ktoś się skusił ,że np Motul to syntetyk https://autokult.pl/34250,to-nie-jest-p ... yntetyczny
Sam zastosowałem dexos 2 Orlena ,ale regulatory cykały wedle mnie za długo po rozgrzaniu silnika -wiem ,że to był olej HC . Teraz kupiłem ponownie olej jaki kiedyś dałem ,czyli Comma z normą DEXOS 2 ,ale nie ,że spełnia ,ale że ją uzyskał od GM - a to dla mnie różnica,no i dodatkowo oparłem się też na kodzie odpadu ,który mi powiedział ,że olej usuwać mam do odpadów syntetycznych (w dużej części kart charakterystyki olejów jakie chciałem zakupić znajdowałem kod odpadu jako odpad mineralny -choć oleje miały szumne napisy 100% syntetic ,fully syntetic itd itd co ja wiemy jest ściemą ). Teraz dość cicho chodzi silnik po zagrzaniu .
Sam zastosowałem dexos 2 Orlena ,ale regulatory cykały wedle mnie za długo po rozgrzaniu silnika -wiem ,że to był olej HC . Teraz kupiłem ponownie olej jaki kiedyś dałem ,czyli Comma z normą DEXOS 2 ,ale nie ,że spełnia ,ale że ją uzyskał od GM - a to dla mnie różnica,no i dodatkowo oparłem się też na kodzie odpadu ,który mi powiedział ,że olej usuwać mam do odpadów syntetycznych (w dużej części kart charakterystyki olejów jakie chciałem zakupić znajdowałem kod odpadu jako odpad mineralny -choć oleje miały szumne napisy 100% syntetic ,fully syntetic itd itd co ja wiemy jest ściemą ). Teraz dość cicho chodzi silnik po zagrzaniu .
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Olej do silnika
Doxos 1 od zawsze byl norma dla benzyn a dexos 2 byl dla diesli. Tylko w Europie hurtowo leli dexos 2 do wszystkiego co sie odbilo czkawka.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 14:08
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 TD, 130 KM
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Olej do silnika
Zapałem 5w30 GM tylko mam teraz problem ile wchodzi dokładnie litrów oleju. Bo różnie piszą. Ktoś mi podpowie silnik 2.0 130 KM .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości