Kolektor ssący 2.0 163KM - jaki wybrać

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
markor150
Aktywny
Posty: 63
Rejestracja: 8 lis 2018, o 08:01
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Orlando 2.0 LTZ 163
Silnik: Chip 200KM / DPF OFF
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Kolektor ssący 2.0 163KM - jaki wybrać

Post autor: markor150 » 21 sty 2019, o 19:19

Witam, niestety w moim Orlando 2.0 163KM Automat muszę wymienić kolektor ssący. I tu narodziło się pytanie jaki kupić? Oryginał raczej odpada ze względu na cenę ponad 1800zł, Używka między 300-500zł, lub używany regenerowany bez klap wirowych i jakiejś "gruszki" za ok 500zł. Jaki wybrać? Nie znam się na temacie. Czytałem że trzeba coś przeprogramować jak nie ma klap wirowych, tak samo jak przy dpf. Proszę o jakąś poradę w tej sprawie.
Marek

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kolektor ssący 2.0 163KM - jaki wybrać

Post autor: etac » 21 sty 2019, o 19:23

Policz koszta całkowite, a nie samej części, a dla używki policz koszta montażu x2.

Ile kosztuje wyprogramowanie klap?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

markor150
Aktywny
Posty: 63
Rejestracja: 8 lis 2018, o 08:01
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Orlando 2.0 LTZ 163
Silnik: Chip 200KM / DPF OFF
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Re: Kolektor ssący 2.0 163KM - jaki wybrać

Post autor: markor150 » 21 sty 2019, o 19:28

Dlaczego dla używki koszta montażu razy 2?
Marek

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kolektor ssący 2.0 163KM - jaki wybrać

Post autor: etac » 21 sty 2019, o 19:29

Bo może nie działać po założeniu, albo zepsuć się po miesiącu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Kolektor ssący 2.0 163KM - jaki wybrać

Post autor: konradoo » 21 sty 2019, o 19:30

Teraz pytanie, dlaczego musisz wymienić kolektor? Ktoś poda mi numer Oe, mogę poszukać.
O partsy pisz PW.

markor150
Aktywny
Posty: 63
Rejestracja: 8 lis 2018, o 08:01
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Orlando 2.0 LTZ 163
Silnik: Chip 200KM / DPF OFF
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Re: Kolektor ssący 2.0 163KM - jaki wybrać

Post autor: markor150 » 21 sty 2019, o 19:42

Wyprogrmaowanie DPF kosztuje 300-400zł i myślę że klapy również za jednym zamachem mógł by mi to znajomy ogarnąć (nie myślałem na razie o wyprogramowaniu dpf ale jak trzeba będzie klapy wywalić to za jednym zamachem z programu wywali dpf). Kolektor muszę wymienić bo z tego co mi wiadomo jest pęknięty, tak samo muszę wymienić węże olejowe od skrzyni i jakąś chłodnicę wody, poza tym zmiana oleju w skrzyni i jeszcze parę pierdół więc zaczyna się robić kwota. Z tego co znalazłem to numer GM 25187010.
Marek

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Kolektor ssący 2.0 163KM - jaki wybrać

Post autor: konradoo » 21 sty 2019, o 19:45

Z kolektorem zobaczę co się znajdzie. Z chłodnicą wodą i olejem na pewno mogę pomóc.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kolektor ssący 2.0 163KM - jaki wybrać

Post autor: etac » 21 sty 2019, o 19:47

Zadzwoń do POTAK o cenę, na CTP mamy 10% upustu.

Takie części raczej kupuj nowe.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

markor150
Aktywny
Posty: 63
Rejestracja: 8 lis 2018, o 08:01
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Orlando 2.0 LTZ 163
Silnik: Chip 200KM / DPF OFF
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Re: Kolektor ssący 2.0 163KM - jaki wybrać

Post autor: markor150 » 21 sty 2019, o 19:51

Ok, będę się kontaktował z POTAK, tylko pytanie odnośnie tych klap wirowych, warto to usuwać czy zostawić tak jak w oryginale?
Marek

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kolektor ssący 2.0 163KM - jaki wybrać

Post autor: etac » 21 sty 2019, o 19:57

Jak kupisz nowe, to znowu 200k km zrobisz.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

markor150
Aktywny
Posty: 63
Rejestracja: 8 lis 2018, o 08:01
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Orlando 2.0 LTZ 163
Silnik: Chip 200KM / DPF OFF
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Re: Kolektor ssący 2.0 163KM - jaki wybrać

Post autor: markor150 » 21 sty 2019, o 19:59

Obecnie nalatane jest ok 278 tys.
Marek

Awatar użytkownika
Mandrol
Specjalista
Posty: 471
Rejestracja: 30 wrz 2016, o 15:55
Reputacja: 1
Imię: Marek
Samochód: było Orlando 2.0D AT
Silnik: 2.0D Z20D1 190KM AT
Lokalizacja: Czernica
Kontakt:

Re: Kolektor ssący 2.0 163KM - jaki wybrać

Post autor: Mandrol » 22 sty 2019, o 03:04

Na http://c-mall.co.kr/ pod numerem katalogowym 25193560 jest za ok. 663zł (198660KRW) więc cena atrakcyjna w porównaniu do wspomnianych 1800zł.
Gdybyś był zainteresowany tym kolektorem Made in Korea oraz używaną, zregenerowaną 5-letnią chłodnicą z mojego byłego Olka z 2012 roku, 2.0D, też automatu, to wal śmiało na PW.

markor150
Aktywny
Posty: 63
Rejestracja: 8 lis 2018, o 08:01
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Orlando 2.0 LTZ 163
Silnik: Chip 200KM / DPF OFF
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Re: Kolektor ssący 2.0 163KM - jaki wybrać

Post autor: markor150 » 22 sty 2019, o 10:20

W Potak dostałem cenę 1440 i 2 tygodnie na ściągnięcie. Z racji że mam jeszcze kilka rzeczy do ściągnięcia, załatwiam temat bezpośrednio z Korei od kolegi Mandrol. Chłodnicę wody zaproponował również Mandrol swoją używaną regenerowaną, więc temat też to przemyślenia i wart uwagi. Przy okazji może ktoś doradzi czy lepiej brać oryginał regenerowany, czy nowy zamiennik? Zawsze byłem zwolennikiem oryginałów.
Marek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość