GM DEXOS 2

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Adrian2007211
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 8 lis 2016, o 13:43
Reputacja: 0
Imię: Adrian
Samochód: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

GM DEXOS 2

Post autor: Adrian2007211 » 14 paź 2018, o 11:54

Witajcie ,
Co sądzicie o oleju oplowskim , które ASO leje również do naszych Chevroletów ? ( GM DEXOS 2)
Posiadam Orlando 1.8 benzyna i tak jak ciągle był zalewany tym olejem tak ostatnio zalałem Castrol edge C3 dexos 2*.
Efekt ? -Olej nie jest czarny po 2 dniach jak w przypadku oleju od GM
-Równiejsze przyśpieszanie , szczególnie , gdy silnik przekracza obroty 3,5 tys. obrotów.
- Cichsza praca silnika.
-(czy pije olej to jeszcze nie wiem)

Mam również chevroleta aveo T200 z 2004 r. Silnik 1.4 SOHC 83km . Od nowości silnik zalewany olejem Castrol edge przez ASO. ( Wtedy jeszcze bez normy dexos 2) . ASO samo zmieniło olej na dexos 2 od GM od chwili kiedy wprowadzili ten produkt . Silnik zauważalnie jakby sprawniej chodził ,ale te same problemy czyli czarny olej po kilku dniach oraz ubytki oleju.
Od prawie roku również zmieniłem na Castrol edge C3 dexos2* poza ASO i również w tym aucie zauważyłem poprawe i brak ubytków oleju. ( Silnik z lpg) .

Macie podobne spostrzeżenia ,że ten olej od GM wcale nie jest taki super ?

Zobaczcie również link testu tego oleju.
https://www.youtube.com/watch?v=ELvmCibVG30

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: GM DEXOS 2

Post autor: etac » 14 paź 2018, o 13:27

Po pierwsze mamy wątek o olejach jest w innym miejscu.

Po drugie filmik jest wart tyle co nic. Brak podanego źródła, zakupu, brak certyfikacji testu. To że czarnieje olej pod wpływem temperatury to przecież norma.

Olej ten należy do najbardziej podrabianych olejów w Polsce, obok Castrol i Mobil. Po drugie olej klasy C3 jest do diesla nie do benzyny.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Adrian2007211
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 8 lis 2016, o 13:43
Reputacja: 0
Imię: Adrian
Samochód: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: GM DEXOS 2

Post autor: Adrian2007211 » 14 paź 2018, o 15:38

Po pierwsze nie jest to temat o "olejach " ,a o konkretnym oleju używanym przez ASO.
Po drugie doinformuj się czy aby na pewno norma ACEA C3 jest tylko do silników wysokoprężnych zanim napiszesz to na forum .
Ostatnio zmieniony 14 paź 2018, o 17:03 przez XaRaDaS, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytujemy posta poprzedzającego odpowiedź. §3. pkt.5 Regulaminu Forum.

Awatar użytkownika
zzzz
Wymiatacz
Posty: 1655
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Reputacja: 41
Imię: Zbyszek
Samochód: Cruze HB LT+
Silnik: 1.8
LPG: BRC
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: GM DEXOS 2

Post autor: zzzz » 14 paź 2018, o 16:23

Dodałbym jeszcze że olej sczerniał po 2 dniach a nie po bliżej nieokreślonym czasie...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: GM DEXOS 2

Post autor: etac » 14 paź 2018, o 17:37

Klasa C jest przeznaczona do silników diesla z DPF https://www.castrol.com/pl_pl/poland/se ... owych.html
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Adrian2007211
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 8 lis 2016, o 13:43
Reputacja: 0
Imię: Adrian
Samochód: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: GM DEXOS 2

Post autor: Adrian2007211 » 14 paź 2018, o 18:22

...C3 – Oleje niskopopiołowe o dobrych właściwościach, stworzone dla silników benzynowych i wysokoprężnych wyposażonych w filtry DPF i 3-drożne układy katalityczne TWC. Zwiększają trwałość filtrów cząstek stałych i układów TWC.
i nie będe sie wykłócał . Przeczytaj na GM dexos 2 jaką ma norme ;)
Załączniki
43773423_1339309789533964_7941155292035678208_n.jpg
Ostatnio zmieniony 14 paź 2018, o 19:30 przez Regulus, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: wykłucał

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: GM DEXOS 2

Post autor: pawelwaw84 » 14 paź 2018, o 19:51

Ja bym sie nie przerazal szybko czerniejacym olejem. Moglo zostac sporo starego oleju co dosc szybko wplywa na kolor nowego, do tego swieza dawka dodatkow czyszczacych szybko rozpuszcza zanieczyszczenia. Co do oleju Dexos 2 marki GM - wg karty charakterystyki jest to zwykly olej mineralny z dodatkami. Nawet wspomniany Castrol prawdopodobnie nie jest syntetykiem ale olejem mineralnym ale hydrokrakowanym z dodatkami.
Teraz wyszedl Dexos 1 gen.2. Niby nadal minerał z dodatkami, ale jednak calkiem dobrze wypada w pierwszych testach. Zastanawiam sie czy wlasnie nie przejsc na niego.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: GM DEXOS 2

Post autor: huri_khan » 15 paź 2018, o 09:58

Test jest z d.u.p.y. Przy temperaturze 1000 st jak jest na filmiku, to blok silnika się rozpuści ;)
Więc kolor oleju będzie najmniejszym zmartwieniem.

P.S. Szkło przy około 400 st chyba się robi plastyczne, więc nie wiem skąd te 1000 st z palnika wielkości papierosa.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: GM DEXOS 2

Post autor: XaRaDaS » 15 paź 2018, o 10:39

Tam w opisie był błąd raczej, nie 1000 st. lecz 100 st.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: GM DEXOS 2

Post autor: huri_khan » 15 paź 2018, o 11:25

Xa jeżeli ktoś chce żeby jego test był wiarygodny i walnie się o rząd wielkości, to nie świadczy dobrze o samym teście.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Dedalus4
Profesjonalista
Posty: 654
Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
Reputacja: 22
Imię: Szczepan
Samochód: FORD S-Max
Silnik: 2.0 Ecoblue
Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: GM DEXOS 2

Post autor: Dedalus4 » 15 paź 2018, o 14:27

Tam nie ma żadnego błędu. W górnej części silnika przy tłokach temperatura oleju może wynieść nawet 250 C. Turbosprężarka nagrzewa się do 1000 C w silniku spalinowym a smarowana jest przecież tym samym olejem co silnik...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: GM DEXOS 2

Post autor: etac » 15 paź 2018, o 15:18

Proszę w takim razie o taki sam test dla innych olejów
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: GM DEXOS 2

Post autor: pawelwaw84 » 15 paź 2018, o 15:37

Jest mnostwo takich testow wiekszosci dostenych olejow, tylko trzba uzyc szukajki na YT.
Tutaj ten sam test oleju Motul Fe. Robi sie jeszcze ciemniejszy tylko moze nie zostawia osadow na szkle...
Nie ma jeszcze tego testu dla nowego GM Dexos 1 gen.2 ale test na ochrone przeciwtarciowa przeszedl z jednym z najlepszych wynikow.
Ostatnio zmieniony 15 paź 2018, o 17:53 przez XaRaDaS, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę używać odpowiednich skrótów do linków.

Adrian2007211
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 8 lis 2016, o 13:43
Reputacja: 0
Imię: Adrian
Samochód: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: GM DEXOS 2

Post autor: Adrian2007211 » 15 paź 2018, o 17:44

pawelwaw84 pisze:
14 paź 2018, o 19:51
Ja bym sie nie przerazal szybko czerniejacym olejem. Moglo zostac sporo starego oleju co dosc szybko wplywa na kolor nowego, do tego swieza dawka dodatkow czyszczacych szybko rozpuszcza zanieczyszczenia. Co do oleju Dexos 2 marki GM - wg karty charakterystyki jest to zwykly olej mineralny z dodatkami. Nawet wspomniany Castrol prawdopodobnie nie jest syntetykiem ale olejem mineralnym ale hydrokrakowanym z dodatkami.
Teraz wyszedl Dexos 1 gen.2. Niby nadal minerał z dodatkami, ale jednak calkiem dobrze wypada w pierwszych testach. Zastanawiam sie czy wlasnie nie przejsc na niego.
Nie odrzucam ,że mogło tak nie być ,ale czemu w takim razie teraz olej castrola jest wyraźnie jaśniejszy ? ( gorsza jakość =nie sciąga tak brudu czy raczej lepsze właściwości przy wyższych temperaturach ?).
ASO reklamuje GM DEXOS 2 5w30 jako olej full syntetyk wiec troche mnie zdziwiło to stwierdzenie ,że jest to olej mineralny. :o

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: GM DEXOS 2

Post autor: XaRaDaS » 15 paź 2018, o 18:07

Ja powiem tak, test taki dla mnie to o kant dupy, niech naleje 4 l. i podgrzewa jeszcze do tego mieszając, tak aby nie zagotować go. Jaka temperatura jest oleju w silniku ? Te testy to może pokazują jak będzie olej wyglądał po roku użytkowania, a nie że to od razu tak się dzieje. Dodatkowo olej mineralny testuje się w temp. 100 st. i nie należy przekraczać 120 st. Syntetyki mogą wytrzymać 150 st. ale takich temperatur nie osiąga się w silnikach. Średnia temperatura to 95-105 st. przy większych prędkościach na dłuższych dystansach można osiągnąć 110-115 st. i to jest maks. Jeżeli wyżej będzie to znaczy usterkę.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: GM DEXOS 2

Post autor: pawelwaw84 » 15 paź 2018, o 19:00

W Polsce nie ma przepisow regulujacych jak mozna opisywac oleje a np. w Niemczech juz tak. Stad te roznice ze np ten sam olej w Polsce jest oznaczany jako full syntetyk a w Niemczech jako hydrokrakowany. U nas jaki jest prawdziwy sklad oleju mozna sie dowiedziec w kartach charakterystyki na wiekszosci stron producentow. Z tymi temperatutami to chyba nie jest do konca takie proste. Trzeba tez rozrozniac temperature oleju od temperatury plynu chlodzacego, po drugie mowa o temperaturach usrednionych a przeciez jak ktos wspomnial olej przeplywa np przez turbosprezarke ktora rozgrzewa sie do znacznie wyzszych temperatur niz wspomniane 100st. z hakiem....mozna sie czepiac testow, ale jedno jest pewne. Testuja rozne oleje w powtarzalnych i wlasciwie identycznych warunkach woec mozna porownac...

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: GM DEXOS 2

Post autor: huri_khan » 15 paź 2018, o 19:27

Tylko, że elementy, przez które przepływa olej w turbosprężarce nie nagrzewają się do 1000 st bo olej by wyparował a prędzej się zapalił.
Najlepsza jest karta produktu, gdzie możemy sprawdzić czy to full syntetyk czy HC, jaka jest klasa lepkości, temperatura zapłonu itp.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: GM DEXOS 2

Post autor: Regulus » 15 paź 2018, o 19:33

Ci producenci to na prawdę takie głupki, ze wydają miliony dolarów na laboratoria, jak wystarczy probówka i palnik? Nawet mi ich nie żal :D Na pewno to przez chemitrails tak zgłupieli i nie widzą, że ziemia jest płaska...

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: GM DEXOS 2

Post autor: pawelwaw84 » 15 paź 2018, o 21:55

Olej nie ale turbosprezarka w benzynie osiaga dobre kilkaset stopni. Cala tajemnica w tym ze przekroj przewodow olejowych tam jest tak maly ze olej przeplywa szybko i nie zdazy sie spalic. Dlatego lanie olejow o wyskiej lepkosci spowalnia przeplyw i paradoksalnie mimo wiekszej wytrzymalosci temperaturowej jest dluzej narazany na wyzsza temperature. Stad do wysilonych silnikow teraz nawet niskolepkie 5w20 sie zalewa. Latwo sobie to zobrazowac z zapalona zapalniczka jak szybko macha sie paluchem po plomieniu to sie nawet ciepla nie poczuje a jak sie palec zatrzyma to sie oparzy... dlatego tez trzeba studzic turbo zeby olej nie stanal w tak bardzo rozgrzanej turbosprezarce...

Dedalus4
Profesjonalista
Posty: 654
Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
Reputacja: 22
Imię: Szczepan
Samochód: FORD S-Max
Silnik: 2.0 Ecoblue
Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: GM DEXOS 2

Post autor: Dedalus4 » 16 paź 2018, o 10:22

Jak byłem w BorgWarner na rozmowie rekrutacyjnej to mi powiedzieli że niedługo w nowych silnikach będą oleje 0W17...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość