Re: Kolejny temat o DPF :/
: 11 mar 2019, o 18:11
bardzo możliwe. Wyjedź na trasę zrób kolejne 500 km, ale na trasie.
https://forum.chevroletteampoland.com/
https://forum.chevroletteampoland.com/viewtopic.php?f=75&t=7326
Na codzień pokonuję ok. 60 km dziennie, z tego jakieś 25 km ekspresówką I autostradą. Silnik ma czas ładnie się rozgrzać i w razie potrzeby wypalić dpf. Od zeszłorocznych problemów bardzo tego pilnuję. Używam ON standardowego, tankowany systematycznie na 2-3 stacjach. Z paliwem problemów nigdy nie miałem. Na marginesie, przez jeden miesiąc postanowiłem tankować BP ultimate i efekt jaki wówczas zauważyłem to... zwiększone zużycie paliwa.
Z tym zaworem odmy też mi to zaświtało, że niepotrzebnie wymieniłem na raz 2 części, w tym jedna używana. Sprawdzę jak będzie zachowywał się na starym, może tamten przepuszcza w drugą stronę.
Dziękuję bardzo. Czyli jak przy 75 g/s bezwzględne ciśnienie w kolektorze ma 1,8 bar to raczej nie ma problemu niedrożnosci a przewód turbo-IC jest problemem.scott pisze: ↑17 cze 2019, o 16:00Przy pełnym obciążeniu MAF powinien wskazywać ponad 100[g/s]. Ciśnienie w kolektorze powinno wskoczyć na wartość >= 2[bar]. To są dane na podstawie obserwacji tylko.
Tutaj sobie możesz pooglądać jak to wygląda w Orlando: viewtopic.php?p=137131#p137131
Zawrór wymieniony - bez zmiany.spineer pisze: ↑11 cze 2019, o 09:36Z tym zaworem odmy też mi to zaświtało, że niepotrzebnie wymieniłem na raz 2 części, w tym jedna używana. Sprawdzę jak będzie zachowywał się na starym, może tamten przepuszcza w drugą stronę.
Nieszczelność za MAFSem sprawdzałem pianą i nic. Co prawda nie do każdego miejsca da się dojść. Tyle, że jak rura za intercoolerem pękła, to wystarczyło włożyć łapę i było czuć jak wieje z niej.
... rozebrać dolot jeszcze raz i sprawdzić. Usunąłem ewentualnie podejrzany mankament na linii IC-kolektor - lekko ugięte kolanko w nowej rurze. Całe nowe połączenie ma średnicę 54 mm, czyli tak jak wylot z IC. Sztywna, górna część dolotu do kolektora ma za połączeniem mniejszą średnicę, więc nie zakładam, żeby w moim nieoryginalnym połączeniu tkwił jakiś problem. No chyba że taki, że jest... szczelne. O tym dalej.scott pisze: ↑10 cze 2019, o 19:47Dla mnie główny podejrzany to obwód powietrza dolotowego / wysokiego ciśnienia -> szczególnie że nie masz oryginalnej części. Albo ukazało się kolejne miejsce?
Może być uszkodzony MAF, ale raczej mało prawdopodobne, chyba że była próba dotykania go palcami / czyszczenia?
Wg. mnie najpierw trzeba wyeliminować pojawianie się błędu związanego z czujnikiem MAF. Dopiero potem, gdy się nie poprawi patrzeć na układ paliwowy / DPF.
Mój błąd. Przeszukiwałem instrukcję i do tych wartości dotarłem przy opisie MAFS dla silników beznzynowych. Niestety, dla diesli takich parametrów w instrukcja nie podaje.
Śledzę. Trochę przeraża.scott pisze: ↑10 cze 2019, o 19:47W tym wątku viewtopic.php?f=28&t=6779 są załączone nagrania z wykresami gdzie jest też sygnał MAF. Możesz sobie pooglądać, ale pamiętaj, że tamten silnik też ma problemy.
Z tego co czytałem, chodzi przede wszystkim o różnicę ciśnień. Przy czym przeliczeniowe 100% to 50g sadzy w filtrze, ale...scott pisze: ↑10 cze 2019, o 19:47Procent zapełnienie DPF nie jest obliczany tylko na podstawie czujnika spadku ciśnienia na nim. Brane jest kilka parametrów, m.in MAF.
To też nie znaczy, że silnik nie kopci. Wszystko wskazuje na problemy z powietrzem, dlatego silnik prawdopodobnie pracuje na złej mieszance.
Ok, ale co ta elastyczność miałaby zmieniać? Chyba tylko tyle, że właściwe ciśnienie mogłoby szybciej dotrzeć do kolektora. Spróbuję założyć starą rurę i zobaczę, ale wydaje mi się, że ciśnienie w kolektorze i tak jest za małe do przepływu.