Aut.szkrzynia biegów Orlando

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Procesor
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 27 mar 2018, o 17:04
Reputacja: 0
Imię: Mirek
Samochód: Orlando 163km autom.
Silnik:
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Aut.szkrzynia biegów Orlando

Post autor: Procesor » 18 wrz 2018, o 09:20

Panowie czy to prawda ze w automacie filtr jest nie wymienny i tylko się go zmienia przy remoncie silnika ?
I co z uszczelką ? Bo słyszałem ze są tam jakieś nakładki itp czy to ściema ? Pozdrawiam

kochar
Wymiatacz
Posty: 1506
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 76
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Aut.szkrzynia biegów Orlando

Post autor: kochar » 18 wrz 2018, o 09:48

Filtr wymienisz tylko po rozebraniu skrzyni.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Procesor
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 27 mar 2018, o 17:04
Reputacja: 0
Imię: Mirek
Samochód: Orlando 163km autom.
Silnik:
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Re: Aut.szkrzynia biegów Orlando

Post autor: Procesor » 18 wrz 2018, o 10:29

A wiesz coś Kochar na temat uszczelki ?
Są jakieś dedykowane czy są tam jakieś nakładki bo tak słyszałem

kochar
Wymiatacz
Posty: 1506
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 76
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Aut.szkrzynia biegów Orlando

Post autor: kochar » 18 wrz 2018, o 10:34

Nie rozumiem pytania, jakie uszczelki :ocochodzi:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Procesor
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 27 mar 2018, o 17:04
Reputacja: 0
Imię: Mirek
Samochód: Orlando 163km autom.
Silnik:
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Re: Aut.szkrzynia biegów Orlando

Post autor: Procesor » 18 wrz 2018, o 10:41

Nie trzeba wymieniać żadnej uszczelki podczas wymiany oleju ? Tak gdzieś coś kiedys wyczytałem ale nie wiem czy dobrze .
Pytam o to dlatego bo nie chce zatrzymać się z robota, podczas wymiany oleju się okaże ze potrzebna jest jakaś uszczelka na która się czeka 10 dni czy coś hehe

kochar
Wymiatacz
Posty: 1506
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 76
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Aut.szkrzynia biegów Orlando

Post autor: kochar » 18 wrz 2018, o 10:50

Jak wymieniasz olej w automacie metodą statyczną to nie są potrzebne żadne uszczelki, a jak dynamicznie to nie wiem. Może chodzi o uszczelkę korka oleju w misce olejowej w silniku bo tam jest taki oring, na wszelki wypadek można mieć nowy ale jak stary jest nie uszkodzony to też może być.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Procesor
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 27 mar 2018, o 17:04
Reputacja: 0
Imię: Mirek
Samochód: Orlando 163km autom.
Silnik:
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Re: Aut.szkrzynia biegów Orlando

Post autor: Procesor » 18 wrz 2018, o 10:56

Ok dzięki za odpowiedz już wszystko wiem , pozdrawiam

Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Aut.szkrzynia biegów Orlando

Post autor: Robbo » 18 wrz 2018, o 22:08

Jak zabierasz się do wymiany oleju , to zapoznaj się w TIS-ie jak i kiedy sprawdzamy ilość oleju w SB

Miałem wymieniany olej statycznie i dynamicznie. Za każdym razem istotne była ilość pozostawionego oleju

Procesor
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 27 mar 2018, o 17:04
Reputacja: 0
Imię: Mirek
Samochód: Orlando 163km autom.
Silnik:
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Re: Aut.szkrzynia biegów Orlando

Post autor: Procesor » 26 wrz 2018, o 20:45

Robbo
A mam pytanie do ciebie bo nie za bardzo zrozumiałem to co napisałeś :)
Co to jest ten ten TIS ?
W piątek mi mechanik będzie wymieniał olej metoda statyczna wiec on mam nadzieje ze wie o co chodzi .
A ile tam oleju wchodzi przy takiej wymianie ?
Z tego co wiem to zamówił ten dexron VI

Bunioopl
Fachman
Posty: 4980
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 34
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Aut.szkrzynia biegów Orlando

Post autor: Bunioopl » 26 wrz 2018, o 21:26


Awatar użytkownika
Mandrol
Specjalista
Posty: 471
Rejestracja: 30 wrz 2016, o 15:55
Reputacja: 1
Imię: Marek
Samochód: było Orlando 2.0D AT
Silnik: 2.0D Z20D1 190KM AT
Lokalizacja: Czernica
Kontakt:

Re: Aut.szkrzynia biegów Orlando

Post autor: Mandrol » 27 wrz 2018, o 03:17

Procesor pisze:
26 wrz 2018, o 20:45
Robbo
A mam pytanie do ciebie bo nie za bardzo zrozumiałem to co napisałeś :)
Co to jest ten ten TIS ?
W piątek mi mechanik będzie wymieniał olej metoda statyczna wiec on mam nadzieje ze wie o co chodzi .
A ile tam oleju wchodzi przy takiej wymianie ?
Z tego co wiem to zamówił ten dexron VI
viewtopic.php?f=75&t=1999#p78640

kochar
Wymiatacz
Posty: 1506
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 76
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Aut.szkrzynia biegów Orlando

Post autor: kochar » 27 wrz 2018, o 09:30

Procesor pisze:
26 wrz 2018, o 20:45
Robbo
A mam pytanie do ciebie bo nie za bardzo zrozumiałem to co napisałeś :)
Co to jest ten ten TIS ?
W piątek mi mechanik będzie wymieniał olej metoda statyczna wiec on mam nadzieje ze wie o co chodzi .
A ile tam oleju wchodzi przy takiej wymianie ?
Z tego co wiem to zamówił ten dexron VI
Ja nie Robbo ale jak ostatnio wymieniałem to zeszło dokładnie 4,7 i podobnie weszło.
Ten link z TIS jakoś inaczej się teraz otwiera :ocochodzi:

Jak sprawdzić poziom oleju. Cytat z autocats.
19. Skrzynia biegów
Automatyczna skrzynia biegów – 6T30/6T40/6T45/6T50
Procedura sprawdzenia poziomu bez użycia wskaźnika poziomu oleju
Uruchomić silnik.
Nacisnąć pedał hamulca i przesunąć dźwignię zmiany biegów przez wszystkie zakresy biegów, zatrzymując się w każdym zakresie na około 3 sekundy. Następnie przesunąć dźwignię zmiany biegów z powrotem w pozycję postojową PARK (P).
Pozostawić silnik na biegu jałowym 500-800 obr/min na co najmniej 3 minuty, aby umożliwić rozproszenie się piany na oleju i ustabilizowanie się jego poziomu. Zwolnić pedał hamulca.
Uwaga: Jeśli odczyt TFT nie wskazuje wymaganej temperatury, pozostawić pojazd do ochłodzenia lub obsługiwać pojazd do osiągnięcia odpowiedniej TFT. Jeśli temperatura oleju znajduje się poniżej określonego zakresu, przeprowadzić poniższą procedurę w celu podniesienia temperatury oleju do wartości ze specyfikacji.

Prowadzić pojazd na drugim biegu do momentu, aż temperatura oleju osiągnie określoną temperaturę.
Utrzymywać uruchomiony silnik i obserwować temperaturę oleju przekładniowego (TFT) na wyświetlaczu informacyjnym kierowcy lub testerze diagnostycznym.
Ostrożnie: Poziom oleju przekładniowego należy sprawdzać, gdy temperatura oleju przekładniowego (TFT) wynosi 85-95°C (185-203°F). Jeśli TFT nie odpowiada podanej wartości temperatury, uruchomić pojazd lub poczekać, aż olej ostygnie do żądanego poziomu. Regulacja poziomu oleju, gdy TFT jest poza podanym zakresem temperatury, spowoduje niedopełnienie lub przepełnienie skrzyni biegów. TFT 95°C niedopełnienie, TFT 85°C przepełnienie. Niedopełnienie skrzyni biegów spowoduje przedwczesne zużycie jej części składowych lub uszkodzenie. Przepełnienie skrzyni biegów spowoduje odpływ oleju przez przewód odpowietrzający, spienienie oleju lub kawitację pompy.

Podnieść pojazd na podnośniku. Pojazd musi być wypoziomowany z uruchomionym silnikiem, a dźwignia zmiany biegów w zakresie PARK.

2201841
Kiedy pojazd jest na biegu jałowym, wyjąć zatyczkę ustawiania poziomu oleju. Spuścić cały olej.
Zatyczka poziomu oleju (1)
• Jeśli olej płynie ciągłym strumieniem, czekać, aż zacznie kapać.
• Jeśli olej już nie wypływa, dodać go, aż wykapie.
Sprawdzić zabarwienie oleju. Olej powinien mieć kolor czerwony lub ciemnobrązowy.
• Jeśli kolor oleju jest bardzo ciemny lub czarny, a jego zapach spalenizny, sprawdzić go pod kątem nadmiernych cząstek metalu lub innych zanieczyszczeń. Niewielka ilość materiału ściernego jest "normalnym" objawem. Jeśli w oleju można znaleźć duże fragmenty i cząstki metalu, spłukać chłodnicę oleju i jej przewody, a następnie naprawić skrzynię biegów. Jeśli nie stwierdzono żadnych oznak wewnętrznych uszkodzeń skrzyni biegów, wymienić olej, naprawić chłodnicę oleju i spłukać przewody chłodnicy.
• Olej mętny lub wyglądający na zanieczyszczony wodą wskazuje na zanieczyszczenie cieczą chłodzącą lub wodą. Przejdź do Ciecz chłodząca/woda w skrzyni biegów .
Sprawdzić pod kątem zewnętrznych przecieków. Przejdź do Diagnostyka przecieków oleju .
Jeśli zmieniono olej, wyzerować monitor okresu użytkowania oleju, gdzie ma to zastosowanie.
:piwo3:
"wyjąć zatyczkę ustawiania poziomu oleju" czytaj wykręć korek poziomu oleju :P
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Procesor
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 27 mar 2018, o 17:04
Reputacja: 0
Imię: Mirek
Samochód: Orlando 163km autom.
Silnik:
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Re: Aut.szkrzynia biegów Orlando

Post autor: Procesor » 27 wrz 2018, o 11:29

Dzięki panowie za pomoc
Pozdrawiam

Procesor
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 27 mar 2018, o 17:04
Reputacja: 0
Imię: Mirek
Samochód: Orlando 163km autom.
Silnik:
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Re: Aut.szkrzynia biegów Orlando

Post autor: Procesor » 28 wrz 2018, o 10:30

Panowie
Jednak się okazało ze są tam uszczelki i to dwie , jedna się wymienia przy remoncie skrzyni a druga jest gdzieś z przodu przy jakimś plastiku , tak się złożyło ze mam lekki wyciek i dzwoniłem do Aso żeby zamówić będzie na wtorek cena 26 zł

Procesor
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 27 mar 2018, o 17:04
Reputacja: 0
Imię: Mirek
Samochód: Orlando 163km autom.
Silnik:
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Re: Aut.szkrzynia biegów Orlando

Post autor: Procesor » 3 paź 2018, o 19:22

Olej wymieniony weszło dokładnie tyle samo ile Kochar pisał 4.7 litra :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości