Hej,
Na wstępie przepraszam za ogólnikowy tytuł, ale nie chciałem pisać kilku postów na forum i zaśmiecać(jeśli admini uznają, że lepiej to rozbić to rozbiję). Otóż niepokoi mnie kilka rzeczy, a jako, że mechanik mój jest na urlopie to stwierdziłem, że spytam tu, żeby w razie czego nie ryzykować jazdy z jakimś uszkodzeniem. Krótka lista problemów/wątpliwości:
1) Czy czujnik temperatury zewnętrznej ktoś wymieniał sam? Potrzebny do tego jakiś sprzęt specjalistyczny? Jakieś wideo z wymiany w warunkach domowych? (znalazłem jakiś filmik, ale gość ściągał cały przód i się zastanawiam, czy nie można tego małego diabelstwa wyjąć sprytniej). Powód wymiany jest następujący: czasami czujnik pokazuje temperaturę -40 i nie działa wtedy dobrze klimatyzacja(bardziej grzeje niż chłodzi). Dotychczas czujnik nie pokazywał nic(wiedziałem o jego wadzie, ale nie wiedziałem, że wpływa na coś poza moją wiedzą o temperaturze otoczenia )
2) Przy odpaleniu silnika i zostawieniu na biegu jałowym, żeby się dobrze turbina na oleiła zacząłem słyszeć przebywając na zewnątrz samochodu jakby tarcie metalu o metal. Coś jakby się pasek ześlizgiwał(to uwaga od mojej żony). Czy możliwe, że to łańcuch rozrządu? Ostatnio nawet głośniej to ociera i nie ukrywam, że gdyby nie urlop mechanika to już stałby na zakładzie, a na chwilę obecną zastanawiam się czy jazda nie jest ryzykowaniem, że się zerwie do reszty. A może to jakaś niedokręcona śrubka?
3) Przy powolnym przyśpieszaniu na niższym biegu(zazwyczaj na dwójce) przy obrotach rzędu 1500-1700 jest odgłos jakby chodzenia po żwirze(nie umiem znaleźć lepszego porównania). Co ciekawe jak dynamiczniej puszczam sprzęgło i wciskam gaz to nie ma takiego efektu. Podejrzewam, że to coś ze sprzęgłem ponieważ raz mi się coś takiego stało zaraz po naciśnięciu sprzęgła po odpaleniu na biegu jałowym.
4) Stukanie przy zmianie biegu(dokładniej przy puszczaniu sprzęgła i dodawaniu gazu). Tutaj słyszałem, że taki urok dwumasy. Zakładam, że może to być też błąd w technice pracy sprzęgłem jako, że dotychczas jeździłem autami na benzynie.
To tyle. Dzięki z góry za rady.
Pare spraw w moim Orlando diesel 2.0 131 KM 2015
-
- Świeżak
- Posty: 25
- Rejestracja: 3 cze 2018, o 10:06
- Reputacja: 0
- Imię: Jakub
- Samochód: Orlando
- Silnik:
- Lokalizacja: Grotniki k. Łodzi
- Kontakt:
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Pare spraw w moim Orlando diesel 2.0 131 KM 2015
Ad1) można go wymienić bez zdejmowania zderzaka. Wystarczy położyć się pod auto. A najlepiej wjechać na kanał.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 25
- Rejestracja: 3 cze 2018, o 10:06
- Reputacja: 0
- Imię: Jakub
- Samochód: Orlando
- Silnik:
- Lokalizacja: Grotniki k. Łodzi
- Kontakt:
Re: Pare spraw w moim Orlando diesel 2.0 131 KM 2015
Dzięki Spróbuję
-
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 22 paź 2018, o 08:42
- Reputacja: 0
- Imię: Morget
- Samochód: Orlando 2012 1.8 B+G
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Pare spraw w moim Orlando diesel 2.0 131 KM 2015
Czy kolega może naprawił przypadłości swego auta mógłby się podzielić co to za przypadłości były?
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 25
- Rejestracja: 3 cze 2018, o 10:06
- Reputacja: 0
- Imię: Jakub
- Samochód: Orlando
- Silnik:
- Lokalizacja: Grotniki k. Łodzi
- Kontakt:
Re: Pare spraw w moim Orlando diesel 2.0 131 KM 2015
Ad.1 wymienione
Ad.2 Pasek elastyczny
Ad.3 i 4 zestaw dwumasa i sprzęgło(za które muszę zabulić 3300 )
Ad.2 Pasek elastyczny
Ad.3 i 4 zestaw dwumasa i sprzęgło(za które muszę zabulić 3300 )
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 lut 2023, o 09:53
- Reputacja: 0
- Imię: Tobiasz
- Samochód: Orlando 2014 Lt+
- Silnik: 2.0D 163KM lt+ aut mylink
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Pare spraw w moim Orlando diesel 2.0 131 KM 2015
Pewnie już 5 lat za późno na odpowiedź, ale tak, ja wymieniałem osobiście czujnik temperatury zewnętrznej. Potem się okazało że niepotrzebnie, bo mechanicy odłączyli przewód, a czujnik był sprawny. Wskazania spadały bardzo powoli i dopiero po kilku jazdach zobaczyłem -40
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości