Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku
-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Orlando LS+
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Stęszewko
- Kontakt:
Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku
Witam,
dzisiaj po około 150-kilometrowej jeździe, z włączoną cały czas klimatyzacją, przy około 30-32 stopniowym upale, zauważyłem skraplanie się (lub wyciek) wody przy metalowej rurce przy silniku:
czy to jest normalne? Nie pamiętam, żebym miał tam kiedykolwiek wodę, po dotknięciu rurka i woda były zimne. Mokra była rurka od widocznego połączenia rurki metalowej z gumową, aż do śrubowanego połączenia poniżej. Dodam, że klima była ustawiona na maksymalne chłodzenie, nawiew na stopień 2.
dzisiaj po około 150-kilometrowej jeździe, z włączoną cały czas klimatyzacją, przy około 30-32 stopniowym upale, zauważyłem skraplanie się (lub wyciek) wody przy metalowej rurce przy silniku:
czy to jest normalne? Nie pamiętam, żebym miał tam kiedykolwiek wodę, po dotknięciu rurka i woda były zimne. Mokra była rurka od widocznego połączenia rurki metalowej z gumową, aż do śrubowanego połączenia poniżej. Dodam, że klima była ustawiona na maksymalne chłodzenie, nawiew na stopień 2.
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku
kiedy sprawdzałeś układ z czynnikiem?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Orlando LS+
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Stęszewko
- Kontakt:
Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku
Hmm, jeżeli chodzi o obie chłodnice - główną i klimatyzacji, to były wymieniane na nowe w październiku 2016 z powodu uszkodzenia przez zwierzę, to zakładam, że cały czynnik też był wymieniany wtedy na nowy. Od tego czasu były dwa przeglądy w ASO - grudzień 2016 i grudzień 2017, ale podczas standardowego przeglądu nie jest chyba sprawdzana klimatyzacja.
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku
No nie jest. Roszenie przewodów to rzecz normalna, ale problemy z czynnikiem mogą powodować ich zalodzenie
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Orlando LS+
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Stęszewko
- Kontakt:
Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku
Nie, lodu na nich nie było, tylko woda o temp. tak myślę ok 20-25 stopni.
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku
A widziałeś jak się pocą rury z zimną wodą podczas upałów, tak samo poci się ta zimna rurka 

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Orlando LS+
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Stęszewko
- Kontakt:
Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku
Dzięki za odpowiedź, to może spytam się jeszcze od razu o LPG - przedwczoraj na autostradzie zaczął mi szarpać, tracić moc, zapaliły się kontrolki Check Engine i kontroli trakcji. Po przełączeniu na benzynę, kontrolki zniknęły, a samochód jechał normalnie. Po ponownym przełączeniu na LPG, sytuacja się powtórzyła.
Reduktor to BRC Genius MB1200, przy przebiegu ok 86000km po 4 latach 2 miesiącach był regenerowany na początku lutego 2018. Teraz przebieg jest 99000km. Czyżby jednak regeneracja nie do końca się powiodła, i reduktor jest do wymiany jednak na nowy?
Reduktor to BRC Genius MB1200, przy przebiegu ok 86000km po 4 latach 2 miesiącach był regenerowany na początku lutego 2018. Teraz przebieg jest 99000km. Czyżby jednak regeneracja nie do końca się powiodła, i reduktor jest do wymiany jednak na nowy?
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku
Halo tu ziemia. Kondensacja na przewodach klimatyzacji jest rzeczą normalną od jakiś kilkudziesięciu lat gdy wymyślono klimatyzację.
Objawy szarpania i kontrolek to konieczność wymiany modułu cewek zapłonu. Pińcet wątków na tym forum.

Objawy szarpania i kontrolek to konieczność wymiany modułu cewek zapłonu. Pińcet wątków na tym forum.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość