Błąd P288c 2.0Vcdi
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 kwie 2018, o 17:41
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Orlando
- Silnik:
- Lokalizacja: Olkusz
- Kontakt:
Błąd P288c 2.0Vcdi
Witam, mojego Olka dopadła następująca przypadłość, podczas jazdy autostrada z prędkością około 140km/h nagle zapalił się code 84 i pojawiła się chmura białego dymu, pierwsza myśl padła turbina. Samochód na lawecie wrócił do domu. Po pierwszych diagnozach turbina została wykluczona, po podłączeniu komputera pokazuje błąd P288c. Samochód bardzo ciężko ma odpalić, a jak już odpali to za chwilę gaśnie, tak jak by go coś przyduszalo. Podejrzenie padło na wtryskiwacze. Może miał ktoś z was podobną przygodę z tym silnikiem?
Chevrolet Orlando LT+ 2.0vcdi Automat
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Błąd P288c 2.0Vcdi
Ja miałem, wtryskiwacz. Końcówka do wymiany, w BOSCH 750 zł.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 kwie 2018, o 17:41
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Orlando
- Silnik:
- Lokalizacja: Olkusz
- Kontakt:
Re: Błąd P288c 2.0Vcdi
Dzięki za informację, po sprawdzeniu okazało się, że faktycznie wtrysk. Jeden się zawiesił i cały czas lał. Niestety u mnie w samochodzie siedzą wtryskiwacze Delphi i koszt naprawy/regeneracji to 850zl za sztukę. Naprawiales tylko jeden wtryskiwacz? Mam obawy, że w niedługim czasie mogą się zepsuć pozostałe 3 wtryskiwacze.
Chevrolet Orlando LT+ 2.0vcdi Automat
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Błąd P288c 2.0Vcdi
Tak naprawiałem tylko jeden dokładnie rok temu, ale miesiąc temu dałem jeden z trzech pozostałych do sprawdzenia i okazało się że szmelc do naprawy - koszt naprawy 750 zł. Pozostałych nie sprawdzałem, kupiłem nowe po 700 zł. https://allegro.pl/wtryskiwacz-e-2-0crd ... 35087.html
Gwarancja na 12 miesięcy ale obwarowana warunkami typu - montaż w serwisie itp.
Gwarancja na 12 miesięcy ale obwarowana warunkami typu - montaż w serwisie itp.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 kwie 2018, o 17:41
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Orlando
- Silnik:
- Lokalizacja: Olkusz
- Kontakt:
Re: Błąd P288c 2.0Vcdi
Oddałem pozostałe do sprawdzenia i narazie trzymają parametry, ale wiadomo, że akurat te wtryski potrafią przestac działać z dnia na dzień. Cena 700 zł za sztukę jest całkiem atrakcyjna i chyba jak padnie kolejny to trzeba będzie pomyśleć o wymianie pozostałych na nowe. Przebieg w samochodzie mam niecałe 80 tys i wtryski padają. Paranoja
Chevrolet Orlando LT+ 2.0vcdi Automat
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Błąd P288c 2.0Vcdi
Jak mój miał 80 tyś. ( lipiec 2016 ) to padła skrzynia ( automat ) koszt naprawy 5500 zł. a przy okazji zapchał się DPF, podczas próbnej jazdy po naprawie skrzyni zapaliła się kontrolka DPF+kluczyk+tryb awaryjny. Próbowałem go sam wypalić tzn. kasowałem błędy i rura na S 14, po drugiej próbie poszedł czarny dym z rury jak ze starego Ikarusa i ponownie tryb awaryjny.Samochód do warsztatu, diagnoza filtr stopiony do wymiany lub wycinki. Po wycięciu auto kopciło jak stary ... , winny był lejący wtryskiwacz który powoli zapychał filtr. Gdybym miał obecną wiedzę na pewno bym nie dopuścił do stopienia DPFu .
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Błąd P288c 2.0Vcdi
Można prosić więcej informacji odnośnie awarii skrzyni automatycznej!
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Błąd P288c 2.0Vcdi
Jeździła, jeździła... po jakimś czasie zaczęła szarpać przy wrzucaniu wstecznego, raz szarpała a raz nie szarpała .... aż pewnego razu ja gazu a tu silnik wyje a auto jakby było na luzie, zatrzymałem się zgasiłem silnik zapaliłem ponownie... drążek na D... jedziemy... po około 1 km. skrzynia nie ciągnie, i tak krótkimi skokami na przód dotarłem do Pana .... dalej sobie doczytaj http://forum.chevroletteampoland.com/vi ... =75&t=1999 

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 5 lis 2023, o 19:27
- Reputacja: 0
- Imię: PIOTR
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0,163KM,diesel
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Błąd P288c 2.0Vcdi
Witam panowie,ja mam też taki błąd, samochód dymi na biało nie chce palić nawet a jak zapali to zaraz gaśnie, właśnie odebrałem wtryski i wtryski są ok. Za co teraz się brać?
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błąd P288c 2.0Vcdi
pytanie co to znaczy że są ok, czy były sprawdzane na odpowiednim sprzęcie do diagnostyki
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 5 lis 2023, o 19:27
- Reputacja: 0
- Imię: PIOTR
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0,163KM,diesel
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Błąd P288c 2.0Vcdi
Tak kolego,sprawdzane w warsztacie zajmującym się naprawą wtrysków
Dodano po 1 minucie 41 sekundach:
Mam wydruki , wszystko jest ok, nawet gość który je sprawdzał mówił że bardzo dobrze wyszły
Dodano po 1 minucie 54 sekundach:
Myślałem że problem właśnie leży we wtryskach i poszły do sprawdzenia,
Dodano po 1 minucie 41 sekundach:
Mam wydruki , wszystko jest ok, nawet gość który je sprawdzał mówił że bardzo dobrze wyszły
Dodano po 1 minucie 54 sekundach:
Myślałem że problem właśnie leży we wtryskach i poszły do sprawdzenia,
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błąd P288c 2.0Vcdi
w kraju jest wiele firm co się chwali że umie sprawdzać, ale naprawdę niewielu wie jak to zrobić, dlatego pytam. Jak widać z wątku wina leżała po stronie wtrysków, ale na pewno musisz sprawdzić też cały układ dolotowy na jego szczelność.
Jakieś inne błędy w aucie?
Jakieś inne błędy w aucie?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 5 lis 2023, o 19:27
- Reputacja: 0
- Imię: PIOTR
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0,163KM,diesel
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Błąd P288c 2.0Vcdi
Od świec żarowych były wcześniej,wstawię zdjęcia błędów w kolejności po tym jak samochód przestał działać
Dodano po 1 minucie 28 sekundach:
Pierwsze sprawdzenie,potem usunięcie
Dodano po 46 sekundach:
Drugi raz
Dodano po 2 minutach 2 sekundach:
3 razy i kolejny,po próbie odpalenia tego,biały dym z wydechu,nie chcę chodzic wcale i gaśnie
Dodano po 3 minutach 47 sekundach:
Nie wiem czy ten od sondy to jakoś nie mógł powstać w sytuacji że ktoś się położył na ta wtyczka od tej sondy i dla tego powstał, to tylko moje selektywne myślenie bo wymieniałem już te kable bo oryginalne to były tak ciasno że się prawie że same lanaly8
Dodano po 1 minucie 28 sekundach:
Pierwsze sprawdzenie,potem usunięcie
Dodano po 46 sekundach:
Drugi raz
Dodano po 2 minutach 2 sekundach:
3 razy i kolejny,po próbie odpalenia tego,biały dym z wydechu,nie chcę chodzic wcale i gaśnie
Dodano po 3 minutach 47 sekundach:
Nie wiem czy ten od sondy to jakoś nie mógł powstać w sytuacji że ktoś się położył na ta wtyczka od tej sondy i dla tego powstał, to tylko moje selektywne myślenie bo wymieniałem już te kable bo oryginalne to były tak ciasno że się prawie że same lanaly8
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błąd P288c 2.0Vcdi
pompa paliwa chyba padła, albo jej zasilanie
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 5 lis 2023, o 19:27
- Reputacja: 0
- Imię: PIOTR
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0,163KM,diesel
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Błąd P288c 2.0Vcdi
Ta w zbiorniku? Przy zapłonie słychać jak przelewa paliwo
Dodano po 1 godzinie 34 minutach 33 sekundach:
Takie wartości związane z paliwem
Dodano po 1 godzinie 34 minutach 33 sekundach:
Takie wartości związane z paliwem
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Błąd P288c 2.0Vcdi
Jak by padła pompa w zbiorniku to by nie odpalił, musi mieć odpowiednie ciśnienie wstępne aby odpalił.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błąd P288c 2.0Vcdi
ale pisze że nie odpala, a po drugie jest błąd na pompie P0253
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5236
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 90
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Błąd P288c 2.0Vcdi
To zapala czy nie zapala ? |
Bo jak zapala i gaśnie to pompa podaje na wstępnie paliwo ale później sterownik z jakiegoś powodu odcina zasilanie. Może być czujnik, może być okablowanie.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 5 lis 2023, o 19:27
- Reputacja: 0
- Imię: PIOTR
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0,163KM,diesel
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Błąd P288c 2.0Vcdi
Odpali i zaraz gaśnie,gaz w podłogę ,zero reakcji i dużo dymu z wydechu
Dodano po 39 sekundach:
Zostaje błąd p228c
Dodano po 29 sekundach:
Przepraszam ale wczoraj nie mogłem wejść na stronę forum
Dodano po 2 minutach 21 sekundach:
Tak naprawdę to ,to że odpala to ciężko jest to nazwać odpaleniem bo trzeba go kręcić sporo żeby załapał,gaz w podłogę a silnik ledwo ale chwilę pochodzi i sam zgaśnie
Dodano po 8 minutach 25 sekundach:
A czy jest Panowie jakaś możliwość sprawdzenia miernikiem tego czujnika np? Regulator wyjąłem,był czysty , sprawdziłem pod 12v podane impulsem i reakcja w regulatorze jest, to chyba on jest ok.zostaje mi kwestia sprawdzenia jakoś tego czujnika w listwie, tylko brak pomysłu
Dodano po 3 minutach 57 sekundach:
Czy zdjęcie C z wartościami wyżej zamieszczone to jest to ok te 0,1Mpa?
Dodano po 9 minutach 10 sekundach:
Jeszcze co mogę dodać co zauważyłem i mnie to też w pewnym stopniu zastanawia to pod czas pierwszego włączenia zapłonu to ta pompa w zbiorniku chodzi tak jak by miała ciężko, jak by coś ją trzymało,są drugim razem już jest trochę innaczej a za trzecim razem to od razu po włączeniu zapłonu słychać jak się włącza i zaraz jest strzał tego paliwa taki jak powinien być, bynajmniej dla mnie to się tak wydaję tylko
Dodano po 39 sekundach:
Zostaje błąd p228c
Dodano po 29 sekundach:
Przepraszam ale wczoraj nie mogłem wejść na stronę forum
Dodano po 2 minutach 21 sekundach:
Tak naprawdę to ,to że odpala to ciężko jest to nazwać odpaleniem bo trzeba go kręcić sporo żeby załapał,gaz w podłogę a silnik ledwo ale chwilę pochodzi i sam zgaśnie
Dodano po 8 minutach 25 sekundach:
A czy jest Panowie jakaś możliwość sprawdzenia miernikiem tego czujnika np? Regulator wyjąłem,był czysty , sprawdziłem pod 12v podane impulsem i reakcja w regulatorze jest, to chyba on jest ok.zostaje mi kwestia sprawdzenia jakoś tego czujnika w listwie, tylko brak pomysłu
Dodano po 3 minutach 57 sekundach:
Czy zdjęcie C z wartościami wyżej zamieszczone to jest to ok te 0,1Mpa?
Dodano po 9 minutach 10 sekundach:
Jeszcze co mogę dodać co zauważyłem i mnie to też w pewnym stopniu zastanawia to pod czas pierwszego włączenia zapłonu to ta pompa w zbiorniku chodzi tak jak by miała ciężko, jak by coś ją trzymało,są drugim razem już jest trochę innaczej a za trzecim razem to od razu po włączeniu zapłonu słychać jak się włącza i zaraz jest strzał tego paliwa taki jak powinien być, bynajmniej dla mnie to się tak wydaję tylko
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błąd P288c 2.0Vcdi
Pompa nie podaje ciśnienia na szynę
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Błąd P288c 2.0Vcdi
Według mnie podaje tylko nie ma oporów tłoczenia i nie może wytworzyć odpowiedniego ciśnienia a nie może bo przynajmniej jeden wtrysk jest zawieszony w pozycji otwartej i stąd siwy dym.

W typowych warunkach, ciśnienie paliwa Common Rail przy rozruchu silnika wynosi około 300-400 barów czyli 30-40Mpa.RzeczyLowca pisze: ↑11 maja 2024, o 12:52Czy zdjęcie C z wartościami wyżej zamieszczone to jest to ok te 0,1Mpa

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 5 lis 2023, o 19:27
- Reputacja: 0
- Imię: PIOTR
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0,163KM,diesel
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Błąd P288c 2.0Vcdi
Ale która pompa ta w zbiorniku,
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błąd P288c 2.0Vcdi
trzeba sprawdzić, ale coś jest z jej sterowaniem
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 5 lis 2023, o 19:27
- Reputacja: 0
- Imię: PIOTR
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0,163KM,diesel
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Błąd P288c 2.0Vcdi
Winny był regulator ciśnienia,teraz podobna sytuacja,tylko że błąd p0087- niskie ciśnienie szyny paliwowej, błąd ogólny zwarcie do +. Nawet roku nie pojeździł
, orientuje się ktoś może o co chodzi z tym zawarcie do +?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość