Rura turbo-wymiana
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Rura turbo-wymiana
Zapewne o te co są w kolankach z zatrzaskami.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 sty 2021, o 09:37
- Reputacja: 0
- Imię: ANDRZEJ
- Samochód: Chevrolet Cruze LTZ
- Silnik: 2.0
- Lokalizacja: IZABELIN
- Kontakt:
Re: Rura turbo-wymiana
Kolega miniek15 pisze tak:
"Wygląda na to, że oring 55,56 x 3,53 pasuje idealnie i załatwia sprawę.
Taki zostanie zamontowany i zobaczymy czy wyciek ustąpi.
Dziękuje za wszystkie uwagi."
Też mam taką sytuację, że chcą mi całą rurę za ponad 1000zł wymienić i zastanawiam się, czy da radę to opędzić tylko tym oringiem.
Dzięki.
"Wygląda na to, że oring 55,56 x 3,53 pasuje idealnie i załatwia sprawę.
Taki zostanie zamontowany i zobaczymy czy wyciek ustąpi.
Dziękuje za wszystkie uwagi."
Też mam taką sytuację, że chcą mi całą rurę za ponad 1000zł wymienić i zastanawiam się, czy da radę to opędzić tylko tym oringiem.
Dzięki.
- etac
- Prezes
- Posty: 23833
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: brak
- Silnik: brak
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Rura turbo-wymiana
a jaką masz pewność że tylko tam jest przedmuch?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Rura turbo-wymiana
Tam zapewne nie ma przedmuchu tylko są zapocenia olejowe i chcą kolegę skasować na parę zł.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 sty 2021, o 09:37
- Reputacja: 0
- Imię: ANDRZEJ
- Samochód: Chevrolet Cruze LTZ
- Silnik: 2.0
- Lokalizacja: IZABELIN
- Kontakt:
Re: Rura turbo-wymiana
Tak właśnie, są zapocenia i serwis chce wymienić całą rurę bo nie ma uszczelki samej. Stąd pytanie do szanownych kolegów, czy można to ogarnąć inaczej.
Dziękuję jak nie wiem co.
Dziękuję jak nie wiem co.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Rura turbo-wymiana
Można. Ja to od czasu do czasy psikam jakimś specyfikiem zmywam wodą i olewam, im auto starsze tym zapoceń więcej
Dopóki olej nie leje się na asfalt a silnik ma moc to zapocenia w tym miejscu to normalka.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 sty 2021, o 09:37
- Reputacja: 0
- Imię: ANDRZEJ
- Samochód: Chevrolet Cruze LTZ
- Silnik: 2.0
- Lokalizacja: IZABELIN
- Kontakt:
Re: Rura turbo-wymiana
To niestety nie jest takie pocenie, co szmatką można przetrzeć, stąd pytanie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Rura turbo-wymiana
No to wymień rurę i napisz za parę tysięcy czy pomogło.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 08:00
- Reputacja: 1
- Imię: Michal
- Samochód: Cruze LT+ Premium
- Silnik:
- Lokalizacja: Proszowice
- Kontakt:
Re: Rura turbo-wymiana
U mnie wymiana oringa za całe 1,20 zł załatwiła temat.
Zrobione już z 10 tyś i żadnych wycieków, przecieków czy pocenia.
Nie zawsze trzeba wymieniać całą część za 1 000 zł.
Pozdrawiam
Zrobione już z 10 tyś i żadnych wycieków, przecieków czy pocenia.
Nie zawsze trzeba wymieniać całą część za 1 000 zł.
Pozdrawiam
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Rura turbo-wymiana
Kolego daj jakieś namiary na ten oring.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 08:00
- Reputacja: 1
- Imię: Michal
- Samochód: Cruze LT+ Premium
- Silnik:
- Lokalizacja: Proszowice
- Kontakt:
Re: Rura turbo-wymiana
Ja akurat w Wikom-Seal Kraków ul. Woronicza 17.
Mam nadzieję, że nie będzie to potraktowane jako reklama.
Mam nadzieję, że nie będzie to potraktowane jako reklama.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Rura turbo-wymiana
A tak bardziej konkretnie, jakis wymiar itp.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 08:00
- Reputacja: 1
- Imię: Michal
- Samochód: Cruze LT+ Premium
- Silnik:
- Lokalizacja: Proszowice
- Kontakt:
Re: Rura turbo-wymiana
Jest napisane: oring 55,56 x 3,53
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Rura turbo-wymiana
Ok. dzienks chodziło mi o coś w tym rodzaju https://allegro.pl/oferta/oringi-siliko ... 9683675050
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 108
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Mitko
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI
- Silnik: 2.0, 163 KM, diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Rura turbo-wymiana
słuchajcie, wjechałem w d... z hakiem i właśnie muszę wymienić chłodnicę powietrza ale nie wiem jak zluzować te sztywne plastikowe kolana wlotu i wylotu powietrza. Szkoda byłoby coś popsuć bo i tak już szkody wielkie. Na dolotowym są dwa białe jakby przyciski ze strzałkami w kierunku intercoolera, natomiast na wylotowym tuleja aluminiowa ze drutem/sprężyną na około i od góry plastikowa czarna nakładka.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Rura turbo-wymiana
Jak dobrze pamiętam to na wejściu sciszkasz te dwa jakby przyciski a na wylocie to foto może pomoże
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 108
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Mitko
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI
- Silnik: 2.0, 163 KM, diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Rura turbo-wymiana
Dzięki, dałem radę. Przyciski były pełne błota i dopiero po przepłukaniu WD-40 zaczęły działać i poszło. Wylot łatwiej poszedł po odciągnięciu po bokach tego drutu - włożyłem dwa śrubokręty i zeszło kolano
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 wrz 2021, o 13:32
- Reputacja: 0
- Imię: Janek
- Samochód: Oralndo
- Silnik: 2.0D 130KM
- Lokalizacja: Łowicz
- Kontakt:
Re: Rura turbo-wymiana
Pytanie do Panów którzy przerabiali temat wymiany oringa w rurze pomiędzy turbosprężarką, a chłodnicą.
Mi chodzi o tę:
Mnie też proponują wymianę całej rury za 1000 zł, bo spada opaska łącząca rurę z chłodnicą i ponoć będzie spadać jeśli nie wymieni się całej rury na nową, a spada bo była wymieniana kiedyś chodnica
Wydaje mi, że ze spadanie może być związane z poceniem się samochodu lub jakimiś drobnymi wyciekami w tym miejscu powodującymi ześlizgiwanie się opaski.
Chciałbym wypróbować czy wymiana oringa nie rozwiąże problemu. Czy do tej rury oring będzie ten sama 55,56x3,53 ?
Chevrolet Orlando 2.0 Diesel 130KM
Mi chodzi o tę:
Mnie też proponują wymianę całej rury za 1000 zł, bo spada opaska łącząca rurę z chłodnicą i ponoć będzie spadać jeśli nie wymieni się całej rury na nową, a spada bo była wymieniana kiedyś chodnica
Wydaje mi, że ze spadanie może być związane z poceniem się samochodu lub jakimiś drobnymi wyciekami w tym miejscu powodującymi ześlizgiwanie się opaski.
Chciałbym wypróbować czy wymiana oringa nie rozwiąże problemu. Czy do tej rury oring będzie ten sama 55,56x3,53 ?
Chevrolet Orlando 2.0 Diesel 130KM
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 108
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Mitko
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI
- Silnik: 2.0, 163 KM, diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Rura turbo-wymiana
Mi też wyskakiwała rura z przyłącza na dolocie do intercoolera. Podwiesiłem ją dodatkowo na zrobionym wieszaku z opaski plastikowej i uszczelki gumowej z filtra oleju, zawieszonej do górnej belki. Jest otwór przy pręcie podporu maski do zaczepienia wieszaka. Rura turbo nie wypina się już z intercoolera.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Rura turbo-wymiana
Oring jest od uszczelnienia połączenia a za spadanie odpowiada zatrzask kolanka turbo rury, jak Ci żal tysiaka to tu poczytaj viewtopic.php?f=28&t=10116&p=162391&hil ... sk#p162391
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 108
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Mitko
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI
- Silnik: 2.0, 163 KM, diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Rura turbo-wymiana
Miniek napisał, że oring załatwił mu sprawę ale z tego co pamiętam, to na dolocie intercoolera nie ma żadnego oringu, więc gdzie go wcisnął ? W ten biały plastikowy wkład co zatrzaskuje złącze , czy nasunął go na króciec intercoolera i dopchał kolano żeby się zatrzasnęło ?
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Rura turbo-wymiana
Jeszcze u siebie nie zaglądałem jak to w 2.0D wygląda, ale w 1.4t zmieniałem na większy oring w rurze bo tam mimo dobrego zapięcia zawleczką ta rura była bardzo luźna. Także oring jest wewnątrz rury (powinien być dookoła rowek) a nie na wypuście intercoolera. Pamiętam że trzeba było się mocno nasiłować żeby dobrze te zawleczkę założyć inaczej rura potrafiła zeskoczyć. W 2.0D zapewne jest podobnie.
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 08:00
- Reputacja: 1
- Imię: Michal
- Samochód: Cruze LT+ Premium
- Silnik:
- Lokalizacja: Proszowice
- Kontakt:
Re: Rura turbo-wymiana
Oczywiście, że oring jest. Potwierdzam, że zdejmuje i zakłada się to bardzo ciężko ale da się. Potwierdzam również, że po jego wymianie żadne pocenie czy podciekanie już nie występuje.
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 108
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Mitko
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI
- Silnik: 2.0, 163 KM, diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Rura turbo-wymiana
Mam profilaktycznie kupione oringi 10 szt. bo na Allegro gość nie sprzedawał pojedynczo. Zastanawiam się jednak czy skoro bez nowego oringu rura się wypina sama, to czy jak włożę nowy zatrzaśnie się tak, że nie będzie wypadać ? Póki co, jeżdżę z dodatkowym podwieszeniem rury na dolocie do intercoolera. Auto jeździ dobrze po mieście, a na autostradzie przy 150 km/h po pół godzinie zapala się check engine no i szybciej nie pojedzie. I teraz UWAGA - korzystam z icar Pro i programu Carscanner. Nawet jak auto jeździ bardzo dobrze program pokazuje różne błędy: nieprzyuczona turbina, pedał przyspieszenia, coś tam z obrotami, misfire cylinder 1 (w dieslu ?) itp. Wobec powyższego olałem to, bo wyeliminowanie tych niby niesprawności pochłonęłoby niezłą kasę ale poprawiłem podwieszenie rury turbo. I o dziwo teraz żadnych błędów skaner nie pokazuje, auto jeździ super.
Nawet na autostradzie nie zapala się kontrolka. Z mojego przypadku wynika, że nieszczelność na dolocie (nawet niewielka) generuje różne błędy DTC. Więc zamiast podmieniać czujniki, robić inne cuda, lepiej najpierw super dokładnie sprawdzić dolot.
Zastanawia mnie też, czy zamiast oryginalnego kolana nie pasowałoby kolano od Astry J 1,7; 2,0 d o numerze 13327298 skoro oring pasuje i do Astry i do Cruza. Jest tam o niebo lepsze zapięcie, coś podobnego jak w kolanie wylotu z intercoolera Cruze. Jak się uda gdzieś tanio kupić używkę, to wtedy przystąpię do wymiany oringa lub zamiany kolana + nowy oring.
Nawet na autostradzie nie zapala się kontrolka. Z mojego przypadku wynika, że nieszczelność na dolocie (nawet niewielka) generuje różne błędy DTC. Więc zamiast podmieniać czujniki, robić inne cuda, lepiej najpierw super dokładnie sprawdzić dolot.
Zastanawia mnie też, czy zamiast oryginalnego kolana nie pasowałoby kolano od Astry J 1,7; 2,0 d o numerze 13327298 skoro oring pasuje i do Astry i do Cruza. Jest tam o niebo lepsze zapięcie, coś podobnego jak w kolanie wylotu z intercoolera Cruze. Jak się uda gdzieś tanio kupić używkę, to wtedy przystąpię do wymiany oringa lub zamiany kolana + nowy oring.
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 lip 2020, o 11:14
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: CRUZE
- Silnik: 2,0 163KM
- Lokalizacja: BĘDZIN
- Kontakt:
Re: Rura turbo-wymiana
Cześć
Oringi 55,56x3,53 o których piszecie to są silikonowe czy NBR ?
Oringi 55,56x3,53 o których piszecie to są silikonowe czy NBR ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość