Obroty silnika.

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Obroty silnika.

Post autor: kochar » 20 paź 2017, o 20:51

Mam taki problem. Auto na postoju, bez dodawania gazu silnik pracuje normalnie, obroty ok 800, ale gdy chce na przykład podnieść obroty na 2000, to lekko wciskam pedał, trzymam w takim położeniu niezmiennie, a obroty same nadal rosną aż do 4000tys.przy tym silnikiem lekko telepie tak do 2000, jak troszke zmniejsze gaz obroty spadają do 800.Samochód to ORLANDO DIESEL 2.0. automat przebieg 100 000 km. DPF- brak, chip tuning, przy gwałtownym przyspieszaniu dość mocno kopci.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Bunioopl
Fachman
Posty: 4993
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Obroty silnika.

Post autor: Bunioopl » 20 paź 2017, o 22:05

Brak dpfa, to kopci

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Obroty silnika.

Post autor: kochar » 21 paź 2017, o 11:09

Geniusz normalnie geniusz.
Dzięki za merytoryczną odpowiedz.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2017, o 11:22 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23829
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Obroty silnika.

Post autor: etac » 21 paź 2017, o 11:27

A jakiej się spodziewałeś?

Przy zwiększonej obciążeniu silnika, zadymienie jest rzeczą normalną. Teraz tylko jego poziom jest zależny od sprawności ukladu zasilania, ale także od jakości paliwa.

Jeśli więc jest tylko widoczne zadymienie, a nie kłąb czarnego dymu utrzymujący się jeszcze przez 15 minut za pojazdem to jest to normalne, a żeby tego nie było miałeś kiedyś DPF.

Czyli na koniec jakie pytanie, taka odpowiedź.

Resztę moich uwag masz na poczcie i dotyczą Regulaminu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Obroty silnika.

Post autor: kochar » 21 paź 2017, o 16:06

Zasadnicze pytanie jest o obroty a nie o dpf. Po usunięciu dpf kocpił normalnie jak diesel bez dpf , główny problem to obroty i chyba powiązane z tym zwiększone dymienie.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
kemoiz
Wymiatacz
Posty: 1327
Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
Reputacja: 1
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze HB LT+ MY14
Silnik: 1.8, 141KM, Pb
LPG: BRC 24.11
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Obroty silnika.

Post autor: kemoiz » 21 paź 2017, o 16:11

te auta takie mają sterowniki. W Cruze już dawno zauważyliśmy, że na zimnym silniku da się "utrzymać" na 2 tys. Po nagrzaniu z jakiegoś powodu cały czas rośnie do tych 4 tys.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Obroty silnika.

Post autor: kochar » 21 paź 2017, o 16:17

Dzięki za merytoryczną odpowiedz :)

:baty:
zgodnie regulaminem nie cytujemy postu wyżej Cytat usunąłem (wszim)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Obroty silnika.

Post autor: kochar » 23 paź 2017, o 12:06

Zabawy z pejczem mnie nie kręcą :lol:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Obroty silnika.

Post autor: kochar » 23 lip 2018, o 08:17

kemoiz pisze:
21 paź 2017, o 16:11
te auta takie mają sterowniki. W Cruze już dawno zauważyliśmy, że na zimnym silniku da się "utrzymać" na 2 tys. Po nagrzaniu z jakiegoś powodu cały czas rośnie do tych 4 tys.
Po takim wpisie odpuściłem temat, ale pewnego razu przy-gazówka na 2 tyś. na 3tyś - wskazówka stoi jak młodemu ... brak "samo rozpędzania" i teraz nie wiem co pomogło: zaślepienie EGR, wymiana turbo rury, wymiana wtryskiwaczy :zastanawiasie:
Kolejny raz przekonałem się że warto temat drążyć do końca bo jak u kogoś jest podobnie to nie znaczy że jet to normalne.
:piwo3:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość