Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd

Post autor: Robbo » 22 gru 2015, o 11:17

Rozpoczynam nowy wątek
Oleje w układzie chłodzenia przebieg 130 kkm :nerwy
Zaolejony lekko alternator
Jak narazie kolega jest w rozterce samochodów przebiegowo po gwarancji a ASO ma różne koncepcje. naprawy :nerwy
Czy koledzy mieli taką usterkę :zastanawiasie:

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5067
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 74
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd

Post autor: huri_khan » 22 gru 2015, o 11:20

Miałem, chłodnica oleju a dokładnie jej uszczelka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd

Post autor: Robbo » 22 gru 2015, o 11:29

To jest element tz. korpus filtra olejowego
Dziękuję za informacje przekażę sugestie koledze :ok:
Korzystają z okazji czy ta usterka jest często występująca w tym silniku :zastanawiasie:

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5067
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 74
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd

Post autor: huri_khan » 22 gru 2015, o 11:38

Po 100 kkm może być częstą :)

P.S. Nie cytujemy postów na które bezpośrednio odpowiadamy :)


Poniżej lista uszczelek które wymieniałem podczas wymiany uszczelki chłodnicy oleju.

> Uszczelki chłodnicy oleju:
>
> 55354071
> 55353321
> 55353319
>
> Uszczelki kolektora wydechowego i katalizatora:
>
> 13293986
> 12992396
>
> Uszczelki układu płynu chłodzącego:
>
> 55353331
> 24445723
> 55353328
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd

Post autor: Robbo » 13 lut 2016, o 13:53

Pierwsza awaria
W czasie oglądania przekaźników - tyczaczych się innego wątku Swierdziłem że po przejechaniu 86 tys pojawił się olej w zbiorniczku układu chłodzenia oraz wyciek w połączeniu chłodnicy płynu - uszczelka 320 jaki numer katalogowy? :zastanawiasie:
Do który kolega ma dostęp do części za rozsądnej cenie.
Stawiam na chłodnice olejową :cry:
Załączniki
1_7473957a38e0.jpg
1_7473957a38e0.jpg (162.98 KiB) Przejrzano 8509 razy

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5067
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 74
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd

Post autor: huri_khan » 13 lut 2016, o 14:05

Nastaw się na wymianę wszystkich uszczelek. Ja w Cruzie po znajomości wydałem około 250 zł na uszczelki. Większość była dostępna tylko w ASO

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

pacdar
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
Reputacja: 1
Imię: Darek
Samochód: Cruze 2.0 VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd

Post autor: pacdar » 13 lut 2016, o 19:58

U mnie (w dieslu) dawno juz temu tez sie pojawil olej w zbiorniku plynu. Po dlugiej diagnozie i wysylaniu do jakiegos laboratorium stwierdzono peknieta chlodnice oleju. Auto stalo miesiac w serwisie. Chlodnice wymieniono ale w zwiazku z tym, ze olej byl ukladzie chlodzenia rozmiekczyly sie wszystkie przewody gumowe, ktore w ramach gwarancji na szczescie mi wymieniono. Potem dlugie plukanie ukladu chlodzenia z resztek oleju. Usterka bardzo klopotliwa i ma swoje nastepstwa. Posprawdzaj przewody gumowe i trzeba dobrze wyplukac uklad z oleju.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd

Post autor: wszim » 13 lut 2016, o 20:35

Robbo pisze: Stawiam na chłodnice olejową :cry:
Dobrze stawiasz. To jest jedna z trójcy najczęstszych awarii tych silników.
1. Padnięcie uszczelek chłodnicy olejowej.
2. Wycieki oleju na łączeniu skrzyni od strony wału - puszczający simering bądź wada gwintowania.
3. Padnięcie KZFR.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd

Post autor: Robbo » 13 lut 2016, o 21:08

Dla zainteresowanych odsyłam do Google
wpisać "Olej w zbiorniczku płynu chłodniczego w Cruze, Orlando 1.8"
Odnośnie uszczelniacza na połączeniu silnik SB nie mam wyrobionego zdania
a odnośnie KZFR ( koła zmiennych faz rozrządu ) to stawiam na oleje i częstotliwość ich wymiany
Ostatnio zmieniony 13 lut 2016, o 21:38 przez Robbo, łącznie zmieniany 2 razy.

Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd

Post autor: Robbo » 14 lut 2016, o 20:26

Jaki jest numer katalogowy oringów szczelek sztywnego przewodu dolotowego chłodnicy oleju silnikowego .
Pozycja 324 rysunku

Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd

Post autor: Robbo » 22 wrz 2016, o 22:00

Jak długo pojawia się olej w zbiorniczku po uszczelnieniu chlodnicy olejowej? Jak usunąć pozostałości z układu?

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5067
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 74
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd

Post autor: huri_khan » 23 wrz 2016, o 05:19

U mnie po wymianie tych uszczelek się nie pojawia ale układ trzeba płukać. Zbiorniczek najlepiej zdjąć i wyczyścić.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23829
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd

Post autor: etac » 23 wrz 2016, o 06:35

Do czyszczenia najlepsza jest woda z octem
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

pacdar
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
Reputacja: 1
Imię: Darek
Samochód: Cruze 2.0 VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd

Post autor: pacdar » 23 wrz 2016, o 09:31

Ocet chyba nieszczegolnie wypłukuje olej, ja słyszałem że woda z płynem do mycia naczyń najlepiej wypłukuje układ

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd

Post autor: wszim » 23 wrz 2016, o 10:01

woda z octem na olej? :o Przecież nie usuwamy kamienia. WG mnie pomysł pacdara jest właściwy. Tylko, że detergent rozpuści olej więc chyba trzeba by wymienić potem cały płyn.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

pacdar
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
Reputacja: 1
Imię: Darek
Samochód: Cruze 2.0 VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd

Post autor: pacdar » 23 wrz 2016, o 10:54

Wymienić cały płyn to na pewno, poza tym posprawdzać przewody gumowe na układzie czy się nie rozmiekczyly od oleju i czy nie trzeba ich wymienic. Mnie wymieniali cały komplet przewodow

Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd

Post autor: Robbo » 23 wrz 2016, o 10:55

Niby taka prosta sprawa a tyle pomysłów!
Osobiście po wielu próbach stosuje taką metodę ( mam na myśli śladowe ilości oleju w zbiorniczku niewielka zawiesina przylegająca do ścianek zbiorniczka) demontuje zbiorniczek płucze benzyną a następnie po usunięciu tłustej zawiesiny z ścianek płucze wielokrotnie wodą .

pacdar
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
Reputacja: 1
Imię: Darek
Samochód: Cruze 2.0 VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd

Post autor: pacdar » 23 wrz 2016, o 10:57

Ale wiesz że w całym układzie ten olej gdzieś tam siedzi i najważniejsze to oprócz wyczyszczenia zbiorniczka to też trzeba wyplukac cały uklad

Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd

Post autor: Robbo » 23 wrz 2016, o 11:49

Jak pisałem poprzednio o śladowych ilościach oleju który tworzy zawiesine koloru kawa z mlekiem a zbiorniczek jest najwyżej położonym punktem w układzie . Większość użytkowników nie zwróciło by uwagi na to w zbiorniczku!

andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd

Post autor: andree1510 » 15 sty 2018, o 10:33

Witam , chyba i mnie dopadła ta dolegliwość, mam pytanie czy uszczelki z listy poniżej, to uszczelki do silnika 1.8 2HO i czy są to wszystkie potrzebne uszczelki do naprawy ?
huri_khan pisze:
22 gru 2015, o 11:38
Po 100 kkm może być częstą :)

P.S. Nie cytujemy postów na które bezpośrednio odpowiadamy :)


Poniżej lista uszczelek które wymieniałem podczas wymiany uszczelki chłodnicy oleju.

> Uszczelki chłodnicy oleju:
>
> 55354071
> 55353321
> 55353319
>
> Uszczelki kolektora wydechowego i katalizatora:
>
> 13293986
> 12992396
>
> Uszczelki układu płynu chłodzącego:
>
> 55353331
> 24445723
> 55353328

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 25
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd

Post autor: Regulus » 15 sty 2018, o 14:54


Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5067
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 74
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd

Post autor: huri_khan » 15 sty 2018, o 15:16

U Regulusa pojawiły się pozycje 7i8, których ja nie mam na liście, musisz zobaczyć od czego są.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

lukastas
Świeżak
Posty: 49
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:44
Reputacja: 0
Imię: LUKE
Samochód: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: Pomiechówek
Kontakt:

Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd

Post autor: lukastas » 4 cze 2018, o 00:18

Siema. Orlando 1.8 jestem już po drugiej wymianie uszczelek w chłodniczce oleju.
Przebieg 380 K
Możecie mi podpowiedzieć jak prawidłowo mam odpowietrzyć układ chłodzenia bo postanowiłem zrobić to sam po oczyszczeniu zbiorniczek benzyna ekstrakcyjna. zalaniem układu woda destylowana2-3l z octem 2 litry nie mogłem sobie poradzić aż się ******** i zlalem temat. Wolałem czyściusieńka wodę destylke żeby przepłukać już ten ocet Ale gotuję mi się.
- na pusty układ weszło 2-3 ł wody
- coś zassało dolałem
- cudem pojawił się cieple powietrze w nawiewach Ale po zamknięciu tylko wentylatora woda gotuję się w zbiorniku mimo że jak pamiętam za pierwszym razem czyli przy 170k nic mi się nie ulewało że zbiornika albo nie wlewałem wody
Czemu woda ? A tak se życie chciałem utrudnić.

Bunioopl
Fachman
Posty: 4993
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd

Post autor: Bunioopl » 4 cze 2018, o 08:00

Na chłodnicy po lewej stronie(stojąc od przodu samochodu) masz korek odpowietrzający. Odkręcasz go i się odpowietrza. Trzeba to robić na zimnym silniku. I tak kilka razy, po małych trasach. Mi odpowietrza się sam nie muszę korzystać z korka. Możesz jeszcze podczas zalewania naciska przewody gumowe, te od chłodnicy.

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka

lukastas
Świeżak
Posty: 49
Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:44
Reputacja: 0
Imię: LUKE
Samochód: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: Pomiechówek
Kontakt:

Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd

Post autor: lukastas » 4 cze 2018, o 11:48

Ok dzięki. Zapraszam do nowego tematu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości