Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd
Rozpoczynam nowy wątek
Oleje w układzie chłodzenia przebieg 130 kkm
Zaolejony lekko alternator
Jak narazie kolega jest w rozterce samochodów przebiegowo po gwarancji a ASO ma różne koncepcje. naprawy
Czy koledzy mieli taką usterkę
Oleje w układzie chłodzenia przebieg 130 kkm
Zaolejony lekko alternator
Jak narazie kolega jest w rozterce samochodów przebiegowo po gwarancji a ASO ma różne koncepcje. naprawy
Czy koledzy mieli taką usterkę
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5067
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd
Miałem, chłodnica oleju a dokładnie jej uszczelka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd
To jest element tz. korpus filtra olejowego
Dziękuję za informacje przekażę sugestie koledze
Korzystają z okazji czy ta usterka jest często występująca w tym silniku
Dziękuję za informacje przekażę sugestie koledze
Korzystają z okazji czy ta usterka jest często występująca w tym silniku
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5067
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd
Po 100 kkm może być częstą
P.S. Nie cytujemy postów na które bezpośrednio odpowiadamy
Poniżej lista uszczelek które wymieniałem podczas wymiany uszczelki chłodnicy oleju.
> Uszczelki chłodnicy oleju:
>
> 55354071
> 55353321
> 55353319
>
> Uszczelki kolektora wydechowego i katalizatora:
>
> 13293986
> 12992396
>
> Uszczelki układu płynu chłodzącego:
>
> 55353331
> 24445723
> 55353328
P.S. Nie cytujemy postów na które bezpośrednio odpowiadamy
Poniżej lista uszczelek które wymieniałem podczas wymiany uszczelki chłodnicy oleju.
> Uszczelki chłodnicy oleju:
>
> 55354071
> 55353321
> 55353319
>
> Uszczelki kolektora wydechowego i katalizatora:
>
> 13293986
> 12992396
>
> Uszczelki układu płynu chłodzącego:
>
> 55353331
> 24445723
> 55353328
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd
Pierwsza awaria
W czasie oglądania przekaźników - tyczaczych się innego wątku Swierdziłem że po przejechaniu 86 tys pojawił się olej w zbiorniczku układu chłodzenia oraz wyciek w połączeniu chłodnicy płynu - uszczelka 320 jaki numer katalogowy?
Do który kolega ma dostęp do części za rozsądnej cenie.
Stawiam na chłodnice olejową
W czasie oglądania przekaźników - tyczaczych się innego wątku Swierdziłem że po przejechaniu 86 tys pojawił się olej w zbiorniczku układu chłodzenia oraz wyciek w połączeniu chłodnicy płynu - uszczelka 320 jaki numer katalogowy?
Do który kolega ma dostęp do części za rozsądnej cenie.
Stawiam na chłodnice olejową
- Załączniki
-
- 1_7473957a38e0.jpg (162.98 KiB) Przejrzano 8509 razy
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5067
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd
Nastaw się na wymianę wszystkich uszczelek. Ja w Cruzie po znajomości wydałem około 250 zł na uszczelki. Większość była dostępna tylko w ASO
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Specjalista
- Posty: 308
- Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
- Reputacja: 1
- Imię: Darek
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Będzin
- Kontakt:
Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd
U mnie (w dieslu) dawno juz temu tez sie pojawil olej w zbiorniku plynu. Po dlugiej diagnozie i wysylaniu do jakiegos laboratorium stwierdzono peknieta chlodnice oleju. Auto stalo miesiac w serwisie. Chlodnice wymieniono ale w zwiazku z tym, ze olej byl ukladzie chlodzenia rozmiekczyly sie wszystkie przewody gumowe, ktore w ramach gwarancji na szczescie mi wymieniono. Potem dlugie plukanie ukladu chlodzenia z resztek oleju. Usterka bardzo klopotliwa i ma swoje nastepstwa. Posprawdzaj przewody gumowe i trzeba dobrze wyplukac uklad z oleju.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd
Dobrze stawiasz. To jest jedna z trójcy najczęstszych awarii tych silników.Robbo pisze: Stawiam na chłodnice olejową
1. Padnięcie uszczelek chłodnicy olejowej.
2. Wycieki oleju na łączeniu skrzyni od strony wału - puszczający simering bądź wada gwintowania.
3. Padnięcie KZFR.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd
Dla zainteresowanych odsyłam do Google
wpisać "Olej w zbiorniczku płynu chłodniczego w Cruze, Orlando 1.8"
Odnośnie uszczelniacza na połączeniu silnik SB nie mam wyrobionego zdania
a odnośnie KZFR ( koła zmiennych faz rozrządu ) to stawiam na oleje i częstotliwość ich wymiany
wpisać "Olej w zbiorniczku płynu chłodniczego w Cruze, Orlando 1.8"
Odnośnie uszczelniacza na połączeniu silnik SB nie mam wyrobionego zdania
a odnośnie KZFR ( koła zmiennych faz rozrządu ) to stawiam na oleje i częstotliwość ich wymiany
Ostatnio zmieniony 13 lut 2016, o 21:38 przez Robbo, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd
Jaki jest numer katalogowy oringów szczelek sztywnego przewodu dolotowego chłodnicy oleju silnikowego .
Pozycja 324 rysunku
Pozycja 324 rysunku
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd
Jak długo pojawia się olej w zbiorniczku po uszczelnieniu chlodnicy olejowej? Jak usunąć pozostałości z układu?
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5067
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd
U mnie po wymianie tych uszczelek się nie pojawia ale układ trzeba płukać. Zbiorniczek najlepiej zdjąć i wyczyścić.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
- etac
- Prezes
- Posty: 23829
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd
Do czyszczenia najlepsza jest woda z octem
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 308
- Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
- Reputacja: 1
- Imię: Darek
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Będzin
- Kontakt:
Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd
Ocet chyba nieszczegolnie wypłukuje olej, ja słyszałem że woda z płynem do mycia naczyń najlepiej wypłukuje układ
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd
woda z octem na olej? Przecież nie usuwamy kamienia. WG mnie pomysł pacdara jest właściwy. Tylko, że detergent rozpuści olej więc chyba trzeba by wymienić potem cały płyn.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Specjalista
- Posty: 308
- Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
- Reputacja: 1
- Imię: Darek
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Będzin
- Kontakt:
Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd
Wymienić cały płyn to na pewno, poza tym posprawdzać przewody gumowe na układzie czy się nie rozmiekczyly od oleju i czy nie trzeba ich wymienic. Mnie wymieniali cały komplet przewodow
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd
Niby taka prosta sprawa a tyle pomysłów!
Osobiście po wielu próbach stosuje taką metodę ( mam na myśli śladowe ilości oleju w zbiorniczku niewielka zawiesina przylegająca do ścianek zbiorniczka) demontuje zbiorniczek płucze benzyną a następnie po usunięciu tłustej zawiesiny z ścianek płucze wielokrotnie wodą .
Osobiście po wielu próbach stosuje taką metodę ( mam na myśli śladowe ilości oleju w zbiorniczku niewielka zawiesina przylegająca do ścianek zbiorniczka) demontuje zbiorniczek płucze benzyną a następnie po usunięciu tłustej zawiesiny z ścianek płucze wielokrotnie wodą .
-
- Specjalista
- Posty: 308
- Rejestracja: 28 lut 2015, o 19:33
- Reputacja: 1
- Imię: Darek
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Będzin
- Kontakt:
Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd
Ale wiesz że w całym układzie ten olej gdzieś tam siedzi i najważniejsze to oprócz wyczyszczenia zbiorniczka to też trzeba wyplukac cały uklad
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd
Jak pisałem poprzednio o śladowych ilościach oleju który tworzy zawiesine koloru kawa z mlekiem a zbiorniczek jest najwyżej położonym punktem w układzie . Większość użytkowników nie zwróciło by uwagi na to w zbiorniczku!
-
- Specjalista
- Posty: 338
- Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik:
- Lokalizacja: Piastów
- Kontakt:
Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd
Witam , chyba i mnie dopadła ta dolegliwość, mam pytanie czy uszczelki z listy poniżej, to uszczelki do silnika 1.8 2HO i czy są to wszystkie potrzebne uszczelki do naprawy ?
huri_khan pisze: ↑22 gru 2015, o 11:38Po 100 kkm może być częstą
P.S. Nie cytujemy postów na które bezpośrednio odpowiadamy
Poniżej lista uszczelek które wymieniałem podczas wymiany uszczelki chłodnicy oleju.
> Uszczelki chłodnicy oleju:
>
> 55354071
> 55353321
> 55353319
>
> Uszczelki kolektora wydechowego i katalizatora:
>
> 13293986
> 12992396
>
> Uszczelki układu płynu chłodzącego:
>
> 55353331
> 24445723
> 55353328
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5067
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd
U Regulusa pojawiły się pozycje 7i8, których ja nie mam na liście, musisz zobaczyć od czego są.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Świeżak
- Posty: 49
- Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:44
- Reputacja: 0
- Imię: LUKE
- Samochód: Orlando
- Silnik:
- Lokalizacja: Pomiechówek
- Kontakt:
Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd
Siema. Orlando 1.8 jestem już po drugiej wymianie uszczelek w chłodniczce oleju.
Przebieg 380 K
Możecie mi podpowiedzieć jak prawidłowo mam odpowietrzyć układ chłodzenia bo postanowiłem zrobić to sam po oczyszczeniu zbiorniczek benzyna ekstrakcyjna. zalaniem układu woda destylowana2-3l z octem 2 litry nie mogłem sobie poradzić aż się ******** i zlalem temat. Wolałem czyściusieńka wodę destylke żeby przepłukać już ten ocet Ale gotuję mi się.
- na pusty układ weszło 2-3 ł wody
- coś zassało dolałem
- cudem pojawił się cieple powietrze w nawiewach Ale po zamknięciu tylko wentylatora woda gotuję się w zbiorniku mimo że jak pamiętam za pierwszym razem czyli przy 170k nic mi się nie ulewało że zbiornika albo nie wlewałem wody
Czemu woda ? A tak se życie chciałem utrudnić.
Przebieg 380 K
Możecie mi podpowiedzieć jak prawidłowo mam odpowietrzyć układ chłodzenia bo postanowiłem zrobić to sam po oczyszczeniu zbiorniczek benzyna ekstrakcyjna. zalaniem układu woda destylowana2-3l z octem 2 litry nie mogłem sobie poradzić aż się ******** i zlalem temat. Wolałem czyściusieńka wodę destylke żeby przepłukać już ten ocet Ale gotuję mi się.
- na pusty układ weszło 2-3 ł wody
- coś zassało dolałem
- cudem pojawił się cieple powietrze w nawiewach Ale po zamknięciu tylko wentylatora woda gotuję się w zbiorniku mimo że jak pamiętam za pierwszym razem czyli przy 170k nic mi się nie ulewało że zbiornika albo nie wlewałem wody
Czemu woda ? A tak se życie chciałem utrudnić.
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd
Na chłodnicy po lewej stronie(stojąc od przodu samochodu) masz korek odpowietrzający. Odkręcasz go i się odpowietrza. Trzeba to robić na zimnym silniku. I tak kilka razy, po małych trasach. Mi odpowietrza się sam nie muszę korzystać z korka. Możesz jeszcze podczas zalewania naciska przewody gumowe, te od chłodnicy.
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 49
- Rejestracja: 3 lip 2017, o 18:44
- Reputacja: 0
- Imię: LUKE
- Samochód: Orlando
- Silnik:
- Lokalizacja: Pomiechówek
- Kontakt:
Re: Olej w układzie chłodzenia w silniku F18D4 ale skąd
Ok dzięki. Zapraszam do nowego tematu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości