Dusi się przy mocnym wciskaniu pedału gazu - 1.8 benzyna

Stuka, puka, kapie, cieknie...
biaalym
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 15 lis 2015, o 16:25
Reputacja: 0
Imię: Przemysław
Samochód: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Dusi się przy mocnym wciskaniu pedału gazu - 1.8 benzyna

Post autor: biaalym » 15 lis 2015, o 22:53

Cześć,
Po długich poszukiwaniach w końcu nabyłem moje Orladno 1.8 w benzynie, dlatego od razu mówię dzień dobry szanownemu gronu właścicieli Chevroletów, udało mi się dorwać LTZ :) . Mam z nim jednak mały problem, mianowicie mam wrażenie jakby silnik nie przyspieszał na tyle na ile go stać. Jeżeli rozpędzam go od 1,5 tysiąca obrotów przy pedale w podłodze lub choćby wciśniętym do połowy łapie jakby zadyszkę w zakresie od 2800rpm do 4000rmp, jeżeli natomiast wciskam pedał wraz ze wzrostem obrotów to przyspiesza znacznie lepiej. Nawet dźwięk przyspieszenia jest inny, tzn. przy pełnym "bucie" jest stłumiony. Dodam jeszcze że przebieg to 109 tys (ponoć oryginalny) a niemiec płakał jak oddawał, poza tym wczoraj wymieniłem świece (na DENSO), poprzednie były już trochę zużyte (elektrody troszkę się zjadły) a filtr nie był pierwszej świeżości, poprawa jest ale to jeszcze nie to.
Liczę na Wasze wskazówki gdzie dalej kierować poszukiwania...następne co wpadło mi do głowy to EGR ale widzę, że próżno go szukać w tym silniku- chyba że się mylę.
Przy okazji powiedzcie jakiego softu używacie lub jaki dobrze działa z Orlando przy kabelku OBD2.

Dzięki za wsparcie

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Dusi się przy mocnym wciskaniu pedału gazu - 1.8 benzyna

Post autor: wszim » 15 lis 2015, o 23:09

Te objaw lekkiego przydławienia to raczej sprawa normalna tych silników 1,8 (o ile nie jest to jakieś mocne zmulenie). Niestety sterowanie momentem obrotowym nie jest najlepiej zaimplementowane w ECM. Taka sytuacja to efekt zmiany faz rozrządu(słyszalna zmiana dźwięku silnika) i pilnowanie przez system norm spalin co niestety odbija się na komforcie pracy o którym piszesz.
Z OBD2 działa ELM327 z bluetoothem i aplikacją Torque na androida. Działa w podstawowym na ogół wystarczającym zakresie.
EGR nie ma w tym silniku, jest zmienny dolot i zmienne fazy rozrządu(ten element najbardziej awaryjny jak pokazuje historia).

witaj, coraz więcej olków na forum :ok:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
rwicik
Profesjonalista
Posty: 548
Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Cruze -> Tucson
Silnik:
Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
Kontakt:

Re: Dusi się przy mocnym wciskaniu pedału gazu - 1.8 benzyna

Post autor: rwicik » 16 lis 2015, o 07:34

Tym silnikiem nalezy przyspieszać po wczesniejszej redukcji biegu :)
Pozdrawiam, http://wicik.eu/

paulr
Profesjonalista
Posty: 766
Rejestracja: 5 gru 2013, o 17:35
Reputacja: 0
Imię: paweł
Samochód: Brak:-(
Silnik:
Lokalizacja: świony
Kontakt:

Re: Dusi się przy mocnym wciskaniu pedału gazu - 1.8 benzyna

Post autor: paulr » 16 lis 2015, o 15:14

Przyspieszac:-) orlando po prostu dostojnie nabiera prędkosci:-)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Dusi się przy mocnym wciskaniu pedału gazu - 1.8 benzyna

Post autor: wszim » 16 lis 2015, o 15:45

ująłeś to idealnie :ok:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

biaalym
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 15 lis 2015, o 16:25
Reputacja: 0
Imię: Przemysław
Samochód: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Dusi się przy mocnym wciskaniu pedału gazu - 1.8 benzyna

Post autor: biaalym » 16 lis 2015, o 21:22

Mam przed sobą jeszcze wymianę oleju, zobaczymy czy pomoże, tutaj podpytam skąd straszne opinie o oleju GM? czy nie wynikają one z wrażeń mechaników po kontakcie z olejem katowanym przez 30kkm? Po wymianie oleju planuję przyjrzeć się czujnikom ZFR i tutaj kolejne pytanie czy w 2011 były już tylko nowe? Na próbę wywalę sitka.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Dusi się przy mocnym wciskaniu pedału gazu - 1.8 benzyna

Post autor: wszim » 16 lis 2015, o 21:46

Jak dla mnie ocena oleju GM to plotka niesiona forumowym wiatrem nakręcanym przez jednego gościa wielu nicków. Fakt - olej musi być wysokiej klasy full syntetyk zgodny z zalecaną do tego silnika lepkością i normą Dexos2. Czy będzie to GM, czy spełniający zalecone parametry dobry olej innej firmy, wg mnie podobne znaczenie jak wpływ grawitacji księżyca. Warto zmieniać co 15tys lub rok. Olejowi markowanemu logo GM swojego czasu narobiły syfu podróby. Było głośno o tym w mediach. Odnośnie sitek nie potrafię odpowiedzieć. Z tego co się orientuję ważny jest prawidłowy filtr oleju - odpowiednio konstrukcyjnie przystosowany.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Dusi się przy mocnym wciskaniu pedału gazu - 1.8 benzyna

Post autor: Avatar » 16 lis 2015, o 21:50

Ja cały czas leje GM dexosa2 i nic nie moge złego powiedzieć, nie zjada oleju, nie wycieka, jak mi zaleją na przeglądzie tak poziom stoi całe następne 15kkm.

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Dusi się przy mocnym wciskaniu pedału gazu - 1.8 benzyna

Post autor: flebuss » 16 lis 2015, o 21:58

Dobrze prawi :ok: był to rozmyślny hejt - wielu jest buraków którzy zmieniają olej dopiero jak im się na zakręcie kontrolka ciśnienia zaświeci - znam jednego z bliska i żadne perswazje nie działają - tttm - ale za to chętnie wydają opinie :D) nie musisz kupować GM -może być innej marki, ale żeby miał na opakowaniu oznaczoną formułę DEXOS 2 :tak:
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

biaalym
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 15 lis 2015, o 16:25
Reputacja: 0
Imię: Przemysław
Samochód: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Dusi się przy mocnym wciskaniu pedału gazu - 1.8 benzyna

Post autor: biaalym » 7 gru 2015, o 19:36

Podsumowanie:
problem w dalszym ciągu nie jest rozwiązany, jak do tej pory wymiana oleju, świec, czyszczenie przepustnicy, wywalenie sitek z zaworów sterujacych ZFR oraz reset kompa nie dają żadnych efektów którymi możnaby sie cieszyć. Po podłączeniu do komputera błędów brak, check engine gaśnie razem z resztą kontrolek. To jest chyba pierwszy raz w życiu kiedy chciałbym by się swiecił hehe.
Panowie rzucajcie propozycje na co można jeszcze zerknąć bo jestem przekonany, że ten typ tak nie ma...

Pozdrawiam
Przemo

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Dusi się przy mocnym wciskaniu pedału gazu - 1.8 benzyna

Post autor: wszim » 7 gru 2015, o 21:14

Jeżeli to jest to niezbyt mocne, ale jednak wyczuwalne przydławienie spowodowane zmianą fazy rozrządu to - TTTM. Jak to ocenić opisem na forum? - trudna sprawa. Ja też mam takie przydławienie i jeszcze pińciuset takich z tym silnikiem. Na ile twoje przydławienie jest równoznaczne z tym które my obserwujemy, a na ile jest przydławieniem wynikającym z usterki ?
Zapytam jeszcze tak, czy ta sytuacja nie występuje intensywniej na zimnym silniku w zasadzie krótko po uruchomieniu silnika? Bo jezli tak i jest na benzynie to może wskazywać na tendencje rozjeżdżania się map wtrysku i może trzeba by zaglądnąć do LPG.

Jak ocenić poziom nierównomierności przyspieszania poprzez forum? :zastanawiasie:
Luźne pomysły:
- Na smarkfona na adroidzie można zainstalować program do pomiaru przyspieszenia - jakiś Accelerometr ze stajni google play. Musi być taki w którym można wybrać tylko jedną oś kierunku i musi rysować w trybie graficznym oraz warto potrafić to zrzucić do pliku graficznego. Może na takim wykresie dało by się ocenić zawahanie momentu obrotowego i tym samym programem porównać wykres z kimś innym na forum.
- Torque Pro potrafi też takie coś logować, nawet lepiej bo można zestawić z obrotami silnika.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Dusi się przy mocnym wciskaniu pedału gazu - 1.8 benzyna

Post autor: barus » 10 gru 2015, o 03:51

biaalym pisze:Cześć,
Po długich poszukiwaniach w końcu nabyłem moje Orladno 1.8 w benzynie, dlatego od razu mówię dzień dobry szanownemu gronu właścicieli Chevroletów, udało mi się dorwać LTZ :) . Mam z nim jednak mały problem, mianowicie mam wrażenie jakby silnik nie przyspieszał na tyle na ile go stać. Jeżeli rozpędzam go od 1,5 tysiąca obrotów przy pedale w podłodze lub choćby wciśniętym do połowy łapie jakby zadyszkę w zakresie od 2800rpm do 4000rmp, jeżeli natomiast wciskam pedał wraz ze wzrostem obrotów to przyspiesza znacznie lepiej. Nawet dźwięk przyspieszenia jest inny, tzn. przy pełnym "bucie" jest stłumiony. Dodam jeszcze że przebieg to 109 tys (ponoć oryginalny) a niemiec płakał jak oddawał, poza tym wczoraj wymieniłem świece (na DENSO), poprzednie były już trochę zużyte (elektrody troszkę się zjadły) a filtr nie był pierwszej świeżości, poprawa jest ale to jeszcze nie to.
Liczę na Wasze wskazówki gdzie dalej kierować poszukiwania...następne co wpadło mi do głowy to EGR ale widzę, że próżno go szukać w tym silniku- chyba że się mylę.
Przy okazji powiedzcie jakiego softu używacie lub jaki dobrze działa z Orlando przy kabelku OBD2.

Dzięki za wsparcie

Mój silnik dokładnie tak się zachowywał jak opisujesz na LPG po wyjeździe z salonu. Nie dość, że miał takie przymulenia w tym zakresie obrotów 2500 do 4000 to przy jeździe pod górę np. na trójce szarpał, nierównomiernie dozował moment obrotowy. Silnik mulił niemiłosiernie.
Wszystko zmieniło się po strojeniu silnika na hamowni.
Przed strojeniem sterownik silnika zresetowali do ustawień fabrycznych, po czym skopiowali mapę mieszanki do komputera LPG i przy pomocy sądy szerokopasmowej rozpoczęli precyzyjne doregulowywanie składu mieszanki w całym zakresie obrotowym silnika. Zajęło im to trochę czasu.
Regulacja dotyczyła tylko składu mieszanki na LPG.
Po hamowni pojechali z komputerem w trasę do sprawdzenia nastaw.
Po strojeniu popytałem gości, co nieco. Okazało się, że silnik na benzynie ma zbyt ubogo fabrycznie ustawiony skład mieszani w zakresie 2800 do 4000 obr/min przy pełnym otwarciu przepustnicy. Pewnie spowodowane to jest normą czystości spalin. Jak wiadomo przy otwarciu przepustnicy na 100% sonda lambda jest blokowana i nie koryguje ona składu mieszanki. Dlatego sporo czasu im zajęło, aby w tym zakresie obrotów precyzyjnie zestroić skład mieszanki na LPG.
Efekt widać na wykresie z hamowni.
hamownia Cruze.jpg
hamownia Cruze.jpg (301.27 KiB) Przejrzano 6062 razy
Po tym zabiegu silnik naprawdę dostał wigoru, równomiernie dozuje moment obrotowy, nie szarpie,
Reaguje natychmiast na naciśnięcie pedału gazu. Co ciekawe od momentu strojenia, a było to rok temu, silnik wyraźnie jeszcze zyskał na dynamice. Mam teraz przejechane około 34 tys. km, głównie w trasie. Pewnie teraz dopiero się dotarł. Teraz silnik naprawdę dobrze przyśpiesza i można swobodnie wyprzedzać na drodze.
Mam zdemontowane sitka z elektrozaworów i odnoszę wrażenie, że wpłynęło to pozytywnie na pracę silnika, ale może to tylko takie wrażenie.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Dusi się przy mocnym wciskaniu pedału gazu - 1.8 benzyna

Post autor: wszim » 10 gru 2015, o 10:09

Gdzie stroiłeś i hamowałeś?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
rajtkezjusz
Profesjonalista
Posty: 526
Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
Reputacja: 1
Imię: Daniel
Samochód: AVEO T300
Silnik:
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Dusi się przy mocnym wciskaniu pedału gazu - 1.8 benzyna

Post autor: rajtkezjusz » 10 gru 2015, o 10:36

Może wystarczy zapytać np w ASO lub serwisie niefabrycznym Opla/Chevi o starszą wersję softu do silnika? Widać normy spalin łatwiej regulować mieszanką niż konstrukcją silnika. Kiedyś szukałem przyczyn pewnej usterki w moim aucie i znalazłem na forum Toyoty ,że oni w podobnej usterce jak moja ,wprost zastępują soft z nowszych modeli na soft z modelu starszego. Tracą akurat na tym zdaje się 3-4 KM,ale tego nie odczuwają,bo wynik i tak wychodzi na plus. Chodziło o spalanie stukowe wtedy,a spalanie stukowe to wynik zubażania mieszanki ,przesuwania pkt zapłonu itd (parę czynników ma na to wpływ)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Dusi się przy mocnym wciskaniu pedału gazu - 1.8 benzyna

Post autor: etac » 10 gru 2015, o 10:38

ASO nie jest w stanie zmienic soft wstecz.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Dusi się przy mocnym wciskaniu pedału gazu - 1.8 benzyna

Post autor: barus » 10 gru 2015, o 23:41

wszim pisze:Gdzie stroiłeś i hamowałeś?
Czakram Tarnów. Pan Piotr O.....k.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Dusi się przy mocnym wciskaniu pedału gazu - 1.8 benzyna

Post autor: wszim » 11 gru 2015, o 02:18

No to już wiem że profeska.
:ok:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

biaalym
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 15 lis 2015, o 16:25
Reputacja: 0
Imię: Przemysław
Samochód: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Dusi się przy mocnym wciskaniu pedału gazu - 1.8 benzyna

Post autor: biaalym » 29 mar 2016, o 00:15

Cześć,
Szlag mnie już trafia z tym zmuleniem. Co prawda Gazownik z E-gaz z Gorzowie zrobił co w jego mocy by auto nie dawało się zbyt mocno we znaki ale wyprzedzanie jest zwyczajnie niebezpieczne! Nawet jadąc na tempomacie auto potrafi zwolnić jadąc pod wzniesienie (gaz przez komputer wciśnięty do deski daje odwrotny efekt do przyspieszania...).
Czy ktoś z Was ćwiczył już odświeżanie map paliwowych PB? chodzi mi o wrzyucienie map od auta które nie ma tego problemu np inne Orlando, Cruze, Astra/Zafira - oczywiście po wcześniejszym zbackupowaniu obecnych.
Dajcie znać jaki sprzęt jest do tego potrzebny oraz oczywiście czy możecie mnie wesprzeć mapami do 2H0. Dodam, że mowa o pracy na benzynie - gaz zachowuje się ciut lepiej ale w innych zakresach obrotów. Chcę rozwiązać problem u źródła tj. praca na benzynie.

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dusi się przy mocnym wciskaniu pedału gazu - 1.8 benzyna

Post autor: Regulus » 29 mar 2016, o 00:28

To, co opisujesz jest niedopuszczalne! Potrzebny jest dobry gazownik. Jeśli masz instalację BRC, jedź do autoryzowanego przez nich serwisu.

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Dusi się przy mocnym wciskaniu pedału gazu - 1.8 benzyna

Post autor: Avatar » 29 mar 2016, o 08:07

Nie wiem czy próbowałeś, odepnij klemy na 10 minut, po zapieciu nie wlaczaj LPG pojezdzij trochę na benzynie w sensie z 300km.
Zobaczysz czy objawy będą dalej występować po tym dystansie.
Wydaje mi się ze podstawa to wykluczyć LPG jako źródło problemów.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Dusi się przy mocnym wciskaniu pedału gazu - 1.8 benzyna

Post autor: wszim » 29 mar 2016, o 08:53

biaalym pisze:Cześć,
Szlag mnie już trafia z tym zmuleniem. Co prawda Gazownik z E-gaz z Gorzowie zrobił co w jego mocy by auto nie dawało się zbyt mocno we znaki ale wyprzedzanie jest zwyczajnie niebezpieczne! Nawet jadąc na tempomacie auto potrafi zwolnić jadąc pod wzniesienie (gaz przez komputer wciśnięty do deski daje odwrotny efekt do przyspieszania...).
Czy ktoś z Was ćwiczył już odświeżanie map paliwowych PB? chodzi mi o wrzyucienie map od auta które nie ma tego problemu np inne Orlando, Cruze, Astra/Zafira - oczywiście po wcześniejszym zbackupowaniu obecnych.
Dajcie znać jaki sprzęt jest do tego potrzebny oraz oczywiście czy możecie mnie wesprzeć mapami do 2H0. Dodam, że mowa o pracy na benzynie - gaz zachowuje się ciut lepiej ale w innych zakresach obrotów. Chcę rozwiązać problem u źródła tj. praca na benzynie.
Tak się nie robi, tak się nie da. Mapy czasu wtrysku to nie jest rzecz stała, którą sobie można przegrać od kolegi i mieć. One się zmieniają wzgl parametrów z sond lambda. Co to za instalacja LPG? Nie zaświeca się check engine? Nie ma błędów? Zaopatrz się w jakieś urządzenie do diagnostyki - najtaniej smartfon z androidem + zakup programu za 15zł Torqe Pro oraz interfejs OBD2 - ELM327 po bluetooth za kolejne 20zł. Trzeba podglądnąć wskazania sond lambda w sytuacjach występujących objawów.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dusi się przy mocnym wciskaniu pedału gazu - 1.8 benzyna

Post autor: Robbo » 29 mar 2016, o 11:06

Kolega jeździł z takimi objawami do swoich fachowców silnik F18D4 wymieniono świece cewkę wtryski komplet.
poprawa znikoma
dopiero po wizycie w czakramie po wgraniu mapy poprawa zdecydowana stwierdzono konieczność wymiany sondy lamda 55566648


Ma za to w zapasie nówkę cewkę

opis usterki P0141
O2 Awaria Podgrzewacza czujnika w obwodzie (Pas 1 Czujnik 2)
Stan kodu usterki
Kod usterki jest potwierdzony
Stan silnika podczas wystąpienia usterek
Dane natychmiastowe podczas kodu błędu: P0141
Stan obiegu paliwa 1: Zamknięta pętla
Stan obiegu paliwa 2: Nieużywany
Szacowane naładowanie: 28.6 %
Temperatura płynu chłodzącego: 97 °C
Krótkoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1: +4.7 %
Długoterminowa regulacja dawki paliwa droga 1: +3.9 %
Ciśnienie kolektora dolotowego: 0.28 bar
Prędkość obrotowa silnika: 875 obr/min
Prędkość pojazdu: 37 km/h
Włącz zapłon: 6.0 °
Temperatura powietrza dolotowego: 8 °C
Położenie bezwzględne przepustnicy: 13.3 %
Czas miniony od uruchomienia silnika: 414 sekundy
Polecenie oczyszczania pary: 10.6 %
Poziom paliwa: 11.4 %
Napięcie modułu kontroli: 13.866 V
Bezwzględne naładowanie silnika: 28.2 %
Polecenie odpowiadające współczynnikowi paliwa/powietrza: 1.000
Położenie względne przepustnicy: 3.1 %
Położenie pedału gazu D: 20.0 %
Położenie pedału gazu E: 19.6 %
Polecenie siłownika przepustnicy gazu: 0.4 %
Krótkoterminowa kompensacja czujnika O2 droga 1 i 3: +81.2 %
Długoterminowa kompensacja czujnika O2 droga 1 i 3: +81.2 %

Raport utworzony za pomocą oprogramowania EOBD Facile firmy Outils OBD Facile

biaalym
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 15 lis 2015, o 16:25
Reputacja: 0
Imię: Przemysław
Samochód: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Dusi się przy mocnym wciskaniu pedału gazu - 1.8 benzyna

Post autor: biaalym » 16 gru 2016, o 08:57

Krok naprzód.
W środę po pracy wskoczyłem w pośpiechu do auta i nie czekając na pompę paliwa, cyk kluczyk i opsss... zaskoczył i zdechł. WTF? jeszcze raz (tym razem czekając) i to samo, wciskanie gazu jeszcze bardziej pogarszało sprawę, start na LPG to samo. Po którejś próbie zauważyłem, że wskaźnik temp. już wskoczył na jakieś 1/5 skali... co jest? auto udało się uruchomić, po paru kilometrach (rozgrzaniu) wrócił do normy a wskaźnik temperatury na swoje miejsce.
Rano to samo tylko gorzej, ale udało się. Jadąc do pracy podpinam OBD2 i odpalam Torque, błędów 0,null, nada, niks... temperatura na wskaźniku dalej robi co che, podglądając wskazania Torque widzę zamrożone 116*C... OK czujnik się poddał.
Wymiana w obudowie termostatu, banał, wykonałem przed sklepem z częściami motoryzacyjnymi i teraz morał tej opowieści.
Wygląda na to, że czujnik szwankował od dawna i przeoczyłem tą informację przeglądając parametry i szukając przyczyny problemu z tego wątku, zaskakujące jest to że komputer nie zgłaszał absolutnie żadnych błędów, a jak się dobitnie o tym przekonałem informacja dot. temperatury ma olbrzymi wpływ na to jak komputer steruje mieszanką. Koniec końców jest olbrzymia poprawa z "przyduszaniem", jest znacznie mniej wyczuwalna w szczególności na zimnym silniku. Tak czy inaczej nie ustaję w poszukiwaniu dalszych potencjalnych przyczyn - wymienię też drugi czujnik który znajduje się w chłodnicy (tak dla pewności)
Koszt naprawy 36 PLN :)

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dusi się przy mocnym wciskaniu pedału gazu - 1.8 benzyna

Post autor: Regulus » 17 gru 2016, o 00:23

Trzeba było focię cyknąć dla potomności - może ktoś jeszcze będzie musiał wymienić, to by wiedział co i na co i gdzie...

biaalym
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 15 lis 2015, o 16:25
Reputacja: 0
Imię: Przemysław
Samochód: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Dusi się przy mocnym wciskaniu pedału gazu - 1.8 benzyna

Post autor: biaalym » 17 gru 2016, o 17:34

Czujnk 2 pinowy, z origniem (bez gwintu) mocowany na zawleczkę.

Czujnik(i) znajduje się tutaj:
polozenie.JPG
polozenie.JPG (50.04 KiB) Przejrzano 5875 razy
a wygląda tak:
czuknik.JPG
czuknik.JPG (10.14 KiB) Przejrzano 5875 razy
Tak jak pisałem będę wymieniał jeszcze ten w chłodnicy bo inwestycja żadna a potencjalne problemy spore - niestety nie dojechał na dziś.
Jak na razie autem nie mogę się nacieszyć :) w końcu jedzie - i bez szydery proszę ;) to dalej tylko Orlando 1.8

Pozdrawiam
Przemo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość