wibracje tylnego zawieszenia Orlando

Stuka, puka, kapie, cieknie...
kochar
Wymiatacz
Posty: 1513
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 78
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: wibracje tylnego zawieszenia Orlando

Post autor: kochar » 4 wrz 2023, o 18:16

Jasne Prezes ty masz zawsze rację. :wilekiedzieki:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5072
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 74
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: wibracje tylnego zawieszenia Orlando

Post autor: huri_khan » 4 wrz 2023, o 20:27

Zmusiłem się i zobaczyłem.
Nigdzie nie jest powiedziane że należy, tylko że można.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23843
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: brak
Silnik: brak
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: wibracje tylnego zawieszenia Orlando

Post autor: etac » 4 wrz 2023, o 20:29

kochar pisze:
4 wrz 2023, o 18:16
Jasne Prezes ty masz zawsze rację. :wilekiedzieki:
Nie zawsze mam rację.
W tym przypadku uczyłem się na własnych błędach.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

kochar
Wymiatacz
Posty: 1513
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 78
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: wibracje tylnego zawieszenia Orlando

Post autor: kochar » 4 wrz 2023, o 21:42

huri_khan pisze:
4 wrz 2023, o 20:27
Zmusiłem się i zobaczyłem.
Nigdzie nie jest powiedziane że należy, tylko że można.
Ale problem nie jest w tym czy należy tylko czy jest dopuszczalne i jak widać i słychać prof.Kris i przedstawiciel ATE dopuszczają smarowanie przestrzeni między tarczą i piastą. Ja od wielu lat smaruję olejem i nigdy z tego powodu nie miałem problemów.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: wibracje tylnego zawieszenia Orlando

Post autor: wszim » 5 wrz 2023, o 08:19

Rozumiem pociągnięcie piasty filmem smaru ceramicznego żeby potem nie było problemów ze zrzucaniem tarcz, ale nałożenie smaru w ilościach powodujących bicie kół to dla mnie jakiś kosmos.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5072
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 74
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: wibracje tylnego zawieszenia Orlando

Post autor: huri_khan » 5 wrz 2023, o 08:29

Smaruj czym chcesz, Twój wybór, w TIS nie widziałem żeby producent coś wspominał o smarowaniu, dobrze wyczyszczona piasta nie potrzebuje żadnego smaru.
Rozumiem, że piastę czyściłeś za pomocą nakładki do czyszczenia tarcz jakie są na filmach ?

Wojtek jak odkręcisz śrubkę, którą jest przykręcona tarcza podczas montażu, to nie będziesz miał najmniejszego problemu z jej zdjęciem, nawet jak będzie cała skorodowana. (piszę o Orlando/Cruze)
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: wibracje tylnego zawieszenia Orlando

Post autor: wszim » 5 wrz 2023, o 10:27

Nie wymieniałem tarcz w orlando ale konstrukcja jest ta sama co w oplu. Kiedyś robiłem w Astrze G po 7 latach tarcze i wiem jaka była walka ze ściągnięciem zapieczonych do piasty tarcz. Pokrywanie piast cienką warstwą smaru ceramicznego to rzecz często stosowana (podobnie jak smaruje się prowadnice klocków). Nie widzę w tym nic zdrożnego czego można się czepiać. Natomiast wg opisu autora wątku smaru było tak dużo, że powodowało bicie i to akurat jest chore.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5072
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 74
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: wibracje tylnego zawieszenia Orlando

Post autor: huri_khan » 5 wrz 2023, o 14:36

Wojtek co do nawalenia smaru że było bicie lub coś się zbryliło to nawet niema co dyskutować.
Natomiast co do smaru suchego to mam mieszane uczucia. Smary suche pracują do 250 st (pomijam specjalistyczne zastosowania), a temperatura tarcz potrafi osiągnąć o wiele większe (pomijam styl kapeluszników)
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: wibracje tylnego zawieszenia Orlando

Post autor: wszim » 6 wrz 2023, o 10:50

Smary ceramiczne pracują do 1200C.
jakiś przykład
https://www.mixxer.pl/product/APP-SC-12 ... -C-s100217
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5072
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 74
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: wibracje tylnego zawieszenia Orlando

Post autor: huri_khan » 6 wrz 2023, o 12:26

Nie każdy smar suchy jest smarem ceramicznym.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: wibracje tylnego zawieszenia Orlando

Post autor: wszim » 6 wrz 2023, o 22:51

Ja cały czas pisalem o ceramicznym, bo tylko taki znam, który stosuje się na elementy nagrzewające się.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5072
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 74
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: wibracje tylnego zawieszenia Orlando

Post autor: huri_khan » 7 wrz 2023, o 08:16

Ty piszesz o ceramicznym ale wcześniej ...
kochar pisze:
4 wrz 2023, o 08:57
Daje się ale smar suchy.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

kochar
Wymiatacz
Posty: 1513
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 78
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: wibracje tylnego zawieszenia Orlando

Post autor: kochar » 7 wrz 2023, o 10:58

huri_khan pisze:
5 wrz 2023, o 14:36
Smary suche pracują do 250 st (pomijam specjalistyczne zastosowania), a temperatura tarcz potrafi osiągnąć o wiele większe (pomijam styl kapeluszników)
Sa takie co pracują w wyższej np.https://www.pneumat.com.pl/suchy-smar-w ... ction-mos2 ale niech będzie ten do 250 czyli powyzej 250 traci swoje własciwości smarne ale właściwości anty korozyjne dalej zachowuje a oto chodzi w tym przypadku. Co do panujących temperatur podczas hamowania to bez przesady, Cywilne klocki mają zakres pracy 0-350 stopni C.https://brakestock.pl/news/view-na-co-w ... cowym.html
Przedstawiłem dwie opinie o dopuszczalnym smarowaniu piasty, jedna opinia mechanika praktyka i druga przedstawiciela ATE dużego producenta układów hamulcowych ale jak zwykle znajdzie się "mondrzejszy".
huri_khan pisze:
4 wrz 2023, o 09:54
Jako że piasty są powlekane warstwą antykorozyjną to zapytam inaczej, w jakim celu ?
Nadal uważasz że piasty nie korodują czy przyznasz że jednak korodują. :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5072
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 74
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: wibracje tylnego zawieszenia Orlando

Post autor: huri_khan » 7 wrz 2023, o 18:00

Tak wygląda blacha bez zabezpieczenia antykorozyjnego która 3 miesiące stała na dworze.

Jak znajdziesz piastę nawet po dwóch latach użytkowania w takim stanie to przyznam, że korodują.

P.S. Dacia Duster pomijamy bo to już na palcu pod fabryką rdzewieje.
Załączniki
20230907_174637.jpg
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

kochar
Wymiatacz
Posty: 1513
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 78
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: wibracje tylnego zawieszenia Orlando

Post autor: kochar » 7 wrz 2023, o 18:37

Pytanie było czy piasty korodują czy nie a Ty odpowiadasz w stylu Doroty i pokazujesz mi jakąś blachę.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5072
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 74
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: wibracje tylnego zawieszenia Orlando

Post autor: huri_khan » 7 wrz 2023, o 19:43

Są zabezpieczone przed korozją.
W takim razie teraz odpowiedz na pytanie czy rdza się bierze z materiału z którego wykonana jest piasta czy tarcza ?

O siłach tnących słyszał ? Ma być sucho, chyba ze chcesz wymieniać szpilki. Twój wybór
https://aparts.pl/userfiles/downloads/u ... zowych.pdf
Pokaż który producent samochodu w serwisówce pisze cokolwiek o smarowaniu i wtedy możemy kontynuować dyskusję.

Na zdjęciu serwisówka z Cruze
Załączniki
tis.jpg
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

kochar
Wymiatacz
Posty: 1513
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 78
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: wibracje tylnego zawieszenia Orlando

Post autor: kochar » 7 wrz 2023, o 20:31

:papa:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

krzycho40
Świeżak
Posty: 44
Rejestracja: 14 sty 2019, o 17:45
Reputacja: 0
Imię: KRZYSZTOF
Samochód: orlando
Silnik: 1.8 140 KM benz.
LPG: LPG BRC
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: wibracje tylnego zawieszenia Orlando

Post autor: krzycho40 » 5 paź 2023, o 17:18

Zapomniałem napisać co było przyczyną wibracji....po wymianie butli gazowej śruby którymi była przymocowana butla uległy poluzowaniu ,po zamontowaniu były tak zw.kontry ale niestety nie zostały zaspawane .Przy normalnej diagnozie nie byłem wstanie tego zweryfikować , nie brałem pod uwagę że tutaj jest problem ,postawiłem do warsztatu zleciłem znalezienie problemu i udało się. Dziękuje za wszystkie porady dzięki temu mam prawie nowe zawieszenie :D :D Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości