Kolektor ssący Orlando 2.0
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 maja 2021, o 18:37
- Reputacja: 0
- Imię: Aleksander
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kolektor ssący Orlando 2.0
Cześć, mechanik stwierdził w moim Olku uszkodzenie kolektora ssącego. Zuwazyl wyciek oleju (tak jak na fotkach, pewnie słabo widać). Mówił, że miał ostatnio captivie z tym samym problemem i żeby to wymienić to trzeba wyjąć cały silnik (koszt koło 2k) i wymienić kolektor na nowy (kolejne 2k). Póki co samochód jeździ, przyspiesza normalnie więc jakoś bardzo nie pali się z wymianą.
Na allegro widziałem, że są do tego nowe uszczelki, sądzicie, że to może pomóc? Trzeba rozbierać od razu pół samochodu żeby się do tego dostać?
Z góry dzięki.
Na allegro widziałem, że są do tego nowe uszczelki, sądzicie, że to może pomóc? Trzeba rozbierać od razu pół samochodu żeby się do tego dostać?
Z góry dzięki.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Orlando 2.0
W TIS-ie nie widzę wzmianki o konieczności wyciągania silnika, choć pewnie demontaż kolektora byłby wtedy wygodniejszy.
W Captivie 2.0 też nie widzę takiego zalecenia.
W Captivie 2.0 też nie widzę takiego zalecenia.
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 maja 2021, o 18:37
- Reputacja: 0
- Imię: Aleksander
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Orlando 2.0
Ok, to jedno mam załatwione, dzięki, a myślisz, że "na oko" da się stwierdzić, że cały kolektor jest do wymiany? Czy lepiej go zdemontować i dopiero ocenić?
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Kolektor ssący Orlando 2.0
Kolego zmień mechanika. Kolektor można wymontować bez wyciągania silnika. Co do wycieku oleju to tu poczytaj viewtopic.php?f=75&t=12380&hilit=gruszka


*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 maja 2021, o 18:37
- Reputacja: 0
- Imię: Aleksander
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Orlando 2.0
No właśnie z tymi mechanikami to ciężka sprawa... Każdy by tylko bawary robił... Poszukam kogoś bardziej obeznanego. Tak czy siak dzięki za pomoc.
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 2 lut 2023, o 08:00
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 163kM
- Lokalizacja: Godów
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Orlando 2.0
Wczoraj dobrałem się do kolektora i , czy ktoś może opisać jak zachowuje się diesel 2.0 po wywaleniu klap wirowych bo mam zamiar tak zrobić, oczywiście razem ze zmianą oprogramowania.
-
- Bywalec
- Posty: 122
- Rejestracja: 13 cze 2019, o 20:45
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 163KM
- Lokalizacja: Choszczno
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Orlando 2.0
Ja jestem po takiej operacji. . I powiem Ci ,że po pierwsze nie martwię się że uwali mi klapy i zrobi kuku w silniku. Jednak wraz z klapami pozbyłem się egr i odnosiłem wrażenie, że auto jest bardziej zrywne. Zrobiłem to jakieś 4 lata temu i 0 problemów z błędami czy innymi rzeczami związanymi z usunięciem klap.
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 2 lut 2023, o 08:00
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 163kM
- Lokalizacja: Godów
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Orlando 2.0
W jaki sposób EGR -zaślepienie? a co z oprogramowaniem no i jak ma to wpływ na DPF?
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Kolektor ssący Orlando 2.0
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 2 lut 2023, o 08:00
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 163kM
- Lokalizacja: Godów
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Orlando 2.0
Dzięki kolego kochar a jak DPF się teraz wypala?
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Kolektor ssący Orlando 2.0
Mój ostatnio wypalał się 70 000 km. temu.
Zaślep i sam sprawdzisz czy ma to wpływ na wypalanie.

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 2 lut 2023, o 08:00
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 163kM
- Lokalizacja: Godów
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Orlando 2.0
Zaślepka tam gdzie strzałka czyli górny wlot? Dasz namiar na zakup zaślepki.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Kolektor ssący Orlando 2.0
Tak tam gdzie strzałka. Wykręcasz dwie śruby odchylasz rurkę wyciągasz uszczelkę i masz szablon na zaślepkę, kawałek blaszki z jakiejś konserwy i zaślepka gotowa. Ja dałem blaszkę i org. uszczelkę.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 2 lut 2023, o 08:00
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 163kM
- Lokalizacja: Godów
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Orlando 2.0
Jak rozumiem żadnego oprogramowania nie zmieniałeś przy tej operacji? Czy jest jakaś różnica w wysokości spalania ?
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Kolektor ssący Orlando 2.0
Oprogramowania nie zmieniałem. Spalanie w trasie wzrosło o około 0,5l a w mieście ciężko to sprawdzić.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 2 lut 2023, o 08:00
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 163kM
- Lokalizacja: Godów
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Orlando 2.0
To jeszcze powiedz czy wyskakują jakieś błędy od czasu amputacji EGR ?
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Kolektor ssący Orlando 2.0
U mnie zaślepienie nie wywołuje błędów. Ktoś na forum pisał że błędy pojawiają się ale to w Cruze z tym samym silnikiem.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Kolektor ssący Orlando 2.0
Mała poprawka. Dzisiaj odpaliłem GDS2 a tu takie kwiatki.

Na desce nic nie ma a w sterowniku błąd EGR, dawno już nie sprawdzałem błędów ale z zaślepką jeżdżę ładnych parę lat i na 100% tego błędu nie było. Może coś fiksuje sterowanie zaworu i dlatego ten błąd. 
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 2 lut 2023, o 08:00
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 163kM
- Lokalizacja: Godów
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Orlando 2.0
Dziś odebrałem Olka po amputacji klap i rozmawiałem o EGR twierdzi że on za każdym razem jak to komuś zaślepiał to razem z oprogramowaniem koszt ok 150 zeta.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Kolektor ssący Orlando 2.0
Myślę że 150 zeta to rozsądna cena. Mnie parę lat wstecz w firmie tuningowej krzyknęli 400.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 2 lut 2023, o 08:00
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 163kM
- Lokalizacja: Godów
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Orlando 2.0
Pośmigam trochę z tym EGR i zobaczę jak coś będzie nie tak to amputacja .Dzięki za konsultacje.
-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 2 lut 2023, o 08:00
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 163kM
- Lokalizacja: Godów
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Orlando 2.0
Jak tam kolego kochar z tymi błędami EGR opanowałeś temat ? Jestem w przededniu usunięcia chciałem wypytać jak się to sprawuje na dzień dzisiejszy. A i jeszcze jedno pytanko pomimo wywalenia klap auto w ciepły dzień na niskich obrotach robi kangurek u Ciebie bez EGR też tak jest?
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Kolektor ssący Orlando 2.0
Dwa dni temu sprawdzałem błędy GDSem i błędów brak. Do niedawna tak na szybko błędy sprawdzałem telefonem i programem OPL DTC Reader ale przestałem bo zaczął pokazywać głupoty tzn. wywalał różne błędy a to sonda a to skrzynia, po wykasowaniu GDSem spokój. U mnie silnik pracuje poprawnie, jedynie jak jest ciepło sporadycznie minimalnie falują obroty. Generalnie kultura pracy tego silnika zimą jest o wiele lepsza niż latem. 

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 2 lut 2023, o 08:00
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 163kM
- Lokalizacja: Godów
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Orlando 2.0
Czyli ten typ tak ma.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość