Demontaz zaworu EGR
-
- Świeżak
- Posty: 30
- Rejestracja: 20 sty 2016, o 17:07
- Reputacja: 0
- Imię: rexxo
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 diesel 163 KM
- Lokalizacja: Godów
- Kontakt:
Demontaz zaworu EGR
Witam .Prosze o jakaś poradę muszę zdemontować zawór EGR i wymianić uszczelkę oraz wyczyscic go czy oprócz trzech śrubek imbusowych coś jeszcze trzeba odkręcić ? Silnik 163 kM 2.0 przebieg 140 tys
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Demontaz zaworu EGR
Trzeba też upuścić płynu chłodniczego. Jak EGR nie był wyciągany od nowości to może być problem z jego demontażem.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Świeżak
- Posty: 30
- Rejestracja: 20 sty 2016, o 17:07
- Reputacja: 0
- Imię: rexxo
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 diesel 163 KM
- Lokalizacja: Godów
- Kontakt:
Re: Demontaz zaworu EGR
Wypuściłem płyn zawór rusza się w prawo w lewo tak po 5 mm a do góry wyjść nie chce pytam czy jest jeszcze gdzieś jakieś śrubka lud inne zabezpieczenie żeby go wyciągnąć ?
Dodano po 3 minutach 23 sekundach:
Pytam bo niechciałbym czegoś urwać dzięki kolego kochar za podpowiedź.
Dodano po 3 minutach 23 sekundach:
Pytam bo niechciałbym czegoś urwać dzięki kolego kochar za podpowiedź.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Demontaz zaworu EGR
Nie ma żadnej śrubki poza tymi trzema, jak chodzi na boki to jest nadzieja że jakoś wyjdzie. Ja wyciągałem całą chłodnice z zaworem EGR.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Świeżak
- Posty: 30
- Rejestracja: 20 sty 2016, o 17:07
- Reputacja: 0
- Imię: rexxo
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 diesel 163 KM
- Lokalizacja: Godów
- Kontakt:
Re: Demontaz zaworu EGR
Dzięki z pomoc wyrwałem chwasta po całodziennej walce wyczyszczony i chodzi jak trzeba . Syfu było multum.Trzeba jednak co jakiś czas go czyścić tak mysle ze co 50 tyś.
Dodano po 1 minucie 19 sekundach:
Mysle ze temat do zamknięcia .
Dodano po 1 minucie 19 sekundach:
Mysle ze temat do zamknięcia .
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Demontaz zaworu EGR
Jak jeszcze go nie zamontowałeś to zrób test szczelności grzybka.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Demontaz zaworu EGR
Myślę że nie bo nadal nie znamy jak to skutecznie zdjąć.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 30
- Rejestracja: 20 sty 2016, o 17:07
- Reputacja: 0
- Imię: rexxo
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 diesel 163 KM
- Lokalizacja: Godów
- Kontakt:
Re: Demontaz zaworu EGR
Jeżeli chodzi o wyciągnięcie EGRa to rozruszałem go za pomocą młotka i przedłużki od klucza nasadowego uderzając raz z lewej raz z prawej po stronie otworów przy chłodnicy .Cały czas podlewając WD40 aż do momentu kiedy ruszał się po 5 mm w jedna i w druga stronę bez użycia narzędzi.Nastepnie już tylko rękami w prawo w lewo po 5 mm małymi skokami wyszedł do góry .Trwało to dość długo ale nie musiałem rozbierać całości .Oczywiście uderzenia z wyczuciem bo to jakiś stop aluminium ,miejsce po uderzeniach podszlifowalem po wyjęciu .
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Demontaz zaworu EGR
Jak EGR był zasyfiony to wyciągnij MAP sensor i zobaczysz co jest w kolektorze ssącym.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Mitko
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI
- Silnik: 2.0, 163 KM, diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Demontaz zaworu EGR
@ kochar :
1) jak wyciągnąłeś cały zespół egr z chłodniczką spalin, to potem jak wymontowałeś sam egr ?
2) Czy dałeś nową uszczelkę do egra oraz tą między blokiem silnika a całym zestawem egra z chłodniczką ?
3) Czy czyściłeś chłodniczkę spalin skoro wyjęta, a jeśli tak to jak ?
Można by odkręcić chłodniczkę od egra ale nie ma w sprzedaży nowej uszczelki, a na starej czy będzie szczelne połączenie?
1) jak wyciągnąłeś cały zespół egr z chłodniczką spalin, to potem jak wymontowałeś sam egr ?
2) Czy dałeś nową uszczelkę do egra oraz tą między blokiem silnika a całym zestawem egra z chłodniczką ?
3) Czy czyściłeś chłodniczkę spalin skoro wyjęta, a jeśli tak to jak ?
Można by odkręcić chłodniczkę od egra ale nie ma w sprzedaży nowej uszczelki, a na starej czy będzie szczelne połączenie?
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Demontaz zaworu EGR
1. Uderzałem przez klocek drewniany w te miejsca jak na foto i kręciłem lewo prawo chociaz ruch jest bardzo ograniczony i jakoś wylazł.
https://sklep.dixi-car.pl/uszczelka-chl ... 10806.html
3.Nie czyściłem bo nie było dużo sadzy, najwięcej syfu jest w kolektorze gdzie sadza łączy się z oparami oleju tworząc tłustą maż.
2.Pod EGR dałem nową bo była to kupienia za parę groszy a tą na bloku dałem starą na silikon bo nowa była bardzo droga.3.Nie czyściłem bo nie było dużo sadzy, najwięcej syfu jest w kolektorze gdzie sadza łączy się z oparami oleju tworząc tłustą maż.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Demontaz zaworu EGR
Ja tylko dodam 3 grosze od siebie. Jak to dziadostwo sprawia problemy i zabawy z czyszczeniem nie pomagają, a nowy kosztuje ponad 1000zł to podpowiem, że zaślepka za 11zł także z wersji 150KM pasuje i do tego silnika. Żadnych błędów nie wywala i problemów nie sprawia.
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Mitko
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI
- Silnik: 2.0, 163 KM, diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Demontaz zaworu EGR
Tak do kompletu dodam, że uszczelkę nr 25181864 kupiłem w Goerlitz za 15,27 euro po wcześniejszym zamówieniu mailem, czyli za połowę ceny jak w Dixi-car.
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Demontaz zaworu EGR
brawo Ty, ja po pół godzinie tłuczenia w niego się poddałem
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 27 gru 2022, o 14:59
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: orlando
- Silnik: 2.0, 163Km, automat
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Demontaz zaworu EGR
Dzisiaj udało mi się wyciągną egr. 6 godzin walki. podobnie jak kolega psikałem wd40 i pukałem raz z jednej raz z drugiej strony aż zaczął luźno chodzić. przy przebiegu 90tyś egr był zasyfiony ale nwielkich nagarów nie było. za to ciekawostka było dużo wżerów. wyczyściłem i zobaczymy jaki będzie efekt.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Demontaz zaworu EGR
Sprawdź szczelność grzybka czy się całkowicie domyka, włóż pasek cienkiej karki pod grzybek ...
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Mitko
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI
- Silnik: 2.0, 163 KM, diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Demontaz zaworu EGR
@Zuk - Powiedz czy dałeś nową uszczelkę czy starą ? Jeśli starą czy szczelne jest i nie cieknie płyn chłodzący ?
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 27 gru 2022, o 14:59
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: orlando
- Silnik: 2.0, 163Km, automat
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Demontaz zaworu EGR
po czyszczeniu grzybek jest szczelny. sprawdzałem w taki sposób że osuszyłem i nalałem benzyny, po drugiej stronie było sucho. uszczelkę dałem starą, dokładnie wyczyszczoną.
wżery na egr raczej nie mają wpływu na jego pracę.
po 2 tygodniach od czyszczenia moje obserwacje są takie że według mnie spadło spalanie.
został mi jeszcze do ogarnięcia temat klap wirowych.
wżery na egr raczej nie mają wpływu na jego pracę.
po 2 tygodniach od czyszczenia moje obserwacje są takie że według mnie spadło spalanie.
został mi jeszcze do ogarnięcia temat klap wirowych.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Demontaz zaworu EGR
A co masz zamiar robić z klapami? Jak czyścić to jak na przebieg 90 tyś. to troszkę za wcześnie. Ja wyciągałem kolektor przy 100 tyś. i syfu było nie wiele a głównie jeżdżę po mieście.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Świeżak
- Posty: 30
- Rejestracja: 20 sty 2016, o 17:07
- Reputacja: 0
- Imię: rexxo
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 diesel 163 KM
- Lokalizacja: Godów
- Kontakt:
Re: Demontaz zaworu EGR
Jeżeli można to chciałbym spytać jak zdemontować ten kolektor żeby dostać się do klap z góry czy z dołu czy silnik trzeba wyciągać?
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Demontaz zaworu EGR
Ja robiłem z góry i z kanału ale większość robisz z góry.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Świeżak
- Posty: 30
- Rejestracja: 20 sty 2016, o 17:07
- Reputacja: 0
- Imię: rexxo
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 diesel 163 KM
- Lokalizacja: Godów
- Kontakt:
Re: Demontaz zaworu EGR
Ile czasu ci to zajęło i czy klapy czyściłeś, czy wymiana , czy może wywaliłeś je całkiem ? Nie jestem mechanikiem samochodowym. Na co trzeba uważać przy tej operacji?
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Demontaz zaworu EGR
Chyba z 3 dni mi zeszło. Kolektor w sumie nie był bardzo brudny, klapy zostały. Cała operacja łatwa nie jest z powodu ciasnoty. Może to cię "zachęci" viewtopic.php?f=28&t=12512&p=198416&hil ... AŁ#p198416
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Bywalec
- Posty: 175
- Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
- Reputacja: 7
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Cruze Kombi
- Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Demontaz zaworu EGR
Podpowiem że ten kolektor wraz z klapami bardzo dobrze czyści się spreyem do czyszczenia EGR bez konieczności jego demontazu. Ja odkręcam MAP sensor i rurka aplikuje na całej długości kolektora całe opakowanie co wymiana oleju czyli u mnie co 12 tys.
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Mitko
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI
- Silnik: 2.0, 163 KM, diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Demontaz zaworu EGR
A po zaaplikowaniu ile czekasz do spuszczenia oleju ? Czy po aplikacji uruchamiasz silnik ? Napisz dokładnie jak to wygląda i skąd wiesz, że kolektor się wyczyścił ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości