Demontaz zaworu EGR

Stuka, puka, kapie, cieknie...
RadekK
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 2 lut 2023, o 08:00
Reputacja: 0
Imię: Radek
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0 163kM
Lokalizacja: Godów
Kontakt:

Re: Demontaz zaworu EGR

Post autor: RadekK » 15 mar 2023, o 12:55

Aplikujesz na załączonym silniku?

itor2023
Bywalec
Posty: 175
Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
Reputacja: 7
Imię: Grzegorz
Samochód: Cruze Kombi
Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
LPG: Nie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Demontaz zaworu EGR

Post autor: itor2023 » 15 mar 2023, o 14:36

1. Zalewam na rozgrzanym i wylaczonym silniku tak około 1/3 opakowania.

2. Po kilku godzinach rozgrzewam silnik i aplikuje na całej długości kolektora (rurka aplikacyjna) podczas pracy silnika przy 2000 obr.

3. Wyłączam silnik i resztkę ponownie zalewam na wyłączonym silniku.

Pierwsze takie czyszczenie zrobiłem przy 60 tys. ( teraz ma 117). Wtedy poszły 2 spreye po 500 ml. Przy każdym następnym czyszczeniu wystarcza już jeden. Olej wymieniam po całej operacji plus minus 100 km

Sprawdzone kamerka endoskopowa. Bardzo ładnie czyści pod warunkiem że robi się to regularnie.

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Demontaz zaworu EGR

Post autor: pawelwaw84 » 16 mar 2023, o 15:09

Coś tam działa, ale jak ja to robiłem kiedyś w Volvo, pojechałem w ustronne miejsce i powiem że takie smrodu i dymu to chyba nigdy nie widziałem. Popieram jak najbardziej dbanie o auto, nowoczesna chemię, ale na wdychanie tego drugi raz by mnie nikt nie namówił. Szkoda że nie mam takiej kamerki endoskopowej, bo bym sobie sprawdził kolektor. Ze 2 lata temu zaślepiłem EGR. Niektóre teorie mówią że taki zabieg pomaga w samooczyszczeniu kolektora. Wtedy przewaga mgiełki olejowej powolutku, ale systematycznie rozpuszcza osady.

itor2023
Bywalec
Posty: 175
Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
Reputacja: 7
Imię: Grzegorz
Samochód: Cruze Kombi
Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
LPG: Nie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Demontaz zaworu EGR

Post autor: itor2023 » 16 mar 2023, o 20:51

Ze względu na budowę naszych kolektorów ich czyszczenie w ten sposób naprawdę sporo daje. Mam na myśli bardziej czystość klap wirowych które nie zaklejone mazią poprostu dłużej pożyją. Nieraz na alledrogo można znaleźć fotki naszych kolektorów i widać jak ubabrane są klapki.

U mnie nic z rury nie leci przy czyszczeniu. Fakt że troszkę tych oparów z kolektora człowiek zaciągnie nochalem ale przy regularnym czyszczeniu nie ma dramatu :)

W sumie pierwszy raz jak czyscilem to było najwięcej syfu bo dopiero pod koniec drugiego sprayu rurka wychodziła bez oleistego nagaru. Teraz rurka czysta po połowie jednego opakowania. Zresztą jak kamerka podglądam to jest naprawdę czysto jak na kolektor w dieslu. Kolektor w Cruze/Orlando/captiwa jest na tyle fajnie skonstruowany że ta rurka jesteś w stanie przepracować całą jego długość natryskujac go pod każdy "cylinder". Psikanie tylko w otwór po MAP nic nie daje. Tylko penetracja na całej długości ma sens.

Jeśli chodzi o zaślepienie EGR i jego samooczyszczenie kolektora to nie ma szans. To gówno z kolektora rusza dopiero po chemii. Natomiast masz kolektor na pewno czysciejszy niż gdybyś jeździł bez zaślepienia. Zobacz jak zdejmiesz rurę od turbo to tam masz mgiełkę z odmy :) Nie oczyszcza się sama :)

Awatar użytkownika
Mitko
Bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
Reputacja: 1
Imię: Mitko
Samochód: Cruze 2,0 VCDI
Silnik: 2.0, 163 KM, diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Demontaz zaworu EGR

Post autor: Mitko » 29 sie 2023, o 22:10

@itor2023 - jakim specyfikiem czyścisz kolektor ?
Ja dzisiaj przeprowadziłem tą operację po raz pierwszy. Auto ma przejechane 133 tys. km. Najpierw dozowałem 1/2 Jetchema w rurę przed turbiną. Potem na wyłączonym silniku zaaplikowałem do kolektora przez otwór MAP sensora. Po 15 minutach uruchomiłem silnik na 2000 rpm i dokończyłem Jetchema do końca. Ten Jetchem ma trochę upierdliwą instrukcję stosowania ale trudno. Po kilkunastu minutach przez otwór MAP sensora przy 2000 obrotów dozowałem po całej długości LiqiMoly. W moim odczuciu LiqiMoly jest bezpieczniejszy bo jakoś spokojniej przy aplikacji silnik reaguje. Ale czy lepszy, być może bo po Jetchemie silnik nie chciał się uruchomić od razu. Kamerką nie za wiele zobaczyłem bo moja ma sztywną końcówkę o długości 4 - 5 cm i trudno było ją włożyć do kolektora, choć to co zobaczyłem wyglądało naprawdę nieźle. Auto po tej operacj wydaje mi się, że nabrało większego wigoru. Po wymianie oleju, podczas zlewania z miski do pojemnika, na dnie miski został czarny glut o konsystencji kisielu i objętości łyżeczki cukru. Ciekawe skąd go wypłukało i jak znalazł się w misce olejowej ?

itor2023
Bywalec
Posty: 175
Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
Reputacja: 7
Imię: Grzegorz
Samochód: Cruze Kombi
Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
LPG: Nie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Demontaz zaworu EGR

Post autor: itor2023 » 29 sie 2023, o 22:16

Obecnie korzystam z Protec p1119. Świetny środek w dobrej cenie. Mam też dobre zdanie o LM 5168. Na trzecim miejscu Valvoline Egr Cleaner. Na LM spokojniej ci pracował bo już wcześniej oczyściłes jetchemem. Ogólnie te środki najlepiej podawać do przepustnicy. Ja podaję przez map sensor bo mniej rozbierania. Najslabiej działa przez turbinę chyba że jej łopatki chcesz troszkę przeczyscic od strony zimnej.

Awatar użytkownika
Mitko
Bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
Reputacja: 1
Imię: Mitko
Samochód: Cruze 2,0 VCDI
Silnik: 2.0, 163 KM, diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Demontaz zaworu EGR

Post autor: Mitko » 29 sie 2023, o 22:36

Przed turbinę dałem tak dla lekkiego przeczyszczenia tej części dolotu, bo nie wyobrażam sobie rozpinania jego przed przepustnicą. Ręki nie ma jak tam włożyć, a co dopiero rozpiąć ten wynalazek. Dodam, że za kolegę naciskającego pedał gazu robił kijek od nart oparty na pedale i na oparciu fotela kierowcy :)

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4216
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 108
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Demontaz zaworu EGR

Post autor: dokia » 29 sie 2023, o 22:51

Brawo Ty. Ja z kijkiem to pamiętam czasy gdy w maluchu woziło się kijek od miotły aby uruchomić silnik 🤗
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

itor2023
Bywalec
Posty: 175
Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
Reputacja: 7
Imię: Grzegorz
Samochód: Cruze Kombi
Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
LPG: Nie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Demontaz zaworu EGR

Post autor: itor2023 » 29 sie 2023, o 22:58

A ja sobie interfejsem ustawiam obroty :)

Awatar użytkownika
Mitko
Bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
Reputacja: 1
Imię: Mitko
Samochód: Cruze 2,0 VCDI
Silnik: 2.0, 163 KM, diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Demontaz zaworu EGR

Post autor: Mitko » 30 sie 2023, o 23:44

@ kochar - mam pytanie o wyciągnięcie całej chłodniczki spalin z egrem. Mam taki komplet zapasowy, wyczyszczony przeze mnie, kupiony na Allegro okazyjnie za 70 zł. Jak czytam w manualu jak to wymontować, to włosy mi się jeżą. Pisze tam o rozpięciu drążka skrzyni biegów, demontażu rury dolotu z kolanem, + wiele innych. Rozumiem, że trzeba poodpinać wtyczki i wężyki, odkręcić rurę z EGRa i 4 czy tam 5 śrub trzymających całość do bloku silnika ale żeby aż tyle co w manualu pisze to mam wątpliwości. Jak to wyglądało u Ciebie ?

kochar
Wymiatacz
Posty: 1513
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 78
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Demontaz zaworu EGR

Post autor: kochar » 31 sie 2023, o 09:07

Co do drążka to nie wiem bo ja mam automat ale paru tu wyciągało i nic o drążku nie pisali. Kolanko od turbo rury należy zsunąć z przepustnicy bo jest problem z odkręceniem dolnej śruby podstawy EGR viewtopic.php?f=28&t=12228&hilit=biały+pierścień. Jak się wyciąga kolektor ssący to na pewno należy wymontować listwę paliwową a przy samej chłodnicy tego nie wiem ale chyba też.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

RadekK
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 2 lut 2023, o 08:00
Reputacja: 0
Imię: Radek
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0 163kM
Lokalizacja: Godów
Kontakt:

Re: Demontaz zaworu EGR

Post autor: RadekK » 21 wrz 2023, o 20:09

Pytanko do kolegów - czy ma znaczenie jak ma być założona uszczelka pod EGR ? Czyściłem zawór i nie zwróciłem uwagi jak była wsadzona teraz poskładałem na nowej i cieknie płyn ba zewnątrz. Proszę o poradę.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23842
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: brak
Silnik: brak
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Demontaz zaworu EGR

Post autor: etac » 21 wrz 2023, o 21:59

Najczęściej powinna być nowa uszczelka.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

RadekK
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 2 lut 2023, o 08:00
Reputacja: 0
Imię: Radek
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0 163kM
Lokalizacja: Godów
Kontakt:

Re: Demontaz zaworu EGR

Post autor: RadekK » 21 wrz 2023, o 22:15

Dałem nową uszczelkę ale jak ma być - ona ma takie wytłoczenie do góry czy w dół tym wytłoczeniem

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23842
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: brak
Silnik: brak
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Demontaz zaworu EGR

Post autor: etac » 22 wrz 2023, o 08:59

Trzeba zobaczyć kształt egr i kształt podstawy.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

kochar
Wymiatacz
Posty: 1513
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 78
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Demontaz zaworu EGR

Post autor: kochar » 23 wrz 2023, o 14:25

Według mnie jeden uj jak położysz. :witam:
.
.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23842
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: brak
Silnik: brak
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Demontaz zaworu EGR

Post autor: etac » 23 wrz 2023, o 14:43

jak uszczelka ma wybrzuszenie, to w takim układzie daje go w dół, ale wcześniej trzeba to dobrze oczyścić.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

RadekK
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 2 lut 2023, o 08:00
Reputacja: 0
Imię: Radek
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0 163kM
Lokalizacja: Godów
Kontakt:

Re: Demontaz zaworu EGR

Post autor: RadekK » 23 wrz 2023, o 22:57

Dałem w dół dzięki za info.

Awatar użytkownika
Mitko
Bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
Reputacja: 1
Imię: Mitko
Samochód: Cruze 2,0 VCDI
Silnik: 2.0, 163 KM, diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Demontaz zaworu EGR

Post autor: Mitko » 23 lis 2023, o 12:50

Wróćę jeszcze do tematu czyszczenia kolektora. Mam takie pytania: w jakiej pozycji są klapy wirowe na wyłączonym zimnym silniku a także na wyłączonym gorącym (otwarte czy zamknięte) ? Ponadto w jakiej pozycji są klapy na rozgrzanym silniku na postoju przy 2000 rpm podczas dozowania sprayu do czyszczenia ?
Pytam dlatego, że gdyby były otwarte to więcej mikstury dostałoby się do kanałów z klapkami, a i same klapy zostałyby spryskane środkiem czyszczacym z obu stron.

Waks80
Bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 14 lut 2021, o 19:16
Reputacja: 9
Imię: Krzysztof
Samochód: Chevrolet Orlando
Silnik: 2.0 vcdi 163 km
Inny samochód: Renault Scenic 1,9 dti
Lokalizacja: Podhale
Kontakt:

Re: Demontaz zaworu EGR

Post autor: Waks80 » 3 kwie 2024, o 14:45

Cześć Wszystkim. Żaden ze mnie mechanik więc pytanie może banalne. Chciałbym profilaktycznie wyczyścić kolektor dolotowy chemicznym psikaczem. Pytanie gdzie wetknąć rurkę? Czy w tym miejscu pod pompą wysokiego ciśnienia? Da się tam jakoś rozłączyć tą rurę? A przy okazji czy wykonywał ktoś taką profilaktykę w tym silniku i może się podzielić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości