Nieszczelność pompy wtryskowej

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Waks80
Bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 14 lut 2021, o 19:16
Reputacja: 9
Imię: Krzysztof
Samochód: Chevrolet Orlando
Silnik: 2.0 vcdi 163 km
Inny samochód: Renault Scenic 1,9 dti
Lokalizacja: Podhale
Kontakt:

Nieszczelność pompy wtryskowej

Post autor: Waks80 » 28 lut 2021, o 10:08

Dzień dobry. W moim Olku 2.0 163 km 2012 r. zauważyłem zapocenie na łączeniu silnika i skrzyni. Z racji że pierwszy przegląd po zakupie chciałem zrobić w ASO (wymieniali m.in. świece żarowe i czujnik ciśnienia oleju i zależało mi na skasowaniu błędów), stwierdzili że to nie łączenie silnika i skrzyni, tylko nieszczelność pompy wtryskowej z której spływa na dół. Wspomnieli jeszcze coś o nieszczelności pompy vacum. Twierdzą że zamówili uszczelniacze i jak przyjdą to się odezwą. I teraz pytanie czy ktoś z Was miał z czymś podobnym do czynienia? Jak się zapatrujecie na taką sytuację? Mam Olka dopiero miesiąc i zero doświadczenia z tym silnikiem i z tym serwisem (Opel Marimex Nowy Targ). Nie żebym od razu podejrzewał jakieś wały- nie mam powodu, ale człowiek się naczytał o ASO i różne myśli w głowie. Może ktoś z Was miał coś podobnego? Z góry dzięki za podzielenie się.

zontar

Re: Nieszczelność pompy wtryskowej

Post autor: zontar » 28 lut 2021, o 10:41

Nie pomogę ci akurat technicznie, ale mam pewne doświadczenia z ASO marimex w NT. Mały OT. Generalnie wrażenie po wizytach tam z moim Olkiem określonam jako mieszane. Nie pomogli, nie zaszkodzili, nie zdarli. Aktualizowalem soft, zmieniałem olej, konsultowałem DPF i błąd P200A - sprawdzali kamerą klapy wirowe. Jeszcze auto umyli bez pytania tak dokładnie że az na zderzaku w jednym miejscu powłoka lakieru odprysła.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Nieszczelność pompy wtryskowej

Post autor: konradoo » 28 lut 2021, o 11:31

Jeśli uszczelka vacum jest taka metalowa, to jest dość popularna nieszczelność. Pompa jest bosch. To duży plus, bo występują zestawy czy pojedyncze uszczelki, które są raczej bezproblemowo do kupienia.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23829
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Nieszczelność pompy wtryskowej

Post autor: etac » 28 lut 2021, o 12:07

Pompa w 163KM jest DELPHI :)
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Nieszczelność pompy wtryskowej

Post autor: kochar » 28 lut 2021, o 12:18

A vacum to Wabco :)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Nieszczelność pompy wtryskowej

Post autor: konradoo » 28 lut 2021, o 12:42

Delphi? To z częściami już się robi problem. Wabco jak od tira? Niezły miks. Uszczelka chociaż jest metalowa?
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
KapralTM
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 16 lip 2020, o 16:21
Reputacja: 13
Imię: Piotr
Samochód: Cruze Irmscher Ed...
Silnik: Z20D1, LNP, 186KM, AT
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Nieszczelność pompy wtryskowej

Post autor: KapralTM » 28 lut 2021, o 15:34

Jeżeli Delphi to:
28384974
HRP712
9109-946 - zawór

28384974 jest dostępna na magazynie Delphi w Europie.
---------------------------------------------------
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Nieszczelność pompy wtryskowej

Post autor: konradoo » 28 lut 2021, o 16:23

A uszczelek np dekielka brak
O partsy pisz PW.

milyjarek
Profesjonalista
Posty: 833
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 09:45
Reputacja: 5
Imię: Jarosław
Samochód: Epica , Malibu LTZ
Silnik: 2.0 Diesel , 150KM
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Nieszczelność pompy wtryskowej

Post autor: milyjarek » 28 lut 2021, o 17:53

Ja musiałem regenerować u siebie pompę wtryskową w styczniu. Komplet uszczelek kosztuje niby ok 60 zł ale samemu tego bym nie zrobił. Zleciłem to w Serwisie Boscha, oni zdemontowali i wysłali do firmy regenerującej. Koszt ok 1300zł za samą regenerację, było tam w środku jeszcze dodatkowe zużycie. Jezdziłem tak ok 3500km ale jeszcze nie lało się na alternator. Czułem jednak paliwo z nawiewu. U mnie w Malibu jest pompa Bosch.

zsaiboT
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 27 lut 2023, o 09:53
Reputacja: 0
Imię: Tobiasz
Samochód: Orlando 2014 Lt+
Silnik: 2.0D 163KM lt+ aut mylink
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nieszczelność pompy wtryskowej

Post autor: zsaiboT » 27 lut 2023, o 10:56

Jarku a po jakim przebiegu regenerowałeś pompę wtryskową i jak poznać, że tą regenerację trzeba wykonać?

milyjarek
Profesjonalista
Posty: 833
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 09:45
Reputacja: 5
Imię: Jarosław
Samochód: Epica , Malibu LTZ
Silnik: 2.0 Diesel , 150KM
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Nieszczelność pompy wtryskowej

Post autor: milyjarek » 27 lut 2023, o 19:55

U mnie już było bardzo mokro, dowiedziałem się o tym na 2 dni przed wyjazdem w trasę 1500km do Norwegii, musiałem tak jechać. Zrobiłem wówczas 3000km ale co 200km stawałem i wycierałem aby nie uszkodzić np.alternatora. Ja sporo zapłaciłem w serwisie Boscha ale w tej cenie było sprawdzenie pompy na stole w firmie która się tym zajmuje na co dzień.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość