Cześć, dziś poraz pierwszy prawie od 5 lat zawiódł mnie rano mój Olek - nie odpalił zakręcił i gasł. Nie wiem czy to może być spowodowane instalacją LPG, ale robiąc kilka prób nie udało się go odpalić. Gdy przy odpalaniu przytrzymałem pedał gazu wciśnięty do końca i odpalił, to praktycznie od razu gasł, albo próbując go przytrzymać na obrotach, obrotomierz dochodził do końca i od razu tracił moc i gasł. Komputer nie pokazał żadnych błędów. Po 4 godzinach spróbowałem ponownie, po upewnieniu się że LPG na pewno jest wyłączone. I odpalił z 3 razem. Pojeździłem w kilka miejśc i już nie było problemu z odpalaniem, ale po łącznie 25km wskaźnik temperatury oszalał. Zobaczcie na filmiku co udało mi się uchwycić jak zjechałem na chwilę na pobocze, otworzyłem maskę, wróciłem do auta i zaczełem nagrywać. Czy to normalne że tak gwałtownie opadła wskazówka? Teraz jak jechałem to przemieszcza się pomiędzy 3 i 4 ćwiartką. Kurcze, najpierw nie odpala, teraz temperatura szaleje, a z silnika nic nie śmierdzi. Ma ktoś jakoś pomysł od czego zacząć diagnozę?
https://youtu.be/pxRD4e8y8S8
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Problem z odpaleniem, wskaźnik temperatury szaleje
-
- Stały bywalec
- Posty: 200
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 22:50
- Reputacja: 0
- Imię: Maciej
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 141KM benz
- LPG: BRC
- Lokalizacja: POLSKA
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 47
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
-
- Stały bywalec
- Posty: 200
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 22:50
- Reputacja: 0
- Imię: Maciej
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 141KM benz
- LPG: BRC
- Lokalizacja: POLSKA
Re: Problem z odpaleniem, wskaźnik temperatury szaleje
Instalacja sprawdzona w serwisie instalacji lpg i jest ok.
Objawy na ten moment:
- problem z odpaleniem na benzynie i szarpanie
- odpala awaryjnie na gazie
- komputer pokazuje 107* na zimnej chłodnicy
Samochód odstawiłem teraz do warsztatu i zasugerowałem wymianę:
- termostatu
- czujnika temperatury
I zobaczymy co dalej.
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Objawy na ten moment:
- problem z odpaleniem na benzynie i szarpanie
- odpala awaryjnie na gazie
- komputer pokazuje 107* na zimnej chłodnicy
Samochód odstawiłem teraz do warsztatu i zasugerowałem wymianę:
- termostatu
- czujnika temperatury
I zobaczymy co dalej.
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
- Aktywny
- Posty: 72
- Rejestracja: 17 lip 2019, o 10:48
- Reputacja: 0
- Imię: Daniel
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.4T
- LPG: NIE
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem, wskaźnik temperatury szaleje
Czujnik temperatury - zrob najpierw, to najtansze. Mialem podobne objawy w Cruzie z odpaleniem jak komputer mial podana zla temperaturę. Albo nie odpalal, albo kaszlal przy odpalaniu i szarpal.
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem, wskaźnik temperatury szaleje
Też obstawiam czujnik.
-
- Stały bywalec
- Posty: 200
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 22:50
- Reputacja: 0
- Imię: Maciej
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 141KM benz
- LPG: BRC
- Lokalizacja: POLSKA
Re: Problem z odpaleniem, wskaźnik temperatury szaleje
Wymiana czujnika pomogła
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
- Stały bywalec
- Posty: 200
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 22:50
- Reputacja: 0
- Imię: Maciej
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 141KM benz
- LPG: BRC
- Lokalizacja: POLSKA
Re: Problem z odpaleniem, wskaźnik temperatury szaleje
Niestety, pomimo wymiany czujnika, co jakiś czas (przynajmniej co 2gi dzień) wyskakiwał błąd P0597.
Zdecydowałem się na samodzielną wymianę kompletnego termostatu układu chłodzenia w zestawie z obudową, uszczelką oraz czujnikami temperatury - firmy Abakus
Opel Astra H 2004 - 2014
Opel Zafira B 2005 - 2015
kod produktu: 13 38 178E KPL 03
Specyfikacja:
Temperatura otwarcia [°c]: 105
Ilość połączeń: 2
Materiał obudowa: Tworzywo sztuczne
Materiał termostat: aluminium
Tryb pracy: Elektryczny
Wymiana zajęła mi z 4h, ale to nie dlatego że musiałem przedłużyć kabelki do czujnika - to była najprzyjemniejsza rzecz do zrobienia - wg.zdjęć na aukcji zamówiłem właściwy, ale dostałem z wtyczka z boku, ale że nie był to dla mnie duży problem, to zostawiłem ten produkt. Bardzo dużym problemem u mnie był zupełny brak miejsca przez instalacje LPG - co się nagimnastykowałem to moje.
Początkowo płyn chciałem spuścic przez odkręcenie plastikowego korka na chłodnicy, ale ostatecznie podstawiłem pojemnik do zlewania płynów, wyczepilem wąż od chłodnicy po chwili już go nie było w układzie.
Fabrycznie 2 węże dochodzące od tyłu silnika są na szybkozłącznik, po wypięciu, trzeba zdjąć te plastikowe "wtyczki" i na nową cześć nasunąć same węże i zacisnąć opaskami.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony że udało mi się wymienić całą cześć i od prawie 2 tygodni żadnego błędu, więc to musiała być chyba też grzałka.
Za kompletny termostat z obudową zapłaciłem 168zł + koszt nowego płynu i węża do chłodnicy który już wcześniej chciałem wymienić.
Pierwsze 2 zdjęcia pokazują jak powinien wyglądać właściwy komplet.
Na 3cim zdjęciu zaznaczyłem gdzie u mnie była wtyczka - produkt który dostałem co wymagało przedłużenia 2 kabelków.
A pozostałe zdjęcia, jak to u mnie wygląda po wymianie.
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Zdecydowałem się na samodzielną wymianę kompletnego termostatu układu chłodzenia w zestawie z obudową, uszczelką oraz czujnikami temperatury - firmy Abakus
Opel Astra H 2004 - 2014
Opel Zafira B 2005 - 2015
kod produktu: 13 38 178E KPL 03
Specyfikacja:
Temperatura otwarcia [°c]: 105
Ilość połączeń: 2
Materiał obudowa: Tworzywo sztuczne
Materiał termostat: aluminium
Tryb pracy: Elektryczny
Wymiana zajęła mi z 4h, ale to nie dlatego że musiałem przedłużyć kabelki do czujnika - to była najprzyjemniejsza rzecz do zrobienia - wg.zdjęć na aukcji zamówiłem właściwy, ale dostałem z wtyczka z boku, ale że nie był to dla mnie duży problem, to zostawiłem ten produkt. Bardzo dużym problemem u mnie był zupełny brak miejsca przez instalacje LPG - co się nagimnastykowałem to moje.
Początkowo płyn chciałem spuścic przez odkręcenie plastikowego korka na chłodnicy, ale ostatecznie podstawiłem pojemnik do zlewania płynów, wyczepilem wąż od chłodnicy po chwili już go nie było w układzie.
Fabrycznie 2 węże dochodzące od tyłu silnika są na szybkozłącznik, po wypięciu, trzeba zdjąć te plastikowe "wtyczki" i na nową cześć nasunąć same węże i zacisnąć opaskami.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony że udało mi się wymienić całą cześć i od prawie 2 tygodni żadnego błędu, więc to musiała być chyba też grzałka.
Za kompletny termostat z obudową zapłaciłem 168zł + koszt nowego płynu i węża do chłodnicy który już wcześniej chciałem wymienić.
Pierwsze 2 zdjęcia pokazują jak powinien wyglądać właściwy komplet.
Na 3cim zdjęciu zaznaczyłem gdzie u mnie była wtyczka - produkt który dostałem co wymagało przedłużenia 2 kabelków.
A pozostałe zdjęcia, jak to u mnie wygląda po wymianie.
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości