Wypalanie DPF
-
- Aktywny
- Posty: 55
- Rejestracja: 9 gru 2017, o 19:53
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Orlando 2.0D 130km
- Silnik:
- Lokalizacja: Legnica
- Kontakt:
Re: Wypalanie DPF
U mnie DPF zaczyna wypalanie przy 100 lub 101 % potem spada do 0 raz do 15 %
podczas wypalania zauważyłem, że lekko szarpnie czasami autem podczas jazdy.
podczas wypalania zauważyłem, że lekko szarpnie czasami autem podczas jazdy.
- speediee
- Świeżak
- Posty: 49
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 13:36
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Mondeo 2.0 SCTI
- Silnik:
- Lokalizacja: UK
- Kontakt:
Re: Wypalanie DPF
Mój Orladno to 2.0 160km manual
Kilka słów jak to u mnie wygląda.
Po pierwsze ta aplikacja nie jest w 100% kompatybilna z Chevroletem - jest pisana pod Opla / Vauxhall i nadal w wersji beta.
Powiadomienie - ten dąg, o którym piszecie - zmienia się w ustawieniach aplikacji przy ilu % ma się pojawiać. Te alarmy są 2 i można je sobie przestawiać 1 np na 80% a drugi na 95% - dowolnie.
Tak, może tak być, że podczas normalnej jazdy jak warunki są sprzyjające to sobie przypali kilka % - sam tak miałem.
Ostatnie wypalanie miałem wczoraj i zaczęło się uwaga... przy 113% zapełnienia
Normalnie zaczyna mi wypalać jak dojdzie do 100% - w Oplach podobno do 80% ale nie zapominajcie, że to jest amatorska apka pisana przez pasjonata i dedykowana dla Opli.
Aby wypalanie zaczęło się musi być spełnionych kilka warunków i nie prędkość nie jest jednym z nich
Mogę się mylić ale wczorajsze moje dość późne wypalanie spowodowane było ... małą ilością paliwa
jechałem na rezerwie i coś mi mówi, że auto prewencyjnie nie włączyło wypalania żeby przypadkiem nie przerwać z braku paliwa lub mojego postoju na stacji paliw. Zatankowałem i wyjeżdżając ze stacji włączyło mi się wypalanie.
Zauważyłem także, że tuż przed wypalaniem nie działa opcja Auto / Stop. W Oplach podobno grzeje tylna szyba bez świecącej się kontrolki na przełączniku. Szyba połączona jest z ogrzewaniem lusterek więc ludzie podpinają diodę pod lusterko i w ten sposób wiedzą, że zaczęło się wypalanie. Włącza ogrzewanie aby obciążyć silnik i uzyskać najwyższą możliwą temp.
Miałem już wypalanie na parkingu - trwa to dłużej i nie zawsze wypali do końca. Bez przy gazówek normalnie na wolnych obrotach. Apka pokazuje wtedy jakieś 230-260*C czyli teoretycznie za mało do wypalenia a jednak się wypala - nie znam się
W związku z tym, że mieszkam w mieście i ciężko mi wyjechać na obwodnicę wypalam po mieście ale... jadąc na 2 biegu i trzymając obroty między 2500-3000 czyli prędkość 40-50km/h. Temperatura rośnie wtedy do ponad 500*C a czasami ( pod górkę się fajnie wypala ) do 650*C
To jest tak przemyślane żeby normalnie nawet w korkach się wypalało. Z każdym jak rozmawiam a ma auto z DPF to nie ma zielonego pojęcia o czym mówię i nigdy nie mieli problemów. Nigdy nie wypalali czy coś w tym stylu. Normalnie patrzą się na mnie jak na debila i z politowaniem pukają się w czółko. Znaczy to, że tak to zrobili żeby ludzie o tym za dużo nie myśleli
Jak jeszcze sprawdzić czy się wypala? Będziecie wiedzieć
Auto nagle zmienia charakterystykę i dziwnie się nim jedzie. Szczególnie odczuwalne jest szarpanie. Dla mnie najlepszym wskaźnikiem jest chwilowe zużycie paliwa na postoju. U mnie skacze z 0.1 mpg do 0.6 mpg ( nie chce mi się na litry/km przeliczać ).
I to chyba tyle
Apkę traktować jako informację, że zbliża się wypalanko.
Kilka słów jak to u mnie wygląda.
Po pierwsze ta aplikacja nie jest w 100% kompatybilna z Chevroletem - jest pisana pod Opla / Vauxhall i nadal w wersji beta.
Powiadomienie - ten dąg, o którym piszecie - zmienia się w ustawieniach aplikacji przy ilu % ma się pojawiać. Te alarmy są 2 i można je sobie przestawiać 1 np na 80% a drugi na 95% - dowolnie.
Tak, może tak być, że podczas normalnej jazdy jak warunki są sprzyjające to sobie przypali kilka % - sam tak miałem.
Ostatnie wypalanie miałem wczoraj i zaczęło się uwaga... przy 113% zapełnienia

Normalnie zaczyna mi wypalać jak dojdzie do 100% - w Oplach podobno do 80% ale nie zapominajcie, że to jest amatorska apka pisana przez pasjonata i dedykowana dla Opli.
Aby wypalanie zaczęło się musi być spełnionych kilka warunków i nie prędkość nie jest jednym z nich


Zauważyłem także, że tuż przed wypalaniem nie działa opcja Auto / Stop. W Oplach podobno grzeje tylna szyba bez świecącej się kontrolki na przełączniku. Szyba połączona jest z ogrzewaniem lusterek więc ludzie podpinają diodę pod lusterko i w ten sposób wiedzą, że zaczęło się wypalanie. Włącza ogrzewanie aby obciążyć silnik i uzyskać najwyższą możliwą temp.
Miałem już wypalanie na parkingu - trwa to dłużej i nie zawsze wypali do końca. Bez przy gazówek normalnie na wolnych obrotach. Apka pokazuje wtedy jakieś 230-260*C czyli teoretycznie za mało do wypalenia a jednak się wypala - nie znam się

W związku z tym, że mieszkam w mieście i ciężko mi wyjechać na obwodnicę wypalam po mieście ale... jadąc na 2 biegu i trzymając obroty między 2500-3000 czyli prędkość 40-50km/h. Temperatura rośnie wtedy do ponad 500*C a czasami ( pod górkę się fajnie wypala ) do 650*C
To jest tak przemyślane żeby normalnie nawet w korkach się wypalało. Z każdym jak rozmawiam a ma auto z DPF to nie ma zielonego pojęcia o czym mówię i nigdy nie mieli problemów. Nigdy nie wypalali czy coś w tym stylu. Normalnie patrzą się na mnie jak na debila i z politowaniem pukają się w czółko. Znaczy to, że tak to zrobili żeby ludzie o tym za dużo nie myśleli

Jak jeszcze sprawdzić czy się wypala? Będziecie wiedzieć

I to chyba tyle

-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 sie 2016, o 22:36
- Reputacja: 0
- Imię: Krzys
- Samochód: Orlando 2.0 163km
- Silnik:
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Wypalanie DPF
Fakt - zazwyczaj zaczyna pod domem 
U mnie jak wypala, to mocno hamuje silnikiem oraz ma dużo lepsze przyspieszenie. Chwilowe zużycie bez gazu nie spada poniżej 5 litrów

U mnie jak wypala, to mocno hamuje silnikiem oraz ma dużo lepsze przyspieszenie. Chwilowe zużycie bez gazu nie spada poniżej 5 litrów
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 5 sie 2018, o 10:22
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando 2.0D 163KM
- Silnik:
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Prośba o pomoc! DPF
Witam. Jest tu ktoś z rejonów Chorzowa, albo ogólnie ze śląska? Chodzi o to, że może ktoś z Was pomógłby mi poradzić się z problemem dpf w moim Orlando 2.0D 163km. Podczas jazdy zaświeciła się kontrolka. Pojawił się code 84. Po zczytaniu błędów wyszło, że dpf jest zatkany. Jedni mi poradzili, żeby dpf dać wypalić, a inni że lepiej jest go wyciąć (tylko że to nielegalne). I jakby ktoś miał możliwość podpiąć się i wywołać awaryjne wypalenie. Ja oczywiście zapłacę. Tu nie ma problemu. Jestem przed wyjazdem na wczasy z dziećmi i nie mam jak możliwości postawić auta do serwisu, zaś z drugiej strony boję się jechać w dalszą trasę. Zależy mi na czasie, a podobno można przez jakiś program wywołać awaryjne wypalenie. Może by pomogło, albo nie, ale czemu nie spróbować. Błagam pomóżcie.... 

- etac
- Prezes
- Posty: 24787
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 295
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Prośba o pomoc! DPF
Niestety tylko serwis. Samochód wymaga wypalenia serwisowego i wymiany oleju. Koszt w ASO około 350 zł.
Z drugiej strony, jak masz ciągiem trasę typu 300 km, to można to zrobić w trasie, a potem wymienić olej.
Po drugie jest cały watek w tym temacie, gdzie ten przenoszę.
Z drugiej strony, jak masz ciągiem trasę typu 300 km, to można to zrobić w trasie, a potem wymienić olej.
Po drugie jest cały watek w tym temacie, gdzie ten przenoszę.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 5 sie 2018, o 10:22
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando 2.0D 163KM
- Silnik:
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: Wypalanie DPF
Czyli mam rozumieć, że "można to zrobić w trasie, a potem wymienić olej"... czyli jechać i auto samoistnie przejdzie wypalanie, czy jak? Nie za bardzo rozumiem...
- etac
- Prezes
- Posty: 24787
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 295
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wypalanie DPF
W trasie powinno się wypalić samo, ale musisz zrobić trasę i przypadkiem nie przerwać wypalania. Widać to będzie po spalaniu chwilowym.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: Wypalanie DPF
Jak masz opcje zobaczyć na wyswietlaczu co ile ci paliwa żre, możesz zauważyć ze jest włączona funkcja grzania tylnej szyby, dzieje się tak żeby bardziej obciążyć silnik.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 25 wrz 2017, o 21:36
- Reputacja: 0
- Imię: Romuald
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Wypalanie DPF
W mojej Captivie z 2012 r jest kontrolka wypalania DPF. W ciagu 2 lat użytkowania auta kontrolka ta 4 razy sygnalizowała wypalanie. Wyjeżdzałem wtedy na drogę ekspresową i jeździłem aż kontrolka gasła. W ostatnim czsie po instalacji oprogramowania " info dpf" program informował o stanie zapełnienia. Po osìągnieciu 100% zapełnienia rozpoczął się proces wypalania który zakończył się na 0%. Bardzo zdziwiło mnie że podczas wypalani kontrolka dpf była wyłączona.Może ona aktywuje się przy większym zapełnieniu Mam pytanie czy kontrolka informuje o krytycznym zapchaniu filtra i konieczności kontynuawania jazdy ?
- etac
- Prezes
- Posty: 24787
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 295
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wypalanie DPF
Kontrolka zapala się gdy konieczne jest awaryjne wypalanie tzn kilka normalnych było przerwanych i filtr jest zapchany na maksa. Kontrolka nie jest informacja o regularnych wypalaniach.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 22 sty 2019, o 22:24
- Reputacja: 0
- Imię: Kris
- Samochód: Orlando LTZ 2.0 2013
- Silnik: 2.0 198KM diesel
- Lokalizacja: OW
- Kontakt:
Re: Wypalanie DPF
Panowie, sporo kwestii które tutaj zostało poruszonych jest opisane w instrukcji.
Jest tam o tym że wypalanie jest bez ingerencji użytkownika, jest o tym że wypalania nie przerywać (tylko skąd wiedzieć że się zaczęło
). Jest też o tym że samochód bardziej obciążony, załadowany sprawniej wypala filtr.
Teraz co mi się udało ustalić:
- wypalanie nie rozpocznie się, gdy jest mało paliwa w baku. Z moich obserwacji wynika że jest to ok pół zbiornika.
- Gdy staniemy na światłach lub na parkingu a spalanie chwilowe jest w granicach 3-5l/h to mamy pewność że zaczęło się wypalanie, więc albo siedzimy w aucie i czekamy albo je gasimy jeśli to parking (nie zaleceane)
- gdy przerwiemy wypalanie to po kilku razach mamy kontrolkę filtra na desce, wtedy już wypalić musimy i możemy to zrobić na trasie wg opisywanych wcześniej wytycznych.
- jeśli filtr jest zapełniony w połowie, a są ku temu warunki to następuje proces dopalania filtra (czyli pozbywa się klika %)
Problem jest gdy filtr bardzo szybko się zapełnia. W moim przypadku mimo jazdy na trasie byłem w stanie dynamicznie przejechać około 200km. Za każdym razem dochodzi do 100% zacznie się wypalać, spadnie do 0%, ale już np po przejechaniu kilku km mam kilka %. Na trasie 400km zdążyłem "obsłużyć" dwa wypalenia.
Zrobiłem z aplikacją bardzo dużo km, obserwując zachowanie auta. Nie traciło mocy, nie kopciło, tylko te częste wypalenia przez które średnia spalania utrzymywała się w okolicach 8,0 - 8,5L/100km (manualna szkrzynia)
Ostatecznie postanowiłem zaryzykować i odesłałem dziś DPF do regeneracji. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Sam filtr nie wyglądał źle, nie był zaklejony itd. I tutaj pojawia się pytanie...
Jak sprawdzić czujnik różnicy ciśnień, bo głównie to on jest odpowiedzialny za inicjowanie procedury wypalania.?
W aucie nie odczytano żadnych błędów, nie ma żądnych problemów podczas jazdy wsio ok poza tym częstym wypalaniem.
Jest tam o tym że wypalanie jest bez ingerencji użytkownika, jest o tym że wypalania nie przerywać (tylko skąd wiedzieć że się zaczęło

Teraz co mi się udało ustalić:
- wypalanie nie rozpocznie się, gdy jest mało paliwa w baku. Z moich obserwacji wynika że jest to ok pół zbiornika.
- Gdy staniemy na światłach lub na parkingu a spalanie chwilowe jest w granicach 3-5l/h to mamy pewność że zaczęło się wypalanie, więc albo siedzimy w aucie i czekamy albo je gasimy jeśli to parking (nie zaleceane)
- gdy przerwiemy wypalanie to po kilku razach mamy kontrolkę filtra na desce, wtedy już wypalić musimy i możemy to zrobić na trasie wg opisywanych wcześniej wytycznych.
- jeśli filtr jest zapełniony w połowie, a są ku temu warunki to następuje proces dopalania filtra (czyli pozbywa się klika %)
Problem jest gdy filtr bardzo szybko się zapełnia. W moim przypadku mimo jazdy na trasie byłem w stanie dynamicznie przejechać około 200km. Za każdym razem dochodzi do 100% zacznie się wypalać, spadnie do 0%, ale już np po przejechaniu kilku km mam kilka %. Na trasie 400km zdążyłem "obsłużyć" dwa wypalenia.
Zrobiłem z aplikacją bardzo dużo km, obserwując zachowanie auta. Nie traciło mocy, nie kopciło, tylko te częste wypalenia przez które średnia spalania utrzymywała się w okolicach 8,0 - 8,5L/100km (manualna szkrzynia)
Ostatecznie postanowiłem zaryzykować i odesłałem dziś DPF do regeneracji. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Sam filtr nie wyglądał źle, nie był zaklejony itd. I tutaj pojawia się pytanie...
Jak sprawdzić czujnik różnicy ciśnień, bo głównie to on jest odpowiedzialny za inicjowanie procedury wypalania.?
W aucie nie odczytano żadnych błędów, nie ma żądnych problemów podczas jazdy wsio ok poza tym częstym wypalaniem.
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Wypalanie DPF
Daj znać jak będzie po regeneracji filtra. Jaki koszt usługi?
Sam mam bardzo podobne objawy w Cruze. Robiłem kilka różnych pomiarów diagnostycznych i dochodzę do wniosku, że u mnie wystąpił mechaniczny (może też chemiczny) problem z DPF (np. zapchany popiołami, albo stopiony).
Jak znajdę więcej czasu to opiszę swoje spostrzeżenia szerzej, ale w skrócie moja teza dla mojego przypadku jest za tym, że im wyższa temperatura filtra tym większy stawia opór dla przepływu powietrza, niezależnie kiedy miała miejsce ostatnia regeneracja. Znalazłem w literaturze badania, które przedstawioną na wykresach zależność, że faktycznie, im wyższa temperatura filtra, tym większe ciśnienie różnicowe filtra, ale jest bardzo zależne od aktualnej ilości sadzy (link). Stąd wynikałaby raportowany przez kilku użytkowników zmniejszony zakres pomiędzy wypalaniami z np. 1200km zimą do 600-800km latem.
Jednak u mnie, przez ostatnią zimę, książkowo co ~1250km, przy zapełnieniu poniżej 50%. Przyszedł kwiecień, zaczęło się robić ciepło, wypalanie średnio co 300km (raz 500km, raz potrafił po 50km). Uwagę zwrócił mi fakt, że dystans się skracał gdy regeneracja kończyła się na autostradzie i jeszcze kilka / naście kilometrów jechałem z takim samym obciążeniem. Wtedy o dziwo procent zapełnienia z niskich wartości momentalnie wskakiwał w okolice 25 - 55%. Druga dziwna rzecz, to fakt nagłego zmniejszenia procentowej wartości zapełnienia na zimnym silniku, np rano. Nieraz potrafiło spaść z 80% do 40%. Ale co z tego, jak zazwyczaj po 60km, z powrotem wróciło do góry. Rok temu było dokładnie to samo.
Zacząłem sprawdzać ponownie (bo raz już sprawdzałem) czujnik różnicy ciśnienia na DPF. Kupiłem sobie pompkę z manometrem Yato i testowałem patrząc na sygnał elektryczny do 0.4bar. Zachowywał się idealnie. Podgrzewałem go też do 100°C i też dobrze mierzył. Uznałem, że działa poprawnie.
Rejestrowałem przebiegi ciśnienia podczas jazdy w różnych warunkach, zarówno temperaturę podczas wypalania. Przy prędkościach ponad 2000rpm, na obu czujnikach miałem grubo ponad 600°C, czyli wystarczająco wg. TIS i teorii żeby usunąć sadzę. Wartości różnicy ciśnienia na DPF przy rozgrzanym filtrze przy jeździe 120km/h dochodzą do 6-10kPa, przy mocnym obciążeniu, a szczególnie podczas wypalania nawet ponad 20kPa.
To są w skrócie dane, na podstawie których uważam. że muszę zastanowić się nad wymianą albo regeneracją. Dlatego też ciekawi mnie jak zachowa się u Ciebie filtr po czyszczeniu.
Jeżeli chodzi o sprawdzenie obwodu kontroli emisji spalin to poczytaj sobie w TIS opis diagnostyczny kodu P2452, przynajmniej dla Cruze tam można znaleźć informacje.
Sam mam bardzo podobne objawy w Cruze. Robiłem kilka różnych pomiarów diagnostycznych i dochodzę do wniosku, że u mnie wystąpił mechaniczny (może też chemiczny) problem z DPF (np. zapchany popiołami, albo stopiony).
Jak znajdę więcej czasu to opiszę swoje spostrzeżenia szerzej, ale w skrócie moja teza dla mojego przypadku jest za tym, że im wyższa temperatura filtra tym większy stawia opór dla przepływu powietrza, niezależnie kiedy miała miejsce ostatnia regeneracja. Znalazłem w literaturze badania, które przedstawioną na wykresach zależność, że faktycznie, im wyższa temperatura filtra, tym większe ciśnienie różnicowe filtra, ale jest bardzo zależne od aktualnej ilości sadzy (link). Stąd wynikałaby raportowany przez kilku użytkowników zmniejszony zakres pomiędzy wypalaniami z np. 1200km zimą do 600-800km latem.
Jednak u mnie, przez ostatnią zimę, książkowo co ~1250km, przy zapełnieniu poniżej 50%. Przyszedł kwiecień, zaczęło się robić ciepło, wypalanie średnio co 300km (raz 500km, raz potrafił po 50km). Uwagę zwrócił mi fakt, że dystans się skracał gdy regeneracja kończyła się na autostradzie i jeszcze kilka / naście kilometrów jechałem z takim samym obciążeniem. Wtedy o dziwo procent zapełnienia z niskich wartości momentalnie wskakiwał w okolice 25 - 55%. Druga dziwna rzecz, to fakt nagłego zmniejszenia procentowej wartości zapełnienia na zimnym silniku, np rano. Nieraz potrafiło spaść z 80% do 40%. Ale co z tego, jak zazwyczaj po 60km, z powrotem wróciło do góry. Rok temu było dokładnie to samo.
Zacząłem sprawdzać ponownie (bo raz już sprawdzałem) czujnik różnicy ciśnienia na DPF. Kupiłem sobie pompkę z manometrem Yato i testowałem patrząc na sygnał elektryczny do 0.4bar. Zachowywał się idealnie. Podgrzewałem go też do 100°C i też dobrze mierzył. Uznałem, że działa poprawnie.
Rejestrowałem przebiegi ciśnienia podczas jazdy w różnych warunkach, zarówno temperaturę podczas wypalania. Przy prędkościach ponad 2000rpm, na obu czujnikach miałem grubo ponad 600°C, czyli wystarczająco wg. TIS i teorii żeby usunąć sadzę. Wartości różnicy ciśnienia na DPF przy rozgrzanym filtrze przy jeździe 120km/h dochodzą do 6-10kPa, przy mocnym obciążeniu, a szczególnie podczas wypalania nawet ponad 20kPa.
To są w skrócie dane, na podstawie których uważam. że muszę zastanowić się nad wymianą albo regeneracją. Dlatego też ciekawi mnie jak zachowa się u Ciebie filtr po czyszczeniu.
Jeżeli chodzi o sprawdzenie obwodu kontroli emisji spalin to poczytaj sobie w TIS opis diagnostyczny kodu P2452, przynajmniej dla Cruze tam można znaleźć informacje.
-
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 22 sty 2019, o 22:24
- Reputacja: 0
- Imię: Kris
- Samochód: Orlando LTZ 2.0 2013
- Silnik: 2.0 198KM diesel
- Lokalizacja: OW
- Kontakt:
Re: Wypalanie DPF
... a więc tak...
Filtr wrócił od regeneracji z diagnozą - uszkodzony mechanicznie
Faktycznie nie sprawdzałem przed wysłaniem, ale okazało się że kostki wkładu nie trzymają się "kupy".
Wygląda tak jak gdyby ciśnienie zaczęło wypychać co luźniejszą kostkę .
Były dwie opcje:
- kupić nowy (1500zł)
- pozbyć się wadliwego wkładu
Chwilowo temat idzie w kierunku opcji 2 i zamontowania puszki z katalizatorem
Wkład dpf został usunięty. Co zwróciło moją uwagę to, to że był bardzo kruchy, wręcz rozsypywał się pod wkrętakiem. (Bardzo przypominał węgiel drzweny
). Miałem kiedyś okazję widzieć inny filtr i tam struktura była tak twarda że przecinak i młotek szedł w ruch. W związku z tym że łatwo poszło to obyło się bez rozcinania puchy.
Wiadomo, że kolejnym etapem jest usunięcie informacji o dpf ze sterownika, lecz tutaj zadam pytanie.
Co się stanie gdy program nie ulegnie zmianie ?
Jeśli wyznacznikiem zadziałania jest czujnik różnicy ciśnień, a teraz będą one takie same, to czy nadal będzie inicjowane wypalanie ? Jest ktoś na forum kto to sensownie wytłumaczy.?
Jeśli pojawią się błędy to będzie zmiana programu i przy okazji dorzucenie paru koników (do 190 - 200).
Być może kiedyś (oby nie za prędko) zmienią prawo i będzie trzeba wrócić do dpf, ale tym to się będziemy później martwić, w chwili obecnej nie zamierzam wykładać 1500zł na coś co zepsuje się szybciej niż dwumasa
Filtr wrócił od regeneracji z diagnozą - uszkodzony mechanicznie

Faktycznie nie sprawdzałem przed wysłaniem, ale okazało się że kostki wkładu nie trzymają się "kupy".
Wygląda tak jak gdyby ciśnienie zaczęło wypychać co luźniejszą kostkę .
Były dwie opcje:
- kupić nowy (1500zł)
- pozbyć się wadliwego wkładu
Chwilowo temat idzie w kierunku opcji 2 i zamontowania puszki z katalizatorem
Wkład dpf został usunięty. Co zwróciło moją uwagę to, to że był bardzo kruchy, wręcz rozsypywał się pod wkrętakiem. (Bardzo przypominał węgiel drzweny

Wiadomo, że kolejnym etapem jest usunięcie informacji o dpf ze sterownika, lecz tutaj zadam pytanie.
Co się stanie gdy program nie ulegnie zmianie ?
Jeśli wyznacznikiem zadziałania jest czujnik różnicy ciśnień, a teraz będą one takie same, to czy nadal będzie inicjowane wypalanie ? Jest ktoś na forum kto to sensownie wytłumaczy.?
Jeśli pojawią się błędy to będzie zmiana programu i przy okazji dorzucenie paru koników (do 190 - 200).
Być może kiedyś (oby nie za prędko) zmienią prawo i będzie trzeba wrócić do dpf, ale tym to się będziemy później martwić, w chwili obecnej nie zamierzam wykładać 1500zł na coś co zepsuje się szybciej niż dwumasa

-
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 22 sty 2019, o 22:24
- Reputacja: 0
- Imię: Kris
- Samochód: Orlando LTZ 2.0 2013
- Silnik: 2.0 198KM diesel
- Lokalizacja: OW
- Kontakt:
Re: Wypalanie DPF
Czy masz może dane techniczne takiego czujnika - np zależność ciśnienia i napięcia ?scott pisze: ↑4 cze 2019, o 22:12Zacząłem sprawdzać ponownie (bo raz już sprawdzałem) czujnik różnicy ciśnienia na DPF. Kupiłem sobie pompkę z manometrem Yato i testowałem patrząc na sygnał elektryczny do 0.4bar. Zachowywał się idealnie. Podgrzewałem go też do 100°C i też dobrze mierzył. Uznałem, że działa poprawnie.
Interesuje mnie to czy załącza się on przy przekroczeniu progu różnicy ciśnień czy też ma jakieś wartości zadane przypisane w sterowniku i przekroczenie tych wartości powoduje podanie sygnału wypalenia. ?
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Wypalanie DPF
Stąd skorzystałem: http://www.enginesens.com/Delta-P_60105 ... uction.pdf
Na początku sprawdziłem, czy podane równanie daje taki sam wynik jaki ECU mierzył. Wyszło że tak.
Na początku sprawdziłem, czy podane równanie daje taki sam wynik jaki ECU mierzył. Wyszło że tak.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1573
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 89
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wypalanie DPF
viewtopic.php?f=75&t=6710 Tu już o to pytałem ale czy to prawda? najlepiej sam to sprawdź i oby się skończyło tylko wycinką. U mnie po wycince kopcił jak stary Ikarus, jeden wtrysk był do naprawy.kristover pisze: ↑6 cze 2019, o 21:56
Co się stanie gdy program nie ulegnie zmianie ?
Jeśli wyznacznikiem zadziałania jest czujnik różnicy ciśnień, a teraz będą one takie same, to czy nadal będzie inicjowane wypalanie ? Jest ktoś na forum kto to sensownie wytłumaczy.?
Jeśli pojawią się błędy to będzie zmiana programu i przy okazji dorzucenie paru koników (do 190 - 200).
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 22 sty 2019, o 22:24
- Reputacja: 0
- Imię: Kris
- Samochód: Orlando LTZ 2.0 2013
- Silnik: 2.0 198KM diesel
- Lokalizacja: OW
- Kontakt:
Re: Wypalanie DPF
"Filtr" założony i zdziwienie.
Mimo iż w zasadzie nie powinno być różnicy ciśnień, w czasie jazdy zapełnienie filtra rosło ????!!!?
Nie kopcił za dużo, w momencie wstawiania w lusterkach nic nie dostrzegłem.
Gdy doszło do 100% rozpoczęło się wypalanie (wzrosło zużycie paliwa ) wtedy kopcił i to ostro
.
Podane linki nie rozwiały moich wątpliwości.
Nie pojawiły się błędy, auto zachowuje się normalnie - jest nawet bardziej żwawe.
Zastanawiam się czy sprawdzić przy okazji wtryski, chociaż nie widzę objawów ich wadliwej pracy no i przebieg rzędu 57tyś w chwili obecnej.
W poniedziałek raczej wybiorę się na zmianę w komputerze by temat wypalania raz na zawsze (w chwili obecnej) załatwić.
Mimo iż w zasadzie nie powinno być różnicy ciśnień, w czasie jazdy zapełnienie filtra rosło ????!!!?
Nie kopcił za dużo, w momencie wstawiania w lusterkach nic nie dostrzegłem.
Gdy doszło do 100% rozpoczęło się wypalanie (wzrosło zużycie paliwa ) wtedy kopcił i to ostro

Podane linki nie rozwiały moich wątpliwości.
Nie pojawiły się błędy, auto zachowuje się normalnie - jest nawet bardziej żwawe.
Zastanawiam się czy sprawdzić przy okazji wtryski, chociaż nie widzę objawów ich wadliwej pracy no i przebieg rzędu 57tyś w chwili obecnej.
W poniedziałek raczej wybiorę się na zmianę w komputerze by temat wypalania raz na zawsze (w chwili obecnej) załatwić.
-
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 22 sty 2019, o 22:24
- Reputacja: 0
- Imię: Kris
- Samochód: Orlando LTZ 2.0 2013
- Silnik: 2.0 198KM diesel
- Lokalizacja: OW
- Kontakt:
Re: Wypalanie DPF
Filtr wyleciał z programu, a wpadło kilka kucy. Zupełnie inne auto całkiem inna jazda.
Nie ma też tego czego się obawiałem po "regeneracji" DPF czyli dymienia. Jadący za mną znajomy nie zauważył kopcenia mimo konkretnego wciskania
Nie ma też tego czego się obawiałem po "regeneracji" DPF czyli dymienia. Jadący za mną znajomy nie zauważył kopcenia mimo konkretnego wciskania

-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 12:26
- Reputacja: 0
- Imię: jozek
- Samochód: 1
- Silnik: 1.2
- Lokalizacja: wawa
- Kontakt:
Re: Wypalanie DPF
a czy ktoś mi powie jak u Was w okolicy wygląda sprawa $ ??
-> czyszczenie DPF cena
-> czyszczenie DPF cena
- mario78
- Profesjonalista
- Posty: 592
- Rejestracja: 15 sie 2013, o 06:40
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: CRUZE Black Roof
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Wypalanie DPF
U mnie koszt czyszczenia to 300zł brutto.
https://turbokrymar.pl/?gclid=EAIaIQobC ... eracja-dfp
https://turbokrymar.pl/?gclid=EAIaIQobC ... eracja-dfp
-
- Bywalec
- Posty: 178
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Prośba o pomoc! DPF
Sory że odkopuje temat 
pytam jak dziala to wymuszone wypalanie czy to sterownik jakos sam sobie reguluje obroty itp są jakies konkretne fazy zwiekszania obrotów itp czy mozna uruchomic wypalania i po prostu jechac i po skonczonym wypalaniu wymienic olej ?

@etac czy takie wymuszenie wypalania z programu musi byc przeprowadzone na postoju? czu po uruchomieniu funkcji wypalania można jechac autem i zrobic to w ruchu?etac pisze: ↑5 sie 2018, o 11:10Niestety tylko serwis. Samochód wymaga wypalenia serwisowego i wymiany oleju. Koszt w ASO około 350 zł.
Z drugiej strony, jak masz ciągiem trasę typu 300 km, to można to zrobić w trasie, a potem wymienić olej.
Po drugie jest cały watek w tym temacie, gdzie ten przenoszę.
pytam jak dziala to wymuszone wypalanie czy to sterownik jakos sam sobie reguluje obroty itp są jakies konkretne fazy zwiekszania obrotów itp czy mozna uruchomic wypalania i po prostu jechac i po skonczonym wypalaniu wymienic olej ?

- etac
- Prezes
- Posty: 24787
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 295
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wypalanie DPF
wypalanie wymuszone tylko na postoju, oczywiście można jechać i wypalać, nie będzie to wymuszone, a jedynie normalne wypalanie które uruchomi się samo ale nie wiadomo kiedy., ale przy pełnym zapchaniu może wymagać przejechanie nawet 200 km minimum
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Bywalec
- Posty: 178
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Wypalanie DPF
@etac a masz może jakieś dane w jakim przedziale powinny być wskazania na czujniku różnicy ciśnień dpf a captivie 2010r 150KM
u mnie na jałowym jest 0-1 Kpa a napięcie około 0.52-0.53V a przy max obrotach około 15-17Kpa
u mnie na jałowym jest 0-1 Kpa a napięcie około 0.52-0.53V a przy max obrotach około 15-17Kpa

-
- Świeżak
- Posty: 23
- Rejestracja: 2 lut 2023, o 08:00
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 163kM
- Lokalizacja: Godów
- Kontakt:
Re: Wypalanie DPF
Szanowni koledzy czytam te Wasze opowieści muszę wrzucić swoje co nieco. Aplikacja DPF Opel bardzo dobrze obsługuje nasze silniki. Poziom 100% lub powyżej (bo te z tak może być to początek wypalania) a nie żadne 75 lub 80%może się zdarzyć w określonych warunkach np: w wysokich temp.zewn. gwałtownym przyśpieszaniu że z 80% wskoczy w wypalanie ale proces ten trwa do 0% i wyzerowaniu licznika kilometrów od ostatniego spalania wówczas jest zakończony. Oczywiście równocześnie spada też temp EGCT do trybu normalnej pracy czyli kolor zielony. Wypalanie DPF może też odbywać się poza procesem 100%-0%. Jeżeli mamy np 55% i jedziemy autostradą z prędkością min 130-140 to filtr się samoczyszcza do momentu kiedy ma ku temu stworzone odowiednie warunki a w tym przypadku jest to odpowiednia dawka paliwa oraz temperatura osiągana przy dużych prędkościach i ot to cała filozofia. Pozdrawiam.
-
- Bywalec
- Posty: 178
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Wypalanie DPF
wie ktoś jakie wskazania wartości czujnika różnicy ciśnień są prawidłowe dla niezatkanego DPFa?





Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość