Ciężko pali
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 24 maja 2019, o 11:31
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: orlando
- Silnik: 2,0 163 KM
- Lokalizacja: Olkusz/witeradów
- Kontakt:
Re: Ciężko pali
zaworek zakładasz na powrocie a nie tak jak kolega pisze na zasilaniu paliwo ma zostać we wtryskach a nie w przewodzie zasilającym kiedyś się zakładało jak było zasilanie gaznikowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Ciężko pali
Szafior nie pisz głupot, za to żeby paliwo zostało we wtrysku odpowiada zaworek zwrotny ale we wtrysku a nie na powrocie. Chłopie gaźnik a Common Rail to epoka, rzeczywiście zakładało się zaworki zwrotne przed gaźnikiem aby paliwo mie wracało do baku.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Ciężko pali
bartes pisze: ↑27 gru 2019, o 14:21Panowie podbijam temat, w moim przypadku wyznacznikiem nie jest temperatura 0 stopni, podobne problemy zauważam przy temperaturach poniżej 7-9 stopni. Nie wiem czy to mogło mieć związek ale problem zaczał się pojawiac po wymianie filtra paliwa i od roku przy wspomnianych temperaturach występuje.
Rozrusznik kręci, akumulator jest OK, a samochód odpada po jednym przekręceniu kluczyka ale jest dla niego trudnością, można powiedzieć że ma dużą zadyszkę przy pierwszym odpaleniu. Prośba o pomoc.
Ale sprawdzileś to co wątku było napisane?

-
- Bywalec
- Posty: 154
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
- Reputacja: 8
- Imię: Adam
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Turek
- Kontakt:
Re: Ciężko pali
U mnie podobna sytuacja, kupiłem Orlando ok. miesiąc temu, przy zakupie nic takiego się nie działo, ale pewnie z racji że odpalane było przed wizytą kupca...
Pomijając ten fakt, wymieniłem wszystkie filtry (poza filtrem paliwa), świece, olej, byłem u gazownika, który wymienił filtr i membranę na reduktorze (niestety z racji jakiegoś dziwnego sterownika nie mógł się z niem połączyć i sprawdzić parametrów). Wymieniłem dwa dni temu czujnik temperatury, ale to nie pomogło, w przyszłym tygodniu jadę na podłączenie do kompa i umówię wymianę rozrządu bo już najwyższa pora. Prawdopodobnie umówię również regulację zaworów, bo nie lubię domyślać się kto co i kiedy robił ktoś przede mną.
Zauważyłem dość nietypowy objaw w moim aucie (może ten typ tak ma więc proszę o oświecenie), mianowicie nie mogę pedałem gazu ustawić określonych obrotów.
Np. jak chcę (na postoju) przy gazować do ok. 2000obr, obroty rosną grubo ponad, po bardzo delikatnym odpuszczeniu gazu, spadają prawie do momentu jak bym w ogóle zdjął nogę z pedału. Praktycznie nie jest możliwe abym pedałem gazu ustawił żądane obroty i utrzymywał je w danym pułapie. Czy to w Orlando normalne ? Bo miałem już kilka aut, ale w żadnym nie było takiego cyrku, może przepustnica się zawiesza?
Kolejna sprawa to prawdopodobnie mam do wymiany również sprzęgło, bo przy przyspieszaniu czuć tak jakby przydławienie się auta w pewnym momencie i przy podjeżdżaniu pod górę często szarpie i brak mu mocy.
Macie jakieś pomysły od czego zacząć sprawdzanie (za wyjątkiem wymienionego już czujnika temp.) ? Wtryskiwacze?
Pomijając ten fakt, wymieniłem wszystkie filtry (poza filtrem paliwa), świece, olej, byłem u gazownika, który wymienił filtr i membranę na reduktorze (niestety z racji jakiegoś dziwnego sterownika nie mógł się z niem połączyć i sprawdzić parametrów). Wymieniłem dwa dni temu czujnik temperatury, ale to nie pomogło, w przyszłym tygodniu jadę na podłączenie do kompa i umówię wymianę rozrządu bo już najwyższa pora. Prawdopodobnie umówię również regulację zaworów, bo nie lubię domyślać się kto co i kiedy robił ktoś przede mną.
Zauważyłem dość nietypowy objaw w moim aucie (może ten typ tak ma więc proszę o oświecenie), mianowicie nie mogę pedałem gazu ustawić określonych obrotów.
Np. jak chcę (na postoju) przy gazować do ok. 2000obr, obroty rosną grubo ponad, po bardzo delikatnym odpuszczeniu gazu, spadają prawie do momentu jak bym w ogóle zdjął nogę z pedału. Praktycznie nie jest możliwe abym pedałem gazu ustawił żądane obroty i utrzymywał je w danym pułapie. Czy to w Orlando normalne ? Bo miałem już kilka aut, ale w żadnym nie było takiego cyrku, może przepustnica się zawiesza?
Kolejna sprawa to prawdopodobnie mam do wymiany również sprzęgło, bo przy przyspieszaniu czuć tak jakby przydławienie się auta w pewnym momencie i przy podjeżdżaniu pod górę często szarpie i brak mu mocy.
Macie jakieś pomysły od czego zacząć sprawdzanie (za wyjątkiem wymienionego już czujnika temp.) ? Wtryskiwacze?
Ostatnio zmieniony 29 gru 2019, o 14:36 przez jungu, łącznie zmieniany 1 raz.
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Ciężko pali
Kilka pytań
- pochodzenie Orlando? Krajowy, czy import?
- jaka instalacja?
- czy była regulowana na hamowni, zużyciem AFR?
- jaki przebieg?
- pochodzenie Orlando? Krajowy, czy import?
- jaka instalacja?
- czy była regulowana na hamowni, zużyciem AFR?
- jaki przebieg?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Bywalec
- Posty: 154
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
- Reputacja: 8
- Imię: Adam
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Turek
- Kontakt:
Re: Ciężko pali
- Orlando z importu (Niemcy)
- Instalacja gazowa założona (nie fabryczna) sterownik Zenit, wtryskiwacze hercules
- nie mam pojęcia
- przebieg 240.000km
- Instalacja gazowa założona (nie fabryczna) sterownik Zenit, wtryskiwacze hercules
- nie mam pojęcia
- przebieg 240.000km
Ostatnio zmieniony 29 gru 2019, o 14:51 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: usunięto zapis z CYTUJ
Powód: usunięto zapis z CYTUJ
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Ciężko pali
pierwsze info poczytaj regulamin par. 3 pkt 5.
A co do samochodu sprawdź stan luzów zaworowych, ten silnik nie jest bezpośrednio przystosowany do instalacji gazowej.
A co do samochodu sprawdź stan luzów zaworowych, ten silnik nie jest bezpośrednio przystosowany do instalacji gazowej.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Bywalec
- Posty: 154
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
- Reputacja: 8
- Imię: Adam
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Turek
- Kontakt:
Re: Ciężko pali
Mam silnik oznaczony jako L4 - czy on nie nadaje się do LPG ? W sumie czym różni się od LT ?
Zawory mam na uwadze, przy wymianie rozrządu każę to sprawdzić, jeśli nie pomoże.
Zawory mam na uwadze, przy wymianie rozrządu każę to sprawdzić, jeśli nie pomoże.
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Ciężko pali
a skąd takie informacje o typach silnika?
Silnik ma mechaniczną regulację zaworów i miękkie gniazda zaworowe. Tylko na Polskę i Włochy szły z tzw. opcją KL7, czyli przystosowaniem pod LPG. Tak czy inaczej kontrola zaworów po 150.000 km jest wskazana, a przy silniku bez KL7 nawet co 15.000 km.
Zacznij więc od sprawdzenia stanu silnika, potem dobra regulacja LPG na hamowni, lub jeździe z AFR.
Silnik ma mechaniczną regulację zaworów i miękkie gniazda zaworowe. Tylko na Polskę i Włochy szły z tzw. opcją KL7, czyli przystosowaniem pod LPG. Tak czy inaczej kontrola zaworów po 150.000 km jest wskazana, a przy silniku bez KL7 nawet co 15.000 km.
Zacznij więc od sprawdzenia stanu silnika, potem dobra regulacja LPG na hamowni, lub jeździe z AFR.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Bywalec
- Posty: 154
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
- Reputacja: 8
- Imię: Adam
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Turek
- Kontakt:
Re: Ciężko pali
Typ silnika sprawdziłem po VIN-ie (KL1YF7559BK081148). Tak czy inaczej jak napisałeś zacznę od regulacji zaworów i wtedy dalej będę szukał przyczyny słabego odpalania na zimnym (chyba że regulacja pomoże)
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Ciężko pali
Zanim zaczniesz od regulacji, sprawdź czy jest potrzebna. Czyli kontrola luzu.
Potwierdzam, że nie da się na postoju ustawić pedałem gazu obrotów np 2000 w silniku benzynowym 1.8 . Taki urok sterowania tego silnika.
Potwierdzam, że nie da się na postoju ustawić pedałem gazu obrotów np 2000 w silniku benzynowym 1.8 . Taki urok sterowania tego silnika.

-
- Bywalec
- Posty: 154
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
- Reputacja: 8
- Imię: Adam
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Turek
- Kontakt:
Re: Ciężko pali
Dzięki za odpowiedź, już myślałem że jest to jakaś drobna usterka typu przepustnica. W takim razie umawiam mechanika na wymianę rozrządu i dodatkowo na sprawdzenie luzów zaworowych. Dzisiaj dolałem jeszcze środek STP do czyszczenia wtryskiwaczy, nie zaszkodzi, a może będzie jakakolwiek poprawa.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 8 sty 2020, o 20:14
- Reputacja: 0
- Imię: Dawid
- Samochód: CRUZE
- Silnik: 2.0 diesel 163km
- Lokalizacja: OPOLE
- Kontakt:
Re: Ciężko pali
witam czy ktos zlokalizował przyczyne?
-
- Świeżak
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 sty 2021, o 11:54
- Reputacja: 1
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2,0,163KM
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Ciężko pali
Też mam podobny problem po wymianie filtra ciężko pali za pierwszym razem później od strzała
-
- Bywalec
- Posty: 154
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
- Reputacja: 8
- Imię: Adam
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Turek
- Kontakt:
Re: Ciężko pali
U mnie przyczyną prawdopodobnie był słaby akumulator. Przemęczyłem się zimę 2019, a po zimie problem całkowicie ustąpił aż o nim zapomniałem. Teraz pod koniec 2020 problem znów się pojawił, ale dodatkowo u mnie był problem z braniem prądu na postoju. Wymieniłem akumulator i jak na razie od półtora miesiąca pali od strzała.
-
- Świeżak
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 sty 2021, o 11:54
- Reputacja: 1
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2,0,163KM
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Ciężko pali
To masz farta moje dalej stoi w warsztacie od 15 grudnia dalej brak mocy i ciężko pali za pierwszym razem
-
- Bywalec
- Posty: 154
- Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
- Reputacja: 8
- Imię: Adam
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Turek
- Kontakt:
Re: Ciężko pali
Sprawdź dla pewności przewody masowe w aucie - to również może być przyczyną słabego odpalania.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Ciężko pali
Ale jako brak mocy, to trzeba gdzie indziej szukać przyczyny. Łańcuch rozrządu jest w dobrej kondycji? Nie rozjechała się synchronizacja?
O partsy pisz PW.
-
- Świeżak
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 sty 2021, o 11:54
- Reputacja: 1
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2,0,163KM
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Ciężko pali
Wyciągnęli wtryski do sprawdzenia wyslali
-
- Świeżak
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 sty 2021, o 11:54
- Reputacja: 1
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2,0,163KM
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Ciężko pali
Wtryski szroty kupuje 4 nowe
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Ciężko pali
Chwila chwila A dlaczego są szroty? Niech warsztat poda przyczynę A nie że nowe....bo i te mogą paść...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1099
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Ciężko pali
1300-1500 brutto....per sztuka oczywiście no i robocizna:)
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Ciężko pali
A sprawdzasz pompę ? Delphi pompy kochają się łuszczyć. Kompletnie czyścisz układ paliwowy?
O partsy pisz PW.
-
- Świeżak
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 sty 2021, o 11:54
- Reputacja: 1
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2,0,163KM
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Ciężko pali
Hej pompę wymieniłem na używkę bo moja opiekowała wtryski w turbo tecu sprawdzali 3 do regeneracji 1000 brutto 4 szrot a nowe będęi miał może po 1140 brutto tylko zastanawiam się teraz co z tą pompa co założyłem bo na allegro ja kupowałem
Dodano po 1 minucie 12 sekundach:
Oczywiście 1000 brutto od sztuki regeneracja
Dodano po 1 minucie 12 sekundach:
Oczywiście 1000 brutto od sztuki regeneracja
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość