Ciężko pali

Stuka, puka, kapie, cieknie...
szaffior
Świeżak
Posty: 38
Rejestracja: 24 maja 2019, o 11:31
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: orlando
Silnik: 2,0 163 KM
Lokalizacja: Olkusz/witeradów
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: szaffior » 27 gru 2019, o 18:06

zaworek zakładasz na powrocie a nie tak jak kolega pisze na zasilaniu paliwo ma zostać we wtryskach a nie w przewodzie zasilającym kiedyś się zakładało jak było zasilanie gaznikowe

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciężko pali

Post autor: kochar » 27 gru 2019, o 19:25

Szafior nie pisz głupot, za to żeby paliwo zostało we wtrysku odpowiada zaworek zwrotny ale we wtrysku a nie na powrocie. Chłopie gaźnik a Common Rail to epoka, rzeczywiście zakładało się zaworki zwrotne przed gaźnikiem aby paliwo mie wracało do baku.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: wszim » 28 gru 2019, o 10:09

bartes pisze:
27 gru 2019, o 14:21
Panowie podbijam temat, w moim przypadku wyznacznikiem nie jest temperatura 0 stopni, podobne problemy zauważam przy temperaturach poniżej 7-9 stopni. Nie wiem czy to mogło mieć związek ale problem zaczał się pojawiac po wymianie filtra paliwa i od roku przy wspomnianych temperaturach występuje.
Rozrusznik kręci, akumulator jest OK, a samochód odpada po jednym przekręceniu kluczyka ale jest dla niego trudnością, można powiedzieć że ma dużą zadyszkę przy pierwszym odpaleniu. Prośba o pomoc.

Ale sprawdzileś to co wątku było napisane?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

jungu
Bywalec
Posty: 154
Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
Reputacja: 8
Imię: Adam
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
LPG: LPG
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: jungu » 29 gru 2019, o 14:13

U mnie podobna sytuacja, kupiłem Orlando ok. miesiąc temu, przy zakupie nic takiego się nie działo, ale pewnie z racji że odpalane było przed wizytą kupca...
Pomijając ten fakt, wymieniłem wszystkie filtry (poza filtrem paliwa), świece, olej, byłem u gazownika, który wymienił filtr i membranę na reduktorze (niestety z racji jakiegoś dziwnego sterownika nie mógł się z niem połączyć i sprawdzić parametrów). Wymieniłem dwa dni temu czujnik temperatury, ale to nie pomogło, w przyszłym tygodniu jadę na podłączenie do kompa i umówię wymianę rozrządu bo już najwyższa pora. Prawdopodobnie umówię również regulację zaworów, bo nie lubię domyślać się kto co i kiedy robił ktoś przede mną.
Zauważyłem dość nietypowy objaw w moim aucie (może ten typ tak ma więc proszę o oświecenie), mianowicie nie mogę pedałem gazu ustawić określonych obrotów.
Np. jak chcę (na postoju) przy gazować do ok. 2000obr, obroty rosną grubo ponad, po bardzo delikatnym odpuszczeniu gazu, spadają prawie do momentu jak bym w ogóle zdjął nogę z pedału. Praktycznie nie jest możliwe abym pedałem gazu ustawił żądane obroty i utrzymywał je w danym pułapie. Czy to w Orlando normalne ? Bo miałem już kilka aut, ale w żadnym nie było takiego cyrku, może przepustnica się zawiesza?
Kolejna sprawa to prawdopodobnie mam do wymiany również sprzęgło, bo przy przyspieszaniu czuć tak jakby przydławienie się auta w pewnym momencie i przy podjeżdżaniu pod górę często szarpie i brak mu mocy.
Macie jakieś pomysły od czego zacząć sprawdzanie (za wyjątkiem wymienionego już czujnika temp.) ? Wtryskiwacze?
Ostatnio zmieniony 29 gru 2019, o 14:36 przez jungu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: etac » 29 gru 2019, o 14:35

Kilka pytań
- pochodzenie Orlando? Krajowy, czy import?
- jaka instalacja?
- czy była regulowana na hamowni, zużyciem AFR?
- jaki przebieg?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

jungu
Bywalec
Posty: 154
Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
Reputacja: 8
Imię: Adam
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
LPG: LPG
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: jungu » 29 gru 2019, o 14:46

- Orlando z importu (Niemcy)
- Instalacja gazowa założona (nie fabryczna) sterownik Zenit, wtryskiwacze hercules
- nie mam pojęcia
- przebieg 240.000km
Ostatnio zmieniony 29 gru 2019, o 14:51 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: usunięto zapis z CYTUJ

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: etac » 29 gru 2019, o 14:50

pierwsze info poczytaj regulamin par. 3 pkt 5.

A co do samochodu sprawdź stan luzów zaworowych, ten silnik nie jest bezpośrednio przystosowany do instalacji gazowej.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

jungu
Bywalec
Posty: 154
Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
Reputacja: 8
Imię: Adam
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
LPG: LPG
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: jungu » 29 gru 2019, o 15:04

Mam silnik oznaczony jako L4 - czy on nie nadaje się do LPG ? W sumie czym różni się od LT ?
Zawory mam na uwadze, przy wymianie rozrządu każę to sprawdzić, jeśli nie pomoże.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: etac » 29 gru 2019, o 15:11

a skąd takie informacje o typach silnika?

Silnik ma mechaniczną regulację zaworów i miękkie gniazda zaworowe. Tylko na Polskę i Włochy szły z tzw. opcją KL7, czyli przystosowaniem pod LPG. Tak czy inaczej kontrola zaworów po 150.000 km jest wskazana, a przy silniku bez KL7 nawet co 15.000 km.

Zacznij więc od sprawdzenia stanu silnika, potem dobra regulacja LPG na hamowni, lub jeździe z AFR.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

jungu
Bywalec
Posty: 154
Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
Reputacja: 8
Imię: Adam
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
LPG: LPG
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: jungu » 29 gru 2019, o 15:15

Typ silnika sprawdziłem po VIN-ie (KL1YF7559BK081148). Tak czy inaczej jak napisałeś zacznę od regulacji zaworów i wtedy dalej będę szukał przyczyny słabego odpalania na zimnym (chyba że regulacja pomoże)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: wszim » 29 gru 2019, o 21:14

Zanim zaczniesz od regulacji, sprawdź czy jest potrzebna. Czyli kontrola luzu.
Potwierdzam, że nie da się na postoju ustawić pedałem gazu obrotów np 2000 w silniku benzynowym 1.8 . Taki urok sterowania tego silnika.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

jungu
Bywalec
Posty: 154
Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
Reputacja: 8
Imię: Adam
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
LPG: LPG
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: jungu » 29 gru 2019, o 22:41

Dzięki za odpowiedź, już myślałem że jest to jakaś drobna usterka typu przepustnica. W takim razie umawiam mechanika na wymianę rozrządu i dodatkowo na sprawdzenie luzów zaworowych. Dzisiaj dolałem jeszcze środek STP do czyszczenia wtryskiwaczy, nie zaszkodzi, a może będzie jakakolwiek poprawa.

dejwix
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 8 sty 2020, o 20:14
Reputacja: 0
Imię: Dawid
Samochód: CRUZE
Silnik: 2.0 diesel 163km
Lokalizacja: OPOLE
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: dejwix » 1 lut 2020, o 19:01

witam czy ktos zlokalizował przyczyne?

Andre123
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 25 sty 2021, o 11:54
Reputacja: 1
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando
Silnik: 2,0,163KM
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: Andre123 » 15 lut 2021, o 21:07

Też mam podobny problem po wymianie filtra ciężko pali za pierwszym razem później od strzała

jungu
Bywalec
Posty: 154
Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
Reputacja: 8
Imię: Adam
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
LPG: LPG
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: jungu » 16 lut 2021, o 15:55

U mnie przyczyną prawdopodobnie był słaby akumulator. Przemęczyłem się zimę 2019, a po zimie problem całkowicie ustąpił aż o nim zapomniałem. Teraz pod koniec 2020 problem znów się pojawił, ale dodatkowo u mnie był problem z braniem prądu na postoju. Wymieniłem akumulator i jak na razie od półtora miesiąca pali od strzała.

Andre123
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 25 sty 2021, o 11:54
Reputacja: 1
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando
Silnik: 2,0,163KM
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: Andre123 » 24 lut 2021, o 09:38

To masz farta moje dalej stoi w warsztacie od 15 grudnia dalej brak mocy i ciężko pali za pierwszym razem

jungu
Bywalec
Posty: 154
Rejestracja: 24 lis 2019, o 10:39
Reputacja: 8
Imię: Adam
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8
LPG: LPG
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: jungu » 24 lut 2021, o 10:00

Sprawdź dla pewności przewody masowe w aucie - to również może być przyczyną słabego odpalania.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: konradoo » 24 lut 2021, o 10:18

Ale jako brak mocy, to trzeba gdzie indziej szukać przyczyny. Łańcuch rozrządu jest w dobrej kondycji? Nie rozjechała się synchronizacja?
O partsy pisz PW.

Andre123
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 25 sty 2021, o 11:54
Reputacja: 1
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando
Silnik: 2,0,163KM
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: Andre123 » 2 mar 2021, o 16:45

Wyciągnęli wtryski do sprawdzenia wyslali

Andre123
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 25 sty 2021, o 11:54
Reputacja: 1
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando
Silnik: 2,0,163KM
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: Andre123 » 6 mar 2021, o 19:44

Wtryski szroty kupuje 4 nowe

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: endriu333 » 6 mar 2021, o 20:06

Chwila chwila A dlaczego są szroty? Niech warsztat poda przyczynę A nie że nowe....bo i te mogą paść...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Awatar użytkownika
Arbi
Wymiatacz
Posty: 1099
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Reputacja: 33
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: Arbi » 6 mar 2021, o 20:18

Uuuu, ile taka przyjemność?

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: endriu333 » 6 mar 2021, o 20:38

1300-1500 brutto....per sztuka oczywiście no i robocizna:)
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: konradoo » 6 mar 2021, o 20:41

A sprawdzasz pompę ? Delphi pompy kochają się łuszczyć. Kompletnie czyścisz układ paliwowy?
O partsy pisz PW.

Andre123
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 25 sty 2021, o 11:54
Reputacja: 1
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando
Silnik: 2,0,163KM
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Ciężko pali

Post autor: Andre123 » 8 mar 2021, o 17:37

Hej pompę wymieniłem na używkę bo moja opiekowała wtryski w turbo tecu sprawdzali 3 do regeneracji 1000 brutto 4 szrot a nowe będęi miał może po 1140 brutto tylko zastanawiam się teraz co z tą pompa co założyłem bo na allegro ja kupowałem

Dodano po 1 minucie 12 sekundach:
Oczywiście 1000 brutto od sztuki regeneracja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość