hamulec ręczny - dziwne działanie
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: hamulec ręczny - dziwne działanie
Bunioopl to pierwszy i jedyny na tym forum, któremu udało się rozebrać tylny zacisk - gratulacje! Podejrzewam, że w tym katalogu jest zonk.
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: hamulec ręczny - dziwne działanie
Żadna filozofia. Wystarczy wykręcić.
Jeżeli tłoczki są bez wypełnienia, to chyba trzeba szukać całego zacisku w zamienniku.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Jeżeli tłoczki są bez wypełnienia, to chyba trzeba szukać całego zacisku w zamienniku.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: hamulec ręczny - dziwne działanie
Popatrz jeszcze na zdjęcia + wymiary w google tego zestawu: frenkit 240947
Wg. jednego z katalogów pasuje do Orlando, ale katalog ten jest... no jest
więc mogą być błędy.
Wg. jednego z katalogów pasuje do Orlando, ale katalog ten jest... no jest

Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: hamulec ręczny - dziwne działanie
Najgorsze jest to, że wymiarów nie znam. Ten ze zdjęcia pochodzi z Cruze. Kupiłem na wymianę, ale okazał się mniejszy. Kupiłem cały zacisk.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: hamulec ręczny - dziwne działanie
Po pierwsze on nie rozkręcił zacisku lecz po prostu wykręcił tłoczek
Po drugie w Orlando nie ma 15', są tylko 16'
Po trzecie niektóre katalogi z częściami podają że zaciski są identyczne,
że jest zamienność między Cruzakiem diesel a benzyną, a nawet z Aveo T300.
Mało tego jest pełna wymienność z Astra IV niezależnie od silnika chociaż numery fabrycznych zacisków są inne,
to mają pasować i numery zamienników się pokrywają.
Nawet jak występują dwa zaciski - czyt. dwa numery jednego producenta to odpowiadają za ten sam zacisk GM
W sumie dziwne że tłoczek różni się rozmiarem, bo to że klocki i tarcze są inne to normalne,
ale obstawiałbym że zacisk jest identyczny z naszym.
Chyba że zrobili jakiś dodatkowy myk specjalnie w Orlando, i wtedy dlatego nawet z Cruze diesel nie podejdzie
Po czwarte ja swojego starego jeszcze nie rozebrałem,
za dużo zajęć mam ale gdy się za to wezmę to na 100% się pochwalę bo sam jestem ciekaw co tam się stało,
nawet na D2 nikt jeszcze tego nie rozbierał żeby regenerować w kontekście niedziałającego ręcznego.
Póki co obstawiam gwint na śrubie, albo silnie zanieczyszczony/zardzewiały albo zerwany.
BTW. Bunioopl niedawno gdzieś tutaj pisałeś w odpowiedzi na mój tekst o regeneracji zacisku że cyt. "tego się nie regeneruje"
czy coś w podobnym stylu i sensie a teraz sam chcesz go regenerować?

Po drugie w Orlando nie ma 15', są tylko 16'
Po trzecie niektóre katalogi z częściami podają że zaciski są identyczne,
że jest zamienność między Cruzakiem diesel a benzyną, a nawet z Aveo T300.
Mało tego jest pełna wymienność z Astra IV niezależnie od silnika chociaż numery fabrycznych zacisków są inne,
to mają pasować i numery zamienników się pokrywają.
Nawet jak występują dwa zaciski - czyt. dwa numery jednego producenta to odpowiadają za ten sam zacisk GM

W sumie dziwne że tłoczek różni się rozmiarem, bo to że klocki i tarcze są inne to normalne,
ale obstawiałbym że zacisk jest identyczny z naszym.
Chyba że zrobili jakiś dodatkowy myk specjalnie w Orlando, i wtedy dlatego nawet z Cruze diesel nie podejdzie

Po czwarte ja swojego starego jeszcze nie rozebrałem,
za dużo zajęć mam ale gdy się za to wezmę to na 100% się pochwalę bo sam jestem ciekaw co tam się stało,
nawet na D2 nikt jeszcze tego nie rozbierał żeby regenerować w kontekście niedziałającego ręcznego.
Póki co obstawiam gwint na śrubie, albo silnie zanieczyszczony/zardzewiały albo zerwany.
BTW. Bunioopl niedawno gdzieś tutaj pisałeś w odpowiedzi na mój tekst o regeneracji zacisku że cyt. "tego się nie regeneruje"
czy coś w podobnym stylu i sensie a teraz sam chcesz go regenerować?

Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: hamulec ręczny - dziwne działanie
C77. Ja nie chcę tego regenerować, tylko wymienić cały tłoczek z wyposażeniem.
Ostatnio złapałem kombinerkami tą śrubę co wystaje z tłoczka. Jestem w stanie ją obrócić. Na moje oko uszkodzeniu ulega sprzęgło, które jest wewnątrz. Ale zabawy z wymontowaniem jest sporo. Dlatego postanowiłem wymienić. Chyba, że jeszcze coś w zacisku. Ale tego jeszcze nie rozpracowałem.
Ostatnio złapałem kombinerkami tą śrubę co wystaje z tłoczka. Jestem w stanie ją obrócić. Na moje oko uszkodzeniu ulega sprzęgło, które jest wewnątrz. Ale zabawy z wymontowaniem jest sporo. Dlatego postanowiłem wymienić. Chyba, że jeszcze coś w zacisku. Ale tego jeszcze nie rozpracowałem.
- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: hamulec ręczny - dziwne działanie
No to jednak chcesz go regenerować
Wymiana tłoczka z wyposażeniem to też element regeneracji.
BTW. nie wiem dlaczego przyczepiłeś się właśnie do tłoczka i jego chcesz wymieniać,
skoro normalny hamulec na tym zacisku pracuje OK, a nawala ręczny.
Wiadomo że to będzie albo śruba albo tak jak piszesz sprzęgło.
Bez rozebrania tego wszystkiego od tyłu w ogóle moim zdaniem nie było sensu wymiany samego tłoczka.
Dla wymontowania sprzęgła trzeba mieć dobry ściągacz.
Wpierw odkręcasz nakrętkę na śrubie z tyłu.
Potem ten odbojnik/ogranicznik dla dźwigienki ręcznego odkręcasz, wówczas schodzi jego dźwigienka.
Bierzesz ściągacz i ściągasz element metalowy z tyłu w którym blokuje się mocowanie linki.
Wykręcasz tłoczek, po czym od tyłu przez kawałek drewna wybijasz śrubę na której jest sprzęgło.

Wymiana tłoczka z wyposażeniem to też element regeneracji.
BTW. nie wiem dlaczego przyczepiłeś się właśnie do tłoczka i jego chcesz wymieniać,
skoro normalny hamulec na tym zacisku pracuje OK, a nawala ręczny.
Wiadomo że to będzie albo śruba albo tak jak piszesz sprzęgło.
Bez rozebrania tego wszystkiego od tyłu w ogóle moim zdaniem nie było sensu wymiany samego tłoczka.
Dla wymontowania sprzęgła trzeba mieć dobry ściągacz.
Wpierw odkręcasz nakrętkę na śrubie z tyłu.
Potem ten odbojnik/ogranicznik dla dźwigienki ręcznego odkręcasz, wówczas schodzi jego dźwigienka.
Bierzesz ściągacz i ściągasz element metalowy z tyłu w którym blokuje się mocowanie linki.
Wykręcasz tłoczek, po czym od tyłu przez kawałek drewna wybijasz śrubę na której jest sprzęgło.
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: hamulec ręczny - dziwne działanie
Tylko, że sprzęgło jest w tłoczku. Zobacz, że jest w nim też sprężyna dociskowa. Zastanawiam się też nad oddaniem zacisku do regeneracji i zabranie części zamiennych. Wtedy wszystko będzie jasne.
- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: hamulec ręczny - dziwne działanie
No to się nie zrozumieliśmy, bo nazywasz sprzęgłem ten wewnętrzny mały tłoczek w tłoczku,
który wchodzi na śrubę. Tam między nimi jest zabezpieczenie po boku które trzeba wyciągnąć żeby je rozdzielić.
Dalej jest podkładka i sprężyna i dopiero później na samej śrubie masz to o co mi chodziło.
który wchodzi na śrubę. Tam między nimi jest zabezpieczenie po boku które trzeba wyciągnąć żeby je rozdzielić.
Dalej jest podkładka i sprężyna i dopiero później na samej śrubie masz to o co mi chodziło.
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: hamulec ręczny - dziwne działanie
Zwał jak zwał. Powiedz lepiej co się psuje w tym układzie. Bo hamulce działają prawidłowo. Tylko ręczny jak szybko zaciągam to jednego koła nie blokuje. Jak zaciągnę wolno to wszystko jest ok.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: hamulec ręczny - dziwne działanie
Nie jestem jasnowidzem. Dopóki go nie rozbiorę to się nie dowiem.
W moim przypadku hamulce jak żyletki, żadnych zastrzeżeń,
na SKP niespodziewanie wyszło, że nie ma ręcznego na jednym kole.
Po wymianie na nowy zacisk, auto od razu wyskoczyło z rolek przy teście ręcznego.
W moim przypadku hamulce jak żyletki, żadnych zastrzeżeń,
na SKP niespodziewanie wyszło, że nie ma ręcznego na jednym kole.
Po wymianie na nowy zacisk, auto od razu wyskoczyło z rolek przy teście ręcznego.
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: hamulec ręczny - dziwne działanie
Jaki zacisk kupiłeś? Orginał, czy zamiennik?
-
- Bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 29 paź 2016, o 11:49
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Cruze 1.8 + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: SMI
- Kontakt:
Re: hamulec ręczny - dziwne działanie
Wymieniałem ostatnio u mechanika tylne klocki i tarcze. Powiedzcie proszę, czy muszą się one jakoś dotrzeć czy coś, bo odnoszę wrażenie, że na starych ręczny łapał wcześniej gdy np. stałem na niewielkim wzniesieniu a teraz muszę go podciągnąć prawie na samą górę. Na duże wzniesienia to już przed ostatni jak nie ostatni ząbek musi być.
Mechanik twierdzi, że wszystko jest dobrze, że nie może łapać tak szybko bo bym ścierał klocki, sprawdzał i na 3 ząbku już ładnie chwyta ale samochód miał na podnośniku i jedynie kręcił kołem (co jest bez sensu moim zdaniem bo to nie pokazuje dobrze działania ręcznego).
Mechanik twierdzi, że wszystko jest dobrze, że nie może łapać tak szybko bo bym ścierał klocki, sprawdzał i na 3 ząbku już ładnie chwyta ale samochód miał na podnośniku i jedynie kręcił kołem (co jest bez sensu moim zdaniem bo to nie pokazuje dobrze działania ręcznego).
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: hamulec ręczny - dziwne działanie
Tak muszą zwłaszcza gdy nie wymieniałeś tarcz.

-
- Bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 29 paź 2016, o 11:49
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Cruze 1.8 + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: SMI
- Kontakt:
Re: hamulec ręczny - dziwne działanie
Wymieniłem komplet, klocki i tarcze. Ale czy to dotarcie ma duży wpływ na działanie hamulca ręcznego?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: hamulec ręczny - dziwne działanie
Trochę ma. Nie duży ale trochę ma.

-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: hamulec ręczny - dziwne działanie
Parę razy zaciągnij ręczny na Maxa. Powinno pomóc.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: hamulec ręczny - dziwne działanie
Dokładnie - samoregulator powinien się ustawić. Jak nie pomoże, to chyba jest jeszcze regulacja długości linki przy dźwigni ztcp - poszukaj w wątku o ręcznym w Cruze.
-
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 16 sie 2018, o 09:22
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: ORLANDO 2.0 D LT?
- Silnik:
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: hamulec ręczny - dziwne działanie
Odkopuję temat.
Jestem po wymianie tarcz i klocków i piastę lewego koła.
Powodem wymiany było zużycie tarcz oraz grzanie się tylnego lewego koła.
Przejechałem jakieś 500 km i dziś po dłuższej trasie taki zonk - tylne oba koła gorące.
Podejrzewam że może linkę ręcznego należy poluzować.
Znalazłem ciekawy filmik jak w systemie zapadkowym regulować na przykładzie Cruze, co prawda w innym języku ale da się połapać.
https://www.youtube.com/watch?v=H5hD-Smr7Fs
Reguluje się linkę ręcznego po wymianie tarcz, czy nie?
Jestem po wymianie tarcz i klocków i piastę lewego koła.
Powodem wymiany było zużycie tarcz oraz grzanie się tylnego lewego koła.
Przejechałem jakieś 500 km i dziś po dłuższej trasie taki zonk - tylne oba koła gorące.
Podejrzewam że może linkę ręcznego należy poluzować.
Znalazłem ciekawy filmik jak w systemie zapadkowym regulować na przykładzie Cruze, co prawda w innym języku ale da się połapać.
https://www.youtube.com/watch?v=H5hD-Smr7Fs
Reguluje się linkę ręcznego po wymianie tarcz, czy nie?
-
- Profesjonalista
- Posty: 654
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
- Reputacja: 22
- Imię: Szczepan
- Samochód: FORD S-Max
- Silnik: 2.0 Ecoblue
- Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: hamulec ręczny - dziwne działanie
A wyczyściłeś zaciski? Może tłoczki nie odbijają i stąd to grzanie?
-
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 16 sie 2018, o 09:22
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: ORLANDO 2.0 D LT?
- Silnik:
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: hamulec ręczny - dziwne działanie
Zaciski wyczyszczone jak pupcia niemowlaczka. Klocki swobodnie przesuwają się. Na ślizgach (prowadnicach) leciutko bez zacięć. Wcięcie tłoczka wpasowane prawidłowo na wypustkę klocka. Cięgna hamulca nie zacinają się i odbijają.
Nurtuje mnie myśl jak pozostali koledzy z klubu wymieniają tarcze czy też regulują ręczny?
Nurtuje mnie myśl jak pozostali koledzy z klubu wymieniają tarcze czy też regulują ręczny?
-
- Profesjonalista
- Posty: 654
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
- Reputacja: 22
- Imię: Szczepan
- Samochód: FORD S-Max
- Silnik: 2.0 Ecoblue
- Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: hamulec ręczny - dziwne działanie
Ja niestety nie doradzę bo nigdy tego sam nie robiłem...ale czy jak kręcisz kołem na podnośniku to się swobodnie obraca? jeżeli nie to chyba trafnie zdiagnozowałeś i trzeba ten ręczny wyregulować. W TIS nie ma tego w żadnej procedurze dotyczącej hamulców tylnych..
Oto co mówi TIS o regulacji ręcznego:
Zalecenie: W tym pojeździe zastosowano automatycznie regulowaną i naciąganą linkę hamulca postojowego. Układ hamulca postojowego nie wymaga regulacji w normalnych warunkach eksploatacji. Naciąg linek hamulca postojowego można w razie potrzeby zmniejszać i zwiększać podczas serwisowania układu hamulców tarczowych i/lub układu hamulca postojowego.
Kilka razy całkowicie załączyć i zwolnić hamulec postojowy. Sprawdzić, czy dźwignia hamulca postojowego została całkowicie zwolniona.
Włączyć zapłon. Sprawdzić, czy nie świeci się czerwona lampka ostrzegawcza HAMULEC.
Jeśli świeci się czerwona lampka ostrzegawcza HAMULEC, sprawdzić czy:
• Dźwignia hamulca postojowego jest w położeniu całkowitego zwolnienia, przy ograniczniku.
• Nie ma luzu na linkach hamulca postojowego.
Jeśli czerwona lampka ostrzegawcza HAMULEC pozostaje zapalona i nie znaleziono żadnych widocznych przyczyn, zapoznać się z sekcją Objawy - Hamulce hydrauliczne .
Wyłączyć zapłon.
Podnoszenie i podpieranie pojazdu. Przejdź do Podnoszenie i podpieranie pojazdu .
Po całkowitym zwolnieniu dźwigni hamulca postojowego sprawdzić dźwignie hamulca postojowego na zaciskach hamulców z tyłu. Dźwignie powinny znajdować się przy ogranicznikach na obudowach zacisków. Jeśli dźwignie nie znajdują się przy ogranicznikach, mogło dojść do zakleszczenia.
Całkowicie załączyć i zwolnić dźwignię hamulca postojowego od 3 do 5 razy — dzięki temu napinacz linki zlikwiduje luz linek hamulca postojowego.
Całkowicie zaciągnąć dźwignię hamulca postojowego — zaciągnięcie jeden raz o mniej niż jeden pełny zakres ruchu powinno spowodować wysoki opór ruchu dźwigni.
Wykonać próbę obrócenia koła tylnego. Obrót do tyłu i do przodu powinien być niemożliwy.
Całkowicie zwolnić dźwignię hamulca postojowego.
Sprawdzić, czy hamulec postojowy został zwolniony — w tym celu obrócić tylne koło. Koło tylne powinno obracać się swobodnie i bez oporu.
Opuścić pojazd.
Oto co mówi TIS o regulacji ręcznego:
Zalecenie: W tym pojeździe zastosowano automatycznie regulowaną i naciąganą linkę hamulca postojowego. Układ hamulca postojowego nie wymaga regulacji w normalnych warunkach eksploatacji. Naciąg linek hamulca postojowego można w razie potrzeby zmniejszać i zwiększać podczas serwisowania układu hamulców tarczowych i/lub układu hamulca postojowego.
Kilka razy całkowicie załączyć i zwolnić hamulec postojowy. Sprawdzić, czy dźwignia hamulca postojowego została całkowicie zwolniona.
Włączyć zapłon. Sprawdzić, czy nie świeci się czerwona lampka ostrzegawcza HAMULEC.
Jeśli świeci się czerwona lampka ostrzegawcza HAMULEC, sprawdzić czy:
• Dźwignia hamulca postojowego jest w położeniu całkowitego zwolnienia, przy ograniczniku.
• Nie ma luzu na linkach hamulca postojowego.
Jeśli czerwona lampka ostrzegawcza HAMULEC pozostaje zapalona i nie znaleziono żadnych widocznych przyczyn, zapoznać się z sekcją Objawy - Hamulce hydrauliczne .
Wyłączyć zapłon.
Podnoszenie i podpieranie pojazdu. Przejdź do Podnoszenie i podpieranie pojazdu .
Po całkowitym zwolnieniu dźwigni hamulca postojowego sprawdzić dźwignie hamulca postojowego na zaciskach hamulców z tyłu. Dźwignie powinny znajdować się przy ogranicznikach na obudowach zacisków. Jeśli dźwignie nie znajdują się przy ogranicznikach, mogło dojść do zakleszczenia.
Całkowicie załączyć i zwolnić dźwignię hamulca postojowego od 3 do 5 razy — dzięki temu napinacz linki zlikwiduje luz linek hamulca postojowego.
Całkowicie zaciągnąć dźwignię hamulca postojowego — zaciągnięcie jeden raz o mniej niż jeden pełny zakres ruchu powinno spowodować wysoki opór ruchu dźwigni.
Wykonać próbę obrócenia koła tylnego. Obrót do tyłu i do przodu powinien być niemożliwy.
Całkowicie zwolnić dźwignię hamulca postojowego.
Sprawdzić, czy hamulec postojowy został zwolniony — w tym celu obrócić tylne koło. Koło tylne powinno obracać się swobodnie i bez oporu.
Opuścić pojazd.
-
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 16 sie 2018, o 09:22
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: ORLANDO 2.0 D LT?
- Silnik:
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: hamulec ręczny - dziwne działanie
Sprawdzę dokładnie z tym kołem i dam znać. Ewentualnie odepnę linkę z dźwigienki z jednego koła.
Hamulec ręczny nie będzie działał, ale wtedy przejadę około 10 km i sprawdzę czy nadal się grzeje.
Hamulec ręczny nie będzie działał, ale wtedy przejadę około 10 km i sprawdzę czy nadal się grzeje.
-
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 16 sie 2018, o 09:22
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: ORLANDO 2.0 D LT?
- Silnik:
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: hamulec ręczny - dziwne działanie
Tłoczek niedostatecznie się cofał i był lekki opór koła a raz nie było oporu. Wymieniłem zaciski lewy i prawy, wyregulowałem ręczny i działa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość