Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: huri_khan » 2 gru 2014, o 08:26

W nocy było 8 st na plusie ?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

jfx

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: jfx » 2 gru 2014, o 08:31

W garażu mam jakoś podobnie ;)

Wysłane z mojego GT-I9105P przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: huri_khan » 2 gru 2014, o 08:36

Zapomniałem że nie każde auto stoi pod chmurką.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: andree1510 » 2 gru 2014, o 08:51

stalo pod chmurka i bylo 8 na minysie przepraszam nie dopisalem

andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: andree1510 » 2 gru 2014, o 14:24

Witajcie spradzilem i jednak mieliscie racje to wina instalacji lpg .Sa dwie mozliwosci albo wtryski albo parownik dzwonilem do gazownika powiedzial ze raczej napewno parowni bo to czesta usterka ale musi sprawdzic koszt parownika to ok. 400zł

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: huri_khan » 2 gru 2014, o 14:32

Daj znać jak naprawisz, może przyda się innym.

Z ciekawości jaką masz instalację LPG ? BRC montowanie w ASO czy samemu dałeś do zagazowania ?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: wszim » 2 gru 2014, o 14:47

andree1510 pisze:koszt parownika to ok. 400zł
Tańsza regeneracja.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: andree1510 » 2 gru 2014, o 18:33

Instalacja jest BRC zakładana ww aso. Jeszcze nie wiem co dokładnie padlo parownik czy wtryski. Jutro bede wiedział i zapytam sie czy możliwa jest regeneracja tego parownika , na szybko przez telefon powiedział mi ze to standard z tymi parownikami i nic nie mowil o regeneracji. Wcześniej zadzwoniłem do serwisu BRC to orginał ok.600ZŁ a zamiennik 350Zł i podobniesz lepszy zamiennik. A co do wtryskow to ok.250Zł za sztukę.

Wszim a Ty jaki masz przebieg w swoim cruzie grzebałeś już przy instalacji.

PS. ODRADZAM CZYSZCZENIE PAROWNIKA NA WŁASNĄ RĘKĘ

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: huri_khan » 2 gru 2014, o 19:32

Niestety serwis BRC po gwarancji do najtańszych nie należy :(

Wysłane za pomocą taptalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: wszim » 2 gru 2014, o 20:41

andree1510 pisze: Wszim a Ty jaki masz przebieg w swoim cruzie grzebałeś już przy instalacji.
PS. ODRADZAM CZYSZCZENIE PAROWNIKA NA WŁASNĄ RĘKĘ
Nie cruze tylko orlando taki sam jak twój. Nie grzebałem bo jeszcze nie było po co. Auto ma trochę ponad rok i 19tys przebiegu. A czemu to regeneracja na własną rękę ma się nie udać? Czy się uda czy nie uda zależy od regeneranta. ;)
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: andree1510 » 16 gru 2014, o 19:02

Witam wszystkich naprawiłem mojego orlusia poszedłem za radą wszim-a i zakupiłem komplet naprawczy za 70zł wymieniłem i działa. Rano zapala bez najmniejszego problemu. Mam tylko jedno pytanie jak rozebrałem parownik to zauważyłem że od przodu jest śruba regulacyjna i u mnie jest wykrecona na maxa , a pytanie moje brzmi parownik GWNIUS MB 1200 do jakij mocy silnika jest przystosowany a pytam dalatego ze mój orluś duzo pali gazu tzn 10,5l przy jeżdzie do 110km/h a przy 140km/h to juz ok 13,5l wydaje mi się że to trochę za dużo . I jeszcze jedno dzisiaj nie dało mi to spokoju wiec sprawdziłem tą śrubę regulacyjną i była wykręcona 9,5obrotu więc ją wkręciłem do zera i potem wykrę całem sprawdzając przy tym czy nie przełącza na bęzyne przestał przy 5 ciu obrotach śrubą więc wykręciłem jeszcze jeden i sie przejechałem nie przełączył sie przy 170km/h to myślę że bedzie dobrze ale jednocześnie boję sie że będzie zbyt uboga mieszanka. Co myślicie o moich kombinacjach.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: etac » 16 gru 2014, o 19:44

Kiedys ta sruba rzeczywiscie regulowała skład mieszanki i to ona była powodem ze po rpzejechaniu 1000km musialem jechac na ponowna regulacje. Skonczyło sie ze zakupilem program do regulacji, kabel i po polakierowaniu sruby, skończyły sie problemy, bo sruba stała w miejscu.

Była to II generacja, a teraz nie wiem czy ma to jakies znaczenia, ale na pewno bez odpowiednich przyrządów, ustawienie tej sruby na oko nie jest możliwe.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: andree1510 » 16 gru 2014, o 20:17

Taż tak myślę że bez odwiedzin u specjalisty sie nie obędzie ale troche pokombiuje i zobaczę jak spalanie . Kiedyś byłem w czakramie w warszawie i patrzyłem jak fachowiec ustawiał mi instalację to tylko kompa podpiol i nic nie kręcił a wydaje mi sie że to błąd.

emlut
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 7 kwie 2014, o 07:24
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: emlut » 10 lut 2015, o 14:02

Witam!
Również w moim Orlando zaczęły się podobne problemy. Został mi ostatni miesiąc gwarancji, byłem w ASO ale oni nie mogą niczego stwierdzić. Jak zdiagnozować czy jest to parownik? U mnie szukali przyczyny w reduktorze luz zaworze gazu i niczego nie znaleźli a problemy nadal się pojawiają tak 2-3x w tygodniu i tylko z rana.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: etac » 10 lut 2015, o 18:23

ale w tym temacie nikt nie stwierdza ze te problemy to wina parownika, a raczej wtryskiwaczy.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: Sebastian » 10 lut 2015, o 21:05

etac Eee ? Kolega kilka postów wyżej napisał, że po regeneracji parownika jest ok ;)

Kolego emlut, odkręć rano wąż przy kolektorze dolotowym i spróbuj "wyczuć" gaz (może lepiej zapaliczką nie sprawdzaj :rotfl: ) - napisz czy czuć czy nie.

Potem innego dnia spróbuj opcji nr 2.
Do reduktora idzie wężyk tak ok. fi 5-6mm, nie ma na nim żadnych cybantów, spróbuj go zdjąć z króćca reduktora wieczorem gdy odstawiasz auto, rano przed jazdą go załóż i spróbuj odpalić i opisz doswiadczenia.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: andree1510 » 11 lut 2015, o 17:22

Najlepszym sposobem na sprawdzenie cz jest to wina gazu jest zdjecie tego cienkiego wezyka na noc i zobaczyc jak odpali rano jezeli to nie pomoze to na konie jazdy wylacz gaz i ok. 2 kilometrow przejedz na benzynie i sprawdz rano jak zapali to wyeliminuje wtryskiwacze . Jeszcze jedno pytanie jaka jest u Ciebie instalacja i ile na niej przejechales.

emlut
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 7 kwie 2014, o 07:24
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: emlut » 16 lut 2015, o 09:58

Instalacja jest BRC zakładana ww aso, przejechane 50k km. Na wężyku przy kolektorze nie wyczuwam gazu. Ale od tygodnia auto odpala normalnie, więc sposobu nr 2 jeszcze nie trenowałem, spróbuje jak tylko objawy powrócą.

orlando123
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 27 cze 2017, o 20:36
Reputacja: 0
Imię: Daniel
Samochód: oRLANdO
Silnik:
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

CDN...

Post autor: orlando123 » 27 cze 2017, o 20:54

Witajcie. Jak wasze orlanda na gaz? :) Pozwolcie ze sie przedstawie, mam na imie Daniel, jezdze Chevroletem Orlando. pytanie mam, ustawiał ktoś zawory w tym aucie? Sprawa ma się nastepujaco, mam orlando, ktore kupilem jak mialo 25000km. Od razu wstawiony gaz-nie w ASO. Teraz mam ponad 100000 no i sa problemy z odpalaniem no i jazdą. Sprawdzałem wszystko, ciśnienie paliwa(wyjmowalem zbiornik czy nie ma syfu, podlaczalem manometr), zakladalem zawór zwrotny w komorze silnika myslac ze moze paliwo sie cofa, podkladalem cewke nówkę na noc, nic nie dało, pojawiła sie teoria przytkany wydech tudzież katalizator- odkrecilem wydech zaraz za katalizatorem i odkrecilem sonde przed katalizatorem i nic, bez zmian, wymieniłem zestaw naprawczy reduktora-zmieniło sie tylko tyle ze odpala, na pewno puszczał reduktor gaz do komory, dlatego wymieniłem u gazownika plus filtry plus regulacja gazu ale podczas jazdy szarpie nim, rzuca dopoki nie osiagnie jakiejś temperatury, szarpie tak jak by mu brakowało paliwa badz nie moze wywalić spalin. Teraz chce wyjezdzic paliwo do cna, i pojezdzic zobaczyc czy przerywa. Błędy? Błąd mieszanki, za uboga/bogata. Taki mam błąd. Przy rejestracji auta poprosilem o analize spalin-wzorowa. Cholera mnie bierze, lubie te auto bo tak juz bym dawno je pogonił :) Jeszcze mam pomysł zeby podłożyc przeplywke, albo moze wyregulowac zawory, podczzas przyspieszania nie jest to jednostajne przyspieszenie tylko czuc takie szarpniecia/przyduszenia, tak sie zachowuje jak w starych samochodach aparat zaplonowy szwankował na wysokich obrotach. Poza tym problemem przez te 3 lata totalny spokoj, nawet wahacze nie zmieniane :)

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: Regulus » 28 cze 2017, o 00:09

Witaj!
Szkoda że dopiero teraz trafiłeś na forum, może uniknąłbyś trochę błądzenia po omacku... Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić, to sprawdzenie, czy objawy są identyczne przy jeździe na benzynie i na lpg. Objawy wskazują na złą regulację lpg, być może będziesz musiał rozejrzeć się za innym gazownikiem - ale zacząć trzeba od porównania (zwłaszcza zanim zaczniesz rozbierać głowicę, bo regulacja zaworów w silniku 1.8 to kłopotliwa sprawa). Czyli wyłącz gaz i sprawdź, czy też szarpie dopóki się nie rozgrzeje?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: wszim » 28 cze 2017, o 07:30

Dokładnie tak jak pisze Regulus. Podstawą dalszych działań jest weryfikacja czy powodem problemów nie jest LPG. Jaka to jest instalacja? Czy silnik jest w wersji KL7 z twardą głowicą przystosowaną do gazu? Jeżeli nie wiesz poproś kolegę etac, on ci to z VINu odczyta.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

marcin2308
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 31 lip 2017, o 18:55
Reputacja: 0
Imię: marcin
Samochód: orlado
Silnik:
Lokalizacja: Piotrków trybunalski
Kontakt:

Re: Problemy z uruchomieniem zimnego silnika 1,8

Post autor: marcin2308 » 1 sie 2017, o 22:32

Witam, u mnie podobnie jak u was problem pojawił się nagle, ale dzięki Waszym spostrzeżeniom i uwagom udało się uniknąć niepotrzebnych wydatków. Mechanicy rozkładali ręce bo żadne błędy nie zostały zapisane a jak już komp nie zgłasza problemów to wszystko jest ok. Raz jeszcze dziękuję za pomoc to nagromadzeniem gazu i benzyny przy porannym uruchomieniu na rzecz ssaniu było problemem i przez to świece ulegały tzw zalaniu, jeszcze tylko wizyta u gazownika i diagnoza czy uszkodzony reduktor czy któryś z wtrysków. Pozdrawiam Marcin

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość