Kilka informacji o DPF
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Kilka informacji o DPF
Ciekawe info.
On jednak się regeneruje, bez zapchania
On jednak się regeneruje, bez zapchania
- Załączniki
-
- dpf.pdf
- (190.78 KiB) Pobrany 244 razy
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Profesjonalista
- Posty: 587
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Kilka informacji o DPF
Dzięki za plik. Niestety mam wrażenie, że to tłumaczenie z google translatora
Tak jak pisałem już wcześniej filtr regeneruje sie po danym dystansie lub kiedy przekroczy % zapełnienia. W przypadku Captivy I limit dystansu to także 1250, nie zgadzają mi się natomiast te % (z tym, że tam jest napisane "szybkość nasycenia sadzą"), u mnie ten próg, to zawsze było ok 90% (wg. dpf info z ECU). Ale plik tyczy się aut po 2011, więc może też inaczej.
Potwierdza i rozszerza, to co jest napisane w instrukcjach. Teraz już dokładnie wiadomo - wskaźnik dpf świeci jeśli przerwano automatyczną regenerację 10 razy, a miga jak miało to miejsce 15 razy lub wskaźnik nasycenia osiąga odpowiednio 118 i 125%. Jak to jest możliwe, że coś może być pełne w 125%? 1/4 sadzy wystaje już poza filtr?
Chyba, że wspomniana "szybkość nasycenia sadzą", to jakiś inny wskaźnik niż zwyczajne wypełnienie?
Dokument nie przewiduje natomiast sytuacji kiedy filtr z jakiegoś powodu nie jest w stanie się do końca zregenerować, bo jak mniemam jest zapaćkany nieusuwalnymi śmieciami ze spalonego oleju itp. (to o czym mówili na filmie, który wcześniej linkowałeś).
Czyli wychodzi, że jest to dobry "papierek lakmusowy" na który warto zwracać szczególną uwagę przy zakupie używanego auta, bo jeżeli filtr jest zasyfiony i wypala się bardzo często, to przyczyną nie jest filtr sam w sobie, ale wszelkie nieprawidłowości po drodze, które on wyłapuje - od banalnych typu stosowanie odpowiedniego oleju, jego wymiana na czas, paliwo, styl jazdy aż pewnie po poważniejsze rzeczy typu wtryski, turbina, pierścienie itd. itp. Najprościej więc byłoby wyciągnąć info ile minęło od poprzedniego wypalania i % wypełnienie, bo jeżeli będzie np. 100 km od ostatniego i zapełnienie 70%, to już coś mówi. Dochodzi jeszcze kwestia czy nieudane wypalenia też są pokazywane na diagnostyce?
Nie daje mi spokoju natomiast kwestia mieszania się paliwa z olejem - ile trzeba dolać, żeby od połowy miarki wzrosło do max?
Jeszcze jedna kwestia - czy każde ASO posiada GDS2? Jest na allegro, koszt skromne 12 000

Tak jak pisałem już wcześniej filtr regeneruje sie po danym dystansie lub kiedy przekroczy % zapełnienia. W przypadku Captivy I limit dystansu to także 1250, nie zgadzają mi się natomiast te % (z tym, że tam jest napisane "szybkość nasycenia sadzą"), u mnie ten próg, to zawsze było ok 90% (wg. dpf info z ECU). Ale plik tyczy się aut po 2011, więc może też inaczej.
Potwierdza i rozszerza, to co jest napisane w instrukcjach. Teraz już dokładnie wiadomo - wskaźnik dpf świeci jeśli przerwano automatyczną regenerację 10 razy, a miga jak miało to miejsce 15 razy lub wskaźnik nasycenia osiąga odpowiednio 118 i 125%. Jak to jest możliwe, że coś może być pełne w 125%? 1/4 sadzy wystaje już poza filtr?

Dokument nie przewiduje natomiast sytuacji kiedy filtr z jakiegoś powodu nie jest w stanie się do końca zregenerować, bo jak mniemam jest zapaćkany nieusuwalnymi śmieciami ze spalonego oleju itp. (to o czym mówili na filmie, który wcześniej linkowałeś).
Czyli wychodzi, że jest to dobry "papierek lakmusowy" na który warto zwracać szczególną uwagę przy zakupie używanego auta, bo jeżeli filtr jest zasyfiony i wypala się bardzo często, to przyczyną nie jest filtr sam w sobie, ale wszelkie nieprawidłowości po drodze, które on wyłapuje - od banalnych typu stosowanie odpowiedniego oleju, jego wymiana na czas, paliwo, styl jazdy aż pewnie po poważniejsze rzeczy typu wtryski, turbina, pierścienie itd. itp. Najprościej więc byłoby wyciągnąć info ile minęło od poprzedniego wypalania i % wypełnienie, bo jeżeli będzie np. 100 km od ostatniego i zapełnienie 70%, to już coś mówi. Dochodzi jeszcze kwestia czy nieudane wypalenia też są pokazywane na diagnostyce?
Nie daje mi spokoju natomiast kwestia mieszania się paliwa z olejem - ile trzeba dolać, żeby od połowy miarki wzrosło do max?
Jeszcze jedna kwestia - czy każde ASO posiada GDS2? Jest na allegro, koszt skromne 12 000

- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Kilka informacji o DPF
KAzde ASO ma GDS, GDS2 dopiero wchodzi do obiegu.
Wiele tak kosztownego sprzętu ASO jest zobligowane posiadać, problem jest ze z wielu z nich nie umie skorzystać, a koszty są.
Wiele tak kosztownego sprzętu ASO jest zobligowane posiadać, problem jest ze z wielu z nich nie umie skorzystać, a koszty są.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- mario78
- Profesjonalista
- Posty: 592
- Rejestracja: 15 sie 2013, o 06:40
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: CRUZE Black Roof
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Kilka informacji o DPF
Filtr sam w sobie też się ,,zużywa'' tzn. poza zapełnianiem sadzą która się wypala zapełnia się w miarę przebytych km też popiołem który jest nieusuwalny i zajmuje miejsce w filtrze przez co dużo częściej się wypala. Tak więc częste wypalanie może też świadczyć po prostu o dużym przebiegu i zużyciu samego dpf a nie koniecznie o problemach z jednostką napędową.
-
- Profesjonalista
- Posty: 587
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Kilka informacji o DPF
Wiadomo, absolutnie masz rację, filtr nie jest wieczny, ale są ludzie, którzy wycinają przy mniej niż 100 tys. przebiegu, ba, są i tacy, którzy robią to i przy 50, też czytałem o takich przypadkach. Niektórzy wywalają jak tylko zaświeci się kontrolka, nie zastanawiając się w ogóle jaka jest przyczyna tego stanu "dpf padł, wywalam, bo to spisek durnych ekologów, żeby zrobić na złość kierowcom". I teraz czytasz jak jeden pisze "mi nic nie kopci po wycięciu, wszystko super", a inny "u mnie po wycięciu auto kopci po mocnym dodaniu gazu". Tylko problem w tym, że właśnie prawdopodobnie to auto wcześniej też kopciło i wszystko szło w filtr, aż się zapchał. Przyczyną tego stanu nie jest filtr sam w sobie, a niedomaganie tego, co przed nim. I o to mi chodzi.
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 16:10
- Reputacja: 2
- Imię: Ping
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kilka informacji o DPF
W sklepie google znajduje się apka na androida do sprawdzenia zapełnienia DPF https://play.google.com/store/apps/deta ... onitorfree
-
- Profesjonalista
- Posty: 587
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Kilka informacji o DPF
Właśnie sprawdziłem na 2 ELMach i u mnie nie działa. Na v-linku najpierw niby połączył się z interfejsem, ale stał na "łączenie z ECU" a w przypadku drugiego mojego OBD (takiego standardowego niebieskiego) w ogóle się nie łączy. Co ciekawe wróciłem do v-link i też już się nie chciał połączyć... Nie bawiłem się dalej, odpaliłem stary, sprawdzony dpf info i wynik pokazał po kilku sekundach. Może jakiś inny użytkownik Captivy sprawdzi?
W mojej chińskiej navi ten elm z tym v-link nie chce się połączyć, w opcji bluetooth jest jako dostępne urządzenia, wyświetla się nazwa, ale po kliknięciu nic się nie dzieje...
W mojej chińskiej navi ten elm z tym v-link nie chce się połączyć, w opcji bluetooth jest jako dostępne urządzenia, wyświetla się nazwa, ale po kliknięciu nic się nie dzieje...
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 16:10
- Reputacja: 2
- Imię: Ping
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kilka informacji o DPF
Aplikacja została przetestowany na Orlando dlatego jest w tym dziale.
Możliwe ze będzie działać również w Cruze.
Możliwe ze będzie działać również w Cruze.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1096
- Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti 2.0TCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Wawa Tarcho
- Kontakt:
Re: Kilka informacji o DPF
U mnie to samo w Lacetti, działa tylko DPFInfo, ten niby się łączy, ale robi to w nieskończoność i bez efektu końcowegoJohn Wayne pisze:Właśnie sprawdziłem na 2 ELMach i u mnie nie działa. Na v-linku najpierw niby połączył się z interfejsem, ale stał na "łączenie z ECU" [...]odpaliłem stary, sprawdzony dpf info i wynik pokazał po kilku sekundach[...]
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339
VIN KL1NF35UJ7K644339
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 16:10
- Reputacja: 2
- Imię: Ping
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kilka informacji o DPF
Aplikacja działa z modelami wyprodukowanymi po 2010r.
Jeżeli działa DPFInfo to ta aplikacja nie będzie działać i odwrotnie.
Jeżeli działa DPFInfo to ta aplikacja nie będzie działać i odwrotnie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości