P1133 w LUJ 1.4T
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
P1133 w LUJ 1.4T
Olek znowu wyrzucił P1133, ale mam pewne przypuszczenia co może to powodować
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi
zawór evap
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi
Zawór EVAP niby trzyma tak jak sprawdzałem.
Bardziej podejrzewam drugą sondę bo wywaliło ją poza skale i ani myśli zmienić swojej wartości.
Chociaż po krótkiej przejażdżce ruszyła i wskazania wyglądają w miarę dobrze ale znowu pierwsza sonda coś wolno wraca do pracy po zatrzymaniu się samochodu. Dodano po 1 godzinie 42 minutach 8 sekundach:
Re: P1133 w LUJ 1.4T
Sprawdziłem jeszcze raz dla pewności ten zawór EVAP, i to chyba rzeczywiście to będzie on.
Tak jak wcześniej nie przepuszczał to teraz po podaniu sprężonego powietrza najpierw trochę przepuścił i dopiero się zamknął.
Kupię nowy i zobaczę czy błąd powróci.
Bardziej podejrzewam drugą sondę bo wywaliło ją poza skale i ani myśli zmienić swojej wartości.
Chociaż po krótkiej przejażdżce ruszyła i wskazania wyglądają w miarę dobrze ale znowu pierwsza sonda coś wolno wraca do pracy po zatrzymaniu się samochodu. Dodano po 1 godzinie 42 minutach 8 sekundach:
Re: P1133 w LUJ 1.4T
Sprawdziłem jeszcze raz dla pewności ten zawór EVAP, i to chyba rzeczywiście to będzie on.
Tak jak wcześniej nie przepuszczał to teraz po podaniu sprężonego powietrza najpierw trochę przepuścił i dopiero się zamknął.
Kupię nowy i zobaczę czy błąd powróci.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: P1133 w LUJ 1.4T
Wymieniłem zawór EVAP, zestaw z Aliexpress, i dalej P1133 się pojawia.
Co mie zastanawia to praca pierwszej sondy jakby mieszanka była bardzo bogata oraz korekty długoterminowe w okolicach -6.
Przy schodzeniu z obrotów wykres normalnie leci do zera. Praca drugiej sondy zależy od temperatury katalizatora, dopiero powyżej 600°C zaczy prawidłowo pokazywać ale temperatura samego kąta dość szybko potrafi spaść nawet podczas pracy silnika.
Zauważyłem też że na wolnych obrotach silnik potrafi się przydławić, pod obciążeniem też czasami czuć szarpnięcie.
Przeszły mi przez myśl wtryski albo ciśnienie paliwa, muszę to sprawdzić, ale wtedy spalanie powinno dość mocno skoczy a średnie dalej utrzymuje się na 8 L/100km.
Co mie zastanawia to praca pierwszej sondy jakby mieszanka była bardzo bogata oraz korekty długoterminowe w okolicach -6.
Przy schodzeniu z obrotów wykres normalnie leci do zera. Praca drugiej sondy zależy od temperatury katalizatora, dopiero powyżej 600°C zaczy prawidłowo pokazywać ale temperatura samego kąta dość szybko potrafi spaść nawet podczas pracy silnika.
Zauważyłem też że na wolnych obrotach silnik potrafi się przydławić, pod obciążeniem też czasami czuć szarpnięcie.
Przeszły mi przez myśl wtryski albo ciśnienie paliwa, muszę to sprawdzić, ale wtedy spalanie powinno dość mocno skoczy a średnie dalej utrzymuje się na 8 L/100km.
-
- Stały bywalec
- Posty: 225
- Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
- Reputacja: 30
- Imię: Bartosz
- Samochód: Evanda
- Silnik: 2.0 L88
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: P1133 w LUJ 1.4T
wygląda jak bogata mieszanka przydała by się szeroka sonda i zobaczyc afr ale pomażyc można...
cisnienie paliwa lub wtryski ... a nie pamietam czy obie sady sa takie same w luju ?? może zamienic je miejscami
cisnienie paliwa lub wtryski ... a nie pamietam czy obie sady sa takie same w luju ?? może zamienic je miejscami
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: P1133 w LUJ 1.4T
Zakupiłem nowe sondy na Aliexpress ale nawet nie zdążyłem ich zamontować a błąd zniknął.
Podejrzewam że niższa temperatura powietrza koryguje mieszankę. Zobaczymy czy przez zimę błąd się pojawi i czy na wiosnę powróci i wtedy ewentualnie wymienię sondy.
Podejrzewam że niższa temperatura powietrza koryguje mieszankę. Zobaczymy czy przez zimę błąd się pojawi i czy na wiosnę powróci i wtedy ewentualnie wymienię sondy.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: P1133 w LUJ 1.4T
Żona zatankował na innej stacji paliw i P1133 powrócił.
Trzeba będzie chyba jednak zamontować te sondy z Aliexpress.
Trzeba będzie chyba jednak zamontować te sondy z Aliexpress.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości