Rura turbo-wymiana
-
- Wymiatacz
- Posty: 1549
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 81
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Rura turbo-wymiana
W kwestii kolanek na wejściu do Intercoolera to montowali różne np. u mnie jest to z plastikowym białym zatrzaskiem a w tym temacie viewtopic.php?f=28&t=6700&hilit=kolanko&start=25 na wejściu jest zatrzask jak na wyjściu.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 7 wrz 2022, o 13:48
- Reputacja: 0
- Imię: piotr
- Samochód: ORLANDO
- Silnik: 163KM, DIESEL
- Lokalizacja: POLSKA
- Kontakt:
Błagam o pomoc
Witam, szukam jednej część, mam trochę dość bo samochód stoi już prawie rok u mechanika (padła skrzynia i brak części), na szczęście dobrałem cos w UK i po drobnych przeróbkach udało się skrzynie złożyć, ale potrzebuję uszczelki/łącznika rury do intercoolera. nie wiem gdzie mogę kupić ewentualnie może ktoś podpowie nr tej części. Nie chodzi mi o odpowiedz weź to na silikon itp. Szukam konkretnej części i proszę o pomoc.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6275
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 398
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Błagam o pomoc
Sam ten pierścień nie występuje jako osobna część.
Według katalogu numer całości to 95275281, jednak w wielu ofertach pod tym numerem jest sama gumowa rura, bez tych plastikowych.
Komplet z tego co widzę jest dość ciężko dostępny a i jego cena nie jest niska, dla tego też większość osób przerabia to na standardowe łączenie wężami silikonowymi.
Tu teoretycznie jest w sprzedaży ale trzeba by się dopytać:
https://www.bm-carparts.pl/produkt/2118 ... y-95275281
https://motokorzysci.pl/product-pol-630 ... 75281.html
Można by też zapytać się w POTAK czy byli by w stanie sprowadzić:
https://www.potak.eu/orlando-przewod-in ... --95275281
Według katalogu numer całości to 95275281, jednak w wielu ofertach pod tym numerem jest sama gumowa rura, bez tych plastikowych.
Komplet z tego co widzę jest dość ciężko dostępny a i jego cena nie jest niska, dla tego też większość osób przerabia to na standardowe łączenie wężami silikonowymi.
Tu teoretycznie jest w sprzedaży ale trzeba by się dopytać:
https://www.bm-carparts.pl/produkt/2118 ... y-95275281
https://motokorzysci.pl/product-pol-630 ... 75281.html
Można by też zapytać się w POTAK czy byli by w stanie sprowadzić:
https://www.potak.eu/orlando-przewod-in ... --95275281
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Mitko
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI
- Silnik: 2.0, 163 KM, diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Rura turbo-wymiana
Panowie, czy ktoś demontował sam całą turbo rurę wraz z kolanem na wlocie do intercoolera (po stronie pasażera) i mógłby opisać to, bo wg. manualu to trzeba zdjąć zderzak, jakieś chłodnice opuszczać, itd., kupa roboty. Może aż tyle nie trzeba? Chodzi o Cruze 2,0 D 163 kM lift.
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Mitko
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI
- Silnik: 2.0, 163 KM, diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Rura turbo-wymiana
Nie wiem czy nie naruszam regulaminu ale wydaje mi się celowe uzupełnienie poprzedniego posta. Niestety demontaż całej kompletnej rury turbo na dolocie do intecoolera okazał się niemożliwy bez przeprowadzenia tej czynności inaczej niż podaje manual. A nawet w tym przypadku nie było to tak hop. Mi udało się kupić cały komplet z kolanem identycznym jak na wylocie z intercoolera za psie pieniądze na Allegro (120 zł). To złącze nazywa się Henn HC50, a kupiłem dlatego, że po wymianie intercoolera oryginalne kolano z białymi przyciskami nie trzymało dobrze, potrafiło się wypinać górą. Generowało to najróżniejsze błędy oraz zapalanie się kontrolki auta z kluczykiem. Wiedziałem, że to przez to kolano więc nic nie kombinowałem tylko szukałem kolana ze złączem HC50. Do tego nowa uszczelka ze sklepu turborur ( nie oring o przekroju okrągłym, pasuje też do któregoś tam Mercedsa) Auto hula aż miło, żadnych błędów. Gdybym nie wiedział co było ich przyczyną to chyba pół maneli spod maski musiałbym wymieniać a i tak nic by to nie dało, nie mówiąc o kosztach. To tak dla zainteresowanych, nieszczelność w dolocie jest przyczyną wielu błędów sugerujących też inne awarie i ograniczania mocy diesla. Przede wszystkim tam szukać w pierwszej kolejności.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość