Rura turbo-wymiana

Stuka, puka, kapie, cieknie...
kochar
Wymiatacz
Posty: 1161
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 34
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: kochar » 1 lut 2021, o 16:28

Zapewne o te co są w kolankach z zatrzaskami. :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

AndrzejGnyp
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 29 sty 2021, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: ANDRZEJ
Samochód: Chevrolet Cruze LTZ
Silnik: 2.0
Lokalizacja: IZABELIN
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: AndrzejGnyp » 1 lut 2021, o 16:33

Kolega miniek15 pisze tak:
"Wygląda na to, że oring 55,56 x 3,53 pasuje idealnie i załatwia sprawę.
Taki zostanie zamontowany i zobaczymy czy wyciek ustąpi.
Dziękuje za wszystkie uwagi."

Też mam taką sytuację, że chcą mi całą rurę za ponad 1000zł wymienić i zastanawiam się, czy da radę to opędzić tylko tym oringiem.
Dzięki.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 21068
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 100
Imię: Krzysztof
Samochód: Astra J
Silnik: 1.6T 170KM
LPG: NIE
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: etac » 1 lut 2021, o 16:57

a jaką masz pewność że tylko tam jest przedmuch?
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

kochar
Wymiatacz
Posty: 1161
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 34
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: kochar » 1 lut 2021, o 17:55

Tam zapewne nie ma przedmuchu tylko są zapocenia olejowe i chcą kolegę skasować na parę zł. :D
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

AndrzejGnyp
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 29 sty 2021, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: ANDRZEJ
Samochód: Chevrolet Cruze LTZ
Silnik: 2.0
Lokalizacja: IZABELIN
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: AndrzejGnyp » 1 lut 2021, o 19:21

Tak właśnie, są zapocenia i serwis chce wymienić całą rurę bo nie ma uszczelki samej. Stąd pytanie do szanownych kolegów, czy można to ogarnąć inaczej.
Dziękuję jak nie wiem co.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1161
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 34
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: kochar » 1 lut 2021, o 19:48

AndrzejGnyp pisze:
1 lut 2021, o 19:21
czy można to ogarnąć inaczej.
Można. Ja to od czasu do czasy psikam jakimś specyfikiem zmywam wodą i olewam, im auto starsze tym zapoceń więcej :)
Dopóki olej nie leje się na asfalt a silnik ma moc to zapocenia w tym miejscu to normalka.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

AndrzejGnyp
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 29 sty 2021, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: ANDRZEJ
Samochód: Chevrolet Cruze LTZ
Silnik: 2.0
Lokalizacja: IZABELIN
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: AndrzejGnyp » 1 lut 2021, o 20:21

To niestety nie jest takie pocenie, co szmatką można przetrzeć, stąd pytanie.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1161
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 34
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: kochar » 1 lut 2021, o 20:45

No to wymień rurę i napisz za parę tysięcy czy pomogło.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

miniek15
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 16 gru 2016, o 08:00
Reputacja: 1
Imię: Michal
Samochód: Cruze LT+ Premium
Silnik:
Lokalizacja: Proszowice
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: miniek15 » 16 lut 2021, o 17:46

U mnie wymiana oringa za całe 1,20 zł załatwiła temat.
Zrobione już z 10 tyś i żadnych wycieków, przecieków czy pocenia.
Nie zawsze trzeba wymieniać całą część za 1 000 zł.
Pozdrawiam

kochar
Wymiatacz
Posty: 1161
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 34
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: kochar » 16 lut 2021, o 17:59

Kolego daj jakieś namiary na ten oring.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

miniek15
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 16 gru 2016, o 08:00
Reputacja: 1
Imię: Michal
Samochód: Cruze LT+ Premium
Silnik:
Lokalizacja: Proszowice
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: miniek15 » 16 lut 2021, o 18:40

Ja akurat w Wikom-Seal Kraków ul. Woronicza 17.
Mam nadzieję, że nie będzie to potraktowane jako reklama.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1161
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 34
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: kochar » 16 lut 2021, o 19:45

A tak bardziej konkretnie, jakis wymiar itp.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

miniek15
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 16 gru 2016, o 08:00
Reputacja: 1
Imię: Michal
Samochód: Cruze LT+ Premium
Silnik:
Lokalizacja: Proszowice
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: miniek15 » 16 lut 2021, o 19:53

Jest napisane: oring 55,56 x 3,53 :ocochodzi:

kochar
Wymiatacz
Posty: 1161
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 34
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: kochar » 16 lut 2021, o 20:46

Ok. dzienks :witam: chodziło mi o coś w tym rodzaju https://allegro.pl/oferta/oringi-siliko ... 9683675050
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
Mitko
Aktywny
Posty: 53
Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
Reputacja: 1
Imię: Mitko
Samochód: Cruze 2,0 VCDI
Silnik: 2.0, 163 KM, diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: Mitko » 2 maja 2021, o 11:51

słuchajcie, wjechałem w d... z hakiem i właśnie muszę wymienić chłodnicę powietrza ale nie wiem jak zluzować te sztywne plastikowe kolana wlotu i wylotu powietrza. Szkoda byłoby coś popsuć bo i tak już szkody wielkie. Na dolotowym są dwa białe jakby przyciski ze strzałkami w kierunku intercoolera, natomiast na wylotowym tuleja aluminiowa ze drutem/sprężyną na około i od góry plastikowa czarna nakładka.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1161
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 34
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: kochar » 2 maja 2021, o 12:13

Jak dobrze pamiętam to na wejściu sciszkasz te dwa jakby przyciski a na wylocie to foto może pomoże :witam:
RURA TURBO.jpg
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
Mitko
Aktywny
Posty: 53
Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
Reputacja: 1
Imię: Mitko
Samochód: Cruze 2,0 VCDI
Silnik: 2.0, 163 KM, diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: Mitko » 2 maja 2021, o 22:48

Dzięki, dałem radę. Przyciski były pełne błota i dopiero po przepłukaniu WD-40 zaczęły działać i poszło. Wylot łatwiej poszedł po odciągnięciu po bokach tego drutu - włożyłem dwa śrubokręty i zeszło kolano :)

nieniepodam
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 10 wrz 2021, o 13:32
Reputacja: 0
Imię: Janek
Samochód: Oralndo
Silnik: 2.0D 130KM
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: nieniepodam » 10 wrz 2021, o 13:46

Pytanie do Panów którzy przerabiali temat wymiany oringa w rurze pomiędzy turbosprężarką, a chłodnicą.
Mi chodzi o tę:

Mnie też proponują wymianę całej rury za 1000 zł, bo spada opaska łącząca rurę z chłodnicą i ponoć będzie spadać jeśli nie wymieni się całej rury na nową, a spada bo była wymieniana kiedyś chodnica :ocochodzi:
Wydaje mi, że ze spadanie może być związane z poceniem się samochodu lub jakimiś drobnymi wyciekami w tym miejscu powodującymi ześlizgiwanie się opaski.

Chciałbym wypróbować czy wymiana oringa nie rozwiąże problemu. Czy do tej rury oring będzie ten sama 55,56x3,53 ?

Chevrolet Orlando 2.0 Diesel 130KM

Awatar użytkownika
Mitko
Aktywny
Posty: 53
Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
Reputacja: 1
Imię: Mitko
Samochód: Cruze 2,0 VCDI
Silnik: 2.0, 163 KM, diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: Mitko » 10 wrz 2021, o 15:25

Mi też wyskakiwała rura z przyłącza na dolocie do intercoolera. Podwiesiłem ją dodatkowo na zrobionym wieszaku z opaski plastikowej i uszczelki gumowej z filtra oleju, zawieszonej do górnej belki. Jest otwór przy pręcie podporu maski do zaczepienia wieszaka. Rura turbo nie wypina się już z intercoolera.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1161
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 34
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: kochar » 10 wrz 2021, o 15:26

Oring jest od uszczelnienia połączenia a za spadanie odpowiada zatrzask kolanka turbo rury, jak Ci żal tysiaka to tu poczytaj viewtopic.php?f=28&t=10116&p=162391&hil ... sk#p162391 :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
Mitko
Aktywny
Posty: 53
Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
Reputacja: 1
Imię: Mitko
Samochód: Cruze 2,0 VCDI
Silnik: 2.0, 163 KM, diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: Mitko » 14 wrz 2021, o 21:01

Miniek napisał, że oring załatwił mu sprawę ale z tego co pamiętam, to na dolocie intercoolera nie ma żadnego oringu, więc gdzie go wcisnął ? W ten biały plastikowy wkład co zatrzaskuje złącze , czy nasunął go na króciec intercoolera i dopchał kolano żeby się zatrzasnęło ?

pawelwaw84
Profesjonalista
Posty: 830
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 7
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: pawelwaw84 » 15 wrz 2021, o 10:33

Jeszcze u siebie nie zaglądałem jak to w 2.0D wygląda, ale w 1.4t zmieniałem na większy oring w rurze bo tam mimo dobrego zapięcia zawleczką ta rura była bardzo luźna. Także oring jest wewnątrz rury (powinien być dookoła rowek) a nie na wypuście intercoolera. Pamiętam że trzeba było się mocno nasiłować żeby dobrze te zawleczkę założyć inaczej rura potrafiła zeskoczyć. W 2.0D zapewne jest podobnie.

miniek15
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 16 gru 2016, o 08:00
Reputacja: 1
Imię: Michal
Samochód: Cruze LT+ Premium
Silnik:
Lokalizacja: Proszowice
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: miniek15 » 13 paź 2021, o 09:18

Oczywiście, że oring jest. Potwierdzam, że zdejmuje i zakłada się to bardzo ciężko ale da się. Potwierdzam również, że po jego wymianie żadne pocenie czy podciekanie już nie występuje.

Awatar użytkownika
Mitko
Aktywny
Posty: 53
Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
Reputacja: 1
Imię: Mitko
Samochód: Cruze 2,0 VCDI
Silnik: 2.0, 163 KM, diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: Mitko » 13 paź 2021, o 18:54

Mam profilaktycznie kupione oringi 10 szt. bo na Allegro gość nie sprzedawał pojedynczo. Zastanawiam się jednak czy skoro bez nowego oringu rura się wypina sama, to czy jak włożę nowy zatrzaśnie się tak, że nie będzie wypadać ? Póki co, jeżdżę z dodatkowym podwieszeniem rury na dolocie do intercoolera. Auto jeździ dobrze po mieście, a na autostradzie przy 150 km/h po pół godzinie zapala się check engine no i szybciej nie pojedzie. I teraz UWAGA - korzystam z icar Pro i programu Carscanner. Nawet jak auto jeździ bardzo dobrze program pokazuje różne błędy: nieprzyuczona turbina, pedał przyspieszenia, coś tam z obrotami, misfire cylinder 1 (w dieslu ?) itp. Wobec powyższego olałem to, bo wyeliminowanie tych niby niesprawności pochłonęłoby niezłą kasę ale poprawiłem podwieszenie rury turbo. I o dziwo teraz żadnych błędów skaner nie pokazuje, auto jeździ super.
Nawet na autostradzie nie zapala się kontrolka. Z mojego przypadku wynika, że nieszczelność na dolocie (nawet niewielka) generuje różne błędy DTC. Więc zamiast podmieniać czujniki, robić inne cuda, lepiej najpierw super dokładnie sprawdzić dolot.
Zastanawia mnie też, czy zamiast oryginalnego kolana nie pasowałoby kolano od Astry J 1,7; 2,0 d o numerze 13327298 skoro oring pasuje i do Astry i do Cruza. Jest tam o niebo lepsze zapięcie, coś podobnego jak w kolanie wylotu z intercoolera Cruze. Jak się uda gdzieś tanio kupić używkę, to wtedy przystąpię do wymiany oringa lub zamiany kolana + nowy oring.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości