Rura turbo-wymiana

Stuka, puka, kapie, cieknie...
kochar
Wymiatacz
Posty: 1135
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 32
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: kochar » 1 lut 2021, o 16:28

Zapewne o te co są w kolankach z zatrzaskami. :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

AndrzejGnyp
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 29 sty 2021, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: ANDRZEJ
Samochód: Chevrolet Cruze LTZ
Silnik: 2.0
Lokalizacja: IZABELIN
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: AndrzejGnyp » 1 lut 2021, o 16:33

Kolega miniek15 pisze tak:
"Wygląda na to, że oring 55,56 x 3,53 pasuje idealnie i załatwia sprawę.
Taki zostanie zamontowany i zobaczymy czy wyciek ustąpi.
Dziękuje za wszystkie uwagi."

Też mam taką sytuację, że chcą mi całą rurę za ponad 1000zł wymienić i zastanawiam się, czy da radę to opędzić tylko tym oringiem.
Dzięki.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 20948
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 90
Imię: Krzysztof
Samochód: Astra J
Silnik: 1.6T 170KM
LPG: NIE
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: etac » 1 lut 2021, o 16:57

a jaką masz pewność że tylko tam jest przedmuch?
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

kochar
Wymiatacz
Posty: 1135
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 32
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: kochar » 1 lut 2021, o 17:55

Tam zapewne nie ma przedmuchu tylko są zapocenia olejowe i chcą kolegę skasować na parę zł. :D
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

AndrzejGnyp
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 29 sty 2021, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: ANDRZEJ
Samochód: Chevrolet Cruze LTZ
Silnik: 2.0
Lokalizacja: IZABELIN
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: AndrzejGnyp » 1 lut 2021, o 19:21

Tak właśnie, są zapocenia i serwis chce wymienić całą rurę bo nie ma uszczelki samej. Stąd pytanie do szanownych kolegów, czy można to ogarnąć inaczej.
Dziękuję jak nie wiem co.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1135
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 32
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: kochar » 1 lut 2021, o 19:48

AndrzejGnyp pisze:
1 lut 2021, o 19:21
czy można to ogarnąć inaczej.
Można. Ja to od czasu do czasy psikam jakimś specyfikiem zmywam wodą i olewam, im auto starsze tym zapoceń więcej :)
Dopóki olej nie leje się na asfalt a silnik ma moc to zapocenia w tym miejscu to normalka.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

AndrzejGnyp
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 29 sty 2021, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: ANDRZEJ
Samochód: Chevrolet Cruze LTZ
Silnik: 2.0
Lokalizacja: IZABELIN
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: AndrzejGnyp » 1 lut 2021, o 20:21

To niestety nie jest takie pocenie, co szmatką można przetrzeć, stąd pytanie.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1135
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 32
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: kochar » 1 lut 2021, o 20:45

No to wymień rurę i napisz za parę tysięcy czy pomogło.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

miniek15
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 16 gru 2016, o 08:00
Reputacja: 1
Imię: Michal
Samochód: Cruze LT+ Premium
Silnik:
Lokalizacja: Proszowice
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: miniek15 » 16 lut 2021, o 17:46

U mnie wymiana oringa za całe 1,20 zł załatwiła temat.
Zrobione już z 10 tyś i żadnych wycieków, przecieków czy pocenia.
Nie zawsze trzeba wymieniać całą część za 1 000 zł.
Pozdrawiam

kochar
Wymiatacz
Posty: 1135
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 32
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: kochar » 16 lut 2021, o 17:59

Kolego daj jakieś namiary na ten oring.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

miniek15
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 16 gru 2016, o 08:00
Reputacja: 1
Imię: Michal
Samochód: Cruze LT+ Premium
Silnik:
Lokalizacja: Proszowice
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: miniek15 » 16 lut 2021, o 18:40

Ja akurat w Wikom-Seal Kraków ul. Woronicza 17.
Mam nadzieję, że nie będzie to potraktowane jako reklama.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1135
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 32
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: kochar » 16 lut 2021, o 19:45

A tak bardziej konkretnie, jakis wymiar itp.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

miniek15
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 16 gru 2016, o 08:00
Reputacja: 1
Imię: Michal
Samochód: Cruze LT+ Premium
Silnik:
Lokalizacja: Proszowice
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: miniek15 » 16 lut 2021, o 19:53

Jest napisane: oring 55,56 x 3,53 :ocochodzi:

kochar
Wymiatacz
Posty: 1135
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 32
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: kochar » 16 lut 2021, o 20:46

Ok. dzienks :witam: chodziło mi o coś w tym rodzaju https://allegro.pl/oferta/oringi-siliko ... 9683675050
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
Mitko
Aktywny
Posty: 51
Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
Reputacja: 1
Imię: Mitko
Samochód: Cruze 2,0 VCDI
Silnik: 2.0, 163 KM, diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: Mitko » 2 maja 2021, o 11:51

słuchajcie, wjechałem w d... z hakiem i właśnie muszę wymienić chłodnicę powietrza ale nie wiem jak zluzować te sztywne plastikowe kolana wlotu i wylotu powietrza. Szkoda byłoby coś popsuć bo i tak już szkody wielkie. Na dolotowym są dwa białe jakby przyciski ze strzałkami w kierunku intercoolera, natomiast na wylotowym tuleja aluminiowa ze drutem/sprężyną na około i od góry plastikowa czarna nakładka.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1135
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 32
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: kochar » 2 maja 2021, o 12:13

Jak dobrze pamiętam to na wejściu sciszkasz te dwa jakby przyciski a na wylocie to foto może pomoże :witam:
RURA TURBO.jpg
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
Mitko
Aktywny
Posty: 51
Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
Reputacja: 1
Imię: Mitko
Samochód: Cruze 2,0 VCDI
Silnik: 2.0, 163 KM, diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: Mitko » 2 maja 2021, o 22:48

Dzięki, dałem radę. Przyciski były pełne błota i dopiero po przepłukaniu WD-40 zaczęły działać i poszło. Wylot łatwiej poszedł po odciągnięciu po bokach tego drutu - włożyłem dwa śrubokręty i zeszło kolano :)

nieniepodam
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 10 wrz 2021, o 13:32
Reputacja: 0
Imię: Janek
Samochód: Oralndo
Silnik: 2.0D 130KM
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: nieniepodam » 10 wrz 2021, o 13:46

Pytanie do Panów którzy przerabiali temat wymiany oringa w rurze pomiędzy turbosprężarką, a chłodnicą.
Mi chodzi o tę:

Mnie też proponują wymianę całej rury za 1000 zł, bo spada opaska łącząca rurę z chłodnicą i ponoć będzie spadać jeśli nie wymieni się całej rury na nową, a spada bo była wymieniana kiedyś chodnica :ocochodzi:
Wydaje mi, że ze spadanie może być związane z poceniem się samochodu lub jakimiś drobnymi wyciekami w tym miejscu powodującymi ześlizgiwanie się opaski.

Chciałbym wypróbować czy wymiana oringa nie rozwiąże problemu. Czy do tej rury oring będzie ten sama 55,56x3,53 ?

Chevrolet Orlando 2.0 Diesel 130KM

Awatar użytkownika
Mitko
Aktywny
Posty: 51
Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
Reputacja: 1
Imię: Mitko
Samochód: Cruze 2,0 VCDI
Silnik: 2.0, 163 KM, diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: Mitko » 10 wrz 2021, o 15:25

Mi też wyskakiwała rura z przyłącza na dolocie do intercoolera. Podwiesiłem ją dodatkowo na zrobionym wieszaku z opaski plastikowej i uszczelki gumowej z filtra oleju, zawieszonej do górnej belki. Jest otwór przy pręcie podporu maski do zaczepienia wieszaka. Rura turbo nie wypina się już z intercoolera.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1135
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 32
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: kochar » 10 wrz 2021, o 15:26

Oring jest od uszczelnienia połączenia a za spadanie odpowiada zatrzask kolanka turbo rury, jak Ci żal tysiaka to tu poczytaj viewtopic.php?f=28&t=10116&p=162391&hil ... sk#p162391 :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
Mitko
Aktywny
Posty: 51
Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
Reputacja: 1
Imię: Mitko
Samochód: Cruze 2,0 VCDI
Silnik: 2.0, 163 KM, diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: Mitko » 14 wrz 2021, o 21:01

Miniek napisał, że oring załatwił mu sprawę ale z tego co pamiętam, to na dolocie intercoolera nie ma żadnego oringu, więc gdzie go wcisnął ? W ten biały plastikowy wkład co zatrzaskuje złącze , czy nasunął go na króciec intercoolera i dopchał kolano żeby się zatrzasnęło ?

pawelwaw84
Profesjonalista
Posty: 818
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 7
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Rura turbo-wymiana

Post autor: pawelwaw84 » 15 wrz 2021, o 10:33

Jeszcze u siebie nie zaglądałem jak to w 2.0D wygląda, ale w 1.4t zmieniałem na większy oring w rurze bo tam mimo dobrego zapięcia zawleczką ta rura była bardzo luźna. Także oring jest wewnątrz rury (powinien być dookoła rowek) a nie na wypuście intercoolera. Pamiętam że trzeba było się mocno nasiłować żeby dobrze te zawleczkę założyć inaczej rura potrafiła zeskoczyć. W 2.0D zapewne jest podobnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości