Szarpanie podczas jazdy

Stuka, puka, kapie, cieknie...
pawelwaw84
Profesjonalista
Posty: 765
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 4
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: pawelwaw84 » 3 lis 2019, o 14:37

Popatrzcie na parametry w czasie tego szarpania. Szczegolnie przeplywomierz i podcisnienie w kolektorze.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1065
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 27
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: kochar » 3 lis 2019, o 19:59

Podciśnienie w kolektorze :ocochodzi: w silniku doładowanym.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 20475
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 63
Imię: Krzysztof
Samochód: Astra J
Silnik: 1.6T 170KM
LPG: NIE
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: etac » 3 lis 2019, o 20:05

jak to są szarpania przy obrotach 1700-2000, to TTTM.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

pawelwaw84
Profesjonalista
Posty: 765
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 4
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: pawelwaw84 » 3 lis 2019, o 20:33

Oczywiscie ze w silnikach doladowanych jest podcisnienie w warunkach gdy turbosprezarka nie doladowuje (bieg jalowy i delikatne oscylowanie gazem na pograniczu hamowania silnikiem i przyspieszania). W Dieslu moze to nie jest tak oczywiste bo nie ma przepustnicy, ale jest pompa podcisnienia, ktorym sa zapewne sterowane zaworki regulujace zmienna geometrie. Niech np. taki zaworek zacznie przepuszczac i dziwne wahania mocy gotowe.
U mnie na postoju map wskazuje ok. 35kPa przy neutralnym cisnieniu przyjmijmy ok. 99kPa. W kazdym razie chodzi o zbadanie cisnienia w warunkach kiedy wystepuja problemy. U mnie akurat w doladowanej benzynie podczas poszarpywan widac bylo dziwne skoki na wykresach przeplywomierza i cisnienia w kolektorze. Nieszczelnosci wyeliminowalem, przeplywomierz wyczyscilem i o poszarpywaniu zapomnialem.

ksliwka094
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 3 lis 2019, o 12:13
Reputacja: 0
Imię: Konrad
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0 163
Lokalizacja: Jaslo
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: ksliwka094 » 3 lis 2019, o 20:46

To mniej więcej jest 1600- 1800 co najlepsze ten typ tak nie miał bo mam go od 90gys km i teraz ma 210tys przeplywka została wyczyszczona wyrzucało mi turbo przy 170 komp pokazał przepływke hmm szczerze nie mam siły do tego ale mnie to oficjalnie wkur...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 20475
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 63
Imię: Krzysztof
Samochód: Astra J
Silnik: 1.6T 170KM
LPG: NIE
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: etac » 3 lis 2019, o 20:58

Ja miałem 2 Cruzy w dieslu od nowości i oba to miały. Objawy były zależne od temperatury zewnętrznej.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 3165
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 30
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: dokia » 3 lis 2019, o 20:59

pawelwaw84 pisze:
3 lis 2019, o 20:33
Oczywiscie ze w silnikach doładowanych jest podciśnienie w warunkach gdy turbosprężarka nie doladowuje (bieg jałowy i delikatne oscylowanie gazem na pograniczu hamowania silnikiem i przyspieszania). W Dieslu moze to nie jest tak oczywiste bo nie ma przepustnicy, ale jest pompa podciśnienia, którym są zapewne sterowane zaworki regulujące zmienna geometrie. Niech np. taki zaworek zacznie przepuszczać i dziwne wahania mocy gotowe.
U mnie na postoju map wskazuje ok. 35kPa przy neutralnym ciśnieniu przyjmijmy ok. 99kPa. W kazdym razie chodzi o zbadanie ciśnienia w warunkach kiedy występują problemy. U mnie akurat w doładowanej benzynie podczas poszarpywań widać było dziwne skoki na wykresach przepływomierza i ciśnienia w kolektorze. Nieszczelności wyeliminowałem, przepływomierz wyczyściłem i o poszarpywaniu zapomniałem.
W turbobenzynie to może być to co u mnie też, czyli rozszczelniony zbiornik podciśnienia turbiny, ale wtedy wyrzuca błąd p2261. Tak miałam rok temu. Koszt w ASO jedyne 1200 :( za plastikowe pudełko :( Plus tego rozszczelnienia jest taki, że niby programowo nie ogranicza mocy, tylko jest naprawdę chwilami "check engine" na blacie
zbiornik podc.jpg
Natomiast skoro koledzy mają diesla to rozszczelnienie może być w innym miejscu, aczkolwiek rzeczywiście poszarpywanie to najszybciej świadczy o jakiejś nieszczelności, tylko czasem ciężko ją namierzyć. Nic też koledzy nie napisali czy występują jakieś błędy w silniku.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 20475
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 63
Imię: Krzysztof
Samochód: Astra J
Silnik: 1.6T 170KM
LPG: NIE
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: etac » 3 lis 2019, o 21:02

Nie ma z tym związanych żadnych błędów. Oba samochody były zgłaszane na gwarancji, samochody stały po pare dni na warsztacie, ale jak już drugi zgłaszałem to uznano mi t za cechę. Co dziwne w Insignia tez ten objaw jest opisywany.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 3165
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 30
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: dokia » 3 lis 2019, o 21:23

ale chociaż naprawili?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 20475
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 63
Imię: Krzysztof
Samochód: Astra J
Silnik: 1.6T 170KM
LPG: NIE
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: etac » 3 lis 2019, o 21:51

w żadnym. U mnie pomogło dopiero zrobienie chipa i zwiększenie mocy w silniku. Ja myślę ze problem jest gdzieś w zaworze turbiny.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

ksliwka094
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 3 lis 2019, o 12:13
Reputacja: 0
Imię: Konrad
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0 163
Lokalizacja: Jaslo
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: ksliwka094 » 4 lis 2019, o 06:30

Ha czyli już jest wszystko wiadome to samo gość od tuningu mi mówił problem jest z dawka paliwa silnik jest zalewany myślałem ze gość chce mnie na ciągnąć na kase bo mówi turbo do regeneracji i wtedy chip. Ale mówił ze naprawdę mam dziwna strasznie mapę

kochar
Wymiatacz
Posty: 1065
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 27
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: kochar » 4 lis 2019, o 10:23

Ale pisałeś że tak nie było i co nagle mapa się spieprzyła :ocochodzi: Ja stawiam na wtryski.
Tu był podobny temat viewtopic.php?f=28&t=8600
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Isekas
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 13 paź 2020, o 08:44
Reputacja: 0
Imię: Krzysztof
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4. 16v
Lokalizacja: Biezdziadka
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: Isekas » 19 paź 2020, o 20:12

Miałem podobny problem w chevrolet lacetti 1.4 16v. Rano jak było chłodno szarpał i po chwili chodził normalnie, czasami tracił moc i spalał więcej paliwa. Szarpał czasami też w lecie nawet jak było ciepło i traciło moc. Czytałem różne opinie, pytałem mechaników w serwisie mówili że wszystko ok albo kazali wymieniać podzespoły. Do sedna bo usunąłem usterkę koszt 0 złoty- przyczyną były końcówki kabli wysokiego napięcia gdzie przy cewce zapłonowej były za luźne i nie stykały za dobrze- końcówka kabla z gniazdem cewki wystarczyło je rozciągnąć i po problemie. Może komuś pomogę- ja borykałem się z tym od nowości samochodu i nikt nie potrafił zdiagnozować usterki.
Ostatnio zmieniony 20 paź 2020, o 21:23 przez Mandrol, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Polskie znaki + interpunkcja

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 14638
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 60
Imię: Wojtek
Samochód: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: wszim » 19 paź 2020, o 21:38

:nie: Raczej bez sensu, bo rozpatrywany problem dotyczy silnika diesla a nie benzynowego.

buchu
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 10 paź 2014, o 17:28
Reputacja: 0
Imię: Paweł
Samochód: Orlando
Silnik:
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: buchu » 20 paź 2020, o 18:36

Za szarpanie w silniku 2.0l VCDI 163KM, odpowiada EGR powyżej 18 st C na zewnątrz. Podczas wpuszczania dawki spalin do kolektora dławi silnik. Odłączałem kilka razy wtyczkę EGR-a przy temperaturach otoczenia powyżej 20 stopni i auto jechało tak jak powinno bez szarpnięć czy zamulania tylko na desce wywalało błąd silnika. Rozwiązaniem jest zaślepić dolot spalin do EGR-a lecz zaślepki nie są dostępne. Jest możliwość wykonania takich zaślepek, tylko potrzebne są wymiary i krztałt dolotu spalin do EGR-a. Jeśli ktoś posiada to proszę udostępnić.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1065
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 27
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: kochar » 20 paź 2020, o 21:51

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

PrzemekGc
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 14 paź 2020, o 13:28
Reputacja: 0
Imię: Przemek
Samochód: Cruze 2012 r 163 km
Silnik: 2.0,163 diesel vcdi
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: PrzemekGc » 10 cze 2021, o 19:50

Witam pacjent 2.0 cruze 163 km 2012 szarpie na obrotach między 1.5 a 2.0 pod kompem zero błędów przeplywki wymieniona sonda lambda też nowe świece zarowe dodam że szarpie powyżej 20 stopni na dworze i. Przy włączonej klimie pomocy

kochar
Wymiatacz
Posty: 1065
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 27
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: kochar » 10 cze 2021, o 22:08

Zaślep EGR :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

pawelwaw84
Profesjonalista
Posty: 765
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 4
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy

Post autor: pawelwaw84 » 10 cze 2021, o 22:11

Dodam że zaślepka z allegro podpisana do silnika 150KM pasuje też do wersji 163KM.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość