Faluje na obrotach
-
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 1 wrz 2020, o 23:16
- Reputacja: 0
- Imię: Arek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 z LPG
- LPG: BRC
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Faluje na obrotach
Cześć
od 01.06.2020 posiadam chevroleta orlando 1.8 z 2011 roku, zaraz po zakupie miałem problem z grzałką sondy lambda za katalizatorem i wymieniłem ją na nową.
W między czasie zamontowałem LPG BRC i od samego początku po zamontowaniu jakieś problemy:
- przy gwałtownym przyspieszaniu przełączał się na benzynę - stwierdzili ze jest za małe ciśnienie w instalacji i zostało ono zwiększone.
- silnik falował na obrotach, serwis polecił mi wymianę świec, kupiłem świece DENSO i początkowo pomogło, po przejechaniu ok 4,5 tyś km na niskich obrotach silnik zaczynał falować i szarpać przy przyspieszaniu, przypomniałem sobie starego gazownika że świece powinny mieć zmniejszony prześwit, na wiele to nie pomogło. Postanowiłem wymienić jeszcze raz świece tym razem na GM/Bosch dwuelektrodowe niestety zabieg nie pomógł.
- dodatkowo jak silnik szarpie wyskakuje mi błąd sądy lambda (która została niedawno wymieniona)
- ostatnio zaczął wypadać (sporadycznie) na 1 cylindrze.
zastanawiałem się czy zanim nie pojadę do gazownika to nie wymienić jeszcze cewki zapłonowej ? co wy na to?
dodatkowo uważam iż samochód spala za dużo LPG - w serwisie stwierdzili że tak ma być, a jakie są wasze odczucia??
moja tabelka spalania:
przejechane km/srednie wg kompa/średnie LPG
284/12,4/15,8
285/12/15,8
296/10,8/14,7 (zdjąłem boxa)
315/10,6/14,3
310/10,7/14,5
327/10,4/13,6
też to trochę wkurza ze zbiornik 50l, wchodzi 45l a przejadę 300 km
od 01.06.2020 posiadam chevroleta orlando 1.8 z 2011 roku, zaraz po zakupie miałem problem z grzałką sondy lambda za katalizatorem i wymieniłem ją na nową.
W między czasie zamontowałem LPG BRC i od samego początku po zamontowaniu jakieś problemy:
- przy gwałtownym przyspieszaniu przełączał się na benzynę - stwierdzili ze jest za małe ciśnienie w instalacji i zostało ono zwiększone.
- silnik falował na obrotach, serwis polecił mi wymianę świec, kupiłem świece DENSO i początkowo pomogło, po przejechaniu ok 4,5 tyś km na niskich obrotach silnik zaczynał falować i szarpać przy przyspieszaniu, przypomniałem sobie starego gazownika że świece powinny mieć zmniejszony prześwit, na wiele to nie pomogło. Postanowiłem wymienić jeszcze raz świece tym razem na GM/Bosch dwuelektrodowe niestety zabieg nie pomógł.
- dodatkowo jak silnik szarpie wyskakuje mi błąd sądy lambda (która została niedawno wymieniona)
- ostatnio zaczął wypadać (sporadycznie) na 1 cylindrze.
zastanawiałem się czy zanim nie pojadę do gazownika to nie wymienić jeszcze cewki zapłonowej ? co wy na to?
dodatkowo uważam iż samochód spala za dużo LPG - w serwisie stwierdzili że tak ma być, a jakie są wasze odczucia??
moja tabelka spalania:
przejechane km/srednie wg kompa/średnie LPG
284/12,4/15,8
285/12/15,8
296/10,8/14,7 (zdjąłem boxa)
315/10,6/14,3
310/10,7/14,5
327/10,4/13,6
też to trochę wkurza ze zbiornik 50l, wchodzi 45l a przejadę 300 km
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Faluje na obrotach
Czy silnik miał zrobioną kontrolę luzu zaworowego?

-
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 1 wrz 2020, o 23:16
- Reputacja: 0
- Imię: Arek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 z LPG
- LPG: BRC
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Faluje na obrotach
Nie miał robionej
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 9 lut 2020, o 14:53
- Reputacja: 0
- Imię: Maciej
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 2H0, 104kW
- LPG: STAG Q-BOX Plus
- Lokalizacja: Sokołów Podlaski
- Kontakt:
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Faluje na obrotach
To podstawa dla tego silnika. Jaki przebieg (prawdziwy)?

-
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 1 wrz 2020, o 23:16
- Reputacja: 0
- Imię: Arek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 z LPG
- LPG: BRC
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Faluje na obrotach
wg licznika 144000 - sprzedawca dał pisemną "gwarancję" przebiegu, w cepiku nie sprawdzę bo przyjechał z Niemiec
Dodano po 2 minutach 25 sekundach:
P0136 sonda lambda nr 2 bank 1
i sporadycznie:
P0301 cylinder nr 1 - wypadanie -
rozmawiałem z znajomym mechanikiem z ASO opla i mówił zeby cewkę wymienić
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Faluje na obrotach
Cewkę, czyli caly zintegrowany moduł zapłonowy - całkiem możliwe. Jednak dla tego przebiegu trzeba zrobić kontrolę luzu zaworowego i jeśli wymaga korekty to trzeba to też zrobić. Fabryka mowi o 150tys km, więc to już (o ile nie było LPG). Ponieważ zdecydowałeś się na LPG w silniku z głowicą do tego paliwa nie przystosowaną, zabawę z kontrolą luzu i jego regulacją będziesz miał w niedługich periodach. To jest bardzo ważne jeżeli nie chcesz mieć poważnego remontu silnika. Bardzo duzo treści na ten temat jest na forum. Jednym z objawów wykasowania się luzu jest właśnie falowanie obrotów. 150 tys lub 10 lat to też już termin wymiany rozrządu .
Dodano po 4 minutach 14 sekundach:
Co do przebiegu są metody weryfikacji. Auto nie ma papierów z jakiś ostatnich przeglądów z Niemiec? Może ktoś na forum podpowie, bo były już o tym dyskusje.
Dodano po 4 minutach 14 sekundach:
Co do przebiegu są metody weryfikacji. Auto nie ma papierów z jakiś ostatnich przeglądów z Niemiec? Może ktoś na forum podpowie, bo były już o tym dyskusje.

-
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 1 wrz 2020, o 23:16
- Reputacja: 0
- Imię: Arek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 z LPG
- LPG: BRC
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Faluje na obrotach
cewka wymieniona problem ustał.
luzy zaworowe będą regulowane
jeszcze wyciek oleju spod rozrządu :[
olej w skrzyni biegów
męczy mnie P0136 czujnik 2bank1
ostatnio sprawdzam wykresy bo mi co jakiś czas wyskakuje, nowa sonda jest założona.
pracuje po czym ustawia się na 0,43V i stoi w miejscu po czym znowu zaczyna pracować. Ale to chyba nowy wątek;)|
luzy zaworowe będą regulowane

jeszcze wyciek oleju spod rozrządu :[
olej w skrzyni biegów
męczy mnie P0136 czujnik 2bank1
ostatnio sprawdzam wykresy bo mi co jakiś czas wyskakuje, nowa sonda jest założona.
pracuje po czym ustawia się na 0,43V i stoi w miejscu po czym znowu zaczyna pracować. Ale to chyba nowy wątek;)|
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Faluje na obrotach
Będą regulowane czyli jednak są poza tolerancją? Masz dane jak wyszły pomiary?
Dodano po 3 minutach 19 sekundach:
Która sonda była wymieniana, 1 czy 2?
Dodano po 3 minutach 19 sekundach:
Która sonda była wymieniana, 1 czy 2?

- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Faluje na obrotach
Druga sonda tak może pracować, dopóki katalizator się nie rozgrzeje i zacznie pracować to wskazuje praktycznie to samo co pierwsza, później w czasie równomiernego obciążenia silnika delikatnie oscyluje na w miarę jednym poziomie 0,5-0,8V (u mnie jest to 0,7-0,8V), dopiero w momencie hamowania silnikiem bądź przyspieszania napięcie to spada bądź wzrasta.
Jeśli na drugiej sondzie masz około 0,4V to podejrzewałbym jakiś problem z katalizatorem.
Jeśli na drugiej sondzie masz około 0,4V to podejrzewałbym jakiś problem z katalizatorem.
-
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 1 wrz 2020, o 23:16
- Reputacja: 0
- Imię: Arek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 z LPG
- LPG: BRC
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Faluje na obrotach
Druga była wymieniona, jak wyczytałem P0136 wyświetla się jak na sondzie przez 2 min nie zmieni się wartość, przez 2 dni mam podłączony skaner obd i wykres obserwuje, 0,43V ustawia się i bez względu czy jadę czy stoję, a później znowu zaczyna pracować. Po czym znowu zaczyna zmieniać wartości, na wykresie np. 0,8 linia prosta spada do 0,4 tak jakby ktoś ja wyłączył
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Faluje na obrotach
Coś nie kontaktuje albo sonda trefna.
-
- Stały bywalec
- Posty: 216
- Rejestracja: 28 lis 2018, o 12:45
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: Chevrolet orlando
- Silnik: 1.8, 141KM, benz.
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Faluje na obrotach
Jak Delphi to sonda do wymiany, reklamuj. Miałem to samo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość