regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW

Stuka, puka, kapie, cieknie...
krzycho40
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 14 sty 2019, o 17:45
Imię: KRZYSZTOF
Chevi: orlando
Silnik: 1.8 140 KM benz.
LPG: LPG BRC
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW

Post autor: krzycho40 » 10 wrz 2019, o 14:11

Witam jestem właścicielem od 12 miesięcy jak go zakupiłem miał 222000 na liczniku z aktualnie wymienionym rozrządem ja nastukałem 20 000 ,szukam rozwiązania problemu zapalania się kod błędu 2096 posiadam wpięty interfejs diagnostyczny i co 2 dni wyskakuje ten błąd,auto posiada instalację lpg BRC z systemem smarowania gniazd zaworowych dwa miesiące temu lpg sprawdzana i regulowana wszystko cacy a błąd się pojawia dalej. Silnik rano odpala chodzi na wolnych obrotach ale jak jest zimny potrafi się przydławić ,jak się rozgrzeje chodzi olek to spore auto i zbiera się powoli ale moim zdaniem za wolno .Podjechałem do mechanika i powiedział mi że kod błędu który mi się pojawia właściciele tej marki i tego modelu silnika wskazują na luz zaworowy , trochę się przeraziłem jak poczytałem fora że jedyny sposób to wymiana szklanek zaworu na mniejszy nominał od obecnego. Mój znajomy mechanik sprawdzi mi luzy bo to chwila lecz boi się wymieniać szklanki bo trzeba rozebrać rozrząd a dla niego to zbyt nowe auto i nie chciałby czegoś popsuć . Dlatego mam pytanie czy demontaż rozrządu w tym modelu silnika wymaga jakiś specjalistycznych narzędzi .Dziękuje za wszystkie opinie

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 16550
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW

Post autor: etac » 10 wrz 2019, o 14:19

a forum czytasz?
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11897
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW

Post autor: wszim » 10 wrz 2019, o 16:01

Wymaga. Dość częstą sytuacją dla niewprawnych jest urwanie impulsatora czujnika wałka rozrządu. Mieliśmy na forum kilka przypadków. Samochód z Polski czy ściągany skąd? O regulacji luzu zaworowego jest wątek poszukaj szukajką, wymienia się szklanki lub je szlifuje, nie szukaj tylko w dziale Orlando ale także w Cruze bo to bliźniacze auta.

krzycho40
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 14 sty 2019, o 17:45
Imię: KRZYSZTOF
Chevi: orlando
Silnik: 1.8 140 KM benz.
LPG: LPG BRC
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW

Post autor: krzycho40 » 10 wrz 2019, o 17:20

forum czytam nie tylko to także googluje ,zadaje pytanie w ostateczności by nie dublować pytań ,auto sprowadzone za odry od 2007 w kraju gaz montowany w Warszawie przez Energi Gaz Polska. Bardzo Dziekuje za wskazówki sprawdzę u znajomego tylko zawory ewentualną wymianę szklanek zlecę firmie ale będę miał wiedzę że jest konieczne wymienić nie 16 a np.2 a może nie będzie konieczności wymiany żadnej a problem jest gdzie indziej , jeszcze byłbym wdzięczny za parametry jakie powinny być na zaworach i ewentualne dopuszczalne różnice

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11897
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW

Post autor: wszim » 10 wrz 2019, o 17:45

tu znajdziesz parametry
viewtopic.php?f=139&t=1612&hilit=regulacja+zawor%C3%B3w
Jak zza Odry to silnik na pewno bez opcji KL7 (głowica pod LPG). Lubryfikacja może coś podtrzymała żywot ale może być kiepsko. Jak tracisz moc to już efekt podpierania zaworów i utraty kompresji. Gdybam, bo tylko pomiar prawdę powie, ale jeżeli mam rację to ostatni dzwonek, albo już po dzwonku.

krzycho40
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 14 sty 2019, o 17:45
Imię: KRZYSZTOF
Chevi: orlando
Silnik: 1.8 140 KM benz.
LPG: LPG BRC
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW

Post autor: krzycho40 » 10 wrz 2019, o 18:18

Z VIN wynika KL1 czyli nie ma wzmocnionych gniazd ,instalacja z lubrykacją jak byłem na przeglądzie gość potwierdził wymianę kompletną wtryskiwaczy ,mam nadzieję że nie będzie tak źle okaże się w czwartek Dzięki dam znać z oględzin

Bunioopl
Fachman
Posty: 2841
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW

Post autor: Bunioopl » 10 wrz 2019, o 19:22

A jak rozkodowałeś te KL1? Chyba nie z pierwszych cyfr Vinu? Bo jak tak, to nie oto chodzi.

Sprawdź zawory, a jak już będzie ok, to zasuwaj na regulację LPG

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 16550
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW

Post autor: etac » 10 wrz 2019, o 20:09

krzycho40 pisze:
10 wrz 2019, o 18:18
Z VIN wynika KL1 czyli nie ma wzmocnionych gniazd ,
Powiedz gdzie takie bzdury piszą, to trzeba ukrocic u źródła.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11897
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW

Post autor: wszim » 10 wrz 2019, o 22:24

To już przecież nie pierwszy raz. Nie wiem skąd się tak dzieje, ale ludzie opcję KL7 kojarzą z tymi pierwszymi dwoma literami VIN. :nie:

@Krzycho40 - KL7 to kod fabryczny opcji montażowej silnika określający głowicę przystosowaną pod gaz i można ją odkodować z VIN ale nie bezpośrednio, tylko wchodząc do systemu informatycznego GM. Np w ASO. Takie wariacje były produkowane jedynie na rynki gdzie auta były sprzedawane z opcją LPG (Polska, Włochy, Ukraina, Rosja).

krzycho40
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 14 sty 2019, o 17:45
Imię: KRZYSZTOF
Chevi: orlando
Silnik: 1.8 140 KM benz.
LPG: LPG BRC
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW

Post autor: krzycho40 » 11 wrz 2019, o 13:01

No super dzięki ,człowiek głupi całe życie się uczy i tak głupi umrze zasugerowałem się właśnie nr.win bo właśnie gdzieś wyczytałem na forum że tak należy czytać. Ale także wyczytałem że silniki z wzmocnionymi gniazdami z dedykacją pod lpg wychodziły od 2012 roku dlatego też się nie skupiałem nad tym czy mam czy nie mam. W ASO w Bydgoszczy nie chcieli mi powiedzieć zbyt wiele bo twierdzą że nie mają dostępu do bazy danych Chevroleta ,chciałem się czegoś dowiedzieć o szkodzie która była naprawiana w ASO ale nic.Jutro jadę mierzyć ciśnienie na garkach i zrobimy pomiary zaworków zobaczymy.Dzwoniłem do Energy Gaz Polska powiedzieli że kontrola luzu przy instalacji to połowa z zalecanych 150 000 kilometrów,gaz jest od 2013 roku a zrobione na lpg prawie 180 000
oby nie było za późno dam jutro znać.....jak dożyje Dzięki Bardzo

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 16550
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW

Post autor: etac » 11 wrz 2019, o 13:18

krzycho40 pisze:
11 wrz 2019, o 13:01
bo właśnie gdzieś wyczytałem na forum że tak należy czytać.
podaj to forum :nerwy
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

krzycho40
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 14 sty 2019, o 17:45
Imię: KRZYSZTOF
Chevi: orlando
Silnik: 1.8 140 KM benz.
LPG: LPG BRC
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW

Post autor: krzycho40 » 11 wrz 2019, o 14:12

Szczerze ci powiem że nie pamiętam , przeglądałem jakiś czas temu pamiętam że była tabela i były podane właśnie nr.vin roczniki produkcji i opis .Właśnie szukałem przed zakupem mojego olka z tym właśnie KL7 i tam w tej tabeli było podane że wychodziły od 2012 roku , dalej nie szukałem i nie drążyłem bo cena tych roczników była znacznie wyższa , ale jak mi wpadnie to info to na pewno wrzucę link

andree1510
Specjalista
Posty: 322
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Imię: Andrzej
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW

Post autor: andree1510 » 12 wrz 2019, o 06:25

Ja mam 2011 z KL7

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


krzycho40
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 14 sty 2019, o 17:45
Imię: KRZYSZTOF
Chevi: orlando
Silnik: 1.8 140 KM benz.
LPG: LPG BRC
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW

Post autor: krzycho40 » 12 wrz 2019, o 16:06

Właśnie wróciłem od mechanika ciśnienie 12.5 bara na trzech na drugim 11.5 bara co do luzu zaworów ssące ok.ale na wydechowych od 0.25 do 0.15 na trzecim i teraz do kolegów szczere pytanie szybko do mechanika czy paniki nie ma.... Bardzo Proszę jakby nie ten zapalający się chęci engine wcale bym nie reagował ale teraz to już zgłupiałem

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 4307
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW

Post autor: huri_khan » 12 wrz 2019, o 16:19

Do mechanika

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 16550
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW

Post autor: etac » 12 wrz 2019, o 16:35

Prawidłowy luz zaworu - dolot 0,25 (+/-0,04) mm

Prawidłowy luz zaworu - wylot 0,30 (+/- 0,04) mm
także szybciutko regulacja.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

krzycho40
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 14 sty 2019, o 17:45
Imię: KRZYSZTOF
Chevi: orlando
Silnik: 1.8 140 KM benz.
LPG: LPG BRC
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW

Post autor: krzycho40 » 12 wrz 2019, o 18:16

Ok Dziękuje...

andree1510
Specjalista
Posty: 322
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Imię: Andrzej
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW

Post autor: andree1510 » 12 wrz 2019, o 21:23


krzycho40 pisze:Witam jestem właścicielem od 12 miesięcy jak go zakupiłem miał 222000 na liczniku z aktualnie wymienionym rozrządem ja nastukałem 20 000 ,szukam rozwiązania problemu zapalania się kod błędu 2096 posiadam wpięty interfejs diagnostyczny i co 2 dni wyskakuje ten błąd,auto posiada instalację lpg BRC z systemem smarowania gniazd zaworowych dwa miesiące temu lpg sprawdzana i regulowana wszystko cacy a błąd się pojawia dalej.
A czy podczas ostatniej regulacji gazu panowie pokwapili się, ażeby ustawić instalacje także podczas jazdy? czy tylko zrobili nową mapę i powiedzieli, że wszystko będzie cacy? Najprawdopodobniej jest zbyt mała dawka LPG przy dużym obciążeniu silnika i stąd zanik luzu zaworowego i błąd P2096.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11897
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW

Post autor: wszim » 12 wrz 2019, o 21:45

etac pisze:
12 wrz 2019, o 16:35
Prawidłowy luz zaworu - dolot 0,25 (+/-0,04) mm

Prawidłowy luz zaworu - wylot 0,30 (+/- 0,04) mm
także szybciutko regulacja.
Ale bez paniki. Wygląda, że chyba nic złego się jeszcze nie wydarzyło. Ale dzwonek zaczyna dzwonić. Nie masz pełnego zestawienia ile konkretne wartości luzu na którym cylindrze?

Awatar użytkownika
Regulus
Administrator Junior
Posty: 4324
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW

Post autor: Regulus » 12 wrz 2019, o 21:59

Pewnie mechanik miał najcieńszy szczelinomierz 0,5 ;) Już o takich słyszeliśmy.
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

krzycho40
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 14 sty 2019, o 17:45
Imię: KRZYSZTOF
Chevi: orlando
Silnik: 1.8 140 KM benz.
LPG: LPG BRC
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW

Post autor: krzycho40 » 13 wrz 2019, o 11:27

Szczelinomierz tak jak mówisz co 0,5 na ssących 0.25 wchodzi książkowo ale wydechowy,na trzecim największa różnica szczelinomierz 0,15 to najniższa wartość. Dzisiaj szybko podjechałem do serwisu nie ASO ale porządnego gdzie mój olek wygląda jak ubogi krewny z ameryki ,mechanik kazał odpalić auto posłuchał silnik i powiedział krótko przy tak pracującym silniku gdzie żadnego najmniejszego pukania zaworu i wartościach które mu przekazałem to żeby zawór się podparł trzeba zrobić sporo kilometrów a to i tak zależy od eksploatacji ,ale jak będę pilnował wymiany oleju i to na dobry a nie na taniochę i regularnie serwisował lpg.to tylko jeździć i na boga nie czytać fora internetowe bo się rozchoruje. Jakby każdy który użytkuje auto z tym silnikiem z lpg.jeździł do serwisu na regulacje luzów co 40 000 km to żadna kalkulacja i oszczędność na gazie bo koszt regulacji i serwisowania lpg.zjada te oszczędności. Ale klient nasz Pan jak chce zrobią szlif do nominału ,ale ja jako użytkownik nie odczuje żadne zmiany w mocy ,odczuje ale w kieszeni.

Dodano po 5 minutach 1 sekundzie:
andree1510 pisze:
12 wrz 2019, o 21:23
krzycho40 pisze:Witam jestem właścicielem od 12 miesięcy jak go zakupiłem miał 222000 na liczniku z aktualnie wymienionym rozrządem ja nastukałem 20 000 ,szukam rozwiązania problemu zapalania się kod błędu 2096 posiadam wpięty interfejs diagnostyczny i co 2 dni wyskakuje ten błąd,auto posiada instalację lpg BRC z systemem smarowania gniazd zaworowych dwa miesiące temu lpg sprawdzana i regulowana wszystko cacy a błąd się pojawia dalej.
A czy podczas ostatniej regulacji gazu panowie pokwapili się, ażeby ustawić instalacje także podczas jazdy? czy tylko zrobili nową mapę i powiedzieli, że wszystko będzie cacy? Najprawdopodobniej jest zbyt mała dawka LPG przy dużym obciążeniu silnika i stąd zanik luzu zaworowego i błąd P2096.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
No niestety nie robili regulacji podczas jazdy ,na razie śmigam na benzynie i błąd wyskakuje następnego dnia jak jeździłem na gazie po 2 nawet 3 dniach

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11897
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW

Post autor: wszim » 13 wrz 2019, o 11:52

Zapewne chodzi o szczelinomierz z dokładnością 0,05mm a nie 0,5mm. Dobremu mechanikowi taki wystarczy do oceny sytuacji. Natomiast mechaników diagnozujących sytuację na ucho omijam szerokim łukiem a wręcz się ich boję. Zwłaszcza takich co pieprzą farmazony. Jaki niby wpływ na zmniejszenie kasowania się luzu może mieć olej silnikowy? Luz kasuje się, gdy szybciej eksploatują(wycierają )się przylgnie zaworowe i zawór opada niżej w gniazdo. A tam oleju nie ma? Klekoczą i stukają rozrządy które mają za duży luz a nie za mały. Pojęcie o konstrukcji silnika ten pan ma słabe. Rób jak chcesz - twoje auto.
Gdy luz wydechu w tym silniku jest na poziomie 0,1 to już w momencie nagrzewania się silnika (rozszerzalność cieplna) będzie dochodzić do podpierania i niedomykania się zaworu. A wtedy już z górki. Płomień wydostający się szczeliną będzie drastycznie przyspieszał proces degradacji przylgni - wtedy to już z 1000km i będzie tak
Obrazek
Co chłopaki stawiamy zakłady za ile będzie kolega remontował głowicę?

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 4307
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW

Post autor: huri_khan » 13 wrz 2019, o 11:57

Wojtku tutaj będzie COMBO :?

Po pierwsze mechanik na słuch oceniający silnik oraz
krzycho40 pisze:
13 wrz 2019, o 11:32
No niestety nie robili regulacji podczas jazdy ,na razie śmigam na benzynie i błąd wyskakuje następnego dnia jak jeździłem na gazie po 2 nawet 3 dniach
Stawiam do 5 tysięcy kilometrów.

krzycho40
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 14 sty 2019, o 17:45
Imię: KRZYSZTOF
Chevi: orlando
Silnik: 1.8 140 KM benz.
LPG: LPG BRC
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW

Post autor: krzycho40 » 13 wrz 2019, o 12:05

wszim pisze:
13 wrz 2019, o 11:52
Zapewne chodzi o szczelinomierz z dokładnością 0,05mm a nie 0,5mm. Dobremu mechanikowi taki wystarczy do oceny sytuacji. Natomiast mechaników diagnozujących sytuację na ucho omijam szerokim łukiem a wręcz się ich boję. Zwłaszcza takich co pieprzą farmazony. Jaki niby wpływ na zmniejszenie kasowania się luzu może mieć olej silnikowy? Luz kasuje się, gdy szybciej eksploatują(wycierają )się przylgnie zaworowe i zawór opada niżej w gniazdo. A tam oleju nie ma? Klekoczą i stukają rozrządy które mają za duży luz a nie za mały. Pojęcie o konstrukcji silnika ten pan ma słabe. Rób jak chcesz - twoje auto.
Gdy luz wydechu w tym silniku jest na poziomie 0,1 to już w momencie nagrzewania się silnika (rozszerzalność cieplna) będzie dochodzić do podpierania i niedomykania się zaworu. A wtedy już z górki. Płomień wydostający się szczeliną będzie drastycznie przyspieszał proces degradacji przylgni - wtedy to już z 1000km i będzie tak
Obrazek
Co chłopaki stawiamy zakłady za ile będzie kolega remontował głowicę?
Jakbym wszystko wiedział to bym nie pytał , pytam tu pytam tam napisałeś 0,1 i podparcie zaworu i remont głowicy ,napisz ile kilometrów muszę zrobić by doprowadzić luz do wartości 0,1....z tego stanu co mam teraz.
serwis kontakt
www.AIM-SERWIS.pl
pogadajcie sobie wymieńcie poglądy jak fachowiec z fachowcem każdy na pewno ma rację a plus dla firmy gdzie nie proponuje mi remontu silnika jak nie ma takiej potrzeby

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11897
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW

Post autor: wszim » 13 wrz 2019, o 12:09

Tutaj do poczytania. Krzycho silnik masz to A18XER.
http://quest-serwis.pl/?p=338
Choć z tezą szkodliwości szlifu się nie zgadzam. Tzn autor w artykule chyba rozumuje szlifowanie szklanek od góry czyli powierzchni styku z krzywkami, a tego się tak nie robi. Szlifuje się szklanki od spodu co nie jest trywialnym zadaniem. Szklanki są utwardzane wskrośnie a nie powierzchniowo dlatego płytki szlif im nie zaszkodzi.
napisz ile kilometrów muszę zrobić by doprowadzić luz do wartości 0,1....z tego stanu co mam teraz.
Tego nikt ci precyzyjnie nie poda.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość