Kolejny temat o DPF :/

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 15520
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: etac » 11 mar 2019, o 18:11

bardzo możliwe. Wyjedź na trasę zrób kolejne 500 km, ale na trasie.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

zontar
Obserwatorek
Posty: 23
Rejestracja: 10 lut 2018, o 23:30
Imię: Leszek
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Podhale
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: zontar » 11 mar 2019, o 18:17

Ok. Dzieki. Będę testował. Na razie latam do roboty w jedną stronę 40km trasa (DW) i myślałem, że nie będzie się tak zapychał. A co z tym softem? Czy komp 'sam wie', że jest filtr po regeneracji, czy trzeba mu to jakoś zasygnalizować?

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
scott
Obserwatorek
Posty: 33
Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
Imię: Scott
Chevi: Cruze 2.0 125KM 2010
Lokalizacja: woj. małopolskie
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: scott » 11 mar 2019, o 19:46

W vxdiag jest opcja resetowania filtra DPF, po regeneracji pasowałoby ją uruchomić.

Moim zdaniem musisz pojeździć chwilę i wykonać kilka najlepiej nieprzerwanych cykli procesu regeneracji.

spineer
Obserwatorek
Posty: 2
Rejestracja: 26 lis 2015, o 10:31
Imię: Darek
Chevi: Orlando LT+
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: spineer » 25 mar 2019, o 16:29

Z czystego przypadku zajrzałem do tego tematu, ale całe ubiegłe lato walczyłem z tym DPFem i go przeklinałem. Zapełniał się co 150-200 km i wskaźnik jakości spadał w oczach niemalże, nie mówiąc o zużyciu paliwa, która wzrosło o 1 l/100 km. I nie wiem czy to pomoże autorowi niniejszego wątku i innym ale u mnie sprawa wgląda tak:
1/ zauważyłem olej na dolocie intercooler-kolektor, do tego silnik słabł na wysokich biegach i słuchać było gwizd.
2/ zdemontowałem rurę dolotową (trochę przy tym grzebania jest) i okazało się, że ma 3 pęknięcia wzdłużne, co oznacza, że dopływ powietrza, szczególnie przy doładowaniu, jest zmniejszony, a to z kolei skutkuje wyższą temperaturą na wylocie (nawet 600-700 st.) i zwiększeniem dymienia.
3/ uszczelniłem rurę trochę domowym sposobem (silikon olejoodporny, taśma samowulkanizująca) i po założeniu znacząca zmiana - wypalanie co 500-600 km w jeździe miejskiej, 1000 km na trasie
Na dziś zostały jednak mi 2 problemy: wymiana tej rury (niesłychanie to drogie jak na jakość, chyba ze względu na małe zapotrzebowanie) i olej w dolocie.
W pierwszej kwestii chyba już znalazłem rozwiązanie (i nie turborury za 400 zł - napiszę jak się sprawdzi), w drugiej to wygląda na separator oleju. I tu też można się załamać, bo nowy kosztuje ok. 400 zł i - jak widzę - nie można wymienić samej membranki za jakieś 50 zł (jak w niektórych autach).
Może macie też jakieś doświadczenia w tym zakresie?
Pozdrawiam

Spineer

kochar
Stały bywalec
Posty: 219
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Imię: Jan
Chevi: ORLANDO 2.0l VCDI
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: kochar » 25 mar 2019, o 21:30

Olej w dolocie to norma, oczywiście w rozsądnych ilościach.

byq84
Stały bywalec
Posty: 209
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 08:07
Imię: Marek
Chevi: Cruze 2.0 VCDI 163KM
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: byq84 » 26 mar 2019, o 13:54

@spineer rozumiem że te 500-600 km masz latem w mieście? u mnie w korkach latem 200-300 km. Trasa od 600-1200 km.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 15520
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: etac » 26 mar 2019, o 15:38

500-600 km w mieście jest niemożliwe
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
Mandrol
Stały bywalec
Posty: 298
Rejestracja: 30 wrz 2016, o 15:55
Imię: Marek
Chevi: było Orlando 2.0D AT
Lokalizacja: Czernica
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: Mandrol » 27 mar 2019, o 03:09

Nie niemożliwe...
Screenshot_2018-03-19-14-56-00.png
Screenshot_2018-03-19-17-22-03.png
W trasie nawet pod 1600km podeszło ale Olek to już dla mnie historia :(

zontar
Obserwatorek
Posty: 23
Rejestracja: 10 lut 2018, o 23:30
Imię: Leszek
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Podhale
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: zontar » 1 kwie 2019, o 16:39

A u mnie ciąg dalszy dochodzenia. Po czyszczeniu nie miałem jak zresetować DPFa, może uda się na koniec miesiąca, ale zaopatrzyłem się w ELM i v-gate'a. Z OPL DPF Monitora dowiedziałem się że jak jadę do pracy to wypala się na trasie jakieś 10 min od 100 do 0%, gorzej że wróciłem 60km trasa 60-120km/h i 3km w ruchu miejskim i pokazuje zapełnienie 23%. Czyli 250 km zaś między wypalaniami. Wydaje mi się za mało o jakieś drugie tyle. Gdzie szukać przyczyny? A może pisząc 'trasa' macie na myśli autostrady i S-ki bez schodzenie poniżej 100km/h?

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka


byq84
Stały bywalec
Posty: 209
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 08:07
Imię: Marek
Chevi: Cruze 2.0 VCDI 163KM
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: byq84 » 2 kwie 2019, o 13:00

Ostatnia moja trasa z Bydgoszczy na Mazury i z powrotem plus jazda po mieście 1200 km między wypalaniami.
Fakt że było zimno. Teraz już jest cieplej i pokazuję około 500 km i 70 procent zapełnienia.

zontar
Obserwatorek
Posty: 23
Rejestracja: 10 lut 2018, o 23:30
Imię: Leszek
Chevi: Orlando
Lokalizacja: Podhale
Kontakt:

Re: Kolejny temat o DPF :/

Post autor: zontar » 15 kwie 2019, o 11:11

Miałem 105% wg OPL DPF i przeciągnąłem go Zakopianką z NT do Krakowa. Wypalił się do 0 i po 45km ekspresówki pokazał 9%, co by oznaczało, że przy takiej jeździe 100-130km/h przy temp. Ok. 8 st. na zewnatrz byłoby jakieś 500 km między wypalaniami, a jeżdżąc wojewódzkimi mam co 250km jak w zegarku, spalanie średnie 8.4-8.5 i nie chce być inaczej. Nie resetowalem po czyszczeniu w końcu, nie miałem jak, ale jutro jestem umówiony u mechanika (zmiana opon, geometria itp.) Doradźcie dobrzy ludzie, czy jest sens jeszcze wałkować temat, że za częste wypalanie, czy po prostu zresetować ten DPF o ile się da i żyć dalej:)

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość