Jakie tarcze i klocki do Orlando
-
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 22 paź 2018, o 08:42
- Reputacja: 0
- Imię: Morget
- Samochód: Orlando 2012 1.8 B+G
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jakie tarcze i klocki do Orlando
Cześć.
Od niedawna stałem się właścicielem Orłusia i musze w niego trochę zainwestować.
Zdaje się że klocki się już kończą (pisk przy jeździe - cichnie przy hamowaniu ) wnioskuję że koniec klocków. A że tarcze mają też spory rant to i tarcze też muszę raczej wymienić.
Czy zna ktoś minimalne dopuszczalne grubości tarcz?
Fajnie bybyło gdyby jeszcze cenowo rozsądne były, bo 500 zł za tarczę nie bardzo uśmiecha mi się płacić (Ferodo).
W intercarsie są: ABE , LPR, Brembo. Cenowo najtańsze są ABE (160p-135t) ale to jakiś wynalazek chyba i boję się testować na sobie.
Czy możecie polecić jakieś sprawdzone tarcze oraz klocki do tego autka?
Od niedawna stałem się właścicielem Orłusia i musze w niego trochę zainwestować.
Zdaje się że klocki się już kończą (pisk przy jeździe - cichnie przy hamowaniu ) wnioskuję że koniec klocków. A że tarcze mają też spory rant to i tarcze też muszę raczej wymienić.
Czy zna ktoś minimalne dopuszczalne grubości tarcz?
Fajnie bybyło gdyby jeszcze cenowo rozsądne były, bo 500 zł za tarczę nie bardzo uśmiecha mi się płacić (Ferodo).
W intercarsie są: ABE , LPR, Brembo. Cenowo najtańsze są ABE (160p-135t) ale to jakiś wynalazek chyba i boję się testować na sobie.
Czy możecie polecić jakieś sprawdzone tarcze oraz klocki do tego autka?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Jakie tarcze i klocki do Orlando

-
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 22 paź 2018, o 08:42
- Reputacja: 0
- Imię: Morget
- Samochód: Orlando 2012 1.8 B+G
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Jakie tarcze i klocki do Orlando
No ok, Power Stop, przód 400, tył 320. Tanie nie są. Plus że ceramiczne, pewnie nie pylą ale cena trochę spora.
Na jakich tarczach to jest założone?
Jak to się sprawuje?
Nie bez powodu pytam bo bywa że klocki fajne a nie dogadują się z tarczami i bywa kicha. Piszczą albo słabo zbierają.
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Na jakich tarczach to jest założone?
Jak to się sprawuje?
Nie bez powodu pytam bo bywa że klocki fajne a nie dogadują się z tarczami i bywa kicha. Piszczą albo słabo zbierają.
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Jakie tarcze i klocki do Orlando
Ja miałem taki, zestaw na Mikoda. Zrobione 40k km i jeździ.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Jakie tarcze i klocki do Orlando
Z przodu założyłem PowerStop a na tył Tomex. Jedno i drugie na fabrycznych używanych tarczach bez żadnego problemu. Po ułożeniu się i dopasowaniu się hamowanie jest rewelacyjne, sporo lepsze niż na fabrycznych klockach z salonu. Do tego ceramiczne PowerStop nie pylą więc jest czyściutko. Fakt cena spora ale nie żałuję, jest komfort gdy nie trzeba dusić pedału hamulca tylko wystarczy lekkie położenie stopy.Morget pisze: ↑14 lis 2018, o 08:09No ok, Power Stop, przód 400, tył 320. Tanie nie są. Plus że ceramiczne, pewnie nie pylą ale cena trochę spora.
Na jakich tarczach to jest założone?
Jak to się sprawuje?
Nie bez powodu pytam bo bywa że klocki fajne a nie dogadują się z tarczami i bywa kicha. Piszczą albo słabo zbierają.
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
viewtopic.php?f=64&t=768&hilit=bia%C5%8 ... 25#p110149

-
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 22 paź 2018, o 08:42
- Reputacja: 0
- Imię: Morget
- Samochód: Orlando 2012 1.8 B+G
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Jakie tarcze i klocki do Orlando
Do niedawna jeździłem avenem T22 kombi i po przesiadce mam wrażenie że w Orłusiu jak tylko dotknę hamulca to już mocno zwalnia.
W avenie juz chyba z racji wieku trzeba było mocniej dusić.
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Dodano po 1 godzinie 20 minutach 36 sekundach:
Czy klocki się szybciej z racji otworów nie zużywają?
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
W avenie juz chyba z racji wieku trzeba było mocniej dusić.
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Dodano po 1 godzinie 20 minutach 36 sekundach:
A jak z zużyciem tarcz nawiercanych z tymi klockami?etac pisze:Ja miałem taki, zestaw na Mikoda. Zrobione 40k km i jeździ.
Czy klocki się szybciej z racji otworów nie zużywają?
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Jakie tarcze i klocki do Orlando
nie zauważyłem różnicy wobec poprzednich klocków
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 22 paź 2018, o 08:42
- Reputacja: 0
- Imię: Morget
- Samochód: Orlando 2012 1.8 B+G
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Jakie tarcze i klocki do Orlando
Czy do Orlando 1.8 jest jeden wymiar tarcz przód 300 a tył 292 czy są jeszcze jakieś inne wersje?
Chyba kupię tarcze Mikoda. Polskie i w rozsądnej cenie. 180 full opcja przód i 130 tył. Stać mnie będzie na klocki powerstopa na przód a na tył coś tańszego wezmę.
Czy zwrócić uwagę aby w klockach były blaszki?
Czy te blaszki są potrzebne do odsunięcia klocka od tarczy ?
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Chyba kupię tarcze Mikoda. Polskie i w rozsądnej cenie. 180 full opcja przód i 130 tył. Stać mnie będzie na klocki powerstopa na przód a na tył coś tańszego wezmę.
Czy zwrócić uwagę aby w klockach były blaszki?
Czy te blaszki są potrzebne do odsunięcia klocka od tarczy ?
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Jakie tarcze i klocki do Orlando
tarcze są tylko jeden rodzaj, a blaszki jak najbardziej potrzebne, dodatkowo jak sam wymieniasz to i smar się przyda do klocków
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Jakie tarcze i klocki do Orlando
Blaszki to rodzaj prowadnic w których klocki są umocowane i się w nich przesuwają. Dlatego powinny być gładkie i potraktowane odpowiednim smarem. Niestety do power stop nie dają blaszek. Jak dla mnie niezrozumiałe, klocki z górnej półki a na blaszkach sknerzą. Ja użyłem po oczyszczeniu starych, były jeszcze w nie najgorszej kondycji.

-
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 22 paź 2018, o 08:42
- Reputacja: 0
- Imię: Morget
- Samochód: Orlando 2012 1.8 B+G
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Jakie tarcze i klocki do Orlando
Widziałem jeszcze juridy ceramiczne. Tańsze od PS o jakąś 1/3 oraz ATE chyba.
Macie jakieś opinie o nich może?
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Macie jakieś opinie o nich może?
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Jakie tarcze i klocki do Orlando
Mamy. Nie pylą, ale zjadają tarcze (fabryczne) błyskawicznie. Trzeba dobierać tarcze do klocków, a to już domena fachowców od tunningu (tego poważnego).
-
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 22 paź 2018, o 08:42
- Reputacja: 0
- Imię: Morget
- Samochód: Orlando 2012 1.8 B+G
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Jakie tarcze i klocki do Orlando
Dzięki za info.
Dzwoniłem po PS ale zabija mnie czas oczekiwania około 15 dni.
Czy ATE ceramiczne też zjadają tarcze jak te Juridy?
Zastanawiam się nad zwykłymi klockami z salonu czy nie kupić. Przynajmniej pewne będą no i zapewne kosztują mniej.
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Dzwoniłem po PS ale zabija mnie czas oczekiwania około 15 dni.
Czy ATE ceramiczne też zjadają tarcze jak te Juridy?
Zastanawiam się nad zwykłymi klockami z salonu czy nie kupić. Przynajmniej pewne będą no i zapewne kosztują mniej.
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Jakie tarcze i klocki do Orlando
Kup zwykłe ATE, TRW, BREMBO, TOMEX (które obecnie testuję) i problem z głowy. Tańsze niż w salonie a skuteczność hamowania podejrzewam, że taka sama.
Na forum jeszcze nie widziałem żeby ktoś robił porównanie długości hamowania w zależności od założonych klocków. Są opinie że jedne hamują lepiej inne gorzej ale brak jakichkolwiek pomiarów.
Na forum jeszcze nie widziałem żeby ktoś robił porównanie długości hamowania w zależności od założonych klocków. Są opinie że jedne hamują lepiej inne gorzej ale brak jakichkolwiek pomiarów.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 22 paź 2018, o 08:42
- Reputacja: 0
- Imię: Morget
- Samochód: Orlando 2012 1.8 B+G
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Jakie tarcze i klocki do Orlando
Ok, zapewne tak zrobię, czas czekania i cena na PS mocno zniechęcają.
Dzięki
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Dzięki
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Jakie tarcze i klocki do Orlando
Abstrahując co kto zastosuje.huri_khan pisze: ↑15 lis 2018, o 12:10Tańsze niż w salonie a skuteczność hamowania podejrzewam, że taka sama.
Na forum jeszcze nie widziałem żeby ktoś robił porównanie długości hamowania w zależności od założonych klocków. Są opinie że jedne hamują lepiej inne gorzej ale brak jakichkolwiek pomiarów.


-
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 22 paź 2018, o 08:42
- Reputacja: 0
- Imię: Morget
- Samochód: Orlando 2012 1.8 B+G
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Jakie tarcze i klocki do Orlando
A czy wiecie gdzie można kupić klocki TOMEX ?
Raczej chwalicie je i może bym je zakupił.
Tarcz nawiercanych MIkody jednak nie kupuje, czegoś innego będę szukał albo zwykle bez nawierceń będą.
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Raczej chwalicie je i może bym je zakupił.
Tarcz nawiercanych MIkody jednak nie kupuje, czegoś innego będę szukał albo zwykle bez nawierceń będą.
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
-
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 22 paź 2018, o 08:42
- Reputacja: 0
- Imię: Morget
- Samochód: Orlando 2012 1.8 B+G
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Jakie tarcze i klocki do Orlando
No i stało się. Po różnych perypetiach mam trochę z przypadku przód i tył Mikoda GT + klocki Mikody. Całość kosztowała 8 paczek.
Dopiero co założone, płyn wymieniony.
Odczucia:
Pedał hamulca twardy jak nie wiem, ciężko się hamuje.
Mam nadzieję że tylko tak na początku i że jak sie dotrze to wróci do stanu jak przed wymianą. A przed wymianą było miodzio. Lekko dotykałem hamulca a on jakby miał sam ochotę wchodzić głębiej, działał bardzo lekko i hamował super. Teraz po zmianie nie było opcji abym na suchym zablokował koła. Mało co Olka po odebraniu od mechanika nie rozwaliłem.
Na mokrym w końcu włączył się ABS.
Stare tarcze nie wiadomo co ale klocki były ferodo.
Czy taki twardy pedał, wymagający przykładania większe siły to normalka po wymianie?
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Dopiero co założone, płyn wymieniony.
Odczucia:
Pedał hamulca twardy jak nie wiem, ciężko się hamuje.
Mam nadzieję że tylko tak na początku i że jak sie dotrze to wróci do stanu jak przed wymianą. A przed wymianą było miodzio. Lekko dotykałem hamulca a on jakby miał sam ochotę wchodzić głębiej, działał bardzo lekko i hamował super. Teraz po zmianie nie było opcji abym na suchym zablokował koła. Mało co Olka po odebraniu od mechanika nie rozwaliłem.
Na mokrym w końcu włączył się ABS.
Stare tarcze nie wiadomo co ale klocki były ferodo.
Czy taki twardy pedał, wymagający przykładania większe siły to normalka po wymianie?
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Jakie tarcze i klocki do Orlando
Przez chwilę tak. Ale na nowych tarczach nie za długo.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości