Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
shaggy80
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
Reputacja: 0
Imię: Przemek
Samochód: Orlando LS+
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Stęszewko
Kontakt:

Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku

Post autor: shaggy80 » 21 lip 2018, o 20:54

Witam,
dzisiaj po około 150-kilometrowej jeździe, z włączoną cały czas klimatyzacją, przy około 30-32 stopniowym upale, zauważyłem skraplanie się (lub wyciek) wody przy metalowej rurce przy silniku:

IMG_20180721_175634.jpg
IMG_20180721_175623.jpg
IMG_20180720_192643.jpg
IMG_20180720_192636.jpg

czy to jest normalne? Nie pamiętam, żebym miał tam kiedykolwiek wodę, po dotknięciu rurka i woda były zimne. Mokra była rurka od widocznego połączenia rurki metalowej z gumową, aż do śrubowanego połączenia poniżej. Dodam, że klima była ustawiona na maksymalne chłodzenie, nawiew na stopień 2.
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku

Post autor: etac » 21 lip 2018, o 21:04

kiedy sprawdzałeś układ z czynnikiem?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

shaggy80
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
Reputacja: 0
Imię: Przemek
Samochód: Orlando LS+
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Stęszewko
Kontakt:

Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku

Post autor: shaggy80 » 21 lip 2018, o 21:10

Hmm, jeżeli chodzi o obie chłodnice - główną i klimatyzacji, to były wymieniane na nowe w październiku 2016 z powodu uszkodzenia przez zwierzę, to zakładam, że cały czynnik też był wymieniany wtedy na nowy. Od tego czasu były dwa przeglądy w ASO - grudzień 2016 i grudzień 2017, ale podczas standardowego przeglądu nie jest chyba sprawdzana klimatyzacja.
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku

Post autor: etac » 21 lip 2018, o 21:49

No nie jest. Roszenie przewodów to rzecz normalna, ale problemy z czynnikiem mogą powodować ich zalodzenie
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

shaggy80
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
Reputacja: 0
Imię: Przemek
Samochód: Orlando LS+
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Stęszewko
Kontakt:

Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku

Post autor: shaggy80 » 21 lip 2018, o 22:12

Nie, lodu na nich nie było, tylko woda o temp. tak myślę ok 20-25 stopni.
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku

Post autor: kochar » 21 lip 2018, o 22:18

A widziałeś jak się pocą rury z zimną wodą podczas upałów, tak samo poci się ta zimna rurka :piwo3:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

shaggy80
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 5 lut 2015, o 21:42
Reputacja: 0
Imię: Przemek
Samochód: Orlando LS+
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Stęszewko
Kontakt:

Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku

Post autor: shaggy80 » 21 lip 2018, o 22:39

Dzięki za odpowiedź, to może spytam się jeszcze od razu o LPG - przedwczoraj na autostradzie zaczął mi szarpać, tracić moc, zapaliły się kontrolki Check Engine i kontroli trakcji. Po przełączeniu na benzynę, kontrolki zniknęły, a samochód jechał normalnie. Po ponownym przełączeniu na LPG, sytuacja się powtórzyła.

Reduktor to BRC Genius MB1200, przy przebiegu ok 86000km po 4 latach 2 miesiącach był regenerowany na początku lutego 2018. Teraz przebieg jest 99000km. Czyżby jednak regeneracja nie do końca się powiodła, i reduktor jest do wymiany jednak na nowy?
Orlando LS+ 1.8 LPG MY2014 RP2013 / BRC Sequent 24, Genius MB 1200

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Skraplanie / wyciek wody z rurki przy silniku

Post autor: wszim » 21 lip 2018, o 23:20

Halo tu ziemia. Kondensacja na przewodach klimatyzacji jest rzeczą normalną od jakiś kilkudziesięciu lat gdy wymyślono klimatyzację. :H

Objawy szarpania i kontrolek to konieczność wymiany modułu cewek zapłonu. Pińcet wątków na tym forum.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości