Prosba o pomoc posiadaczy Malibu 2.0
-
- Świeżak
- Posty: 26
- Rejestracja: 3 gru 2019, o 16:40
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Malibu
- Silnik: 2.0 D 160KM 2012r
- Lokalizacja: Korczyna
- Kontakt:
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2336
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Prosba o pomoc posiadaczy Malibu 2.0
Aby się robić, za duże off topa powiem. Piękne auto. Gdy chevi był EU lub Malibu w większej ilości dostępny myślałbym nad takim cudem.
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
-
- Wymiatacz
- Posty: 1378
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 58
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Prosba o pomoc posiadaczy Malibu 2.0
milyjarek pisze: ↑10 sty 2020, o 20:32No to gratuluję. U mnie tak łatwo nie będzie ale jestem dobrej myśli. Wyślę w wolnej chwili do Ciebie wiadomość prywatną zostawiając kontakt do siebie to zawsze coś mogę podpowiedzieć. Zasugeruje tobie przeprowadzenie jeszcze jednej operacji aby uniknąć dodatkowych kosztów w przyszłości.
A nie możesz zasugerować tak otwarcie na forum

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 sty 2022, o 19:01
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Malibu
- Silnik: 2.0, 160, diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Prosba o pomoc posiadaczy Malibu 2.0
Cześć wszystkim,
temat nie taki stary więc po roku odgrzebie. Może ktoś dzięki swojemu doświadczeniu coś mi jeszcze podpowie.
Problem gasnących zegarów dopadł i mnie.Krótko o problemie bo taki sam jak w wątku...
... początkowo, jakieś 0,5 roku temu, zegary czasami się zawieszały i po 2 sekundach wstawały. Teraz zgasły całkowicie z krótkimi przebłyskami od czasu do czasu. Do tego nie działają czujniki parkowania i znikła temperatura zewnętrzna (termometr) na radiu. Reszta działa chyba bez wyjątku. Odpala bez problemu, podświetlenia i radio działają.
Do tej pory (2 dni problemu) co zrobiłem to: Doładowałem akumulator, przeczyściłem klemy, wymieniłem bezpiecznik w kabinie nr 21 - ten od wskaźników. Żadnej poprawy.
Czy czeka mnie wymiana całych zegarów tak jak większości użytkowników powyżej czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?
Pozdrawiam
Chevrolet Malibu 2012, 2.0, 160KM, diesel, 150.000 km przebiegu
temat nie taki stary więc po roku odgrzebie. Może ktoś dzięki swojemu doświadczeniu coś mi jeszcze podpowie.
Problem gasnących zegarów dopadł i mnie.Krótko o problemie bo taki sam jak w wątku...
... początkowo, jakieś 0,5 roku temu, zegary czasami się zawieszały i po 2 sekundach wstawały. Teraz zgasły całkowicie z krótkimi przebłyskami od czasu do czasu. Do tego nie działają czujniki parkowania i znikła temperatura zewnętrzna (termometr) na radiu. Reszta działa chyba bez wyjątku. Odpala bez problemu, podświetlenia i radio działają.
Do tej pory (2 dni problemu) co zrobiłem to: Doładowałem akumulator, przeczyściłem klemy, wymieniłem bezpiecznik w kabinie nr 21 - ten od wskaźników. Żadnej poprawy.
Czy czeka mnie wymiana całych zegarów tak jak większości użytkowników powyżej czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?
Pozdrawiam
Chevrolet Malibu 2012, 2.0, 160KM, diesel, 150.000 km przebiegu
- etac
- Prezes
- Posty: 22796
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 205
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Prosba o pomoc posiadaczy Malibu 2.0
uuu, jak nowe to widzę problemy, raczej poszukać jakieś używki i przeprogramować pod właściwy VIN polecam.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Profesjonalista
- Posty: 736
- Rejestracja: 24 wrz 2016, o 09:45
- Reputacja: 3
- Imię: Jarosław
- Samochód: Epica , Malibu LTZ
- Silnik: 2.0 Diesel , 150KM
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Prosba o pomoc posiadaczy Malibu 2.0
Typowy objaw dla zegarów. Nie jesteś pierwszy. Pojedź może do ASO na diagnozę żebyś miał pewność . Jak zdecydujesz się na używane to musisz kupić z identycznym nr softu i oczywiście OEM. Ja u siebie nie spasowalem jak należy.
-
- Świeżak
- Posty: 26
- Rejestracja: 3 gru 2019, o 16:40
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Malibu
- Silnik: 2.0 D 160KM 2012r
- Lokalizacja: Korczyna
- Kontakt:
Re: Prosba o pomoc posiadaczy Malibu 2.0
Dokładnie typowy. Kup licznik sprawny o tym samym nr. , Przelutuj EPROM do nowego żeby się przebieg zgadzał i powinno wszystko działać. U mnie się udało i do tej pory jest ok. Objawy były z tego co pamiętam podobne jak nie identyczne. Do ASO bym nawet nie zaglądał szkoda kasy.
- etac
- Prezes
- Posty: 22796
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 205
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Prosba o pomoc posiadaczy Malibu 2.0
Wystarczy przerzucić odczyt, nie trzeba wylutowywać
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 26
- Rejestracja: 3 gru 2019, o 16:40
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Malibu
- Silnik: 2.0 D 160KM 2012r
- Lokalizacja: Korczyna
- Kontakt:
Re: Prosba o pomoc posiadaczy Malibu 2.0
Ja miałem problemy z przerzuceniem więc przelutowałem. Ale oczywiście masz rację.
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 sty 2022, o 19:01
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Malibu
- Silnik: 2.0, 160, diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Prosba o pomoc posiadaczy Malibu 2.0
Dzięki Panowie za odzew.
Sprawdzę jeszcze najpierw alternator i regulator napięcia bo jak czasami zegary wstają to mi pokazuje napięcie ładowania od 11,6 do 14,8V i podczas jazdy potrafi pływać w tym zakresie.
Jak zakończę przygodę z tą usterką to podsumuje w tym temacie jak u mnie wyglądało. Tak czy inaczej dziękuje za wskazówki : )
Sprawdzę jeszcze najpierw alternator i regulator napięcia bo jak czasami zegary wstają to mi pokazuje napięcie ładowania od 11,6 do 14,8V i podczas jazdy potrafi pływać w tym zakresie.
Jak zakończę przygodę z tą usterką to podsumuje w tym temacie jak u mnie wyglądało. Tak czy inaczej dziękuje za wskazówki : )
- etac
- Prezes
- Posty: 22796
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 205
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Prosba o pomoc posiadaczy Malibu 2.0
w tych autach napięcie jest miedzy 12,4V do 15,6V. Jeżeli masz takie niskie to obawiam się że nie wina alternatora, a uszkodzonego akumulatora.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 sty 2022, o 19:01
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Malibu
- Silnik: 2.0, 160, diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Prosba o pomoc posiadaczy Malibu 2.0
Drodzy forumowicze,
pisałem, że po zakończonej przygodzie z licznikiem w moim Malibu powiem co u mnie było nie tak...
... długo mi zeszło żeby się zabrać za same liczniki i tak samo długo żeby napisać tu podsumowanie.
Niestety zupełnie nic nowego nie wniosę do sprawy. Z braku czasu oddałem autko do mojego mechanika w czasie urlopu i ogarnął temat. Licznik oddał dalej do elektronika więc nic nie wiem co to było i co było robione. Wiem tyle, że licznik jest ten sam, działa do dzisiaj (ponad pół roku), a roboty było z nim co nie miara - trzy razy wracał do elektronika.
Tak więc jak pisałem nic nie wnoszę do tematu, ale z poczucia obowiązku (jak się powiedziało, że się podsumuje) musiałem napisać ten post.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów. Mniej usterek! Szerokiej drogi!
.Coursus
pisałem, że po zakończonej przygodzie z licznikiem w moim Malibu powiem co u mnie było nie tak...
... długo mi zeszło żeby się zabrać za same liczniki i tak samo długo żeby napisać tu podsumowanie.
Niestety zupełnie nic nowego nie wniosę do sprawy. Z braku czasu oddałem autko do mojego mechanika w czasie urlopu i ogarnął temat. Licznik oddał dalej do elektronika więc nic nie wiem co to było i co było robione. Wiem tyle, że licznik jest ten sam, działa do dzisiaj (ponad pół roku), a roboty było z nim co nie miara - trzy razy wracał do elektronika.
Tak więc jak pisałem nic nie wnoszę do tematu, ale z poczucia obowiązku (jak się powiedziało, że się podsumuje) musiałem napisać ten post.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów. Mniej usterek! Szerokiej drogi!
.Coursus
-
- Świeżak
- Posty: 26
- Rejestracja: 3 gru 2019, o 16:40
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Malibu
- Silnik: 2.0 D 160KM 2012r
- Lokalizacja: Korczyna
- Kontakt:
Re: Prosba o pomoc posiadaczy Malibu 2.0
Witam
To może ja coś dodam
Problem liczników przynajmniej w moim przypadku został ogarniety. Jeden licznik z przed kilku lat drugi z przed trzech miesięcy. Oba ta sama usterka ( jak w opisie wcześniej)
Nie będę się rozpisywał ale wygląda to tak. Po lewej stronie licznika pod tarcza obrotów na płytce jest powiedzmy " procesor" . Pod nim dosłownie został ukryty "przekaźnik" który pod wpływem temperatury się wylutował. I cała zagadka u mnie się rozwiazała. Naprawa trwała 5 min przy jednym
pozdrawiam
To może ja coś dodam
Problem liczników przynajmniej w moim przypadku został ogarniety. Jeden licznik z przed kilku lat drugi z przed trzech miesięcy. Oba ta sama usterka ( jak w opisie wcześniej)
Nie będę się rozpisywał ale wygląda to tak. Po lewej stronie licznika pod tarcza obrotów na płytce jest powiedzmy " procesor" . Pod nim dosłownie został ukryty "przekaźnik" który pod wpływem temperatury się wylutował. I cała zagadka u mnie się rozwiazała. Naprawa trwała 5 min przy jednym
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość