Tryb awaryjny automatycznej skrzyni biegów

Tutaj dyskutujemy o Chevrolet Evanda
ODPOWIEDZ
jakub49
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 14 paź 2019, o 19:48
Reputacja: 0
Imię: Jakub
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0 benz.
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Tryb awaryjny automatycznej skrzyni biegów

Post autor: jakub49 » 9 maja 2020, o 22:28

Witam,
Ostatnimi czasy zacząłem mieć problem z automatyczną skrzynią biegów.

Kilka razy po odpaleniu auta skrzynia odpalała się w trybie awaryjnym.
Oczywiście wyskakuje check engine z kodem błędu p0700.
Przy wrzucaniu biegu D lub wstecznego auto dość mocno szarpie, przy próbie ruszania auto startuje prawdopodobnie z wyższego biegu.
Po chwili odczekania i wyłączeniu auta, następnie ponownym uruchomieniu problemu nie ma (skrzynia działa tak jak powinna). Check engine przestaje się świecić na desce (kod błędu zostaje jedynie w pamięci po podłączeniu komputera).
Taką sytuację miałem może z 2-3 razy przez ostatnie 2 miesiące.

Wiem, że mam dość słaby akumulator, który musiałem ładować kilka razy zimą, bo auto słabo kręciło, jednak teraz auto raczej odpala bez objawów jakoby akumulator był słaby (i tak planuje w najbliższym czasie wymienić).

Tutaj moje pytanie. Czy ktoś z Was miał może kiedyś podobnym problem?
Czytałem, że automatyczne skrzynie biegów wymagają raczej mocnego akumulatora, dlatego przed ewentualną wizytą u fachowca chciałem skonsultować i zapytać Was o opinię.

Pozdrawiam

KonradK
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 12 cze 2020, o 23:05
Reputacja: 0
Imię: Konrad
Samochód: Chevrolet Evanda
Silnik: 2.0 i 16V 131KM 96kW
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny automatycznej skrzyni biegów

Post autor: KonradK » 22 cze 2020, o 16:36

W mojej evandzie po ponad 10 latach użytkowania zaczął pojawiać się problem ze spadającymi obrotami i szarpnięciami po uruchomieniu auta zarówno na biegu D jak i P. Jednak chodziło o regulacje obrotów (jakiś czujnik) a nie samą skrzynię biegów

jakub49
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 14 paź 2019, o 19:48
Reputacja: 0
Imię: Jakub
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0 benz.
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny automatycznej skrzyni biegów

Post autor: jakub49 » 12 sie 2020, o 23:32

u mnie okazało się, że problem jest z alternatorem.
Bez jakiegokolwiek obciążenia napięcie wynosiło 13,5 V. Po włączeniu świateł, klimatyzacji, ogrzewania lusterek/szyb spadało do 12,7 V.

BOLLO
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 16 cze 2021, o 12:13
Reputacja: 0
Imię: Karol
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0 163KM Diesel Automat
Lokalizacja: Bialawa
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny automatycznej skrzyni biegów

Post autor: BOLLO » 16 cze 2021, o 13:03

Witam wszystkich!
Jest to mój pierwszy wpis dlatego może szybciutko się przywitam. Jestem to nowy bo i po raz pierwszy jestem właścicielem Chevroleta a dokładnie Orlando 2.0 Diesel 163KM w automacie.

Ten model kupiłem głównie dlatego że 1.5r temu poprzedni właściciel wymienił/regenerował kompletną skrzynie biegów. Koszt ok 8500pln więc sądziłem że ta posłuży mi na wieki i odpada mi potencjonalnie spory wydatek.

Od zakupu i po przejechaniu jakichś 200km pojawił sie problem w postaci komunikatu o błędzie check engine P0700 oraz P0601. Błąd ten pokazywał się w formie ikonki na panelu oraz spadkiem mocy i auto w trybie awaryjnym. Auto kupione od osoby prywatnej ale mimo to chciałem go zwrócić bo obawiałem się że to bardzo nie dobrze wróży. Odmowa przyjęcia auta. Podobno to nie jest "wada ukryta" i nie mogę się powoływać na prawo do rękojmi jakie mi przysługuje. Tego nie wiem ale jeżeli to się pojawiało przed sprzedażą i nie miałem możliwości tego wykryć bo działało to jak dla mnie jest to wada ukryta ale prawnikiem nie jestem więc nie chcę nikogo oskarżać.

Pojechałem w takim razie na warsztat w celu zdiagnozowania i skasowania błędu. Niestety warsztat tylko skasował błędy bo nie umiał dokładnie wskazać błędu gdyż oba komunikaty są zbyt rozległe.

To co udało mi się doczytać samemu w internecie:
P0601
Usterka Modułu sterujący pracą silnika (ECM)
Wiązka modułu sterującego silnika (ECM) jest otwarta lub zwarta
Moduł sterujący silnika (ECM) słaba masa
Niskie napięcie akumulatora
W module sterującym zespołu napędowego (ECM) może występować zwarcie wewnętrzne .
Możliwe jest, że kable, a nawet złącze modułu sterującego układu napędowego (ECM) zostało odłączone podczas podłączania akumulatora.
Być może ECM jest w złym stanie.

P0700

W TCM występuje zwarcie (moduł sterowania skrzynią biegów).
Moduł TCM (moduł sterujący skrzyni biegów) może być uszkodzony.
Niski poziom oleju ATF , niski poziom płynu może powodować brak ciśnienia.
Zużycie w automatycznej skrzyni biegów. Płyn hydrauliczny może prześlizgnąć się przez zużyte uszczelki, hamulce i sprzęgła.


Mając jakąś ogólną wiedze na temat tych komunikatów zaliczyłem kolejne 2 warsztaty bardziej nastawione na naprawę skrzyń Automatycznych. Oba wskazały że"prawdopodobnie" jest uszkodzony główny moduł/komputer od skrzyni biegów i należałoby go wymienić na nowy. Ale na moje pytanie skąd ta pewność powiedzieli że tak wynika z podłączonego komputera do diagnozy. Niczego nie rozbierali, nie sprawdzali poziomu oleju, napięcia alternatora i akumulatora. Tylko bazowali na odczycie z programu. Czyli w sumie na tym samym co udało mi się samemu ustalić za pomocą kostki i aplikacji w smartfonie.
Zabrałem auto i tak jeździłem kasując samemu z aplikacji co jakiś czas te same 2 błędy. Pojawiały się one praktycznie przypadkowo. Podczas jazdy,wyprzedzania, stania na światłach czy na parkingu. Zdecydowałem się jednak pojechać do warsztatu w którym 1.5r temu poprzedni właściciel robił remont skrzyni w celu naprawy usterki w ramach być może gwarancji. Okazało się że warsztat ten nie wykonuje usług elektronicznych ale przyjeli auto ze względu na to że było u nich kiedyś robione.
Wizyta nie była jednak owocna bo też poinformowali mnie że stawiają na komputer walniety od skrzyni ale 100% nie dadzą. Koszt takiego komputera to ok 600-1000€ i trzeba ściągać z Chin (aliexpres) wgrywac na nowo soft + robocizna czyli ryzykujesz jakieś 5000pln nie mając tak naprawdę gwarancji na to że to faktycznie ta usterka.
Nie podważam opinii fachowców ale mam wątpliwości bo żaden warsztat nie wykonał pomiaru oleju,napięcia, nie sprawdził okablowania itd....co z google jasno wynika że przyczyn może być jednak więcej.
Błąd jest na tyle kłopotliwy że boję się takim autem jeździć bo stwarza to zagrożenie na drodze. Ale nie jestem teżw stanie wydać 5k pln w ciemno i liczyć na chybił-trafił że to to.

A więc podsumowując.
-auto ma 2 błędy P0700 i P0601
-brak 100% diagnozy i pewności że to komputer sterujący strzynią
-skrzynia po kapitalnym remoncie i wymianie oleju 1.5r temu
-akumulator nówka z grudnia
-opony wymiar fabryczny

Czy ktoś może pomóc, podpowiedzieć, poradzić jakie kroki zrobić. Będę BARDZO wdzięczny tym bardziej że niechciałbym przez takie coś znienawidzić poprzedniego właściciela jak i samej marki Chevrlolet.

BOLLO
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 16 cze 2021, o 12:13
Reputacja: 0
Imię: Karol
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0 163KM Diesel Automat
Lokalizacja: Bialawa
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny automatycznej skrzyni biegów

Post autor: BOLLO » 17 cze 2021, o 11:03

Czy ktoś z was może mi namierzyć jaki dokładnie mam model skrzyni biegów i jaki komputer/sterownik do niego pasuje?
Vin KL1YA75Y9BK16961 . Udało mi się ustalić że to niby 6T45 i sterownik OEM 24264420 ale głowy nie dam.
Ten będzie pasować?
https://pl.aliexpress.com/item/40006846 ... 2b11vpZRK8
https://allegro.pl/oferta/orlando-6t45- ... 7981189053
https://allegro.pl/oferta/sterownik-skr ... 9938144140

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5799
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 342
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny automatycznej skrzyni biegów

Post autor: bubu1769 » 17 cze 2021, o 11:34

Numer VIN nie bangla.

BOLLO
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 16 cze 2021, o 12:13
Reputacja: 0
Imię: Karol
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0 163KM Diesel Automat
Lokalizacja: Bialawa
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny automatycznej skrzyni biegów

Post autor: BOLLO » 17 cze 2021, o 11:48

teraz poprawny KL1YA75Y9BK169691
Ostatnio zmieniony 17 cze 2021, o 11:49 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto CYTAT

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5799
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 342
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny automatycznej skrzyni biegów

Post autor: bubu1769 » 17 cze 2021, o 11:55


BOLLO
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 16 cze 2021, o 12:13
Reputacja: 0
Imię: Karol
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0 163KM Diesel Automat
Lokalizacja: Bialawa
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny automatycznej skrzyni biegów

Post autor: BOLLO » 17 cze 2021, o 12:17

Hmmm trochę dziwne bo wskazany model przez ciebie dotyczy auta (LNP) ENGINE DIESEL, 4 CYL, L4, 2.0L, CRI, DOHC, TURBO, 110 KW
a mój jest 120KW. W Hornet Wrocław po VINie podali mi że to 24259610 ale to niby ten sam nr co 24264420. I bądz tu teraz mądry i znajdz odpowiedni sterownik. :ocochodzi:
Ostatnio zmieniony 17 cze 2021, o 12:21 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto cytat.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5799
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 342
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny automatycznej skrzyni biegów

Post autor: bubu1769 » 17 cze 2021, o 12:22

Ja tylko jestem w stanie podać to co mi wychodzi w katalogu.

P.S. nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpisujesz.

BOLLO
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 16 cze 2021, o 12:13
Reputacja: 0
Imię: Karol
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0 163KM Diesel Automat
Lokalizacja: Bialawa
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny automatycznej skrzyni biegów

Post autor: BOLLO » 17 cze 2021, o 12:32

Twój nr jak i mój jest w tej ofercie więc może warto zaryzykować?
https://pl.aliexpress.com/item/40006846 ... 2b11vpZRK8

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Tryb awaryjny automatycznej skrzyni biegów

Post autor: kochar » 17 cze 2021, o 13:05

BOLLO pisze:
17 cze 2021, o 12:17
Hmmm trochę dziwne bo wskazany model przez ciebie dotyczy auta (LNP) ENGINE DIESEL, 4 CYL, L4, 2.0L, CRI, DOHC, TURBO, 110 KW
a mój jest 120KW. W Hornet Wrocław po VINie podali mi że to 24259610 ale to niby ten sam nr co 24264420. I bądz tu teraz mądry i znajdz odpowiedni sterownik. :ocochodzi:
U mnie jest tak samo wyskakuje 110 KW a mam 120 KW.
22.JPG
:witam:

Dodano po 17 minutach 5 sekundach:
Podzwoń po firmach moż zregenerują twój sterownik, np tu

:witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

BOLLO
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 16 cze 2021, o 12:13
Reputacja: 0
Imię: Karol
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0 163KM Diesel Automat
Lokalizacja: Bialawa
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny automatycznej skrzyni biegów

Post autor: BOLLO » 17 cze 2021, o 13:50

no ale widze ze oba sterowniki OEM są do tej samej skryni biegów więc nie powinno być problemu. Podpytam jeszcze Chinola przed wysyłką i działamy.
Chińczyk twierdzi że ten będzie ok:
https://pl.aliexpress.com/item/1005002818332629.html

milyjarek
Profesjonalista
Posty: 833
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 09:45
Reputacja: 5
Imię: Jarosław
Samochód: Epica , Malibu LTZ
Silnik: 2.0 Diesel , 150KM
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny automatycznej skrzyni biegów

Post autor: milyjarek » 17 cze 2021, o 14:59

Trochę tutaj bałagan się zrobił. Kolega założył temat o Evandzie a mamy teraz Orlando. Co do Evandy to miałem podobny problem kiedyś i skrzynia była w trybie awaryjnym ale wystarczyła wymiana oleju.

BOLLO
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 16 cze 2021, o 12:13
Reputacja: 0
Imię: Karol
Samochód: Orlando
Silnik: 2.0 163KM Diesel Automat
Lokalizacja: Bialawa
Kontakt:

Re: Tryb awaryjny automatycznej skrzyni biegów

Post autor: BOLLO » 22 cze 2021, o 21:22

Temat dotyczy jak w tytule trybu awaryjnego w ASB a nie problemu w Ewandzie wiec szkoda śmiecić forum i zakładać nowy wątek skoro objawy i naprawa dotyczy każdego modelu tak samo.
Tak się zastanawiam u mnie napiecie też jest 12.4-13.2 ale gdyby to był spalony komp to auto by nie jeździło a jeździ czasem mawet 100km bez błędu.
Ostatnio zmieniony 22 cze 2021, o 21:43 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Polskie znaki i literówki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Evanda”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość