Strona 1 z 2
Błędy "check"
: 29 lip 2019, o 18:05
autor: TheOne
Witam podczas jazdy zaświecił się check po sprawdzeniu są dwa kody
P0123
P1693
Co one oznaczają i czym mogą być spowodowane: Chevrolet Evanda 2.0 2005 rok.
Proszę o jakąś diagnozę i pomoc w usunięciu usterki jeśli takowa występuje.

Re: Błedy "chek"
: 29 lip 2019, o 18:14
autor: wiliniak
P0123
Wysokie napięcie czujnika położenia przepustnicy
P1693
Tu udało mi się znaleźć coś o złym obwodzie obrotomierza, ale nic w sumie sensownego nie znalazłem.
Na przyszłość, to tylko wpisałem w google te błędy i znalazło.
Re: Błedy "chek"
: 29 lip 2019, o 18:35
autor: etac
Evanda z LPG?
Re: Błedy "chek"
: 29 lip 2019, o 18:37
autor: bubu1769
Re: Błedy "chek"
: 30 lip 2019, o 10:24
autor: TheOne
etac pisze: ↑29 lip 2019, o 18:35
Evanda z LPG?
Witam tak jest LPG .
Re: Błędy "check"
: 30 lip 2019, o 10:38
autor: etac
Ja miałem takie błędy w astra g, jak była rozregulowana instalacja.
Re: Błędy "check"
: 30 lip 2019, o 10:44
autor: TheOne
A dokładnie jaka regulacja bo u mnie magików nie brakuje? Spalanie mam w normie jedyne co mnie dziwi to to że dzieje się to podczas jazdy na tempomacie i strasznie szarpie podczas jazdy na nim.
Re: Błędy "check"
: 30 lip 2019, o 11:12
autor: wszim
P0123
Wysokie napięcie czujnika położenia przepustnicy
od LPG? Jaki mogą mieć związek te 2 fakty?
Dodano po 1 minucie 2 sekundach:
TheOne - uzupełnij w profilu typ silnika i że masz LPG.

Re: Błędy "check"
: 30 lip 2019, o 11:20
autor: etac
Też się zastanawiałem, ale objawy były takie jak silnik zaczął gasnąć, to znaczy schodzić na 300-500 obrotów to wywalal błąd i gasl. Przyczyną był zły sklad mieszanki na reduktorze.
Re: Błędy "check"
: 30 lip 2019, o 15:40
autor: wszim
Wywalał błąd napięcia czujnika położenia przepustnicy? Przecież ten czujnik to jest potencjometr, a ten błąd wskazuje charakter elektryczny (zwarcie, brak kontaktu, usterka czujnika). W każdym razie kompletnie nie może mieć związku ze składem mieszanki.
Re: Błędy "check"
: 30 lip 2019, o 16:14
autor: etac
Niestety ale miało. Wyregulowanie reduktora i problem zniknął.
Re: Błędy "check"
: 30 lip 2019, o 21:27
autor: wszim
Sam przy tej diagnozie byłeś? Krzyśku dlaczego ty czasami twardo stąpasz po ziemi a czasami propagujesz wiarę w gumowe wilki?
Ok. Podaj mi swój pomysł na to by nieprawidłowy skład mieszanki mógł spowodować zdiagnozowanie przez ECM usterki określającej nieprawidłowe napięcie suwaka potencjometru, sprzężonego mechanicznie z obrotnicą dysku przepustnicy.

Re: Błędy "check"
: 30 lip 2019, o 21:38
autor: etac
Sam diagnozowałem i sam regulowalem reduktor. Wojtek, czasem życie daje takie przypadki o których nawet nie snileś. Ja miałem kontakt z różnymi przypadkami, co nawet twórcy tych systemów sami byli zdziwieni ich zachowaniem.
Dodano po 6 minutach 19 sekundach:
Wojtku, ja niestety jestem praktykiem, a nie teoretykiem większość swojej wiedzy mam z życia, a nie z książek. Czasem właśnie to jest problem, bo wielu teoretyków nie wierzy w te praktyki. A mój problem ze nie mam teorii do pewnych praktyk, która za pewne ty masz.
Re: Błędy "check"
: 30 lip 2019, o 22:49
autor: wszim
Ja za to jestem zaciętym diagnostykiem i nie odpuszczam póki nie znajdę wytłumaczenia objawu. W moim "służbowym ogródku" już wszyscy moi współpracownicy wiedzą, że nie przyjmuję do wiadomości rozwiązania - coś zmieniłem i już działa ok, ale nie wiem dlaczego. NIE MA TAKIEJ OPCJI ! Wada dopiero wtedy jest uznana za usuniętą, gdy jest poznana przyczyna i ta przyczyna jest świadomie wyeliminowana i potwierdzona testem. Nie ma znaczenia czy to dotyczy błędu w software, schemacie elektroniki czy wadzie fabrycznej zastosowanego komponentu.
Re: Błędy "check"
: 1 sie 2019, o 09:52
autor: TheOne
Witam a co panowie myślą o zaworze EGR prawdopodobnie padł muszę odpiąć i zobaczyć jak auto będzie reagowało na jazdę z odpiętym zaworem???
Dodano po 5 minutach 37 sekundach:
wszim pisze: ↑30 lip 2019, o 22:49
Ja za to jestem zaciętym diagnostykiem i nie odpuszczam póki nie znajdę wytłumaczenia objawu. W moim "służbowym ogródku" już wszyscy moi współpracownicy wiedzą, że nie przyjmuję do wiadomości rozwiązania - coś zmieniłem i już działa ok, ale nie wiem dlaczego. NIE MA TAKIEJ OPCJI ! Wada dopiero wtedy jest uznana za usuniętą, gdy jest poznana przyczyna i ta przyczyna jest świadomie wyeliminowana i potwierdzona testem. Nie ma znaczenia czy to dotyczy błędu w software, schemacie elektroniki czy wadzie fabrycznej zastosowanego komponentu.
Witam a co pan myśli o zaworze EGR prawdopodobnie padł muszę odpiąć i zobaczyć jak auto będzie reagowało na jazdę z odpiętym zaworem???
Re: Błędy "check"
: 1 sie 2019, o 10:17
autor: wszim
Na pewno zaświeci błąd a dodatkowo jak padł w pozycji otwartej to dobrze się jechać nie będzie.
Re: Błędy "check"
: 1 sie 2019, o 10:52
autor: bubu1769
wszim pisze: ↑30 lip 2019, o 22:49
Ja za to jestem zaciętym diagnostykiem i nie odpuszczam póki nie znajdę wytłumaczenia objawu. W moim "służbowym ogródku" już wszyscy moi współpracownicy wiedzą, że nie przyjmuję do wiadomości rozwiązania - coś zmieniłem i już działa ok, ale nie wiem dlaczego. NIE MA TAKIEJ OPCJI ! Wada dopiero wtedy jest uznana za usuniętą, gdy jest poznana przyczyna i ta przyczyna jest świadomie wyeliminowana i potwierdzona testem. Nie ma znaczenia czy to dotyczy błędu w software, schemacie elektroniki czy wadzie fabrycznej zastosowanego komponentu.
To zapraszam do działu utrzymania ruchu, tu nie ważne co się zrobiło, ważne że maszyna jak najszybciej ruszyła

Jedynie to że jeśli się wie co było przyczyną i w jaki sposób usunąć usterkę to następnym razem naprawa trwa krócej.
A cuda czasami potrafią się takie dziać że nawet serwis producenta się poddaje a my i tak to naprawiamy

Re: Błędy "check"
: 1 sie 2019, o 11:01
autor: etac
Tylko wtedy fabryka będzie stać tygodniami, a w przypadku pracy w serwisie pójdzie z torbami, bo nikt nie zapłaci za 2 tygodnie szukania usterki.
Re: Błędy "check"
: 1 sie 2019, o 11:19
autor: wszim
Wszystko zależy od możliwości fabryki, na co ją stać i na ile ma szeroką dywersyfikację produktu. Jak wypuścisz na rynek bubel w ilości kilkunastu tysięcy to też pójdziesz z torbami bo stracisz markę i spalisz dany model. Nie zawsze dochodzenie wymaga poświęcenia 2 tygodni, to raczej skrajność. Ale zbaczamy od tematu.
Re: Błędy "check"
: 1 sie 2019, o 13:56
autor: Bunioopl
Dwa tygodnie to nie skrajność. To raczej reguła. Szczególnie kiegy jest monopol. Lokomotywy po naprawach głównych potrafią stać kilka tygodni, z powodu np znalezienia opiłków metalu w paliwie. Bo serwis ma czas i przyjedzie np za trzy tygodnie.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Re: Błędy "check"
: 9 sie 2019, o 15:49
autor: TheOne
Witam ponownie odpięcie EGR nie pomogło, wizyta w serwisie LPG też nic nie przyniosła niby trochę mieszanka za uboga i tyle. Auto podczas jazdy jak szarpało tak szarpie nie wiem co mam zrobić???
Re: Błędy "check"
: 9 sie 2019, o 16:46
autor: wszim
No ale błędu od przepustnicy nie wyeliminowaleś. Może tu problem.
Re: Błędy "check"
: 9 sie 2019, o 19:54
autor: TheOne
Na chwilę obecną nic nie wyskoczyło po regulacji przejechałem 200km i jak na razie cisza. Tyle że szarpie jak diabli.
Re: Błędy "check"
: 9 sie 2019, o 22:51
autor: wszim
Na benzynie też szarpie?
Re: Błędy "check"
: 9 sie 2019, o 23:47
autor: papieju
A może po prostu czujnik przepustnicy jest walnięty. Kolega miał w Uno tak samo, nagrzał się jechać się nie dało. Tyle że się bujał długo bo tam jakieś inne złącze i nikt w okolicy nie miał jak podpiąć kompa. Kupił więc interfejs, odczytał, przeczyścił czujnik potraktował środkiem do potencjometrów i auto ożyło. Tymczasowo bo problem wrócił po kilku tygodniach ale już ma drugi na wymianę