Strona 1 z 2

Błędy "check"

: 29 lip 2019, o 18:05
autor: TheOne
Witam podczas jazdy zaświecił się check po sprawdzeniu są dwa kody
P0123
P1693
Co one oznaczają i czym mogą być spowodowane: Chevrolet Evanda 2.0 2005 rok.
Proszę o jakąś diagnozę i pomoc w usunięciu usterki jeśli takowa występuje. :nerwy

Re: Błedy "chek"

: 29 lip 2019, o 18:14
autor: wiliniak
P0123

Wysokie napięcie czujnika położenia przepustnicy

P1693

Tu udało mi się znaleźć coś o złym obwodzie obrotomierza, ale nic w sumie sensownego nie znalazłem.

Na przyszłość, to tylko wpisałem w google te błędy i znalazło.

Re: Błedy "chek"

: 29 lip 2019, o 18:35
autor: etac
Evanda z LPG?

Re: Błedy "chek"

: 29 lip 2019, o 18:37
autor: bubu1769

Re: Błedy "chek"

: 30 lip 2019, o 10:24
autor: TheOne
etac pisze:
29 lip 2019, o 18:35
Evanda z LPG?
Witam tak jest LPG .

Re: Błędy "check"

: 30 lip 2019, o 10:38
autor: etac
Ja miałem takie błędy w astra g, jak była rozregulowana instalacja.

Re: Błędy "check"

: 30 lip 2019, o 10:44
autor: TheOne
A dokładnie jaka regulacja bo u mnie magików nie brakuje? Spalanie mam w normie jedyne co mnie dziwi to to że dzieje się to podczas jazdy na tempomacie i strasznie szarpie podczas jazdy na nim.

Re: Błędy "check"

: 30 lip 2019, o 11:12
autor: wszim
P0123
Wysokie napięcie czujnika położenia przepustnicy
od LPG? Jaki mogą mieć związek te 2 fakty? :nie:

Dodano po 1 minucie 2 sekundach:
TheOne - uzupełnij w profilu typ silnika i że masz LPG. :baty:

Re: Błędy "check"

: 30 lip 2019, o 11:20
autor: etac
Też się zastanawiałem, ale objawy były takie jak silnik zaczął gasnąć, to znaczy schodzić na 300-500 obrotów to wywalal błąd i gasl. Przyczyną był zły sklad mieszanki na reduktorze.

Re: Błędy "check"

: 30 lip 2019, o 15:40
autor: wszim
Wywalał błąd napięcia czujnika położenia przepustnicy? Przecież ten czujnik to jest potencjometr, a ten błąd wskazuje charakter elektryczny (zwarcie, brak kontaktu, usterka czujnika). W każdym razie kompletnie nie może mieć związku ze składem mieszanki.

Re: Błędy "check"

: 30 lip 2019, o 16:14
autor: etac
Niestety ale miało. Wyregulowanie reduktora i problem zniknął.

Re: Błędy "check"

: 30 lip 2019, o 21:27
autor: wszim
Sam przy tej diagnozie byłeś? Krzyśku dlaczego ty czasami twardo stąpasz po ziemi a czasami propagujesz wiarę w gumowe wilki? :shock:
Ok. Podaj mi swój pomysł na to by nieprawidłowy skład mieszanki mógł spowodować zdiagnozowanie przez ECM usterki określającej nieprawidłowe napięcie suwaka potencjometru, sprzężonego mechanicznie z obrotnicą dysku przepustnicy. :zastanawiasie:

Re: Błędy "check"

: 30 lip 2019, o 21:38
autor: etac
Sam diagnozowałem i sam regulowalem reduktor. Wojtek, czasem życie daje takie przypadki o których nawet nie snileś. Ja miałem kontakt z różnymi przypadkami, co nawet twórcy tych systemów sami byli zdziwieni ich zachowaniem.

Dodano po 6 minutach 19 sekundach:
Wojtku, ja niestety jestem praktykiem, a nie teoretykiem większość swojej wiedzy mam z życia, a nie z książek. Czasem właśnie to jest problem, bo wielu teoretyków nie wierzy w te praktyki. A mój problem ze nie mam teorii do pewnych praktyk, która za pewne ty masz.

Re: Błędy "check"

: 30 lip 2019, o 22:49
autor: wszim
Ja za to jestem zaciętym diagnostykiem i nie odpuszczam póki nie znajdę wytłumaczenia objawu. W moim "służbowym ogródku" już wszyscy moi współpracownicy wiedzą, że nie przyjmuję do wiadomości rozwiązania - coś zmieniłem i już działa ok, ale nie wiem dlaczego. NIE MA TAKIEJ OPCJI ! Wada dopiero wtedy jest uznana za usuniętą, gdy jest poznana przyczyna i ta przyczyna jest świadomie wyeliminowana i potwierdzona testem. Nie ma znaczenia czy to dotyczy błędu w software, schemacie elektroniki czy wadzie fabrycznej zastosowanego komponentu.

Re: Błędy "check"

: 1 sie 2019, o 09:52
autor: TheOne
Witam a co panowie myślą o zaworze EGR prawdopodobnie padł muszę odpiąć i zobaczyć jak auto będzie reagowało na jazdę z odpiętym zaworem???

Dodano po 5 minutach 37 sekundach:
wszim pisze:
30 lip 2019, o 22:49
Ja za to jestem zaciętym diagnostykiem i nie odpuszczam póki nie znajdę wytłumaczenia objawu. W moim "służbowym ogródku" już wszyscy moi współpracownicy wiedzą, że nie przyjmuję do wiadomości rozwiązania - coś zmieniłem i już działa ok, ale nie wiem dlaczego. NIE MA TAKIEJ OPCJI ! Wada dopiero wtedy jest uznana za usuniętą, gdy jest poznana przyczyna i ta przyczyna jest świadomie wyeliminowana i potwierdzona testem. Nie ma znaczenia czy to dotyczy błędu w software, schemacie elektroniki czy wadzie fabrycznej zastosowanego komponentu.
Witam a co pan myśli o zaworze EGR prawdopodobnie padł muszę odpiąć i zobaczyć jak auto będzie reagowało na jazdę z odpiętym zaworem???

Re: Błędy "check"

: 1 sie 2019, o 10:17
autor: wszim
Na pewno zaświeci błąd a dodatkowo jak padł w pozycji otwartej to dobrze się jechać nie będzie.

Re: Błędy "check"

: 1 sie 2019, o 10:52
autor: bubu1769
wszim pisze:
30 lip 2019, o 22:49
Ja za to jestem zaciętym diagnostykiem i nie odpuszczam póki nie znajdę wytłumaczenia objawu. W moim "służbowym ogródku" już wszyscy moi współpracownicy wiedzą, że nie przyjmuję do wiadomości rozwiązania - coś zmieniłem i już działa ok, ale nie wiem dlaczego. NIE MA TAKIEJ OPCJI ! Wada dopiero wtedy jest uznana za usuniętą, gdy jest poznana przyczyna i ta przyczyna jest świadomie wyeliminowana i potwierdzona testem. Nie ma znaczenia czy to dotyczy błędu w software, schemacie elektroniki czy wadzie fabrycznej zastosowanego komponentu.
To zapraszam do działu utrzymania ruchu, tu nie ważne co się zrobiło, ważne że maszyna jak najszybciej ruszyła :D
Jedynie to że jeśli się wie co było przyczyną i w jaki sposób usunąć usterkę to następnym razem naprawa trwa krócej.
A cuda czasami potrafią się takie dziać że nawet serwis producenta się poddaje a my i tak to naprawiamy :D

Re: Błędy "check"

: 1 sie 2019, o 11:01
autor: etac
Tylko wtedy fabryka będzie stać tygodniami, a w przypadku pracy w serwisie pójdzie z torbami, bo nikt nie zapłaci za 2 tygodnie szukania usterki.

Re: Błędy "check"

: 1 sie 2019, o 11:19
autor: wszim
Wszystko zależy od możliwości fabryki, na co ją stać i na ile ma szeroką dywersyfikację produktu. Jak wypuścisz na rynek bubel w ilości kilkunastu tysięcy to też pójdziesz z torbami bo stracisz markę i spalisz dany model. Nie zawsze dochodzenie wymaga poświęcenia 2 tygodni, to raczej skrajność. Ale zbaczamy od tematu.

Re: Błędy "check"

: 1 sie 2019, o 13:56
autor: Bunioopl
Dwa tygodnie to nie skrajność. To raczej reguła. Szczególnie kiegy jest monopol. Lokomotywy po naprawach głównych potrafią stać kilka tygodni, z powodu np znalezienia opiłków metalu w paliwie. Bo serwis ma czas i przyjedzie np za trzy tygodnie.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Re: Błędy "check"

: 9 sie 2019, o 15:49
autor: TheOne
Witam ponownie odpięcie EGR nie pomogło, wizyta w serwisie LPG też nic nie przyniosła niby trochę mieszanka za uboga i tyle. Auto podczas jazdy jak szarpało tak szarpie nie wiem co mam zrobić???

Re: Błędy "check"

: 9 sie 2019, o 16:46
autor: wszim
No ale błędu od przepustnicy nie wyeliminowaleś. Może tu problem.

Re: Błędy "check"

: 9 sie 2019, o 19:54
autor: TheOne
Na chwilę obecną nic nie wyskoczyło po regulacji przejechałem 200km i jak na razie cisza. Tyle że szarpie jak diabli.

Re: Błędy "check"

: 9 sie 2019, o 22:51
autor: wszim
Na benzynie też szarpie?

Re: Błędy "check"

: 9 sie 2019, o 23:47
autor: papieju
A może po prostu czujnik przepustnicy jest walnięty. Kolega miał w Uno tak samo, nagrzał się jechać się nie dało. Tyle że się bujał długo bo tam jakieś inne złącze i nikt w okolicy nie miał jak podpiąć kompa. Kupił więc interfejs, odczytał, przeczyścił czujnik potraktował środkiem do potencjometrów i auto ożyło. Tymczasowo bo problem wrócił po kilku tygodniach ale już ma drugi na wymianę