Wysokie spalanie LPG (18-19l) - pomocy!
: 20 sie 2018, o 11:58
Witam.
Pacjent Daewoo Evanda 2,0 l 131 KM + LPG.
Mam od jakiegoś czasu (około 1,5-2 miesiące) problem ze zbyt wysokim spalaniem LPG.
Byłem już na 2 wizytach u gazownika. Podczas pierwszej wymieniono czujnik temperatury na listwie gazu. Wydawało się, że spalnie spadło. I czasami tak było.
Poruszam się głownie po mieście, zaraz po wymianie spalanie wychodziło około 14 litrów co jest dla mnie akceptowalne bo takie było wcześniej a w trasie 12-13l przy prędkościach 120-150 km/h. Jednak teraz o ile w zeszłym tygodniu w trasie wyszło 12.7-13.2litra (dwa tankowania, raz na Orlenie, raz na Lotosie - zrobione ponad 300 km) o tyle w mieście i okolicach podmiejskich wynosi z ostatnich 4-6 tankowań od 13.77 do 19,80 l LPG. Jeżdżę głownie ja lub syn ale to ja mam cięższą nogę. Cały czas klima w trybie "auto" ale przy obecnych upałach jakie się utrzymują to i tak ciągle włączona.
To co sprawdziłem do tej pory:
- brak raczej wzrostu oporów toczenia, opony 2.3 bara, 195/55R16 Michelin Energy Saver (ostatnio założone), hamulce nie trzymają, mogę przepychać samochód sam bez większych problemów.
- wymienione: przewody zapłonowe (na nowe NGK), świece (nowe NGK 2-elektrodowe), filtr powietrza. Świece były ładnie wypalone, zero ciemnego nalotu czy osmaleń.
- żadnych dodatkowych bagażników dachowych i innych klamotów.
- brak błędów w sterowniku (sprawdzone Chevrolet Explorer 1,7).
- robione kasowanie adaptacji przepustnicy (Programem Chevrolet Explorer 1,7).
- przepustnica i krokowy wyczyszczony.
- jedna nieszczelność na rurze dolotowej zaślepiona.
- EGR sprawdzony i odślepiony choć przez tydzień jazdy na zaślepionym zużycie chyba było jeszcze większe ale praca silnika przy przyspieszaniu lepsza.
- sądy Lambda chyba pracują poprawnie (wykresy zębate obu z CE 1.7)
- nie zauważono spadków mocy silnika.
- wydech zrobiony niedawno, wydaje się w pełni drożny (wymienione plecionka i 3 tłumiki, jeden nowy, 2 używane).
Do całości załączam link z excela programu Chevrolet Explorer 1.7. Do zatrzymania (pierwszego) jazda była na benzynie z wyłączoną klimą, po pierwszym zatrzymaniu przełączenie na LPG plus klima.
https://megawrzuta.pl/download/1662c867 ... 44081.html
Dzisiaj po wizycie u gazownika informacja jest taka, że mapy gazowe zgrywają się idealnie z mapami benzynowymi. Ze strony instalacji problemu on nie widzi.
Pacjent Daewoo Evanda 2,0 l 131 KM + LPG.
Mam od jakiegoś czasu (około 1,5-2 miesiące) problem ze zbyt wysokim spalaniem LPG.
Byłem już na 2 wizytach u gazownika. Podczas pierwszej wymieniono czujnik temperatury na listwie gazu. Wydawało się, że spalnie spadło. I czasami tak było.
Poruszam się głownie po mieście, zaraz po wymianie spalanie wychodziło około 14 litrów co jest dla mnie akceptowalne bo takie było wcześniej a w trasie 12-13l przy prędkościach 120-150 km/h. Jednak teraz o ile w zeszłym tygodniu w trasie wyszło 12.7-13.2litra (dwa tankowania, raz na Orlenie, raz na Lotosie - zrobione ponad 300 km) o tyle w mieście i okolicach podmiejskich wynosi z ostatnich 4-6 tankowań od 13.77 do 19,80 l LPG. Jeżdżę głownie ja lub syn ale to ja mam cięższą nogę. Cały czas klima w trybie "auto" ale przy obecnych upałach jakie się utrzymują to i tak ciągle włączona.
To co sprawdziłem do tej pory:
- brak raczej wzrostu oporów toczenia, opony 2.3 bara, 195/55R16 Michelin Energy Saver (ostatnio założone), hamulce nie trzymają, mogę przepychać samochód sam bez większych problemów.
- wymienione: przewody zapłonowe (na nowe NGK), świece (nowe NGK 2-elektrodowe), filtr powietrza. Świece były ładnie wypalone, zero ciemnego nalotu czy osmaleń.
- żadnych dodatkowych bagażników dachowych i innych klamotów.
- brak błędów w sterowniku (sprawdzone Chevrolet Explorer 1,7).
- robione kasowanie adaptacji przepustnicy (Programem Chevrolet Explorer 1,7).
- przepustnica i krokowy wyczyszczony.
- jedna nieszczelność na rurze dolotowej zaślepiona.
- EGR sprawdzony i odślepiony choć przez tydzień jazdy na zaślepionym zużycie chyba było jeszcze większe ale praca silnika przy przyspieszaniu lepsza.
- sądy Lambda chyba pracują poprawnie (wykresy zębate obu z CE 1.7)
- nie zauważono spadków mocy silnika.
- wydech zrobiony niedawno, wydaje się w pełni drożny (wymienione plecionka i 3 tłumiki, jeden nowy, 2 używane).
Do całości załączam link z excela programu Chevrolet Explorer 1.7. Do zatrzymania (pierwszego) jazda była na benzynie z wyłączoną klimą, po pierwszym zatrzymaniu przełączenie na LPG plus klima.
https://megawrzuta.pl/download/1662c867 ... 44081.html
Dzisiaj po wizycie u gazownika informacja jest taka, że mapy gazowe zgrywają się idealnie z mapami benzynowymi. Ze strony instalacji problemu on nie widzi.