Strona 1 z 1

Przygoda z Wycieraczkami...

: 27 lut 2018, o 22:38
autor: tonny
Siemka.
Ostatnio po dłuższej drodze ponad 230 km i na 3 km przed miejscem powrotu czyli do domu wycieraczki odmówiły posłuszeństwa dodam że już jakiś czas wcześniej było słychać że silnik pracuje głośno aż w końcu się skończył, po rozebraniu silnika wycieraczek okazało się że plastikowa zębatka wewnątrz silnika się zatarła a raczej starła jak to plastik, i doszedłem do wniosku że to mechanizm się blokował bo silnik ciężko pracował.
Teraz kupiłem używany silnik lecz sprawny założyłem do starego mechanizmu i psikus przeskakuje ten mechanizm , światła mrugają w momencie przeskakiwania mechanizmu wycieraczek, wywala bezpiecznik i cisza, same nerwy tylko.
Teraz zamówiłem z POTAK nowy mechanizm wycieraczek ..,
I reakcja po zamontowaniu okazało się że wycieraczki w pozycji low czyli pierwszej, wycieraczki startują i zatrzymują się po chwili , nie jadą do końca i do pozycji spoczynku .
Po włączeniu biegu hi czyli wycieraczki cały czas działają to jest ok , lecz po wyłączeniu manetki sterowania wycieraczki się zatrzymują tam gdzie nastąpiło wyłączenie czyli gdzie popadnie.
Teraz pomóżcie mi co padło dale czy przekaźnik (nie wiem który i jak się nazywa czyli numer ) czy co innego w którym kierunku iść ????????? ???? ??? {:/ {:/ {:/

Re: Przygoda z Wycieraczkami...

: 28 lut 2018, o 13:57
autor: MarcinekNu2
Tam jest sterowanie przez ISU. Nie ma przekaźników, chyba, że wewnątrz tego moduły.

Re: Przygoda z Wycieraczkami...

: 28 lut 2018, o 19:39
autor: tonny
No dobra ale gdzie jest ten moduł czy go się da naprawić czy wymienić , nie mogę nic znaleźć o tym

Re: Przygoda z Wycieraczkami...

: 1 mar 2018, o 16:54
autor: MarcinekNu2
Wymienić się nie da. Jest zgrany z ECU i immo. Tylko komplet lub serwis.
A znajduje się na wysokości nóg kierowcy po lewej za obudową kierownicy/deski.
https://i.ebayimg.com/images/i/22261550 ... -l1000.jpg

Re: Przygoda z Wycieraczkami...

: 7 mar 2018, o 12:42
autor: tonny
Silnik wymieniłem na używane ale sprawny , prowadnice wymieniłem na nowe z Potak, tylko zostaje dogrzebanie się do tego by pracowały normalnie bo na pierwszym biegu chodzą jak im się chce tak około 1/3 długości szyby i się zatrzymują potem ta dalej. Na drugim biegu działają już lepiej bo pracują non stop , prawie normalnie tylko po wyłączeniu zatrzymują się tam gdzie akurat są..

Re: Przygoda z Wycieraczkami...

: 7 mar 2018, o 21:57
autor: MarcinekNu2
A dobrze to wszystko zmontowałeś? Silnik nie jest jakoś krzywo ustawiony? Trzpienie i ramiona mechanizmu chodzą lekko?

Re: Przygoda z Wycieraczkami...

: 11 mar 2018, o 13:26
autor: tonny
Wszystko zamontowane prawidłowo ze strony mechanicznej nie widzę problemu.
Jedyne co zauważyłem że jest nie tak to jedna z kostek które się wpina do isu tam pod nogami to że pojawiło się coś co przypominało olej czy coś tego rodzaju kostkę przeczyściłem ale nie starczyło mi czasu na wymontowanie całego isu i sprawdzenie czy czasem w środku jest wszystko wporządku...

Re: Przygoda z Wycieraczkami...

: 9 kwie 2018, o 22:00
autor: tonny
wycieraczki naprawione okazało się jedna trzech z blaszek stykających w silniku wycieraczek była złamana i nie stykała tak jak potrzeba . Teraz wycieraczki pracują normalnie na każdym biegu... :D :D :D

Re: Przygoda z Wycieraczkami...

: 18 kwie 2018, o 16:46
autor: paulfredi
Podłącze się pod tematykę , Czy da się wymienić same trzpienie mechanizmu wycieraczek z silnika czy trzeba cały mechanizm wymienić? Oraz jak duże zęby na trzpieniach muszą być? bo na ramionach już prawie ich nie ma .

Re: Przygoda z Wycieraczkami...

: 23 kwie 2018, o 10:21
autor: tonny
Samych trzpieni raczej nie znajdziesz. sa do sprzedaży całe mechanizmy używane lub nowy na potak.eu
https://www.potak.eu/clientcatalogue/cz ... 00211.aspx
Tak że szkoda szukać używanych. A jak chcesz mogę ci odsprzedać swój zdemontowany mechanizm, zęby na trzpieniach są ok nic się z nimi nie dziaje....